Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

Parang és Straja síterep leírás cikk fotóalbum értékelés, élménybeszámolók

Üzenet írásához regisztrálnod kell, vagy be kell jelentkezned.
laponként: összesen 1, rendezés:
Ez egy kiemelt üzenet ebből a topikból: Parang és Straja
Üzenet szövege
Feladó:  TibbFérfiHaladó síelő
Dátum: 2019.02.27. 12:38
(Üzenetazonosító: 205121)
Tibb Hozzászólások: 73
Regisztrált: 2008.11.03.
40 síterepet értékelt
BEMUTATKOZÁS

Ezt az írást kiemeltük a síterepről írt élménybeszámolók közé.
Egy ideje nézegettem, végül február 22 és 25.-én el is mentem. Az út Pesttől jó 7 óra volt, zöme autópálya, Lugas után jó főút, de sok hosszú falu, ami lassítja. 20 perc volt a határátkelés, vissza 0. Petrozsény felé kis emelkedők is. A szállásunk Petrozsényben volt, mivel a parangi és Transzalpina pályákra is elmentem, kiinduló pontnak jó volt. Nomeg árban is jó. Hotel Rustic, út mellett. 3000ft egy éj, sovány reggelivel, lent étteremmel. Árához képest tökéletes, tágas szobával.
A Sztrázsai kabinos felvonó Lupeniből indul, kb 25km volt még odáig. Parkolás a kabinos alatt 15 lej. Fel is lehet autózni az állomásig, egy jó meredek úton, de ahogy láttam ott is csak fizetős parkoló van, néha a feljutás sem egyszerű, így sok értelme nincs. Jegy sokféle van, pontos, menetenkénti, napi kétféle. Mi azt vettük, ami 9-du5 között az egész rendszerre jó. 100lej, kb 21 euró. A kabin 750m-ről indul fel, egy nemrégi 8 fős Leitner. Alatta egy nagyon jó 2km-es pálya, aminek az alján volt egy kis hóhiányos rész - a két hét meleg ott is megtette a hatását - de azért lecsúsztunk rajta párszor. A kabinból kiszállva kicsit fel kellett a következő felvonóig gyalogolni. Összesíelni se lehet - van ugyan egy híd, amin pálya van, de alatta meg keresztezi az aszfaltot, le kell csatolni. Be is állították rá a ratrakokat, hogy ne lehessen használni. Így a kiírt 8,2km pálya nem áll. Állítólag néha versenyt rendeznek, akkor havat hordanak az aszfaltra, úgy már átsíelhető. Az állomás fölött egy jó széles, nem túl meredek, carvongolós több km-es pálya van, rajta 1 lassú ülős, vele párhuzamosan egy húzó, egy régi de gyors 4-es ülős, meg egy csákányos felvonó. Ezekkel lehet a Mutu csúcsig jutni. Onnan balra vannak a legjobb páláyák - egy piros, egy jó meredek fekete - Lupului, a Canal, ami egy természetes félcsőszerű vájat. Sok erdei, freeride lehetőség itt. Onnan egy lassú ülős hoz vissza - első nap a ködben állt, de mikor letévedtem, beindították, hogy visszahozzanak. Tovább megy a Sztrázsa csúcsra 1800m-re egy gyors 4-es ülős, ami hat éve ott van, de csak tavalytól működik. Pénteken iszonyat szél, köd volt, így nem is láttuk, hétfőn kevesen voltak, azért nem indították be. A csúcs alatt, a Mutu csúcsnál botozni kell, így a 8,2km pálya itt is sántít picit. Összeségében azért nagyon jó pályarendszer, gyönyörű a táj, kilátás, mintha egy alpokbeli csúcs rendszeren lennénk - jobbra balra felvonó, nagy víztározó fent, körbe mindenütt havas csúcsok (Retyezát, űparang 2500m), alant a völgyben város. Sok hóágyú, főbb pályák megvilágítva. Az állomáson több kajalehetőség, önkiszolgáló étterem.

laponként: összesen 1, rendezés:
h i r d e t é s
h i r d e t é s
UTASBIZTOSÍTÁS -10% » INGYENES TANÁCSADÁS » SÍELŐK NAPTÁRA »
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 53 vendég és 3 regisztrált felhasználó látogatja.