Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

8500 magyar diák vesz részt iskolai sítáborban

2017.01.30. 2017.01.31. MTI | frissítve: 2017.01.31.

Megérkeztek a sítáborokkal kapcsolatban feltett kérdésekre a válaszok az érintett iskoláktól a Klebelsberg Központhoz - mondta Solti Péter, az iskolafenntartó elnöke vasárnap este az M1 aktuális csatornán.
Az adatkérő levelet az olaszországi Verona közelében történt buszbaleset után küldte ki a Klebelsberg Központ: az iskolai sítáborok szervezésének körülményeiről, hátteréről kért információkat a köznevelési intézményektől.

Solti Péter elmondta: a beérkezett információkat még vizsgálják, de annyi kijelenthető, hogy az általuk fenntartott iskolák 14-15 százaléka szervez sítáborokat, amelyeken mintegy 8500 diák vesz részt, őket körülbelül 1000 oktató, vagy segítő kíséri.

A központ vezetőjének közlése szerint nagyon vegyes képet mutat a sítáborok szervezése, hiszen előfordul, hogy az iskolák utazási irodákhoz fordulnak, vagy tornatanárok végzik azt (miként a veronai buszbalesetben érintett intézmény, a Szinyei Merse Pál Gimnázium esetében is történt), de arra is van példa, hogy az oktatási intézmények közösen bonyolítják a szervezést.

A Klebelsberg Központ adatkérő levelére szerda délutánig várta az iskolák válaszát a sítáborok szervezésének körülményeiről.

A kért adatok alapján felmérik: szükséges-e fenntartói intézkedéseket hozni az iskolák munkájának segítésére, valamint szeretnének meggyőződni arról, hogy mindenhol a legnagyobb rendben zajlik a szervezőmunka.

Verona közelében január 20-án szenvedett balesetet egy magyar fiatalokat szállító busz, tizenhatan meghaltak, huszonhatan megsérültek. A buszon a budapesti Szinyei Merse Pál Gimnázium tanulói, volt diákok, tanárok utaztak, valamint egyikük családja.

Balog Zoltán, az emberi erőforrások minisztere a balesettel összefüggésben múlt vasárnap azt mondta: meg fogják vizsgálni a jogszabályokat abból a szempontból, hogy megfelelően garantálják-e az iskolán kívüli programok biztonságát. Van, amit nem lehet kizárni jogszabályokkal, de áttekintik, hogy mi az, amin még lehet javítani - tette hozzá.
KOMMENTEK
Dumbó | 2017.01.31. 10:38
RENDELETBEN KELL szabályozni,hogy a BUSZOK ÉJJEL NEM KÖZLEKEDHETNEK! A busz álljon le pl.télen -legkésőbb-20-órakkor és nyáron 22 órakkor. Reggel meg 6-nál korábban ne indulhasson. ÉJSZAKÁRA a BUSZVEZETŐK és a GYEREKEK szálljanak meg- a gyerekek NE maradhassanak éjjelre az álló buszban! A sielők Hirlevelet megkérjük,sziveskedjen TOVÁBBITANI ezeket az észrevételeket a Minisztériumba! Hogy NE csak hiábavalóan nyilváninitsunk véleményt!
kiskakas8 | 2017.01.31. 11:02
Dumbó, te ezt átgondoltad?
Így lenne egy 22 órás francia utazásból 48 óra.

"RENDELETBEN KELL szabályozni,hogy a BUSZOK ÉJJEL NEM KÖZLEKEDHETNEK!"
Mert magyar hatóság ellenőrizné, hogy 22:10-kor egy olasz autópályán éppen gurul-e egy magyar busz?

És ha legközelebb déli 12-kor lesz baleset?
Akkor majd nappal is tilos lesz autóbuszt vezetni?
jóska63 | 2017.01.31. 13:07
Igen szerintem sem jó ez, kilövi a francia síterepeket, amelyek iskolai csoportok számára mind ár érték, mind helyszíni közlekedés (mert az ugye nincs) szempontjából a legideálisabbak.

