Az egymáshoz nagyon közeli síterepet már régen szerették volna összekötni. A törekvések az utóbbi időben erősödtek fel, de nem volt egyszerű az elképzelést megvalósítatni. A lift tervét többen is támadták, többek közt a környezetvédők ellenezték hevesen. A tartományi bíróság utolsó döntése még időben jött. 2009. július végén kiderült, hogy többé már nincs akadálya az összekötő lift megépítésének. Azóta lázas munkával teltek a hónapok, és természetesen a kabinos lift elkészült, és már elvileg tényleg semmi akadálya sincs, hogy 2009, december 19-én történelmet írjon a két apró település, amikor is először indul útjára a nyolcszemélyes kabinos lift.
Az új lift helye a közös síterep térképén
Az 1880 méter hosszú és 500 méter szintkülönbséget összekötő liftet a helyi Doppelmayr cég építette. A legmodernebb elvárásoknak megfelelő liften nyolcszemélyes kabinok szállítják a síelőket. A két terep összenyitásával jelentősen felértékelődhet a környék turisztikai vonzereje. Az összesen 105 kilométernyi pályát 29 modern lift szolgálja ki. Minden tudásszinthez találni most már pályákat az egyesített terepen, ahol a pályák 800 és 2000 méter között helyezkednek el.
A lift tervszerű folytatása a korábbi évek fejlesztéseinek, két évvel ezelőtt épültek meg azok a liftek, amelyekhez a frissen épített lift csatlakozni fog. Érdekesség, hogy a lift 23 milliós építési költségén nem egyenlően osztozott a két egykori síterep. Damüls a költségek 60 százalékát, míg a Mellauban működő lifttársaság a 40 százalékát állta.
Az új lift hegyállomásának látványterve
A síterepen már december eleje óta lehet síelni, de az új liftet csak a december 19-i hétvégén adják át. Az új lifttel a frissen létrehozott közös síterep a Bregenzerwald régió legnagyobb síterepévé vált.