Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Így síelhetnek a keleti vakcinával oltottak Ausztriában

2021.11.11. 2021.11.17. Bata Attila | frissítve: 2021.11.17.

Ezen a héten bevezették a 2G-szabályokat Ausztriában, amellyel a szolgáltatások körét lehet igénybe venni. A határátlépéssel kapcsolatban nem történt változás. A síterepekre a 2G-szabályok egy hét késéssel, vagyis november 15-től érvényesek. Nézzük, mit jelent ez a keleti vakcinával oltott magyar síelők számára.
Stubai: november 15-től 2G-szabályok szerint működnek a sífelvonók
Stubai: november 15-től 2G-szabályok szerint működnek a sífelvonók
Az osztrák 2G-szabályok egyik leginkább korlátozó intézkedése, hogy a keleti vakcinákat (orosz vagy kínai) nem ismeri el, csak az Unió (EMA) által jóváhagyott "nyugati vakcinákat" (pl. Pfizer, Moderna, AstraZeneca vagy Janssen). A Janssen elfogadását megszigorítják, január 3-tól már csak 2 adagot ismernek el az eddigi egy helyett. 

Magyarország különleges helyzetben van az Unióban, hiszen itt kb. 2 millió állampolgár kapott kínai vagy orosz vakcinát. Rajtunk kívül Szlovákiában oltottak még orosz vakcinával, de ott már leálltak az alkalmazásával kevesebb, mint 20 ezer beoltott után. Ebből igazából az látszik, hogy ez elsődlegesen magyar probléma, az uniós turisztikai célországok közösen nem fogják ezt megoldani.

A 2G-rendelkezések egyik pontja lehetőséget ad azoknak, akiket korábban bármilyen vakcinával beoltottak és a szervezetükben jelenleg is elegendő antitest kimutatható. Ennek az igazolása, valamint egy újabb, de ezúttal uniós oltás felvétele megfelel a 2G-szabályoknak, amely az illetékes osztrák minisztérium honlapján megtekinthető.
Részlet a fent csatolt szabályzat 6. oldaláról (forrás: sozialministerium.at)
Részlet a fent csatolt szabályzat 6. oldaláról (forrás: sozialministerium.at)
Elméletben úgy néz ki, hogy akinek elég semlegesítő ellenanyag keletkezett a szervezetében és azt egy antitest vizsgálattal bizonyítani is tudja az első lépést már megtette. A vizsgálat és az utána beadott uniós oltás kombinációja már megfelelő. Arra kell figyelni, hogy mindkét igazolást (antitest és oltás) német vagy angol nyelven állítsák ki. Oltásoknál a további "utazási bonyodalmak" elkerülése érdekében megfontolásra ajánlott az mRNS vakcinák (Pfizer vagy Moderna) felvétele.

Van még egy lehetőség is, de ez nem annyira tervezhető. Aki átesett a fertőzésen és ezt pozitív PCR-teszttel tudja igazolni, ezután 21 nappal kapott uniós vakcina kombinációja szintén megfelelő.

Aki eddig nem kapott oltást, de betegségéből felépülve szintén elégséges mennyiségű antitesttel rendelkezik, azok szintén jogosultak az antitest vizsgálat + egy uniós oltás utáni igazolásra.

Ezzel a módszerrel jelenleg 360 napig érvényes a zöld pipa, december 6. után már csak 270 napig.

Ez eddig az elmélet, amelyet nem mindig követ a gyakorlat. Léteznek ellentmondások.

A pozitív PCR-teszt és 21 nap utáni oltás zöld jelzést ad a Grüner Pass alkalmazásban. Az alkalmazás november 2-án aktualizált szabályzata szerint azonban az antitest + egy oltás kombináció továbbra is piros. (A fentebb belinkelt rendelkezések november 8-tól érvényesek)

A Magyarországon kiállított digitális uniós Covid-igazoláson harmadik oltás beadása után csak annyi szerepel, hogy 3/3 és például a nyugati vakcina neve. Tehát az előző két oltás típusa ebből nem derül ki. Egy ilyen esetben pl. két orosz + egy nyugati vakcina hivatalosan nem felel meg a követelményeknek, de a zöld jelzést az illető megkapja a Grüner Pass alkalmazásban.

A jelenlegi helyzetben életbe lépett és várhatóan a továbbiakban is bevezetendő intézkedések a hazai síelőket is érintik. Bár vannak még ellentmondások, de ha valakinek segíthettünk ezzel és sikerül így igazolást kapnia, köszönjük, ha megerősíti a lenti hozzászólások között.

Frissítés

November 15-től az antitest vizsgálat eredménye után 90 napon belül kell beadni a nyugati vakcinát.
KOMMENTEK
Steve33 | 2021.11.11. 18:47
A pozitív PCR + 1 db nyugati oltás kombinaciónál a 21 nap, az a minimum aminek elé kell telnie, a két esemény között.

Nekem a tavaly októberi pozitív PCR-t + 1db pfizert mostani már elfogad a Grüne Pass zöld jelzéssel.
Bata Attila | 2021.11.11. 19:12
Igen, köszi.

Igen, arról nincs infó, hogy visszamenőleg meddig jók a tesztek. Ezek szerint egy évnél régebbi PCR-ral is működik.
philophon | 2021.11.11. 20:57
Száradna rájuk a bőr…
Zsuzsi1 | 2021.11.11. 21:15
Kedves Attila!
Köszönjük,ez most nagyon jól jött!Én többektől érdeklődtem, hogy a cikkben is említett Covid oltási igazolványon szereplő QR-kódot le tudják e olvasni,ha igen, abban milyen információk vannak.Nekem betűhalmazt ad.
Másrészt: kérdés, hogy aki kétszer-háromszor oltva van , hány papírt vigyen magával.Mert pl. a 3.oltásos Pfizeres nyomtassa ki az első kettőt is?Kérik ezt a határon ill.a szálláson?Mert egy papír csak egy oltást tanúsít!Tény,hogy az EESZT-ben minden oltás papírja letölthető.(Egy Sinopharmos/Szputnyikos jobb,ha nem mutogatja az első kettőt, csak a 3.-at,amin elég megtévesztően csak annyi van "3/3 Pfizer Valid)
Ha bárki tudja, a határon/hotelben-szálláson mennyi papírt kérnek, látják-e a QR kód tartalmát, kérlek, írjátok meg!
Köszönöm!
Bata Attila | 2021.11.11. 21:36
Kedves Zsuzsi1!

Jelen pillanatban a gyakorlat teljesen más, mint a rendelet. Ausztriában szinte bármilyen papírral megelégszenek. A vendéglátók vagy ellenőrök szinte "bármit" elfogadnak, ami igazolásnak látszik. Ők is a kisebb ellenállást választják.

Ez a gyakorlat nagy általánosságban, egy-két vendégtől kaptunk hírt "alaposabb" ellenőrzésről. Tehát teljesen más a gyakorlat, mint a rendelet. Most legyen okos az ember? Valószínűleg a gyakorlat a fontosabb, de mi van, ha legrosszabb esetben valami kukacoskodó ellenőrzést fog ki az ember? Persze ennek kevés az esélye.

Másrészt azt látjuk, hogy tényleg hetente vagy még annál is sűrűbben változnak a dolgok.
Miskolczi Andrea | 2021.11.12. 06:41
Kérdésem, 2 szputnyik és 1 Janssen az most elegendő. Január 3-tól jól értem, hogy abból is 2 kellene?
admin3 | 2021.11.12. 09:00
Jelenleg ezt a szabályrendszert kell követniük a szállásadóknak: https://www.sichere-gastfreundschaf...t.at/beherbergung/ , ebben is szerepel a fenti cikkünk lényege:
"Impfung – gültig ab sofort, wenn mindestens 21 Tage vor der Impfung ein positiver molekularbiologischer Test auf SARS-CoV-2 bzw. ein direkt davor ein Nachweis über neutralisierende Antikörper (=Genesene) vorlag, jedoch nicht älter als 270Tage."
- Marky - | 2021.11.12. 09:46
@ Bata Attila
ez a lazaság is addig lesz csak igaz, amíg a QR kódokat el nem kezdik gépi úton ellenőrizni...
Ahogy hallani, ez már folyamatban van. Akkor már nem elég az, hogy van egy "bármilyen" papírod...
admin3 | 2021.11.12. 09:51
@Miskolczi Andrea
Igen, január 3-tól abból is 2 db kellene. Az más kérdés, hogy 4. oltás felvételére jelenleg még nincs lehetőség, ez azonban csak idő kérdése.
Freddy76 | 2021.11.12. 10:28
Én pontosítanám Miskolczi Andrea kérdését: két szputnyik, egy Janssen, és az igazolt védettség (antitestek megléte) elegendő? Ugyebár a cikkből az jön le, hogy a két keleti után egy nyugati, plusz védettség igazolás elég. Ennek a feltételnek a Janssen is megfelel. A két Janssen akkor kell, ha nem akarok antitest-mérést csinálni...
Zsuzsi1 | 2021.11.12. 10:38
Kedves Freddy76!Amire biztos figyelni kell,hogy a sorrend milyen.Mert a két keleti oltás után először antitest mérés, utána van nyugati oltóanyag beadás.(Dátumban is utána legyen)
A Janssent nem látom kizártnak.S persze ,az antitest eredménynek pozitívnak kell lenni.
Pont azért írta -szerintem -Attila, hogy inkább Pfizer/Moderna legyen, mert most úgy tűnik a Jansssen-nel problémáznak.(Ez nem jelenti, hogy kizárt legyen...)
Roland78 | 2021.11.12. 10:57
A konzuliszolgalat.kormany.hu-n elérhető információt én úgy értelmeztem, hogy 1 napos sítúrára lehet menni Sinopharm oltással is, Szputnyikkal nem, mert az utóbbit nem fogadják el. Kínai oltással a hüttéket és a különböző vendéglátohelyeket kell elvileg kerülni, mert oda már nem érvényesek. A hosszabb ott tartózkodás már más tészta, de szvsz lehet menni pl. 2 kínai + 1 pfizer + antigénteszt eredménnyel is. Amit még úgy gondolom, hogy fontos lehet, az az Eu-s Digitális Covid-igazolvány telefonon vagy kinyomtatott formában.

Én 1-1 napot tervezek, viszont nem szeretném ha valami atrocitás érne, ezért kérlek benneteket, hogy erősítsetek vagy cáfoljátok meg. Köszönöm!
Freddy76 | 2021.11.12. 11:09
Ahogy én értelmezem, a két keleti vakcinára kell igazolt védettség, és utána egy mrns (Pfizer, Moderna). Tehát igazolni kell, hogy a keleti vakcina kialakította a védettséget, erre kell ráoltatni egy mrns vakcinát, és így szabad az út. Aki a két Szputnyikra megkapta a Pfizer/Moderna oltását, de előtte nem végeztetett antitest-mérést, megszívta. Aki a két Szputnyikra kért egy Janssent, hogy utazhasson, megszívta, akkor is, ha van antitest mérése. Ez utóbbi vagyok én: két áprilisi Szputnyik után bőven volt antitestem október végén, kértem egy Janssent, hogy mehessek az osztrákokhoz. Nos, nem megyek...

Forrás (6. oldal): https://www.sozialministerium.at/da...m/jcr:fd82a85f-d5a5-49a5-...
Falcon888 | 2021.11.12. 11:19
Nem világos hogy miért fontos a sorrend. Ha valakinek 2 Sp után alacsony szintet mutat a teszt pont azért adatja be a Pf-t hogy magasabb legyen. És ha a 3dik után megnő és igazolja a teszt akkor az miért nem jó?

Illetve ez az egész úgy hülyeség ahogy van van mert alacsony antitest szint mellett is lehet sejtes immunitás
babeneba | 2021.11.12. 11:28
Freddy76: Szerintem mehetsz: 1.) Antitest + Egy nyugati OK, 2.) Janssen nyugati. 3.) a Janssent csak akkor nem fogadják el jan 2 után, ha csak egyet kapsz belőle, de az antitest+ egy nyugati továbbra is OK...
Tóth Szilvi | 2021.11.12. 11:29
Tehát ha nekem volt tavasszal két Sinopharm, majd utána egy pozitív antitest-eredmény, majd augusztus végén egy janssen, akkor az egész kuka? Kérnem kell egy második oltást is??
Ha jól értelmezem...
Zsuzsi1 | 2021.11.12. 11:36
Az antitest szint mérésénél az igazolás szempontjából mindegy, hogy kevés vagy sok van, az a lényeg,hogy van pozitív lelet.
A sorrend azért fontos, mert bár a Szputnyikos/Sinopharmos síelőknél az oltás váltotta ki az antitest szintet, de az átesés is kiváltotta volna...
Ezért , ha pozitív a szint ,utána ráoltással, olyan,mintha két, elfogadott oltása lenne az illetőnek.
Az Antigén teszt pedig nem azonos az Antitest teszttel...
Roland78!Nézd meg picit jobban, mert egyrészt minden ország más,másrészt az általad írtaknál pontosabb szabályok vannak.De vitán felüli, hogy egy napra át tudsz menni Ausztriába, csak esetleg 2 Sinopharmmal nem tudsz síelni..(A felvonó egy tekintet alá esik a szállással, hüttével stb.)
czegledyg | 2021.11.12. 11:37
2 keletire 1db nyugati ooltásnak a pdf mrns-t ír.
olah richard | 2021.11.12. 11:42
Hmm.. Én 2 hét múlva megyek Kaprunba, úgyhogy, csak gyógyúltsági igazolásom van+ mikrobiológia lelet. (180 napon belüli). Az imént egyeztettem a szállásadónkkal és nekik ez tökéletesen megfelel! A síbérlet vásárlásra nem kaptam választ elvileg ott is működnie kell, ha nem, szerencsére él kint több barátom is- akik oltva vannak- ők majd megveszik ha minden kötél szakad. Szerintem nem kell ezt ennyire túl aggódni. Majd beszámolok...
bouquetk | 2021.11.12. 11:53
Elvileg semmiből nem tart a bérletet a vásárló személyéhez rögzíteni. (Egyébként sem átruházható.) Úgyhogy csak akarat kérdése, és nem vesz más neked bérletet.
Tampa | 2021.11.12. 12:11
Aki 2 napja adatta be a Janssen vakcinát az mit csinál? Jóformán nem is hat még az oltás, de már kérik a második adagot, hogy a 2-G-nek eleget tegyen. Fejetlenség!
olah richard | 2021.11.12. 12:15
Hát bouquetk, Remélem ilyen hülyeségeket nem találnak ki. Mondjuk attól azért életre valóbb vagyok mindenhogy. Akár pár napra még okmányokat is cserélek velük. :D Nem Észak-Koreába kirándulok, így annyira azért nem izgulok ilyeneken. :)
Bata Attila | 2021.11.12. 12:38
Kaprunban már hétfőtől működik az automata ellenőrzés a liftek beléptetőkapujánál. Tehát a bérleted mellé "társítanod kell" a 2G-igazolást, amelynek 4-5 módja van, elég egyszerűnek tűnik. Utána már csak olyan bérleteket enged be a rendszer, amely mögött igazolás van.

Olah Richard, nem kell trükköznöd, az igazolásod teljesen jó. Egyébként, ami a szállásra jó, az a síbérlethez is jó.
Szervin | 2021.11.12. 13:40
Újra átolvastam ezt a rendeletet, és a következő jön belőle le.
Azt kell igazolnom, hogy a keleti vakcina hatására lett antitestem, ez felér egy általuk elfogadottal.
A harmadik nyugati oltás meg felér a második mgereősítővel. Ebben csak az a bajom, hogy már megvan a harmadik oltásom. szerezzek egy kamú igazolást?
Kis Kovi | 2021.11.12. 13:46
Úgy gondolom átléptek azzal egy határt az osztrákok, hogy olyan dolgokat fognak kikényszeríteni, ami már inkább árt az egészségednek.
Két oltás után kb. 2 héttel ezelőtt fertőződtem meg, de csak antigén tesztet csináltak.
Az rendben lenne, hogy csinálok hamarosan egy antitest mérést, de hogy ezek után rohanjak hamarabb beadatni a 3. oltást, mint ahogy az indokolt lenne, azért,hogy az osztrák átlagnál lényegesen kisebb jövedelmemből utána náluk költsem el megtakarításomat és ezért még feleslegesen terheljem előtte ezért a szervezetem...
Megjegyzem már volt 3. oltásra időpontom, de a megbetegedés közbe szólt, ám "szerencsére" az oltás miatt nem volt szükségem hospitalizációra, csak elkülönülésre a többi embertől a gyógyulásig.

Azt hiszem el kell menni olyan térségbe, ahol nem ilyen "betegek" a szabályok a fizető vendégek felé vagy addig más szabadidős faktor választani, mert hamarosan jön majd az újabb extra diktátum.
babeneba | 2021.11.12. 13:59
Re: Tóth Szilvi - 2xSinofarm=0, 1 pozitív antitest=1, egy Janssen=2, tehát olyan, mintha 2x oltottak volna nyugati vakcinával
Tampa | 2021.11.12. 14:00
#Achtung: Impfnachweise über eine Dosis mit Janssen verlieren mit 3. Jänner 2022
ihre Gültigkeit. Daher bedarf es frühestens 14 Tage nach der 1. Dosis eine 2. Dosis,
um weiterhin einen gültigen Impfnachweis zu erhalten#

Azt kérik hogy az első Janssen oltás után 14 napra második oltás??? Éppen csak hogy engedélyezték a Janssen után a második oltast , de semmiképp sem 14 napra!
Tóth Szilvi | 2021.11.12. 14:03
Babeneba: köszi szépen!
babeneba | 2021.11.12. 14:14
Kis Kovi: Az osztrákok nem minket akarnak szívatni, hanem a saját népüket rávezetni, hogy oltsák magukat. Ha megvan az antitested vagy a pozitíc PCR-ed, akkor adasd be a 3.-at (PCR-nél várjál 21 napot), és felejtsd el a többit és élvezd az alpesi hegyek varázsát. Máshol még idiótábbak (olaszok), vagy sokkal drágábbak (Svájc)
lindavarju | 2021.11.12. 14:34
Sziasztok!

A cikkben emíltett neutralizáló antitest vizsgálattal ez az un. SARS CO-2 IgG vizsgálat lenne?
Előre is nagyon szépen köszönöm a segítséget, amennyiben valakinek pontos információi vannak ezzel kapcsolatban!
Tóth Szilvi | 2021.11.12. 14:38
Lindavarju: Igen, az IgG-vizsgálatot jelenti.
babeneba | 2021.11.12. 14:41
lindavarju: Igen, jól mondja Tóth Szilvi. Én már nyáron is ezt használtam, volt ahol kérték, és el is fogadták. A fontos, hogy angol vagy német nyelven legyen. Én lefordítottam, és a háziorvosommal lepecsételtettem.
Tóth Szilvi | 2021.11.12. 14:46
babeneba: Van erre valami nyomtatvány is, azt hiszem. Gondolom, azt is lepecsételik.
Norbesz | 2021.11.12. 15:04
Ha én 3 napja adattam be az első Janssent milyen lehetőségeim is vannak?
Kérem írjátok meg ti is.
HeilmAng | 2021.11.12. 17:13
Sziasztok!

Én is azt tudom megerősíteni ami a cikk végén szerepel. 2 Szputnyik után Pfizer oltás esetében a Grüner Passnál zöld jelzés jelenik meg és ha a QR kódra kattintok akkor olvasható hogy Pfizer 3/3 valid.. Az EESZT rendszerből a harmadik oltás QR kódját olvastam be a Grüner Passhoz és elfogadta, elég volt. Mivel már maga az applikáció jelzi, hogy zöld és ha a QR kódra kattintanak akkor is az olvasható hogy a 3. oltást megkaptam, mikor és hogy az Pfizer, így én életszerűtlennek tartom, hogy kérnék még a másik két oltásom igazolását is.
Egyedül az EESZT rendszer az, ahol mindhárom oltás látszik de azt az osztrák hatóságok nyilván nem látják.
Az osztrák útmutató alapján a Grüner Pass arra szolgál, hogy igazolja a jogosultságot a belépésre és az éjszakai szórakozásra (Nachtgastronomie). Ha csak nyugati vakcinával lennék beoltva akkor is ugyanez látszana, Pfizer 3/3 és valid és zöld a rendszer. Alapvetően ez a Grüner Pass mivle saját országon belüli fejlesztés így arra készült, hogy az osztrák rendszer szerinti oltásokat dokumentálják és mivel náluk nincs keleti vakcina, így ez fel sem merül problémaként hogy valakinek megvan a 3. oltása és az ne lenne 3. oltásként érvényes.
Egyébként a Szputnyikot is próbáltam a Grüner Passba felvinni de ott fel is jött a piros jelzés.
Kis Kovi | 2021.11.12. 17:53
babeneba: Arról van szó, hogy jóval korábban adassam be az oltást (eddigi protokoll úgy szólt, hogy a megbetegedés után min. 3 hónapot várni kell), mint ahogy szükség lenne rá, mert két Szputnyik és a fertőzésen való átesés után pár héttel oltást beadni nem biztos, hogy jó ötlet, nekem valószínűleg az optimális a tavasz lenne és addigra talán már fejlesztenének is valamit az oltásokon az új variánsok miatt. Az önálló antitest lehetőség még ezekkel a feltételekkel sem járható út, szóval be ...ák, bármit is akarnak a szabályozásukkal. Arról már nem is beszéljek, hogy valószínűleg sok ember miattuk vette fel a Janssent 3. oltásnak bőven egy éven belül vagy a 3. más "EU-konform" oltás előtt nem csináltatott antitest vizsgálatot és most hoppon maradnak. Szerintem nem korrektek, de a pénzt mindig szívesen elteszik széles mosollyal.
Ideje lenne a közelebb lévő Kárpátokat fejleszteni, akár közösen, hogy ne legyen ez az Alpok függőség, főleg, hogy a Kárpátok is számtalan gyönyörű helyszínnel rendelkezik.
KisTi | 2021.11.12. 19:05
Egyetértek Kis Kovival. Mi azért adattunk be 2 Szputnyikra Janssen-t, hogy nyugodtan utazhassunk.Nem csináltattunk a Janssen előtt antitest vizsgálatot, miért csináltattunk volna?

Arról volt szó, hogy az EMA engedéllyel rendelkezőket nem lehet különösebben korlátozni, erre Ausztria ezzel a húzással gyakorlatilag betiltja a Janssen-t, és teljesen el lehetetleníti azokat, akik két keleti vakcinára azt kérték ismétlőnek az elmúlt 3 hónapban, de nem csináltattak antitest vizsgálatot (miért csináltattak volna egy EMA-s oltás előtt?? ), de azokat is, akik első oltás gyanánt kapták meg ősszel, ugyanis Magyarországon nem adnak be 4 hónapon belül ismétlő oltást. Valamint milyen alapon várják el, hogy beadassak a Janssen oltásra szinte azonnal egy másikat, az EMA protokoll szerint ez egy egy dózisos vakcina. A Szputnyikot nem fogadjuk el, mert nincs EMA engedélye, de a Janssenre két héttel később rá lehet oltani és itt már nem számít az EMA?

Úgyhogy részünkről nagy eséllyel ebben a szezonban kimarad Ausztria, megnézzük a szlovéneket, vagy Észak-Olaszországot, ettől függetlenül nekem ettől a húzásuktól napok óta elég keserű a szám íze. Direkt nem trükköztünk az EU-s covid igazolással (ugye a 3. dózis igazolása annyit ír ki, hogy 3/3 Pfizer), hát most innen nézve tök mindegy volt.
babeneba | 2021.11.13. 09:58
Kis Kovi: Így már értem, miért nem akarsz most 3.-at...

A Janssen 2.-at nem szívatásból kérik, hanem mert a legfrissebb kutatások azt mutatják, hogy fél év alatt 10% körülire esik le a védettség. Tehát annak is inkább két dózisos vakcinának kellene lennie...
HeilmAng: Nekem a 2. Szputnyik is zöldet mutat a Grüner Passban. Vagy az app hibás, vagy a törvény. Vagy megjavítják, vagy nem. A zöld igazolás alján ott van egy kis aranyos disclaimer: "Color validation without guarantee" :)
Andonisz Haronisz | 2021.11.13. 11:34
Akkor, ha jól értelmezem, a tavasszal beadott 2db Astra, majd a szeptemberi Pfizer zöld lámpa januárban?
Dorkanyul | 2021.11.13. 12:22
Az austria.info konkrétan le is írja, hogy 2 keleti után antitestvizsgálat, utána mRNS, így az antitestvizsgálat + a 3. oltás együtt felel meg a 2G szabálynak.
De tény, hogy a Grüner Pass pillanatnyilag a 3. oltásra megadja a zöld lámpát, most nem kér mást.
bdhfgst | 2021.11.13. 12:30
@admin: Ez Jelenleg ezt a szabályrendszert kell követniük a szállásadóknak: https://www.sichere-gastfreundschaf...t.at/beherbergung/ , ebben is szerepel a fenti cikkünk lényege:
"Impfung – gültig ab sofort, wenn mindestens 21 Tage vor der Impfung ein positiver molekularbiologischer Test auf SARS-CoV-2 bzw. ein direkt davor ein Nachweis über neutralisierende Antikörper (=Genesene) vorlag, jedoch nicht älter als 270Tage." azt jelenti, hogy ha volt egy pozitív laboros antitest tesztem szeptember közepén (a 2 szputnyik miatt volt pozitív), majd november elsején beadattam erre a Janssent (mert akkor még pont úgy volt, hogy ez így jó lesz), akkor ez érvényes a 2G szerint? Szerintem el kéne fogadják, de én már nem értem az egészet. Tudom, hogy a szputnyik+janssen magában most épp nem oké, de ha a janssen előtt bizonyítottan volt antitest?
Bata Attila | 2021.11.13. 14:36
@ Andonisz Haronisz
ez minden szempontból zöld lámpa

@bdhfgst
ez is egy jó kérdés....

az egy Janssen miatt 2G biztosan okés január 3-ig
a Janssen + előzetes antitest eredmény értelmezésem szerint az oltástól számított 270 napig jó.
Akinek van antiteste, annak egy (uniós) vakcina is elég
bdhfgst | 2021.11.13. 15:09
@Bata Attila köszi! jó nagy érthetetlen kitolás lenne, ha nem. Negyedik oltást egy éven belül már igazán nem szeretnék, és semmi értelme nem lenne annak, hogy az antitest igazolásra oltott valameliyk mRNS oké, de a Janssen nem oké. Egy vicc az egész:(
Andonisz Haronisz | 2021.11.13. 19:11
@Bata Attila köszönöm!
Kis Kovi | 2021.11.13. 19:51
babeneba: A Janssen esetében beoltott magyarok már a 3. oltásuknál járnak 4-8 hónapos perióduson belül. Teljesen értelmetlen lenne abból egy 4-ket beadni kevesebb, mint egy év alatt egy embernek. Ott csak olyan embernél van értelme újraoltani, aki eddig összesen 1 Janssent kapott és mondjuk előtte közvetlenül nem esett át a betegségen, de a magyarok többsége szerintem nem ilyen helyzetben van.
tomfekete | 2021.11.14. 07:55
Tisztelt síelős barátaim!
Mindenek előtt ELŐSZÖR E G É S Z S É G utána minden más. Mivel a helyzet napról napra változik, közvetlen utazás előtt kell megnézni, hogy lehet-e síelni az ADOTT SÍTEREPEN avagy sem.
Sasvári Emília | 2021.11.14. 10:42
Hány napnak kell eltelnie a pozitív ellenanyag teszt és a 3. Oltás között? Erre vonatkozik a 21 nap? Mivan ha nekem 17 nap telne el mert úgy van időpontom?
Bata Attila | 2021.11.14. 12:25
@Sasvári Emília
ez nincs meghatározva, a 21 nap a PCR-tesztre vonatkozik
skioutlet | 2021.11.14. 13:34
A legfrissebb hír:
https://www.krone.at/2555628
zenx | 2021.11.14. 21:24
Többen írtátok, hogy antitest teszt + 3. nyugati oltás elég (nekem 2 sputnikom van, holnap megyek antitest tesztre, utána pedig majd 3. oltásra. Ha ez így van, ezt valahogy be lehet vinni a Grüner Pass appba (a meglévő antitest teszt feltételnek való megfelelést)? Vagy ezt a fenti kombót majd csak papírok együttesével lehet majd igazolni (antitest papir + 3. oltas igazolas)?

Azt is írtátok hogy a 3. oltás már önmagában zöldet mutat az appban most, nekem is ez tűnik életszerűnek, hogy ezt leolvassák és kész. Csak akkor hogy ellenőrzik ezt az antitest teszt meglétét, illetve lehet majd egy idő után nem lesz zöld az 1 db 3. oltás?

