Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

Mont Blanc: olasz-francia felvonó harc a turistákért

2015.09.01. | Szerző: Bata Attila
A Mont Blanc az Alpok legmagasabb csúcsa, a hegyen közösen osztozik Olaszország és Franciaország. Kabinos lifttel már régóta fel lehetett menni 3700 méteres magasság felé a francia oldalon, május végétől pedig az olaszok is megépítették a saját felvonójukat. Melyik oldal csábítja el a turistákat a másiktól?
h i r d e t é s
Az alábbi videóban megtudhatjuk a fontosabb adatokat az olasz oldalon május 30-án átadott kabinos liftről. A lift négy éven át épült és valószínűleg azzal a céllal, hogy a Mont Blanc olasz oldala is felzárkózzon turistaforgalomban a francia oldal mellé.

A hegy két oldalát, az olasz oldalt, Courmayeur (Valle d'Aosta - Aosta-völgy) és a francia oldalt, Chamonix (Haute-Savoie - Felső-Savoya) már félévszázada alagút köti össze. A franciák 1955-ben felvonót építettek a 3777 méter magas Aiguille du Midi csúcsra, ahová évente körülbelül félmillió turista utazik fel, hogy körülnézhessen a Mont Blanc alatt.

Idén az olaszok is megépítették a felvonójukat. A 105 millió euróból (kb. 33 milliárd forint) megépült Skyway felvonó a 3466 méter magas Punta Helbronner hegyre visz fel. A másik oldalnál modernebb kabinos lifttel. A nyolcvanfős, üvegpadlójú kabinban teljesen mindegy hol szorulunk az üvegfal mellé, hiszen a kabin menetközben önmaga körül is forog, így jobb kilátást kapunk a környező csúcsokra.

Az olasz lift átadásával a helyi lapok szerint megkezdődött a turisztikai háború, vagy ahogy az egyik francia lap feltette a kérdést, mostantól Mont Blanc vagy Monte Bianco?

Az olaszok augusztus közepén közölték, hogy két és fél hónap alatt 80 ezren utaztak az új lifttel. Augusztus elején volt az első olyan nap, amikor ki kellett tenni a megtelt táblát, arra a napra eladták a maximálisan engedélyezett 3000 darab jegyet.

A franciák látványossága, az üvegkalitka, és alattunk a mélység
Nem sokáig késett a franciák válasza sem, akik szerit az idén 22%-kal növekedett a francia lift forgalma, vagyis az olaszok nyitása nem zavarja őket. Itt 5500 utas a napi limit. A franciák további válasza egy új fejlesztés. A 3777 és 3842 méter közötti magasságban hatalmas betonoszlopokat építenek be a hegybe. Ezek az oszlopok egy többemeletes kilátót tartanak majd, amelyet 2016-ban adnak át.

Egy dolog mindenképpen közös a két liftben, egyik sem olcsó. A nyári főszezonban a francia oldalon 57 euróba (kb. 18 ezer forint), míg az olasz oldalon 45 euróba (kb. 14 ezer forint) került egy retúrjegy. Később, nem főszezonban, valamivel olcsóbbak a jegyek.
Szólj hozzá, legyél az első!
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »