Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

bence84 kiemelt beszámolói

2016.01.17. Síterep: Präbichl, mások beszámolói
Mára minden valamire való síelő oldalon és időjáráselőrejelzésben kb 1-2 cm friss havat jósoltak reggelre Präbichl terepre. Nos, amire odaértem fél 9-kor, már leszakadt 10 cm és délutánig még legalább 10-20 cm hullott hófuvásként.

Röviden: 4 pont, jó terep, családias, gyerekes, kezdőknek való.

Bővebben:

Kezdjük az egyetlen negatívummal. Ma nyitott meg a szezonban először a Polster Quattro és a honlapok szerint a Polster Classic felvnonó. Gondoltam először megnézem a régi együlésest, nem is volt lezárva az oda vezető szakasz. Viszont! A 2-es rombuszos jelzésű pálya, az nem sípálya, hanem erdei út, amin fel tudnak túrázni a sítúrázók. Térdig érő friss hóban, 2 m széles erdei ösvényen kellett leküzdenem magamat, hogy kiderüljön, szó sincs semmiféle működő együlésesről. Onnan viszont nincs visszaút semerre, az autók számára fenntartott úton kellett kb vízszintesben gyalogolni jó 1 km-t, hogy az 5-ös sípályáhozz visszajusson az ember.

A neten, pl. a síelőkön sincs feltüntetve a térképen, hogy amik szaggatottal vannak jelölve, azok túraútvonalak, vagy kezeletlen legelők. Most elárulom, hogy a 2-es az nem sípálya, más ne szívja meg! A Az 5-ös pálya egyébként eléggé meredek, szűk és nagyon rosszul csinálták meg. Ez betudható a hóhiánynak. Ami még negatív, hogy a valóságos össz pályahossz jóval kevesebb, mint amennyi a térképen látszik.

Pozitívumokból jöval több van.

A Grübl Quattro felvonó elég gyors, 4 üléses, viszont rengeteg szerencsétlenkedő van, akik kiesnek belőle az elején (nem is értem). Szóval türelmesnek kell lenni, de cserébe gyors (ha épp nincs leállítva) és kényelmes, valamint remek helyre visz fel. Az 1-es piros és 2-es kék pálya volt megnyitva, illetve a felvonó alatti Die Wilde erdei "félcső". Ez utóbbi kivételével mindkettőn számtalanszor lecsúsztam, és kiválóak! A kék kifejezetten tökéletes pálya a kezdőknek és élvezkedni akaróknak. Ennek a közepén van egy remek kis hütte, ahol a Speckknödelsuppe 3€-ért remek és laktató étel, és jó sós is :) A Leberkäsesemmel 3,6€ és jó volt. Minden friss és forró, de tényleg nagyon forró! Az Arenalift csákányos és nagyon lassú, de legalább a kezdők is be tudnak szállni és nem esnek ki félúton. Nem sok emelkedése van. Viszont lefelé a 4-es pálya szintén jelentéktelen, inkább kis gyakorlókörnek jó. Mellette van a Fun Slope, amiben csövek vannak, dombok, ugratók. Nem próbáltam, de jól nézett ki.

Ha minden jól alakul, január végén még egyszer elmegyünk ide és becsússzuk az összes pályát. Ha azok is tetszeni fognak, feljavítom 5 csillagra az értékelést.
2015.03.03. Síterep: Koralpe, mások beszámolói
2015.02.27-28. között töltöttem el két napot Koralpe síterepen.

Röviden: remek adottságok, kiváló hóminőség, nulla tömeg, viszont elképesztően igénytelen ratrakolás és a csúcson valóban mászni kell szintben 3 métert a piros pályáig.

Péntek fél 9-től már járt a 4 üléses felvonó a 4-es parkolótól. Itt található a 20 méteres betontömb, amiben egy valódi lift viszi fel a népeket a 8c piros pálya aljához. Itt rögtön egy nagyon vidám Hütte fogadja az embert, de végül nem itt ettünk. A 3 pénztárból 2 nyitva volt, pedig alig volt 6-8 autó a parkolóban. Szombaton 1 pénztár volt, nagyobb tömeg, de várni nem kellett, rögtön kiszolgáltak.

