Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Milyen sícuccot vegyek? Teljesen kezdő vagyok.

ÜZENETEK (1)Időben csökkenő Időben csökkenő
libella
145 élménybeszámolót írt
145
21 éve tag
Ez egy kiemelt üzenet ebből a topikból: Milyen sícuccot vegyek? Teljesen kezdő vagyok.
2003.10.23. 20:43
Kedves Vadcic!

Nagyon jó, hogy újabb leendő símániást ismerhetünk meg.
A felszerelésről:
- Egyelőre nem ajánlom - hacsak nem Ti nyeritek a lottó ötöst -, hogy újat vegyetek mindenből.
A ruhánál mindegy, hogy overall, vagy kétrészes, bár magam a kétrészeset (nadrág, dzseki) jobban szeretem. Ennek praktikus okai vannak. Mellékhelyiség felkeresésekor,valamint ha melegen süt a nap, könnyebb kigombolni, levetni.
- Azt mindenképpen nézzétek meg, hogy szellőző anyagból legyen (sajna ami nagyon olcsó "volt" keleti termék), mivel borzasztó dolog beleizzadni, ami kezdőknél fokozottan előfordul.
- Szemüvegből pedig (ezek drágák valóban) az UV szűrőst vegyetek mindenképpen.
Egy szemüveg gyakorlatilag egyszeri beeruházás, tehát ne gagyi legyen. Ajánlanám a cserélhető előlapúakat (átlátszó - napfény - sárga), ami nagy szolgálatot tesz havazásban, vakító napsütésben, ködben, délután. Főként a sárga üveg funkciója fontos, mert napfény hányában romlik a térérzet.
- Kesztyűnél is fontos, hogy ne a legvastagabb legyen, mert beleizzadhat a kéz. Ötujjas célszerűbb.
Köztudott, hogy a kesztyű nemcsak a hideg ellen való, hanem balesetvédelmi funkciója is van. erre akkor jön rá az ember, ha puszta kézzel elesik, áés szánkázik egy nagyot a hóban. A hó ugyanis vág, horzsol kegyetlenül.
- A sínadrág vagy overall alá mindenképpen vegyetek un. jégeralsót! (Nőknél sem elég szerintem a harisnyanadrág, kivéve talán márciust.)
- Legfontosabb következik, a sícipő!