Illetve feleslegesen drágítja az egészet. Számoljunk egy kicsit, hány busz ment az elmult 10 évben éjjel és hány baleset volt? Inkább először is meg kéne tudni miért is volt baleset, aztán kitalálni valamit, de a tiltás nem megoldás.
Dumbó | 2017.01.31. 16:21
Dumbótól : Válaszom kiskakas8-nak,jóska6-nak: IGEN! HATÁROZOTTAN ÁTGONDOLTAM és MI a jobb:hosszabb az út vagy BALESET LESZ?
Persze,nappal is lehet baleset( bármikor-bárhol-akár a szobádban is-rád esik a csillár pl...) DE MINDIG MÉRLEGELNI KELL,JÓZANUL,BECSÜLETTEL MÁSOK ÉLRDEKÉBEN IS ! ÉS ÉJJEL SOKKAL NAGYOBB a RIZIKÓ ! Én nagyon sok km-t vezettem saját automon-éjjel és nappal és TUDOM MI a KÜLÖNBSÉG!!!!!!!Az ÉN ELVEM az,hogy KÖRÜLTEKINTŐEN kell szervezni utakat-KÜLÖNÖSEN,ha GYERMEKEK utaznak! És BOCS..ha megkérdezem:NEKTEK VANNAK GYEREKEITEK?
És véleményetek szerint többet ér ha olcsóbb és rövidebb az út és aztán JÖN a baleset ??
gyf | 2017.01.31. 20:30
Tata mellett történt egy kiséretetiesen hasonló baleset, de ott "csak" egy ember, a söfőr halt meg: Egy tartálykocsi leszaladt az útról és eltrafált egy felüljáró oszlopot, kilapult a fülke, kigyulladt. Ha 300m-re korábban vagy később történik, ott fekszik az oldalán a szerelvény és kész.
Az iskolai sítáborba jutás, pláne Fro-ba, logisztikai kérdés. Nem lehetne bezsuppolni a cuccot (lécet, bakit, bőröndöt) konténerbe, a gyerekeket vonatra és csak az utolsó 50km-en buszoztatni őket? Szervezés? igen! Biztosnágosabb? Igen.

Nap mint nap autózom az M1-en és azt mondom, kész életveszély, nagy a zsúfoltság. Buszok, kamionok személykocsik rohannak egymástól méterekre. Ha valaki hibázik , dől a domino. Úgy gondolom, a vasúton több dolog vigyáz ránk, mint a söfőrök éber figyelme...
Hm?
Dumbó | 2017.01.31. 21:13
gyf-nek irom :Teljesen IGAZAD VAN! Sokkal ésszerűbben és ALAPOSABBAN kellene megtervezni az ilyen utakat! Tényleg elgondolkoztató a vasút!Különben nem tudom,miért vannak ugy oda a francia sitáborokért..messze van..
veszélyesek az utak..és nem tudom,miért mondják,hogy olcsóbb mint pl akár Ausztriában -ami pedig közel van !!!...(egyszer ki is számolom-szállás-ellátás-sibérlet-benzin-utazási idő...siterep..) ..persze itt is vannak balesetek pl leszakad a sifelvonó stb..stb..igen,sajnos veszély mindenütt van....
gyf | 2017.01.31. 21:44
Amennyi iskolai sítáborra volt rálátásom, az a testnevelő tanár hobbija: Vagy megszervez mindent A-Z-ig vagy egyszerűen vesz egy csomagot egy utazási irodától. Cserébe ő és pár tanár esetleg néhány hozzátartozó plusz költség nélkül vesz részt az úton. Vigyáznak, oktatnak, szerveznek, rendezkednek, s ha minden Ok és marad idő, még síelnek is. Nem irigylem tőlük. Felelősségi és biztosítási szempontból egyszerűbb, ha utazási iroda van a háttérben. Azok viszont nem szerveznek vasútra.
A kérdéses busz is kivitt egy busznyi embert az új turnusra, majd visszafordult a lejárt turnussal és ....
Praktikus, mert a busz hét közben itthon van és el lehet küldeni máshova. Praktikus, de ...
vh | 2017.02.01. 15:48
Úgy tűnik, gyf és Dumbó igen sok sítábort megszervezett már, hogy ennyire tudják, mit, hogyan kell módosítani. Milyen kapcsolatot véltek felfedezni két buszos, vagy bármilyen más út között? Azt sem tudjuk pontosan, hogy mi történt, de már mindenki arról beszél, hogy mit kell korlátozni.

Tegnap délután történt egy karambol. Az autóban mindenki meghalt. Dumbó! Ne ülj többé autóba délután, mert akkor mindig baj van.

Holnap leesik egy gyerek a lépcsőn, beveri a fejét és meghal. Szerintem már most előzzük meg. Az iskolába mától mindenki csak bukósisakban léphet be.

Elolvastátok még egyszer amit leírtatok?
Dumbó | 2017.02.01. 16:30
vh-nak irom : IGEN ! Nem szoktam meggondolatlanul irni--NEM szoktam hozzászólásokat irni-EZ MOST KIVÉTEL..ezért nem olvasgatom ujra saját irásomat.. FENNTARTOM,mert ÉN KOMOLYAN GONDOLOM ! És SZOMORÚ vagyok,hogy képes vagy
( némely ember képes )ironozálni KATASZTROFÁLIS dolgokon...ezért NO COMMENT !!
vh | 2017.02.01. 19:21
Egyáltalán nem éllel írtam, amit írtam. Pusztán annyi, hogy vegyük észre, hogy egy ilyen tragédia mindenkit megindít, igyekszik valami megoldást találni és jönnek a vad ötletek. Ha véletlenül az illető döntési helyzetben van, akkor bármilyen meredek gondolat rendeletté emelkedhet.
Azt gondolom, hogy ehhez a szörnyű balesethez nincs köze a sítáboroknak. Megtörténhetett volna mással is, egyéb okból szervezett úton. Ha nem értetted, amit előzőleg írtam, akkor NO COMMENT.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.