Aki járt már Flachau-ban, az tudja, hogy itt nem sokat kell csákányossal vagy egyéb húzóliftekkel bajlódni. Az eddigi is magas színvonalú liftállományból csak egy-két lift lóg ki egy kissé, a síterep szélén található régi fapados lift helyett egy modern, védőburkolatos nyolcszemélyes épül az idei szezonra.
Flachau népszerűségét a relatív közelsége, könnyű megközelíthetősége, autópálya melletti fekvése, alacsony hóréteggel is síelhetővé tehető füves, alpesi hegyoldalai, valamint az egész Alpok egyik legmodernebb liftrendszere jelentette. Ez a liftrendszer az idei szezonra tovább modernizálódik, egy minden igényt kielégítő új liftre cserélnek egy régi fapadost, valamint ülésfűtést kap egy olyan lift, amelyet a mostani formájában is bármelyik síterep elfogadná az egész világon.
A síterep térképének bal szélén jelölt Kesselboden liftet 1986-ban adták át. A négyszemélyes abban az időben legalább olyan modernnek számított, mint mostani utódja. A lift 1305 méterről indul és 1856 méter magasságban érkezik meg a Griessenkar-hegy oldalába. Időközben a liftet 2002-ben felújították, de a mostani cserével már nem vártak további 16 évet. A felvonó nem tartozik a síterep legfontosabb liftjei közé, hiszen nem a centrumban fekszik, de a mellette található kék pályákon nagyon jól gyakorolhatnak a kezdők. Hidegebb és szeles időszakban bizony üresen kongott a lift, mert kevesen vállalták be a fagyoskodást a hosszú és lassú liften.
Mostantól minden más lesz, a menetidő lerövidül, az ülések és a környezet sokkal kényelmesebb lesz tavalyhoz képest. Fűtött ülések és védőburkolat mellett a legzordabb időben is kényelmes lesz az út. Régebben ilyen időben alig vártam, hogy megérkezzünk a hegyállomásra, most valószínűleg a védőbúra oltalma alatt lesz jobb a helyzet.
Flachau egyik varázsa, hogy szándékosan olyan neveket adnak a lifteknek, hogy könnyen össze lehessen keverni őket. A 10 millió eurós költséggel készült, 3720 fő/óra kapacitású új lift a Star Jet 3 névre hallgat majd. Ezen felül az idén a Space Jet 1 és 2 lifteken is alakítanak egy kicsit, a komfortérzet fokozása érdekében úgy érezték, hogy a bőrülések mellől hiányzó ülésfűtést illő lenne már pótolni.