A pálya a térképen a nyolcas számot kapja majd, amelynek a felső 1200 méter hosszú része piros besorolást kap, az alsó 600 méteres része, amely jobbára a becsatlakozó pályákkal teremt kapcsolatot kék jelű lesz. A pálya összesen 320 méter szintkülönbségű, de ebből a fenti piros részen mér 290 métert le lehet síelni.
A Furkota pálya az alatta húzódó völgyről kapta a nevét, és az üzemeltetők szerint a legideálisabb vonalvezetéssel épül, hiszen ezen a helyen marad meg legjobban a természetes hó a Szoliszkó-fennsíkon.
A tervek szerint hóágyúkat és egy új, modern liftet is kapott volna az idén az új sípálya környezete. Az összesen 160-180 millió koronába kerülő beruházás nagyobb kiadással járó részeit már csak jövőre kezdik el építeni. Kezdetnek ez sem rossz, hiszen ne feledjük, több évtizede nem épült új sípálya a Magas-Tátrában.