Pályák: kezdem azokkal, amik a valóságban nem léteznek, noha a térképen szerepelnek. Ezzel a síterep összhosszát 10-20%-kal akár csökkenteni is illene. Tehát az 1-es és 2a a fák közötti kezeletlen mezők és a 9a egy kopár sziklás füves terület a hófogón túl. Nincs rajta semmi, nem hogy sípálya.

A 8b a legélvezetesebb, leghosszabb pálya. A fenti szakasz nagyon zöld, lapos, széles. Az alsó harmada piros, eléggé meredek, délutánra már fekete szintű lehetne a jég és buckák miatt. A 8d az erdőn át vezet, szűkebb, de lehet nyugodtan freerideolni a fák között. A kedvencem a 7-es, ami viszonylag rövid, de sebességrekordokat lehet rajta dönteni. Jól kezelt, széles, kevés benne a letörés. A 4-es pálya még kiváló, főleg az alja élvezetes, a teteje nagyon könnyű.

A valóban kezdő pályák a 10-es, ami egy hegyi út, nem igazi sípálya és a 6-os, amin rengeteg a méter alatti kisgyerek. A 8b még kéknek van jelölve, de a közepétől szűk, köves, letöréses, széttaposott pálya, nem túl vidám.

A legrosszabb élmény egyértelműen a 9b pálya, ami teljesen érthetetlen okokból, úgy van ratrakolva, mintha én csináltam volna atom részegen. Fél méteres árkok a nyomok között, több helyen fordult rajta a munkagép és a lánctalpak fél méteres dombokat hagytak maguk mögött. Kész életveszély az egész. Folyamatosan estek-keltek az emberek. Innen vittek el egy nőt mentőhelikopterrel. Olyat esett, hogy még a léce is kettétört.

A liftek: az ász a 4 üléses, itt 2 percnél nincs hosszabb sor még szombaton se, pénteken egyedül lehet utazni. A többi csákányos, semmi extra. A 9b mellett érdemes nagyon koncentrálni, mert a felvonó alatt is ugyanolyan igénytelen, mint az egész pálya. Rögtön az elején nagyot ránt és van egy balra lejtő szakasz, meg buckák.

Hütték: kifejezetten olcsók a többihez képest, a Wasserhangstüberl nagy teraszán voltam egyik nap, másnap pedig a Koralpenschutzhausban bent. Ez utóbbi önkiszolgáló és nagyon turistás hangulata van, semmi luxus.

A társaság: érzésre a vendégek legalább felét kedves magyar családok tették ki, nagyrészt gyerekekkel, kulturáltan, nem szemetelve, csikkeket nem eldobálva élvezték a természetet. Kis létszámban voltak szlovének és horvátok és kb harmada lehetett osztrák a környékről.

Összességében a ratrakos érthetetlenség miatt vonok le 1 csillagot, de a környék egyik legjobb síterepe. 21€ a napijegy yodelyou-n, ami igazán baráti.
2015.02.08. Síterep: Maribor - Pohorje, mások beszámolói
2015.02.08. Maribor - Pohorje, avagy életem legrosszabb síterepe. A beszámolóm objektív alapokon nyugszik, ezt tapasztaltam ma. Nem célom senki kedvenc síterepét megbántani.

Az utazás: autóval érkeztem, száraz utak, minden rendben ment. Dugó volt viszont az utolsó 2-3 km-es szakaszon. Nem volt vészes, a parkolás is flottul ment, volt irányítás.

Pénztár: a gondolánál 4 pénztárból csak 3 volt nyitva, pedig 10-15 perces sorok kígyóztak előtte. A pénztárosok beszélnek külföldiül, mindent el lehetett rendben intézni.

Liftek: a lifteknél nagyon rövid a sor, a Jonatan gondolánál gyakorlatilag semennyi se volt fél 10-kor. Általánosságban meglehetősen lassúak a liftek, öregek és kis kapacitásúak. A Luka 2 üléses amilyen rövid, olyan hosszú vele az utazás. A 4-es pálya melletti 4 üléses az egyetlen modern, gyors lift. A Videc, Partizanka és Ruska mind csákányosak, semmi extra, átlagosak.

Síbusz: van a Bolfenk és az Areh(?) részek között ingyenes síbusz azoknak, akik nem akarnak legalább 1 órát szívni az erdőben, felfelé síelve.

A pályák: ez a legrosszabb az egészben. A helynek egész jó adottságai volnának, de sikerült a pályák nagy részét a lehető legrosszabb vonalvezetéssel kialakítani. Értem ez alatt, hogy pl. a 15-ös pályán menet közben megálltam, annyira nincs lejtése. A 10, 13, 14, 15 közötti átvezető erdei szakaszok szánalmasak. Rengeteg benne az emelkedő, vagy vízszintes szakasz, képtelenség sífutás nélkül átjutni rajta. Ha őszinte szeretne lenni a síterep, akkor bevallaná, hogy itt négy különálló kis vacakból az egész, amik nem átjárhatók síelve, csakis busszal. A pályák színezése köszönőviszonyban sincs az alapból nagyon gyenge osztrák sormintával. Ami itt kék, az sehol a világon nem kapna zöldnél "durvább" jelzést. Ami itt piros, az enyhe kéket jelent máshol.

A hóhelyzet: elvileg 70 cm a hó a hegyen, de sehol sem tudtam 40 cm-nél mélyebbre leszúrni a botot. Jó, higgyük el nekik. Arra viszont nem találok mentséget, hogy 20-30 cm friss hó esett 3-4 napja és az egészet, úgy ahogy volt, a síelők taposták le. Olyan az hóminőség, mint gyerekkoromban a játszótéren az iskolások hócsatája után. Ratrakot valószínűleg nem sűrűn használnak, lehet nincs is nekik. (jó van, láttam kettő mini verziót). Hogy lehet az, hogy reggel fél 10-kor az 5-ös pályán már csak a tükörjég és a fél méteres hóbuckák látszanak? Az 1-es pálya földes, köves. A 2 szintén.
Ha jót kéne mondanom, akkor talán a 12, 18 és a 2-es pályák érnének meg egy kettes alát, a többi vastag fekete egyes az ellenőrzőbe!

Összegezve: borzasztóan csalódott vagyok és átverve érzem magam. Bármelyik gagyi osztrák síterep ezerszer különb ennél a szlovén csodapályánál. Egy biztos, soha az életben nem fogok ide visszajönni. Csak azért adtam rá 1 csillagot az értékelésnél, mert nullát nem lehetett.
2015.02.01. Síterep: Les Orres, mások beszámolói
2015. január 25-30. között töltöttünk 6 sínapot Les Orres terepén, íme a beszámolóm.

Röviden és tömören, akit nem érdekel :)
Kisgyerekes családoknak és kezdőknek ajánlott, illetve max 3-4 napra.

Utazás: három cimborával autóval mentünk Budapestről, kényelmesen 14-15 óra utazással értünk oda. Az olasz autópálya szakasz 57€-ba került egy útra. Az olasz üzemanyagárak a környékhez képest 30-40 centtel magasabbak, ezért megtankoltunk Szlovéniában, majd pedig Franciaországban a brianconi Carrefour benzinkútján. Egyformán 1,15€ volt a dízel mindkét országban.
Les Orresba száraz úton jutottunk el, minden jó volt. Visszaút előtt leesett 30-40 cm hó a völgyben, de rendesen le volt takarítva, kőzúzalékkal viszont nem szórták fel, ezért hólánccal ereszkedtünk le. A Montgenevre francia-olasz határra felvezető hegyi úton is nagyjából le volt tolva, ott már nem kellett hólánc, viszont egy keresztbe csúszott kamion miatt 1 órát állt a forgalom mindkét irányban. Más izgalom nem volt.

A szállás: Balcons des Airelles hotelben laktunk Bois Mean 1800 faluban, közvetlenül a 4 üléses Préclaux felvonó mellett. A szállás alapvetően rendben volt, de a szokott módon nagyon kicsik voltak az ágyak. 140x200-as franciaágy és 2 db 70x200-as széthúzható "kanapé". Volt mosogatógép, mikró (ami nem forgott), pirítós sütő, kávéfőző, vízforraló és minden szükséges edény. Érdemes azonban vinni minden egyéb tisztítóeszközt, mert alapból nincs. Mi otthagytunk a szerencsés utánunk következőknek "random act of kindness" alapon minden tisztítószert, csomó WC papírt, mosogató tablettát, stb.

