Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Atomic D2 - forradalmi újdonság a sílécek piacán

2008.10.10. Hernádi László

A tavalyi jól bevált síbakancs újítás (Hawx) után az Atomic az idén a piac legelképesztőbb lécével állt a nagyközönség elé, ez pedig az Atomic D2 (Doubledeck) Varioflex és Variocut.
h i r d e t é s
A lécek elnevezése a kettős fedélzetre utal, gyakorlatban annyit jelent, hogy a lécek alsó és felső részét kettéválasztották. A Varioflex esetében a léc felső része, ahová a kötés van rögzítve (adapter deck) leginkább egy olyan platnihoz hasonlít, amely a léc szinte teljes hosszát lefedi, speciálisan kapcsolódik az alsó részhez, amelyen a talp és az élek találhatóak (control deck).

Gyakorlatban ez úgy fest, hogy minél jobban hajlik a léc, annál szorosabb a kapcsolat a felső merev résszel, amely arányosan merevíti az alsó rész hajlását is, tehát a léc "utazósebességen" kanyarodva rugalmasan, míg agresszív gyors íveknél a terhelés függvényében egyre merevebben viselkedik. Az igazi meglepetés azonban a Variocut léc, itt azon kívül, hogy a léc alsó és felső részre van osztva, amelyek a Varioflexhez hasonlóan rugalmasan kapcsolódnak egymáshoz, az alsó csúszó részt a síléc hossza mentén a léc csőrétől és farától kb. a hossz egy harmadáig kettéosztották és rugalmasan egymáshoz kapcsolták a két felet, a kötés alatti egy harmad rész nincsen kettéosztva.

Ez annyira forradalmi elképzelés, hogy elsőre még megérteni is nehéz a működését, amelynek lényege az, hogy mivel kanyarodás közben a hóba ívet húzó léc élének első és hátsó része gyakorlatilag rugalmasan el van választva a léc ekkor levegőben található felétől, attól függetlenül tud hajolni, azaz a fordulási kör sugara (rádiusz) a bedőlés mértékével és a sebességgel arányosan rövidül. Ez természetesen az összes carvingra igaz állítás, mivel a bedőlés mértékével arányosan a rádiusz mindig rövidül, de ebben az esetben ehhez sokkal kisebb erőkifejtés és sokkal rövidebb idő szükséges.

A gyártó mérései szerint a 162 cm-es Variocut léc 14 és 20 méter között képes változtatni a rádiuszát. Az első tesztelői visszajelzések szerint elképesztő élmény az új léccel síelni. A lécről készült képeken jól látszik, hogy a síléc első és hátsó részét hosszában kettéválasztó rugalmas illesztés a talpon, struktúrájából adódóan kinézetre és funkcióját tekintve is hasonló a nyolcvanas évek léceinek egyenesfutását javító "nut"-hoz, amikor a talp közepe egyenes vonalban mintegy másfél centiméteres szélességben kb. 1mm-es mélységgel meg volt süllyesztve.

A D2 lécek megjelenésével az Atomic kivezette a rendkívül sikeres Metron szériát, amely a rajongóknak meglehetősen érzékeny veszteség, de mindenképpen jelzi, hogy a cég nagyon bízik a D2 lécekben, hogy gyakorlatilag "beáldozta" a Metronokat. A fejlesztésnek természetesen megvan az ára is, a sílécet kötéssel kb. 1000 Eurónak megfelelő Forintért lehet majd megvásárolni.

Természetesen továbbra is kaphatóak a szezonra készült Beta-Race lécek, SL és GS változatban, valamint ezek "kezesebb" verziói is (jelölésük ib és pb), valamint ebben a családban kaptak helyet az SX cross lécek is. A multifunkcionális lécek a "Nomad", a freeride lécek a "daddies", a freestyle lécek pedig a létező legkülönbözőbb neveket viselik. Az allround lécek tavaly még Izor, idén már Drive néven kaphatóak.
KOMMENTEK

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
KAPCSOLÓDÓ GALÉRIA
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE