h i r d e t é s
Évről-évre azt tapasztalhatjuk, hogy a gyártók egyre univerzálisabb léceket dobnak piacra, kombinálva a különböző síterepekhez szükséges előnyöket a sílécek felépítésében, alakjában.
Mi sem jobb bizonyíték erre, mint a 2010-ben megalkotott
Fire Arrow modellek a Nordicától.
Az
AGGRESSIVE FRONTSIDE technológiának köszönhetően ezek a mindkét végén hajlított, Twin Tip alakú lécek a fajtára jellemző keménységnél sokkal erősebb, már inkább szlalom lécekre jellemző merevséggel rendelkeznek, ezzel alkalmassá téve őket a változatos síterepeken történő ride-olásra, nem riadva vissza a kezelt pályától sem, amin gyorsan át lehet siklani két szűzhavas terület között.
A léc első részének keménysége precizitást, hátsó részének rugalmassága pedig fiatalos lendületet kölcsönöz használójának. A típusok megnevezése a deréknál mért legkeskenyebb szélességről kapták a nevüket. Az arrow 80 – 80mm széles középen, míg a 74 mindegyik hosszméretben 74 mm széles középen.
A freestyle sík
Park&Pipe változatai, melyeket épített parkokban és fél-csőben való használathoz alakítottak ki, idén a szerencsejátékok manapság divatos dizájnját kapták kívülre, így egyes modelleken dobókockák, míg másokon pikk ászok köszönnek vissza.
A kategória csúcsmodelljében, a Pikk Ászban, vagyis az
Ace os Spades-ben a famagot két titánium lemez közé szorították a precíz végrehajtások érdekében, valamint a tartósságot és a sebességet szem előtt tartva, de a súly alacsonyan tartása is fontos szempont volt a levegőben történő könnyebb kivitelezés érdekében.
A többi gyártónál bemutatott, talán a 2010/11-es szezon átütő újdonsága a
Rocker-technológia, amely olyan síléceket és snowboardokat alkotott, amelyek közepe érintkezik a talajjal és nyugalmi állapotban, terhelés nélkül képes akár libikókázni is. Az új forma megalkotói és most már a szerencsések, akik próbálhatták, azt vallják, hogy az eszköz olyan szépen felfekszik a puha hóra, hogy az valóban a szűzhavazás élményét képes fokozni, viszont, ha pályán használja az ember, akkor az élét ugyanolyan jól ki lehet használni, mint azoknál a síknél, amiket kimondottan pályára terveztek.
A
Back Country Freestyle kategóriában két léc rendelkezik a Nordica Rocker Technológiával:
Illetve a
Freeride sík rendelkeznek még a ROCKER tulajdonságokkal:
A freeride síelő aki mindig a friss, szűzhavas területeket keresi abból is a legmélyebbet, legjobbat – olvasható a Nordica értelmező kéziszótárában. Ezeket a síket valóban arra teremtették, hogy a porhó tetején a legjobb élményt nyújtsák használójuknak.
Megint egy népszerű kategória a hobbisíelők körében az
ALL MOUNTAIN. És szintén ismerős lehet az úgynevezett
Dual-Radius rendszer, ami annyira kezesbáránnyá teszi a lécet, hogy, amikor van erőnk és kedvünk, akkor odalépünk neki és megterheljük rendesen a kezelt pályán, és olyan ívet tudunk vele húzni akár egy pályasível, de amikor csak élveznénk a kezeletlen pálya, a friss hó nyújtotta lágyságot, akkor azt is megtehetjük a talpunkra rögzített
HotRod modellekkel, amelyek olyan finoman viselkednek az íveken, akár egy freeride sí.
A Race vagy verseny kategóriában is bevezettek egy említésre méltó újdonságot, mellyel már szintén találkozhattunk más gyártóknál is, mégpedig, hogy egy kemény felépítésű sí egyszerre tud lesikló lécként és szlalom lécként is viselkedni. A síléc a tempó és a fellépő terhelés függvényében képes változtatni a tulajdonságát a rövid illetve hosszabb ívekben. Az újdonság az Efficient Dynamic Technology (EDT) névre hallgat, amelyet talán úgy lehetne lefordítani, hogy a leghatékonyabb kihasználtság a dinamika függvényében.
A Dobermann modelleknél ígérnek kevesebb torziót és több energiát.
A további pályára szánt sportos típusoknál szintén találkozhatunk a DualRadiusként megismert elliptikus oldalfal építéssel, ami most a SpeedMachine modellek jellegzetessége lett.
A Sportmachine szériában nem számít idei újdonságnak, de a 2010-es szériában is megtalálható az XCT (X Central Turntable System).
A Nordica a legtöbb kategóriában gondol a női síelőkre és gyárt részükre könnyített modelleket is:
Park&Pipe:
All Mountain:
Freeride:
Race:
Sport: