Menü ≡

Elvitte a válság a legendás sívonatot

2009.09.27. | Szerző: Bata Attila
Elvitte a válság a legendás sívonatot 1940 óta robog(ott) minden tél végén a legendás vonat, amely csak síelőket szállított Alaszka távoli, de még turisták által is ritkán látogatott csodás tájaira. A válság miatt a vasúttársaság kénytelen volt 127 alkalmazottját elbocsátani, és ezzel egyidőben leállítani a kultikussá vált alaszkai sívonatot.
h i r d e t é s
Egy régi hagyomány szakadhat meg idén tavasszal. Már a negyvenes években szállítottak síelőket különvonatok Alaszka vadregényes tájaira, még jóval azelőtt, hogy a jelenleg nehézségekkel küzdő vasúttársaság megalakult volna. A gazdasági válság miatt komoly elbocsátásokra kényszerülő társaság már az előző években sem keresett sokat a különvonatokon, hiszen ezen a tájon a téli vonatozásnak komoly akadályai vannak, azok elhárításának pedig komoly költségei, így már az is előfordult, hogy néha ráfizettek a legendás különvonatokra. A tavalyi évben – igaz a sok lavina miatt – már csak egy járat indult.

A különjáratoknak komoly híre volt, a világ minden részéről érkeztek ide síelők. A kora reggeli indulás és a késő esti megérkezés között gyakran 700-1000 síelő töltötte együtt az időt. Az egykori résztvevők szerint a vonaton hamar fantasztikus hangulat alakult ki a síelők között, ez nem csoda, hiszen az étkezőkocsik mintájára itt külön „sörkocsi” üzemelt, a vonat végén a Polka-vagonban pedig állandóan egy zenekar húzta a talp alá valót. Azonban amikor a vonat megérkezett, a síelők kiszálltak, és szinte pillanatok alatt szétszóródtak a porhó és az érintetlen hegyoldalak világában, hogy aztán a visszaúton ismét folytatódjon a jókedv.

Az idei jegyeket már kinyomtatták, és a tervek szerint október elsejétől már árulták is volna őket, és a korábbi évekhez hasonlóan az idén is pillanatok alatt elkapkodhatták volna. A társaság bejelentése véglegesnek tűnik, már akkor is jobban járnak, ha inkább parkoltatják a vonatokat.
Szólj hozzá, legyél az első!
h i r d e t é s
h i r d e t é s
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »