h i r d e t é s
Július elején megkezdődtek a földmunkák és elkezdték építeni az új hatszemélyes, fűtött ülésű, Doppelmayr liftet, amely közvetlenül a régi kabinos lift alól indul. A Kőpataki-tó irányába jelenleg közlekedő kabinos óránként csak 900 utast tud szállítani, ez pedig elég szűk kapacitást jelent a síterepnek. 2008-ban megépült a kabinos középállomása (Start) és a Kőpataki-tó alatti Cucoriedky (Áfonyás) közötti négyszemélyes lift, amely majdnem 2000 fő/órás kapacitásával valamit enyhíteni tudott a hosszú sorokon. Az igazi megoldás megépítését 2009-re tervezték, de a pénzügyileg gyengébb szezonok után az építkezés csúszott egy évet, de az idén elkészül az új hatszemélyes, amely 2600 fő/órás kapacitásával (és a kabinossal együtt) már valószínűleg megoldja a nagyobb tömegek elszállítását is. Főleg a főszezonban lehet nagy segítség az új lift, amely egyharmaddal növeli meg a síterep kapacitását.
Az új lift a legmodernebbek közé tartozik: fűthető ülések, lehajtható védőüveggel, amelyet a Szlovákiában egyre népszerűbb narancsszínre festenek itt is. A lift közvetlenül a parkolótól (888 méter) indul és a Start (1169 m) állomásra érkezik. A 211 méteres szintkülönbség mellett 1889 métert lehet rajta utazni majdnem hét perc alatt. Az új lift nem olcsó mulatság, összesen 7,7 millió euróba (kb. 2,1 milliárd Ft) kerül a síterepnek. Ez lesz Szlovákia hatodik hatszemélyes liftje, de az első Tátralomnicon.
Az új lift átadása már a végéhez közeledik, a terheléspróbát december elején végezték. Összesen 20 tonnányi súllyal terhelték le a liftet, emberek helyek 20 kilós homokzsákokkal pakolták meg az ülőszékeket. Azóta a szükséges engedélyek is megérkeztek, így az új lift már december 18-án, szombaton, szállíthatja az első utasait.
A Kőpataki-tó és a falu közötti pályák mellett tehát az idén már kabinossal és ülőszékesekkel is utazhatunk. Nem csak a liftekben, hanem a pályán is lesznek változások. A pályát több helyen kiszélesítik, és 50 darab új hóágyút telepítenek a hegyoldalba, így majdnem 30 hektárnyi sípályát tudnak gyorsan behavazni. Gyorsan, hiszen (ahogy a képgalériában is látható) az idén megépül a víztározó is, amely a műhavazáshoz szükséges vizet biztosítja. Ha a Lomnici-nyereg alatt is leesik a szokásos hómennyiség (a tavalyi szezonban sajnos elmaradt), akkor Szlovákia leghosszabb pályáján lehet végigsíelni, hat kilométer hosszban és 1300 szintkülönbséggel!
Az új lift aljában új parkoló is épül, ahol 400 autó és 10 busz parkolhat ingyen. A parkoló mellett található az a vendéglő, ahol a tulajdonos Madonna egykori luxusautóját tette fel a plafonra – külön látványosság gyanánt. Aki nem akarnak autózni, azok már modern, elektromos meghajtású, környezetbarát buszokkal érkezhetnek a liftek közelébe. Az ingyenes buszok várhatóan december közepétől közlekednek.
Ezek után a legmeglepőbb az, hogy az árak csökkennek. A rengeteg költséges beruházás – összesen 13 millió euró (3,6 milliárd Ft)- ellenére is olcsóbban lehet síelni a síterepen, mint tavaly. A napijegy ára a tavalyi 28 euróról 24 euróra csökken. Sőt! Az egész szezonra érvényes új szlovák közös bérlettel még olcsóbban jön ki a síelés.