A síterep:
Továbbra is Pra Loup-Val'd allos az etalon számomra, Les Orrest sajnos 3 nap után meguntam, miután minden pályán voltam legalább 2-3-szor. Sajnos a kevés hó miatt a terep bal felén csak az Edelweiss zöld pálya volt nyitva, ami keskeny, jeges, este hóbuckás, kis meredekségű volt, tele kisgyerekkel és kezdő síelőkkel.

A legjobb zöld pálya a 6 üléses gyors Prelongis felvonó tetejétől indult, Fontaines a neve. Gyors, széles, van benne ugrató, ideális kezdő és élvezeti pálya!

Sajnos a Grand'cabane egész héten zárva volt a hóhiány és a masszív lavinaveszély miatt, így erről nem tudok nyilatkozni. Pár vakmerő ember azért végigcsúszott és nagyon tetszett nekik. Utána másnap leszakad ott egy masszív sziklafal, tehát érdemes komolyan venni a lezárt pályákat!

A 6 üléses Pousterle liftről a Perdrix, Homme de pierre és clos series pályákat érhettük el. Sok helyen köves, földes volt és meglehetősen meredek. Utolsó nap leesett 50 cm friss hó és remekül lehetett küzdeni az elemekkel ezeken a piros pályákon.

A TK marmottes tárcsás felvonó tetejéről az egész környék belátható, már csak a kilátásért is érdemes felmenni. A Faucons-on csúsztunk le, rövid volt, köves, de nem volt nehéz. A Genepi is hasonló.

A 6 üléses Fontaines felvonó tetejéről a Cembros piros nagyon funky, jó pálya! A Soldanelle is jó az alsó harmadáig, ami erősen feketébe hajlik és itt rendszeresen kiterjedt vérfoltok barnállottak a pálya jeges közepén. Coqs kék szerintem túl szűk és zsúfolt, nincs benne semmi jó. Ezen keresztül lehet a terep bal felét elérni. A Gentaines és Portette eléggé meredekek, viszont szélesek és jól beláthatók, ezért a kedvencek közé tartozik.

A 4 üléses, nagyon gyorsan induló Les Cretes lift tetejéről csak a Cairn pálya volt elérhető, illetve a Blanchon nevű buckás, kezeletlen fekete.

A 3 üléses Grand clos felonó régi darab, szűk és lassú, viszont meseszép erdei tájon át visz fel a hegyre. Csak ezért is érdemes kipróbálni.

Boltok, éttermek:
A Winter Lounge étterem drága, de igényes hely, nagyobb társaságoknak bulira is kiadják. Két bolt is volt 1800-on, a Sherpába jártunk a jó kiszolgálás miatt. Pár centtel olcsóbb a másik bolt és talán a választék is nagyobb. Van a központi téren ajándékbolt, a mormota plüssállat 20€, hűtőmágnes 6€. A Sherpában csak 4€.

Hangulat:
A terep alapvetően családos, kisgyerekes hely, sehol sem volt hütte party, apres akármi, mindenhol csend és békesség, meg gyerekek. Bulizni vágyó fiataloknak inkább Risoul, vagy Pra Loup ajánlott.
2014.12.28. Síterep: Weinebene, mások beszámolói
Weinebene egy remek adottságú terep, kellemes meredekségű pályákkal és szép erdei hangulattal. Ma leesett 20 cm friss hó, kis aggodalommal indultam emiatt útnak. A sporttársak egy másik topicban leírták, hogy mi szokott lenni ilyen esetekben a terepen, ami tökéletesen megfelelt a valóságnak. Nem mintha egy másodpercig is kételkedtem volna bennük :) Deutschlandsberg szélén fel kellett tenni a hóláncot, utána még kb 25 km volt az út a parkolóig. Szakadó hóesés, -13°C, erős szél volt. Csak 2 órás síbérletet vettem, mert ez volt életem első szűz/porhavas élménye és féltem, hogy nem tudom jól megtanulni a mozgást. Alaptalan volt, mert kb elsőre ráéreztem és szuper csúszásaim voltak a 20-50 cm friss hóbuckákban és hófúvásban. Folyamatosan járt 1-2 ratrak, néha volt elegyengetett nyom, de alapból kezeletlen volt az egész pályarendszer. Aki mostanában jönne, annak a keddet javaslom, mert 2 nap alatt be fogják tömöríteni és jó lesz! A hegy tetején azonban még most is voltak füves, kavicsos foltok, mert a nagy szél levitt róla minden friss havat. A terep hátránya, hogy csak csákányos felvonók vannak és elég lassúak. Tömeg viszont nem volt. A terep ideális kezdőknek és családosoknak.

