Pontosabban, inkább azt kellene mondani, hogy megkezdődött az új kabinos lift építése, amely a régi lift helyére érkezik.
Ebben az esetben is igaz, minden nagyobb építkezés bontással kezdődik.
Az már korábban eldőlt, hogy a helyiek és az itt gyakran megforduló tekintélyes számú magyar síelő az idén búcsút vehet a 29 éve épített lifttől. Ennyi idő alatt a felvonó kb. 19 millió utast szállított, amíg február végén nyugdíjba küldték.
Ahogy a most elbontandó, 1992-ben épített hatszemélyes kabinos meghatározta a síterep életét, utódja a tízszemélyes is fontos szerepet fog betölteni. A váltás legfőbb oka a kapacitás növelése. A hivatalos adatok szerinti a korábbi 1800 helyett decembertől már óránként 4000 utast szállíthat az új lift, vagyis a kétszeres kapacitás rövidebb sorokat jelent majd, a kényelemről nem is beszélve.
A végső engedélyeket február közepén kapta meg a síterep, majd hamarosan döntöttek, hogy a tervezettnél korábban kezdik meg a munkálatokat.
A régi liftet elbontják. Kép: Csumpi (Síakadémia)
Ausztriában a szálláshelyek bezárása miatt szinte csak a helyiek használják a sílifteket, így a síterepek jelentős veszteséggel zárják a mostani szezont. A helyi üzemeltetők szerint Kreischbergen ez 80%-os visszaesést jelent az előző szezonhoz képest. Február sem hozott jelentős javulást a síterepen, a márciusi kilátások sem tűntek bíztatónak, így a helyiek gyorsan döntöttek. Az eredetileg húsvét utánra időzített zárást előre hozták
február utolsó napjára.
Az eredeti tervekben az új lift decemberre tervezett átadásához igencsak feszített tempóban kellett volna dolgozni, és a hegyekben az időjárás sokszor kiszámíthatatlan. A korábbi kezdéssel nyert néhány extra hét még biztosan jól fog jönni az építőknek.
Ahogy a képeken is látszik, a régi lift bontása és szétszerelése azonnal megkezdődött. A kabinokból néhányat megtartanak a helyiek, a többit - minden egyéb mozdítható berendezéssel együtt - egy dél-tiroli cég vásárolt meg.
A hegyállomás látványterve
A kabinok közül az egyes számú a tulajdonos Moser család kertjébe kerül, egyfajta emlékeztetőként a régi időkre. A tulajdonosok az új lifttel bátor lépésre szánták el magukat. A kb. 40 millió eurós beruházás a síterep eddigi legnagyobb beruházásának számít. Ráadásul mindezt a jelenlegi gazdasági helyzetben, amelyben a turisztikai vállalkozások zöme a túlélésért küzd.
A 3,8 kilométer hosszú, 903 méter szintkülönbségű (868 m - 1771 m) lift építését a szezonon kívül is figyelemmel követjük.