A Nemzetközi Sí Szövetség hivatalos tájékoztatása szerint FIS és a Dainese cég nyilatkozatot írt alá, melyben közösen munkálkodnak a sportágban az Airbag-technológia mielőbbi kifejlesztésében és elterjesztésében.
Az 1972-ben alapított olasz cég fő profilja eddig is a különböző sport-védőruhák gyártása volt - elsősorban a motorsport, a mountain bike kerékpározás és a síelés használt sokat termékeikből. A Moto GP-ben Marco Simoncelli, Valentino Rossi, Max Biaggi, Giacomo Agostini, Barry Sheene, Kevin Schwantz és Jorge Lorenzo is a cég által 2008 óta kifejlesztett, s azóta folyamatosan korszerűsített speciális védőruhában versenyez. A ruha bőr részébe beépítettek egy légzsákot, mely egy belső mikroprocesszor érzékelőjének segítségével abban az esetben aktivizálódik, ha a motoros bukik.
A közelmúltbeli síbalesetek újból felhívták a figyelmet arra, hogy a havas sportágakban is égető szükség lenne az ilyen típusú védőruhákra. Az osztrák Hans Grugger nagy bukása a kitzbüheli Világ Kupa-futam edzésén, január 20-án újból középpontba helyezte a sportolók biztonságának védelmét - a balesetet szenvedett síelő azóta is az innsbrucki klinikán fekszik, s kedden kezdték meg több napig tartó fokozatos ébresztését a mesterséges kómából.
A FIS és a Dainese szerdán aláírt szándéknyilatkozata szerint azonnal hozzálátnak a légzsákkal ellátott biztonságos síruha fejlesztéséhez, s várhatóan a 2013-as szezon kezdetére az olasz gyártó már kész termékkel is elő tud állni.
Az említett balesetnél csak akkor lett volna hatásos egy ilyen ruha, ha már a levegőben "berobban". Ezt kivitelezni szinte lehetetlennek látom. A versenyzők amúgy is sokat repülnek a levegőben, ki, mi dönti el, hogy mikor lesz esés a leérkezésből? Motoros kabátnál a kormányra rögzített karabiner oldja ki a patronokat.
Ezt inkabb a sportolonak kene aktivalnia, amikor erzi, hogy elvesztette az uralmat a lecek folott. Egy nagy piros gomb a mellen, amin azt irja, hogy Do not push