Pár képet lőttem:
https://sielok.hu/fotoalbum/889887/...kep/1/
2014.12.26. Síterep: Klippitztörl, mások beszámolói
Ma ellátogattunk 10 éves unokatesómmal Klippitztörlre, lesz ami lesz alapon. Múlt héten nyílt meg a Bärenwaldlift és vele együtt a 10-es pálya, így ez viszonylag friss hóval, rendezetten, jól kifagyva várt minket. Ez a terep nem igazán kezdőknek való, sok a letörés, kanyar, kisebb bukkanók, amitől izgalmassá és nehézzé válik. A francia terepek (Risoul, Pra Loup) kék pályáihoz tudnám hasonlítani. Azért adtam a helynek 5 csillagot, mert ilyen katasztrofálisan ergya hóhelyzet mellett is remek pályát tudtak építeni, ami csak néhol volt köves, vagy fűfoltos. A hegy adottságai miatt, ha megjön a hó, biztos szuperjót fogok még ott egyszer síelni! A Hocheggerlift (2üléses) vitt fel minket a P1 parkolóból, az átvezető út a 10-es felé sajnos eléggé kavicsos és földes volt. A 2-es pályán meglátszik, hogy hetek óta tapossák és nem volt utánpótlás hóból. Minden apróbb terephiba érződik, kövek, kavicsok, föld mindenhol, a hó gyakorlatilag barna. Teszek fel mindjárt fényképalbumot is, ide nem tudom hogy lehet beilleszteni.
A 4 üléses lift 4 perc alatt ér fel és a 10-es pályán normál tempóban 3 perc alatt le lehet érni. A Steinkeller Hüttében ittunk, 3€ a fél liter sör, 1.8€ a tea citrommal (unokatesóm szerint hányás íze volt :D ) és 2€ a Glühmost, ami nekem ízlett.

Szumma: ajánlom mindenkinek, aki szereti az izgalmas terepeket és már tud alapfokon síelni.

Fotógaléria (szerk.):
https://sielok.hu/fotoalbum/klippit...z-keves-hoval/kep/1/
2014.11.29. Síterep: Dachstein, mások beszámolói
Ma megszereztem életem első gleccser élményét a Dachstein csúcsánál. Röviden összefoglalva: rendkívül látványos és jó minőségű terep, de nagyon kicsi és borzalmas nagy a tömeg, amit a béna csákányos és tányéros liftek nem bírtak lendületben tartani.

Részletesebben: Steiermark közepéről mentünk kocsival, végig csöpögős, ködös idő, 4°C körüli hőmérséklettel, kevesebb mint 2 óra volt az út. Már a hegy lábánál figyelmeztetett a tábla, hogy a liftnél 2 órás várakozási idővel kell számolnunk. Végül kb. másfél óra alatt felértünk. Az alsó parkolóban volt már csak hely, de folyamatosan jártak a síterep mikrobuszai és felvitték az embereket ingyen. A kabinok 10 percenként fordultak, az egyiken tetőterasz is volt, a szerencsés 6 ember onnan élvezhette az utat. Cserébe viszont a kabinban 12 hellyel kevesebb volt, mert így lehetett csak kiegyensúlyozni a plusz szolgáltatást.

Fent a hegyen szikrázó napsütés, nulla fok, szinte meleg volt. Jártak a D, E és C liftek. Az E tárcsás, a C csákányos, a D-t nem próbáltam. Az E a rövid 9-es pályára vitt rá, a bal oldal gyönyörű sima egyenes pálya, a jobb szlalom és dirket buckás egy sávban. Mindegyik funpark működött, nagyon jól néztek ki. Remek porhó volt ma.

A C csákányos lifttel komoly műszaki problémák voltak, mert érzésem szerint többet állt, mint amennyit ment. Állandóan szereltek valamit az alján.

Egy nagy negatívum még volt a gagyi liftkapacitás mellett, hogy a C és E liftekhez is emelkedőn át vezet az út és nem lehet rá felcsúszni. A C-nél érdemes lecsatolni, felgyalogolni, majd fent visszabújni a kötésbe. A végén a kabinoshoz először kaptató a futószőnyegig, kavicsos, térdig érő hóban, majd varázsszőnyeg. Nekem ez nagyon furcsa és kényelmetlennek éreztem, de a terepadottságok miatt ezt sajnos így kell szeretni.

A jégpalota remek látvány, főleg kislányoknak tetszhet. A függőhíd, a kilátó és a lépcső a semmibe nem ajánlott tériszonyosoknak. Elképesztő, hogy milyen komoly építészeti remekművek!

Visszafelé a hegyi szerpentin alján nem kell fizetni, ha bemutatjátok a síbérletet.

Már csak holnap (vasárnap) van nyitva a pálya, hétfőn bezárják és csak karácsony után nyit ki újra. Azt mondom, hogy összességében remek élmény volt, ki tudtam próbálni az új sífelszerelésemet, láttam egy csodálatos természeti kincset és kicsit belekóstoltam a síelésbe 9 hónap elteltével ismét. Valószínűleg többet nem jövök ide, de mindenkinek ajánlani fogom, hogy egyszer próbálja ki, mert minden kellemetlenség ellenére megéri.
Pra Loup 2013.02.01-02.10.

Röviden és tömören: csodálatos!

1. Utazás
Buszos szervezés keretein belül utaztunk el síelni, az utazás szokásosan kellemetlen és megállásokkal együtt 18 órás volt. Az útviszonyok rendben voltak, nem volt fennakadás.

2. Szállás
Egy fél chalet (sálét) béreltünk Pra Loup Molanes 1500 m magasan fekvő faluban. Francia viszonylatban nagyon tágas és jól felszerelt volt. A medence viszont kamu, a recepció épületében van és korlátozott a mérete és nyitva tartása is. Mi egyszer se indultunk fel a jeges hegyoldalon papucsban és fürdőgatyában.

3. Pályarendszer, hóhelyzet
Legjobban a hóhelyzet miatt aggódtunk decemberig, hiszen az elmúlt pár évben nem sok csapadék hullott. Ez szerencsére megoldódott, gyönyörűen egyengetett porhó várt ránk. Nagyon ritka volt a jeges folt, azok is inkább a késő délutáni órákban kerültek felszínre, mikor mindenki indult haza az utolsó csúszás után.
Fantasztikusan jó vonalvezetésű és élménygazdag piros pályáik vannak, sokszor nem is értettem miért nem kéknek vannak jelezve, simán ajánlható második sítúrázóknak. Teljesen kezdőknek persze a francia kékek is nehezek lehetnek.
Főként a Pra Loup oldalon síeltünk, de egy napon átruccantunk Val d'Allosba is. Ott kevesebb a pálya, csiga lassúak a felvonók és annyira nem élménydús, azonban nem bántuk meg, mert arra is meseszép a táj.
Kedvenc piros pályák: grande rouge, lac, honoré bonnet, bretelle, quartiers, chamois, perdrix, fouines. Ezek mind jól kezelt és széles pályák, lehet repeszteni ezerrel.
Kedvenc kék pályák: peguieou (a felső szakasza szvsz nagyon durva), fau (trükkös, szűk, meredek), garcine, langail, bergeries (nagyon gyors és széles), clots, clappe, stb. Nem sorolom fel mindet, de a kékek nagyjából hasonlóak.
Zöld pálya igazából nem létezik, inkább kisebb tanuló szakaszok találhatók tárcsás és szőnyeges felvonókkal. Gyakorolni kiválóan alkalmasak.
Külön érdemes kipróbálni a patakmedrekben kialakult félcsöveket, melyek főként a bergeries pálya bal oldalán indulnak. Izgalmas és merőben más élmény.
Óriási freeride zóna várja a merészebbeket, szerencsésebb napokon szűz hóval.