Az antitest teszt és a 3. oltás időpontjaira van valamilyen feltétel? köszi
zenx | 2021.11.14. 21:25
Illetve ugyanígy: a pcr teszt + 3. oltás kombót be lehet valahogy vinni az appba, vagy az is csak papirozos lenne? Van egy januari pcr tesztem, az jo valamire a 3. oltassal?
fezsolt | 2021.11.14. 22:12
Sziasztok! A cikkben idézet rendeletben részletesen is leírták mai teendő Sputnikosoknak: tehát antitest igazolás az oltás napjág + mRNA oltás. Azt írják hogy az antitest mérés még nem vihető fel a rendszerbe, csak az oltás. Így majd a két papírt együtt kell majd mutogatni. (azért ezt elképzelem a gyakorlatban, sztem egy db Pfizer papírtól már boldogok lesznek a kasszában:))

". Auf europäischer Ebene sind neutralisierende Antikörper nicht in den Zertifikaten des Grünen Passes vorgesehen. Daher wird zwar ein Impfzertifi- kat über die 1. Dosis mit der Information „Dosis 1 von 2“ ausgestellt, dieses alleine bestä- tigt jedoch keinen aktiven Impfschutz. In Österreich und bei Reisen nach Österreich muss daher jedenfalls der Nachweis auf neutralisierende Antikörper zusammen mit dem Impf- nachweis vorgezeigt werden. Die Gültigkeit dieser Kombination als 2-G-Nachweis wird hier mit 360 Tagen ab dem Tag der Impfung festgelegt."
PrintScreen | 2021.11.15. 00:03
Szigorítás előtt: határon ránéztek, szálláson, bérletvásárláskor nem kérték. Hüttében a szputnyikos QR kódnak is ugyanúgy örültek, mint a pfizernek. Egyik honfitársunk egy textilmaszkról állította kellő határozottsággal, hogy FFP2-es, elfogadták, pedig arra haraptak.
A fenti szabályok a mindedennapi gyakorlatban alkalmazhatatlanok, kb így is fogják kezelni szerintem.
Ez persze nem jelenti, hogy az ember nem futhatna bele egy keményfejű ellenőrzésbe, akkor nem vigasztal. De az ellenőrzést nem csinálták olyan lelkesen, mint általában.
Legálisan voltam kint, nekem elvileg még jó a nov1 előtti, antitest tesztem 90 napig.
Ezek szerint az előző antitest + 3. Pfizer meg utána. Hogy arról, hogy szerzek utólag angol leletet 😀?
4.-ket még nem adnak, próbáltam.
PoLizei | 2021.11.15. 14:40
Én a síelés miatt adtam meg magam ennek az oltási cirkusznak. Bejelentkeztem egy Janssenre, az a leegyszerűbb. Előtte este olvastam ezt a cikket, kicsit fölment bennem a pumpa. Az oltóhelyen talán még lehetett volna mást kérni, de úgy döntöttem jó lesz ez, Ennyi erővel bármikor kitalálhatnak bármi új szabályt, vigyél 5 oltás mellé 3 vérvételi eredményt németül stb.
Ilyen helyzetben 1 centet nem utalnék szállásra előre.
halmost | 2021.11.15. 19:04
Bennem van 2 Szputnyik és 1 Pfizer. Persze antitest vizsgára nem mentem a Pfizer előtt, mert semmi nem indokolta. Ha jól értem, akkor én idén buktam Ausztriát.
Gellei | 2021.11.16. 08:32
sziasztok, szeretném pontosítani, mert le kellene kötnöm a síelést a két ünnep közöttre. Van két orosz (nekem) ill. két kínai (férjemnek). Utána semmiféle ellenanyag tesztet nem csináltattunk. A két kínaira augusztusban, a két oroszra november elején kaptuk meg a harmadik pfizert. A gyerek júniusban kapta a két pfizert. Akkor most egyáltalán, ha csináltatunk ellenanyag tesztet, akkor elfogadják? Itt az időrendre gondoltam, mert előrrébb azt olvastam, hogy a tesztet már előzőleg a két keleti után kellett volna megcsináltatni. köszönöm a válaszokat előre is!!!
baratib | 2021.11.16. 08:33
gyerekekkel mi a helyzet? Én kaptam 3 pfizert, feleségem is, de a 7 éves kislányom semmit. A kislányom simán jöhet velünk, őt nem ellenőrzi senki, felmutatjuk a személyijét és már csücsülhetünk is be a 6 üléses panoráma felvonóba? vagy teszteltetnünk kell a kislányomat? ugye nem?
Gellei | 2021.11.16. 08:48
tulképpen én is pontosan azt kérdezem, amit az előttem kérdező, halmost.....
destiny8 | 2021.11.16. 09:35
Sziasztok, egy másik oldalon azt olvastam, hogy (2 keleti vakcina) antitest teszt és utána nyugati oltás kombinációja csak december 6-ig érvényes. Én úgy értelmeztem, hogy dec. 6-tól ez is csak 270 napig érvényes. Mit gondoltok?
Csalmassy | 2021.11.16. 09:47
Sziasztok.
Egy aprócska kérdés.(biztos nagy fölhörülés lesz...DE) Át lehet menni Ausztriába ha nincs oltás?
vargabj0 | 2021.11.16. 09:52
A Konzuli Szolgálat honlapján Austria elfogadja a Sinofarm -ot is.

"igazolás arról, hogy az utazót a beutazási rendelet I. mellékletében felsorolt oltások egyikével (Pfizer, Astra Zeneca, Johnson and Johnson, Moderna, Sinopharm, Sinovac, Covishield) beoltották"
Zsuzsi1 | 2021.11.16. 09:55
Beutazásra jó, szolgáltatás -szálloda sífelvonó stb.-igénybevételére nem jó.(Sinofarm)
Ez is rajta van a honlapon, picit lentebb!
vargabj0 | 2021.11.16. 11:25
Igen valóban ez van itt, ezt az ellentmondást én nem vettem észre.
de
A hét végét Kaprunban töltöttük és a oltás meglétét két helyen ellenőrízték. A Hüttében és a Városban levő étteremben.
Az általam kinyomtatott certificat-et (2 Sinofarm+1 Pfizer) minden további nélkül elfogadták.
vargabj0 | 2021.11.16. 11:30
Letöltöttem az applikációt és scanneltem az én és feleségem oltási igazolást és mindkettőnknek zöld pipa jelent meg mindkét részre, belépés és bár.
Szolesz | 2021.11.16. 11:54
Áprilisban kaptam 2 db Szputnyikot. EU által elismert vakcinával nem vagyok beoltva. Most estem át a Covid-on 1 héttel ezelőtt, gyógyultsági igazolványom 2022.májusig érvényes. Jó ez beutazásra, elfogadják ezt Ausztriában a szállásadók, síbérletet tudok az igazolás bemutatásával vásárolni és síelni, szolgáltatást (hütte) igénybe tudok venni?
A házi orvos szerint erre a "friss" Covidra most oltást min. 3 hónapig nem adnak.
Bata Attila | 2021.11.16. 12:16
Jött néhány új kérdés. Néhány általános és konkrét válasz.

Más feltételek vonatkoznak a beutazásra és a 2G-igazoláshoz között szolgáltatásokra, utóbbi szigorúbb. Általában itt az utóbbiról beszélünk.

Örök téma, nagyon sokan kérdezik: két keleti oltás + 1 nyugati (Pfizer, Moderna)

A rendelkezés szerint, szó szerint véve, nem elég. Legalább két nyugati kell. DE! Az osztrák rendelet, az osztrák igazolás alkalmazása (Grüner app) és a magyar adatszolgáltatás egyáltalán nincs összhangban. Tehát, aki a nyugati oltást feltölti a rendszerbe zöld pipát kap és a hozzászólók tapasztalatai szerint ezt el is fogadják.

@Szolesz
Covid gyógyultsági igazolás 180 napig érvényes. Fontos, hogy angolul vagy németül legyen, vagy az EESZT-ből nyomtasd ki vonalkódosan. Nem kell friss oltás.

@Csalmassy
Oltás nélkül is átlépheted a határt, negatív teszt elég, de utána nem síelhetsz, nem lehet szállásod stb.

@baratib
12 év alatt nem kell igazolás. Felvonóban 14 év felett FFP2-es maszk, 6 és 14 év között bármi pl. sál, ami az arcát eltakarja a zárt felvonóban
RKK | 2021.11.16. 12:31
Mi a helyzet Franciaországgal?
Bata Attila | 2021.11.16. 12:43
Hornet9 | 2021.11.16. 13:18
Legyetek kedvesek segíteni, 2 kínai oltásra még szeptemberben megkaptam a Pfizert. Antigén tesztem nincs, most akkor mehetek több napra síelni vagy nem?
balczerk73 | 2021.11.16. 13:38
Nem gondoljátok, hogy ez a cikk önmagában szürreális egy "sielok" oldalon?!
RKK | 2021.11.16. 22:15
@ Bata Attila köszönöm!
Tóth Szilvi | 2021.11.17. 09:16
A konzuli szolgálat szerint a 3. EMA-engedéllyel rendelkező vakcinát is csak akkor fogadják el, ha az antitest-vizsgálat legfeljebb 90 nappal az oltást megelőzően történt meg. Erről eddig nem volt szó. Akinek tehát korábban volt vizsgálata, az szintén bukta Ausztriát.
Bata Attila | 2021.11.17. 10:58
Köszönjük, frissítettük a cikket.
hegyizotya | 2021.11.17. 15:08
Sziasztok! Kutató biológus vagyok és egy dolgot kiemelnék.
A neutralizáló antitest nem azonos az általánosan végzett SARS-Cov2 IgG vizsgálattal. A neutralizáló egy picit speciálisabb antitest, amit viszonylag kevés helyen néznek az országban.
Privátban szívesen megírom, ha valakinek kell, hogy hol csinálnak ilyen tesztet.
Üdv
Zoli
lazacka87 | 2021.11.17. 17:40
Ja és a neutralizáló antitest vizsgálat SOKKAL drágább is, mint az IgG vizsgálat. Nonszensz ez az egész.
czegledyg | 2021.11.18. 00:05
Na ne bomoljatok. " Test auf neutralisierende Antikörper" tehát neutralizáló antitest kimutatás. Itt ezt úgy kell érteni, hogy S-fehérje elleni ellenanyag, mert azok a neutralizálók és nem pedig az N-fehérje elleni ellenanyag tesztet kérnek. Szerintem így kell érteni, minden tanulmányban így használják a fogalmat.
Amivel keveritek az a vírusneutralizációs vizsgálat de nem azt írják.
hegyizotya | 2021.11.18. 08:08
Azt, hogy az osztrákok hogy értik, azt nem tudom, de az S-fehérje elleni antitestek közül sem mind neutralizaló. Szakmailag az a neutralizáló, ami nem engedi a vírust hozzákapcsolódni a sejthez és megfertőzni. Erre van külön diagnosztikai kit, ami csak ezeket méri és a vírus jelenléte se kell hozzá.
csszskier | 2021.11.18. 08:16
Sziasztok! Mi most csináltattunk antitest tesztet (centaur) sima S-fehérjéset és azon is az van, hogy “neutralizáló IgG vizsgálat”. Szóval jó a sima is szerintem.
Jegesember | 2021.11.18. 11:45
Sziasztok! Én jövőhéten megyek a Hintertux-ra síelni. Az odajutáshoz, egy rövid szakaszon át kell menni Németországon. Tudja valaki, hogy a németek milyen feltételekkel engedik ezt?
Bata Attila | 2021.11.18. 12:02
Konzulátus oldaláról:

Németországi tranzit esetén a következőkre kell tekintettel lenni. A 12. életévét betöltő tranzitáló utazó, aki közúton, vasúton, vagy vízi úton érkezik Németországba, a következő három igazolás valamelyikét kell bemutatnia, függetlenül attól, hogy besorolás nélküli országból, vagy magas fertőzöttségű területről lép az ország területére: negatív teszteredmény VAGY igazolás oltottsági védelemről VAGY igazolás a betegségből felgyógyultságról.

https://konzuliszolgalat.kormany.hu.../europa-utazasi-tanacsok?...
zsorop | 2021.11.18. 12:55
Sziasztok 2+1-esek!
Szintén 2 Szp.+ 1 Pf. van bennem, most jöttem át Grüner Pass-szal a határon. Semmi mást nem kértek Hegyeshalomnál. A határőr legörgette addig a szöveges részt, amíg látszik a 3/3 és hogy Comarnity (a Pfizer vakcina hivatalos neve) és jó utat kívánt.
Később írok majd a szállodai, vendéglátós és felvonós helyzetről.
Emőke07 | 2021.11.18. 13:18
zsorop!
Köszönjük!
Sokan vagyunk ugyanebben a cipőben! Nagyon várjuk a beszámolót!
Eddig jól hangzik!
benako | 2021.11.18. 13:44
zsorop!
A három oltásból csak a 3. -at (Pfizer) olvastad be a Grüner Pass-nak? Hogyan történik az ellenőrzésnél, a telefont kell felmutatni, mely tárolta a beolvasott 3. oltásod és ezt zöld pipával jelzi? Bocs az értetlenkedésért, de nem szeretném elbaltázni az egyetlen esélyt.
babeneba | 2021.11.18. 13:56
hegyizotya: Nekem nyáron kérték és elég is volt a sima igG antitest teszt, és akkor is ugyanez volt a törvény szövege (" Test auf neutralisierende Antikörper")
A kutyaközönséges 9eFt-os antitest tesztemen ez volt olvasható: Az igénylő szervezetében 50-es érték felett a koronavírus elleni ellenanyag jelen van. ((Chemiluminescens microparticularis immunnoassay/tüskefehérje receptor kötő domen elleni IgG antitestek kimutatása/ABBOTT).
Kabor | 2021.11.18. 14:35
Több mint ötven éve síelek, de ezennel elengedtem a síelést. Nem vagyok hajlandó semmiféle orvosi kísérletben - "oltakazás" - részt venni, magamat tesztelgetni, teszteltetni.
Mit se számít, ha valaki harminc éve nem volt beteg, teljesen egészséges....
százas | 2021.11.18. 15:48
Tudja-e valaki, hogy az Eu-n kívül felvett oltás igazoló QR kódját tudja-e olvasni, elfogadja-e a Grüner Pass? Konkrétan az Arab Emirátusokra értem. Megköszönöm, ha valakinek van információja.
zsorop | 2021.11.18. 17:44
@benako: igen, csak a 3.-at, és igen, megnyitottam az appot a határon és megnézte a határőr a fent leírt módon.
Szálloda: szintén GP, és még külön megkérdezte a nagyon kedves recepciós, hogy hányszor vagyunk oltva. Mondom, hogy 3x, és ő is legörgette az appon az adatlapot, hogy lássa a lényeget.
Viszont lendületből tájékoztatott, hogy hétfőtől full lockdown Karácsonyig... Szálloda, étterem, síliftek, iskolák bezárnak.
Schade...
Emőke07 | 2021.11.19. 10:56
zsorop
Köszönjük szépen! Megnyugtató amit írtál! Reméljük a Grüner Pass továbbra sem fogja mutatni az előző oltásokat!
Germknödel | 2021.11.19. 11:29
A korlátozásokat egyelőre tíz napra rendelték el..
https://index.hu/kulfold/2021/11/19.../ausztria-koronavirus-jar...
admin2 | 2021.11.19. 12:42
kosztadani | 2021.11.20. 13:43
Többször felmerült itt az EU-s QR kódok tartalma. Nagyjából azok az adatok vannak benne amik a papíron is láthatók, tehát pl. az nincs benne, hogy 3/3-as oltás esetén mik voltak az előző oltások. Tehát csak úgy tudnák ellenőrizni az oltási sort ha elkérnék az előző oltás papírját is. Mondjuk ezt belefejleszthetnék a Grüner App-ba, meg az ellenőrző alkalmazásba, hogy csak akkor fogadja el ha 2 oltást is beolvasunk, de nem hiszem, hogy megteszik. (Van az igazolásoknak egy egyedi azonosítójuk is, ami alapján a kiállító tagállam persze tud több információt, de nem valószínű, hogy a tagállamok ezeket megosztanák egymással.)

Ha valakit érdekel, itt elég szépen le vannak írva a technikai részletek: https://www.praudit.hu/hogy-mukodik...-a-digitalis-covid-igazol... (Sima QR kód olvasóval beolvasva valóban "betűhalmaz" látszik, de teljesen nyilvános, hogy abból a betűhalmazból pontosan hogyan kell az adatokat kinyerni.)
villam17 | 2021.11.20. 14:00
Olvasom, hogy Auszriában az Antigen teszt + 3-ik oltást elfogadják, illetve a Grüner App elfogadja. Nem tudja valaki, hogy Németországban is van-e ilyen lehetőség ?
makarszkai | 2021.11.23. 13:44
Két sputnik és egy pozitív antigén után ha valaki Janssen-t venne fel, ez alapján január 3-a után ugyanúgy mehet egy emlékeztető (negyedik) oltásra, vagy ebben az esetben a Janssen ugyanúgy EMA minősítettnek számít és van 270 nap? Köszi!
Bata Attila | 2021.11.23. 15:07
makarszkai,

ha az antiTESt teszt, akkor abban az esetben nem kell 4. oltás, csak legyen veled az antitest igazolás

ha antiGÉN teszt. akkor kell a negyedik, csak PCR-t fogadnak el
makarszkai | 2021.11.23. 18:22
Köszi, antitest, csak hülyeséget írtam, ebben legalább már eljutottam a jogalkotók szintjéig... :D
Sasvári Emília | 2021.12.02. 09:52
A grüner app-ba akkor mit kell belerakni? Ha az első kettő kínai, volt antitest vizsgálat, és harmadik eus oltás. Mindent? Mert az antitest vizsgálatot nem fogadja el , a kínai meg piros. Elég lenne csak az eus oltást?
nn | 2021.12.14. 19:38
Sziasztok! Nem volt időm minden bejegyzést végig olvasni és nem tudom volt e már?
A következő oltás kombinációval rendelkezünk! 1. 2 szputnyik + 1 pfizer 2. 2 sinopharm + átestem a covidon! Mindkettőnknek a Grüner Pass app zöldet mutat! A kérdés: Elég csak az appot bemutatni az ellenőrző személynek vagy kérhet mást is?
Mi a tapasztalat?
sisa88 | 2021.12.22. 08:42
Sziasztok!
Olvasva a kommenteket többen is írták hogy a gyakorlat kissé más mint a szabályok a sputnikosok esetében. Van valakinek tapasztalata arról, hogy a dec. 20-ai szigorítás óta ha csak a 3. Pfizert mutatom, azt elfogadják-e?
M29578 | 2021.12.22. 13:22
Sziasztok!
A betegségen átesve, oltás nélkül egy friss antitest igazolás elegendő lehet valamire?
Köszönöm.
anikoroll | 2022.01.02. 11:24
Sziasztok!
FONTOS: 2 Szputnyik + 1 EU-ban is elfogadott vakcina feltételei kapcsán a fenti kommentekben sajnos két dolog keveredik.
A jelenlegi jogszabály szerint, ha két Szputnyikra ráoltatsz egy nyugatit, kell hozzá egy antitest vizsgálat. Ennek a sorrendisége nincs meghatározva! Abszolút megengedett a nyugati után az antitest vizsgálat. Az antitest tesztről nem vihetsz be infót az app-ba, de nálad kell lennnie az eredménynek, ha ellenőriznek. A nyugati oltás beadásától egy hónapnak el kell telnie az országba lépésig.

Amit 11.13-án bdhfgst / @admin posztoltak: "Impfung – gültig ab sofort, wenn mindestens 21 Tage vor der Impfung ein positiver molekularbiologischer Test auf SARS-CoV-2 bzw. ein direkt davor ein Nachweis über neutralisierende Antikörper (=Genesene) vorlag, jedoch nicht älter als 270Tage." - az arra vonatkozik, aki átesett a betegségen az első oltás után. Tehát ő csináltat egy antitest tesztet és annyi. Van egy oltása és egy tesztje.
Peet | 2022.01.03. 17:59
Elvileg matol kezdve szivnak a Szputnyikosok.. koztuk en is.. ehhez kepest GreenPass app: 2 Szputnyik (majus) + 1 Janessen (november vege) = Zold.. (3/3 Vaccinated 1G, 2G stb-re is.. sehol nem latszik az, hogy ez az idiota kulon szabaly eletbe lepett volna, sot, ha a Janessen-t vitted fel az appba akkor Szputnyik szo sem szerepel sehol..) Remelem igy is marad.. Mentem sielni. Fingers Crossed.
kZ85z8 | 2022.01.04. 09:11
Az okostelefonos GreenPass app valóban zöldet mutat egy darab 3. Pfizer-re (előtte 2 szputnyik, de azt az app nem kérdezi), míg a webes grünerpass honlapon kötelező (lenne) megadni az első két oltást is... A saját szabályikat nem tudják lekövetni.
Arról van valakinek információja, tapasztalata, hogy a síbérlet aktiválása hogyan működik, illetve ott mivel kell érvényesíteni? Erre gondolok:
https://safe2ski.services.skidata.c...om/portal/ticket-validati...
Itt vajon elég a GreenPass-al valahogy aktiválni a bérletet? Használta ezt már valaki?
kZ85z8 | 2022.01.04. 09:13
Amúgy ez a GreenPass app így nem más, mint a sima 1 darab EU-s igazolás digitális verziója, semmi több.
Krisz80 | 2022.01.04. 14:53
@Peet: Mit értesz az alatt, hogy mától kezdve? Nem tudok újabb szigorításról. Hova mentek síelni?

Szerintetek mennyire rizikós 2 sputnyikkal + 1 nyugatival ausztriába menni? Mert ez hivatalosan ugye nem elfogadott, de a Grüner Pass zöld. Mindenhol (határ,terep,szállás) elfogadják, ha az appot mutogatom? Köszi!
MOrsika | 2022.01.09. 16:43
Kaprunban tegnap a Green Passt olvasták be síbérlet vásárláskor, amibe csak a harmadik oltást olvastattam be, és elfogadta. A gyerek kétszer oltott, neki a határon kérték a negatív pcr-t, a bérlet vásárláskor csak a Green Passt. A határon majdnem mindenki a Green Pass-t mutatta be (Sopron), csak rápillantottak, és engedtek (tegnap, január 8). A szálloda előre kérte az oltási igazolásokat emailben.
vecakak | 2022.01.10. 15:09
@MOrsika a PCR tesztet magyar, vagy idegen nyelven vittétek? Illetve, a konzuli honlapon van egy mondat, amely megütötte a szemem: "A fenti tényeket a beutazási rendelet (Einreiseverordnung) A (német) vagy B (angol) mellékletében szereplő igazolásnak megfelelő tartalommal, angol vagy német nyelven kell igazolni." Nem teljesen egyértelmű, hogy annak ellenére, hogy a Grüner Pass-sal igazolom a 2 Pfizer oltást, és 1 PCR negatív tesztet viszek (akár idegen nyelven), ezen felül kellenek ezek az igazolások? A kommenteket olvasva nem találtam választ, kérlek segítsetek. Január 27-én mennénk, és még éppen az új korlátozás előtt jönnénk haza. A 72 órán belüli PCR csak a beutazáshoz kell, vagy ott minden nap nézik a sípályán? Tehát ha mondjuk lejár a 72 óra, de még ott vagyunk, akkor újra kellene csináltatnunk? Előre is köszönöm a válaszotokat!
Bata Attila | 2022.01.10. 15:27
Grüner Pass teljesen elég. A német/angol igazolás akkor kell, ha nem tudod bevinni az adatokat a Grüner Pass-ba.

Az 1 PCR teszt csak a határon kell, a sípályán nem nézik, nem kell 72 óránként hosszabbítani.
(Ez a hosszabbtás csak a 12-15 éves gyerekekre vonatkozik, de nekik cserébe nem kell oltás)

A PCR-tesztet szerintem angolul is elkészítik alapból sok helyen.
bdhfgst | 2022.01.10. 18:28
@MOrsika: A szállás előre mindhárom oltásról kérte az igazolást, vagy csak a harmadikról? Ezek szerint a szputnyikkal gond lehet? Az oltott gyerekeknek akkor is kell PCR, ha a 2. oltást most kapták január elején?
Gabcsika00 | 2022.01.17. 14:32
Sziasztok!
Goldeck sípályán mennyire szigorúak az ellenőrzések?
Köszönöm a válaszokat!
Predikative | 2022.01.28. 11:50
Sziasztok.

Kis Covid jenetés, aki esetleg bizonytalan és utazás előtt áll. 2022.01.27.-én indultunk Budapestről Semmering-Sthuleck síterepre. Előző napokban körbejártuk a témát, hogy milyen korlátozások vannak Ausztriában. Alap információk: ketten utaztunk a feleségemmel, mind ketten 3 oltással rendelkezünk (2 Sinopharm és feleségem 1 Moderna én 1 Pfizer). Ezekkel a paraméterekkel hivatalosan be lehet utazni az országba, de nem lehet használni szinte semmit (szállás, boltok, Sífelvonók). Olvasgatás után arra jutottunk, hogy teszünk egy próbát, letöltöttük az EU oltási igazolást az utolsó oltásainkról. Telefonra letöltöttük a Grüne Pass alkalmazást és beolvastuk az EU igazolás QR kódját. 2 zöld pipa, belépés és éjszakai szórakozás. Ezek után letöltöttem a GreenCheck applikációt és szon keresztül leellenőriztem a Grüne Pass-os igazolást (itt is QR) beolvasás (előválasztásnál a 3G-t kell kiválasztani). Az ellenőrző applikáció is zöld jelzést adott. Mindezek után úgy döntöttünk nekivágunk. Reggel 04:45 kor indultunk (biztos ami biztos) Sopron felé tervezte a Waze az útvonalat. A határon 2 osztrák kolléga állt, benéztek a kocsiba párom mutatta a Grüne Pass alkalmazást, rápillantottak de az enyémet nem is kérték. Várakozás nem volt semmi. 2 megállással 08:45-re értünk Semmering-be. A lenti nagy parkolóba álltunk meg, kb 10 autó volt összesen. A jegypénztárnál senki nem volt itt mutatni kellett a Grüne Pass applikációt utána meg is kaptuk a jegyet (nem olvasták le a QR kódot). A lifteken ffp2 maszk kell illetve a Hüttékben is. Az éttermekbe való bejutásnál olvasnak QR kódot, mi a Grüne Pass aplikációt mutattuk, de lehet az EU igazolást is le tudják olvasni. Minden simán és gördülékenyen ment. A pályákon kevesen voltak az időjárás pedig kegyes volt, napos nem hideg idő volt egész nap, délutánra kicsit megélénkült a szél a hegytetőn. Összefoglalva működik a kiutazás és a síelés a 2 keleti + 1 nyugati oltás kombónál, legalábbis ott ahol mi voltunk. Mindenkinek jó sielést.
halaszera75 | 2022.01.28. 20:39
Sziasztok!
Egy gyors összefoglalót én is írok a tapasztalatokról. Január 24-én 14.00 órakor, Sopronnál léptük át a határt 3 autóval, amelyben utazott olyan társunk is, aki 2 Sputnik és 1 Pfizer boldog tulajdonosa volt ugyan, de a 3. oltására megkapta a Grüner passt. A kocsisor szinte folyamatosan haladt, a határőrök éppen csak rápillantottak az orruk alá dugott telefonokra, ami a Grüner passt mutatta. A síbérlet vásárlásnál ez szintén elegendő volt. Murau/Kreischberg régióban síeltünk, ahol egyedül az Ffp2 maszkokhoz ragaszkodtak mind a felvonókon, mind pedig a hüttékben, de az elkövetkező napok egyikén sem volt több ellenőrzés az oltásokra vonatkozóan. 2 különböző szálláshelyen laktunk...a magyarok által üzemeltetett szálláson semmit nem kértek, az osztrákok által fenntartott apartmanházban viszont a 2 Sputnik 1 Pfizer vakcinával oltott személytől kértek antitestet igazoló papírt, de ezt még azelőtt tisztáztuk velük, mielőtt útnak indultunk volna...és nem számított az, hogy nem a Pfizer oltás előtti a vizsgálat. Tökéletesen megfelelt a pár nappal az utazás előtt készült igazolás.
Szóval én csak bíztatni tudom a keleti vakcinákkal is rendelkezőket, hogy vágjanak neki az utazásnak nyugodtan, ha megban a Grüner pass.
mita11 | 2022.02.18. 22:04
Sziasztok! Február 12-én Sopronnál léptük át a határt. Grüner Pass-t mindenki telójára feltelepítettük, mutattuk a hatrárőrnek, aki egyből átengedett. A Grüner pass a 2xSputnyik + 1xnyugati vakcina eseteknek is működik. A szálláson, a síliftnél a jegyvételnél, az éttermeknél mindenhol kérték a Grüner Pass-t így teló nagyon fontos. Jó ha van roaming adatod, de ha nincs akkor itthon csinálj egy mentést a teló képernyőről a Grüner Pass-al és azt mutasd meg kint. 14 éves kamasznak - 2xPfizer oltott- csináltattunk PCR tesztet utazás előtt, mert elvileg ez is kell, de nem kérték sehol. Nekem, mint 2xSputnyik+1xPfizer oltottnak csináltattunk antianyag tesztet, de ezt sem kérték sehol. Mindenkinek relax, készüljetek a legrosszabb forgatókönyvre az előbbiek szerint és nyugodtan menjetek ki, minden rendben lesz.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.