Egy leleményes újítás egyszerűsítette a hegyi kerékpárosok feljutását az ausztriai St. Corona am Wechsel kerékpáros központjában. Ezúttal bicikliket lehet a húzólifthez rögzíteni.
h i r d e t é s
Simon Hanl egy környékbeli hegyi kerékpáros, aki már kilenc éve rója a köröket az itteni Bikeparkban. Neki köszönhető az újítás, az átalakított húzólift, amelynek segítségével a kerékpárosok könnyen feljuthatnak a hegyre.
Ahogy a videóban is látható, a módszer lényege, hogy a télen megszokott csákányt kicserélték egy olyan vonszolóra, amely a kerékpárt is fel tudja húzni. Egy hosszú rúd itt is csatlakozik a kábelhez, azonban a másik végén nem egy "csákányt" találunk, hanem lapáthoz hasonló szerkezetet, amelyet a kormány mögé kell rögzíteni. A kerékpárosnak csak annyi dolga van, hogy kezét a kormányon, a lábát a pedálon tartja, minden mást elvégez az átalakított sílift.
Az alsó-ausztriai St. Corona am Wechsel síterepéről már sokan lemondtak, amikor 2014-ben a veszteségek miatt a tulajdonosok elbontották a sílifteket. Azonban két évvel később a turizmus ismét visszatért a környékre.
2016-tól a sípályák helyén kerékpáros utakat építettek, de a síelők sem tűntek el teljesen, telente egy kisebb részen a gyerekek ismerkedhetnek a síeléssel. A Wexl-Trails kerékpáros központ akkor egy mini parkkal indult, és néhány száz látogatóval. Tavaly már jelentősen kibővült a kínálat, és 32 ezren érkeztek kipróbálni a megújult parkot.
Július közepén pedig átadták a videóban látható 1,2 kilométer hosszú kerékpáros húzóliftet, amely jelentős változásokat hozhat. Eddig a park bejáratától gépjárművel szállították fel a kerékpárosokat a hegyre, mostantól a különjáratok száma csökkeni fog. Az új lift segítéségével naponta kb. 2500 kerékpárt tudnak feljuttatni a hegyre.
Na, ez azért nem annyira újítás, minimum 15-20 éve "koptatom a számat" a lift üzemeltetőknek, erre, és más hasonló attrakciókra is.
Egy sincs még itthon (leszámítva persze az ülőliftekre akasztást)
Viszont az is igaz, hogy a pályák többségére ha a kerékpáros rámenne, a "zöldek" már el is koboznák az eszközt és kiszabnák milliós büntetésiket. Van, ahol gyalog is "Fűre lépni tilos" a sípályán nyáron. Ez komoly akit érint, tudja...
Egy sincs még itthon (leszámítva persze az ülőliftekre akasztást)
Viszont az is igaz, hogy a pályák többségére ha a kerékpáros rámenne, a "zöldek" már el is koboznák az eszközt és kiszabnák milliós büntetésiket. Van, ahol gyalog is "Fűre lépni tilos" a sípályán nyáron. Ez komoly akit érint, tudja...