4. Hütték
Pra Loup 1600-on a TC Costebelle kabinos felvonó mellett ittunk párszor ezt-azt, itt érdemes figyelni mit számláznak ki, mert Bernard pincérnek nem erőssége a matek.
Costebelle 2130-on van egy nagy hütte, de pocsék a kiszolgálás és bent a házban rá lehet támaszkodni az emberszagra.
Clos du Serre 1820-on volt a legkorrektebb a hütte, tágas, jó kiszolgálás, jó kaják. Árban nagyjából ugyanolyan az összes.
Forét kék pálya alján van a legcukibb kis hütte, friss meleg snackekkel, sörökkel, kedves kiszolgálással, napágyakkal. Érdemes betérni.

5. Közlekedés
Síbusz jár 1500-1600 méter között, indulása bkv-hoz hasonlóan "időközönként". Általában 20 percnél nem kell többet várni. Rendszerint zsúfolásig tele van, főleg a pályák zárása környékén.

6. Bevásárlás
Nekünk a Sherpa kisbolt jött be legjobban, kellemes és minőségi borkínálata van, 4-6 € között díjnyertes és valóban finom borokat lehet kapni. Van friss baguette, zöldségek, felvágottak, chipsek, sajtok, szóval minden.
Feljebb egy szinttel van egy jó pékség, mindig meleg a baguett és csak 1 €.
Van 1500-hoz közelebb is 1-2 kisebb boltocska, de megéri átbuszozni 1600-ra, mert olcsóbb is.
Gimette 2321 csúcson Pra Loup 1600 hütte TC Costebelle kabinos felvonó Clos du Serre 1820 kilátás Clos du Serre 1820 baby pálya, szánkó pálya Pegouieou kék pálya nagyon szivatós felső szakasza Molanes 1500, chalet falu Fau pálya könnyű szakasza Costebelle 2130 hütte TC Costebelle kabinból Kilátás Le Lac 2500-ról Grande Seolane 2909 csúcs a Lac tetejéről, itt van az átvezető Val d Lefelé a quartiers piros és a TS Quartiers felvonó látható. Grande Seolane 2909 Les Agneliers területe a terep közepén, szép piros pályákkal Kilátás Clos du Serre 1820 hütte előtti tanuló pályák Molanes 1500 falu Molanes 1500 falu Pra Loup 1600 este Pra Loup 1600 este Pra Loup 1600 este Grande Rouge piros pálya derékig érő hófúvásban felfelé Grande Rouge piros pálya derékig érő hófúvásban lefelé langail kék alja langail kék alja TSD Bergeries felvonó és szemben a surf és gimette kezeletlen piros pályák Molanes 1500 reggel Molanes 1500 napfelkelte a hegycsúcs mögül Marin Pascal felvonó tetejénél 2050 méteren Vescal felvonó aljánál 2050 méteren Szemben alpage kék és jobbra forét kék pálya, mely levisz Val d Vescal aljánál 2050-en van egy hütte 2050 méteren, renards kék pálya alja Hütte a forét alján Hütte a forét alján, 3.30€ a 0.3-as sör. chamois piros pálya közepe Szemben chamois, jobbra crous piros pályák. Balra a Crous I. II. tárcsás felvonók az átjáró felé. Perdrix kék pálya a TS Ubaguets ülőlifttől indul és ezen is le kell csúszni az átjáró felé, ha nem működik a TS Pouret. Crous II. alja környékén Ilyen szép volt a pálya :) Legnagyobb kedvenc, grande rouge piros pálya balra grande rouge, középen cabane berger kék, a gerincen túl pedig a bergeries kék Lac I. II. felvonók 800-20130204-130355.jpg 800-20130204-130403.jpg 800-20130204-130421.jpg 800-20130204-130431.jpg
2011.02.13. Síterep: Risoul - Vars, mások beszámolói
Sziasztok!

Jöjjön az én vegyes érzelmekkel teli szubjektív beszámolóm Risoulról.

A Skilines utazási irodával utaztunk, 10/10 pont a korrekt, gyors és pontos szervezésért és a T.A. monogramú kedves idegenvezető hölgyünkért :)

Busszal érkeztünk, 17 óra volt az út Budapest-Risoul között, amiben már benne volt csaknem másfél órányi vásárlás Brianconban. A jármű korrekt volt, de 160 centi és 60 kg felett semmilyen humanoid létformának nem lehetett kényelmes ennyit egy helyben ülni...

Azt tudtuk, hogy jó ideje nem esett hó, de a látvány, ami fogadott, még ennél is megdöbbentőbb volt. 1850 m magasan maximum 40-50 centi jégkása, földes-poros hókupacok és kopár hegyoldalak a tőlünk északra fekvő vidéken. Az első ijedség után hamar megnyugodtunk, amikor elsétáltunk a sípálya felé, ott ugyanis szép fehér, jól tömörített porhó fogadott.

A szállás a SARA apartmantelep POLLUX nevű épületében volt. Képzeljünk el egy lepukkant kollégiumot, na ez még annál is lejjebb volt színvonalban. 30 négyzetméteres, 2 szintes apartmanban laktunk nyolcan, amiben csupán egyetlen egy WC volt. Az apartmanról készült fotók alapján tágasabbnak tűnt. Volt a felső szinten 2 kis lyuk, az egyikben kihúzható ágy, a másikban 180x60 centis emeletes ágy. A földszinten a nappali-konyhában kihúzható ágy, egy kerek asztal, ahol 8 fő nem fér el kényelmesen és háttámla nélküli kemény fa hokedlik voltak. Ezen kívül a WC előtti bejárati (előszoba) részben volt még egy emeletes ágy, így aki itt aludt, az jól megismerhette lakótársai ürítési szokásait. Szekrények, akasztók, polcok fent egyáltalán nem voltak, lent néhány beépített azért előfordult.
Összességében: a szállás igénytelen hulladék, alá kéne pakolni 200 kiló trotilt és megnyomni a megfelelő gombot. 14 év és minimális igényszint felett NEM AJÁNLOTT!!!

A síelés számomra újdonság volt, bár nehezebb dologra számítottam. Második nap már gond nélkül mentek a kék pályák és néha még pirosra is rávitt a kényszer, pl. L'Homme de Pierre csúcsról csak piroson lehetett megközelíteni a Cote Belle kék pályát, valamint PTE de Razis csúcsról is csak 200 méter kemény piros után tudtunk lekanyarodni a Vallon Bleu kék pályára. Némi gyakorlás és bátorság azért kellett a biztonságos lesikláshoz :)

A síterep óriási, 6 nap alatt nem jutottunk át Vars felé, mert még így is voltak besíeletlen pályák Risoul lankáin. Van 2 szép hosszú zöld pálya, amik ideálisak a teljesen kezdőknek és számos rövidebb-hosszabb izgalmas kék pálya. Pirosakat meghagytam a következő alkalomra.
A pálya minősége az első 1-2 napban még kielégítő volt, de ahogy teltek a napok, úgy lett egyre rosszabb. Nem egy helyen focipályányi jégfoltok voltak a meredek kék és piros lejtőkön, ami nem várt bravúrokra sarkallta a kezdő síelőt. Hiába hóágyúzták és járták a gépekkel, nem bírtak versenyezni a hegytetőn tomboló +19°C-kal és a forró napsütéssel. Talán jövőre rendes tél lesz.

Az éjszakai élet siralmas volt... Van a híres Yeti bár, ahol állítólag a legnagyobb bulik tombolnak, ehelyett francia férfiak játszottal benne kék osztriga bárost. A társaság elnézett utána 2 nappal a központban lévő Morgan clubba, ahol ugyanez fogadta őket. Hol voltak a lányok??? Hol volt a MEEX-es party sítábor Risoulban??? Döbbenet... :D

Összefoglalva: Risoul síterepe kiváló, ha az időjárás kegyes, a buszos utat nem ajánlom, valamint érdemes rászánni +10-20 ezret egy tágasabb apartmanra és előre feltérképezni a terepet buli szempontjából :)

Jó síelést mindenkinek!
h i r d e t é s
h i r d e t é s
UTASBIZTOSÍTÁS -10% » SÍELŐK NAPTÁRA »
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »
KÖVESS MINKET!
facebook twitter youtube instagram
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 5 vendég és 0 regisztrált felhasználó látogatja.