Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Tfanfan által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (6)Időben csökkenő Időben csökkenő
Tfanfan
6 élménybeszámolót írt
6
12 éve tag
Topik: Dobogókő
2012.02.15. 17:54
Azért annyira tudok síelni, mint a magyar síelő társadalom átlaga, ezt állítom. Egyetemista koromban volt először léc a lábamon, kb. 25 éve, és ugyan 7-8 év teljesen kimaradt a síelésből nálam, a fennmaradó 17-18 évben átlag évi 10 napot síeltem én is, tehát olyan 170-180 napnyi síelési tapasztalat van a hátam mögött, és azt is állítom, hogy minden jól elkezelt piros pályán gond nélkül lejövök, feketén is (igaz ott már lassabban némi üggyel-bajjal). Tulajdonképpen, ha a fenti írásomból a profik átérzik az ellentmondásokat, de az amatőröket/kezdőket elriasztja a múlt vasárnapi helyzet, akkor azt mondom, hogy ez abszolút reális, és egyáltalán nem ártott egy objektív összképhez a hozzászólásom, annak ellenére, hogy az 50 cm lehet, hogy bizonyos körülmények kedvező egybeesése esetén 30 cm is lehet. Amúgy ma tényleg jelentős mennyiségű újabb hó hullott legalább is Pesten, tehát remélhetően a Pilisben is sokat javult a helyzet, illetve sokat fog javulni az elkövetkezendő napokban.
Előzmény: (Chopoker 134494)
Tfanfan
6 élménybeszámolót írt
6
12 éve tag
Topik: Dobogókő
2012.02.14. 13:37
Tisztelt Mácsai úr!

Csak annyit szeretnék még egyszer kiemelni, hogy a "minden tiszteletem az önkéntes pályamunkásoké" kitételt nem véletlenül és nem ironikusan tettem, mert tényleg értékelem, hogy ezt a jobb sorsra érdemes, Budapesthez igen közel eső pályát felkarolják és üzemeltetik, és nem engedik át a végső enyészetnek. Tehát a kritikus beszámolómban egyáltalán nem volt szándékomban az üzemeltetők és önkéntesek munkáját becsmérelni, csak annyit akartam tényként megállapítani, hogy olyan közepes (vagy nevezhetem közepesen gyenge, de mindenképpen képzetlennek mondható) síelők részére, mint amilyenek mi vagyunk, a pálya vasárnap annak ellenére élvezhetetlen volt, hogy a honlapról ennek az ellenkezője lett meghirdetve. Ez pedig csalódással töltött el.

Ennek a fő okának a természetes hóhiányát tartom. Ha egy pályán nincs hó és hatékony mennyiségű műhó gyártási lehetőség sem, akkor ott a leglelkesebb pályamunkások sem tudnak a sz*rból várat építeni.

A tányéros pedig (bár jó hogy van egyáltalán, és működik) tény, hogy kis méretű tányérjaival munkás és fárasztó... A vasárnapi délelőtti ELMŰ leállást egyszerinek tartom, ezért nem is említettem (bár azt is pont megszívtuk, igaz, hogy utána jól esett a felajánlott ingyen tea is a melegedőben).
Tfanfan
6 élménybeszámolót írt
6
12 éve tag
Topik: Dobogókő
2012.02.14. 07:51
Minden tiszteletem a lelkes pálya karbantartó önkénteseké, de hóágyú ide vagy oda vasárnap újra szembesülnöm kellett azzal a ténnyel, hogy ez a pálya 50 cm természetes hó alatt még mindig élvezhetetlen.

Tavaly jártam utoljára a pályán és nem terveztem hogy a közeljövőben újra eljövök (mert akkor is csak egyet csúsztam a pálya abszolút alkalmatlansága miatt), de a minap az egyik ismerősöm megemlítette, hogy a hétvégén kinéz Dobogókőre, mivel most szerinte megfelelő mennyiségű hó esett, hideg van és valamennyire hó ágyúzzák is a terepet, ezért rámentem a honlapra további információkért, ahonnan ugyancsak azt a tájékoztatást kaptam szombaton, hogy van jó minőségű hó, hó ágyúztak is előtte való éjjel és a pálya állapota így kiváló.

Nosza, megörülve ennek a hírnek azonnal szóltam is a lányomnak, hogy másnap síelünk, és biztos voltam benne, hogy végre először egy síelésre alkalmas és jól elkészített pályán fogunk egy jó fél napot csúszkálni a lakóhelyünktől kb. háromnegyed órás távolságra. Sajnos a lelkesedésem az első csúszásnál (fél 11 körül) elillant, mivel sem a hó mennyisége, sem a pálya eldolgozottsága nem ütötte meg a kívánt mértéket gyakorlatilag a pálya egyetlen részén sem.

Hozzáteszem, egy közepesen gyakorlott, középhaladó szintű síelő vagyok (és tegnap is voltak akik nálam ügyesebben teljesítették a feladatot) aki jól előkészített pályákon minden piros pályán gondtalanul, fekete pályán -gonddal- de lejön, azonban igazán a jól előkészített kék, vagy gyenge piros, részeken élvezi a síelést.

A pálya eredetileg pirosnak mondott felső része erősen jeges és jéggöröngyös volt (értsd, hógolyó méretű jégkockákon síeltünk, addig amíg azok a síeléstől fel nem darabolódtak), a pálya két szélén már ekkor is is előjött a föld az avar és a léc karcoló kavicsok/göröngyök, középen itt-ott nagyobb kövek is.

Tehát a pálya nem megfelelő elkezelése illetve a hóhiány miatt a pálya felső részét is fekete szintűnek éltük meg, ami azért erősen riasztónak, illetve teljesíthetetlennek tűnhet azon kezdő illetve minimális technikai tudással rendelkező síelők részére, akiknek ezen a pályarészen legalább egyszer át kell vergődniük, ha léclecsatolás nélkül a pálya alsó -kevésbé meredek- részéhez szeretnének jutni. Sebaj mondtam magamnak és a lányomnak ekkor, majd a pálya alján élvezkedünk/technikázunk egy kicsit a kék részen. Viszont itt meg a késő délelőtti, déli rásütő naptól, és az el nem kezeltség miatt tapadt és kásásodott a helyenként és az idő előrehaladtával egyre jobban a földtől és avartól barnuló, amúgy vékonyka hóréteg, így ezt is eléggé "munkásnak" éltem meg, miközben alig haladtam és folyamatosan azt kellett néznem, hogy merre van egy kis síelhető minőségű hófelület. Eredetileg 10-20 lesiklást terveztem fejenként, de végül is kettőnknek vettem egy 10-es bérletet, melyet nem kis mazochizmussal és léckárokkal, le is síeltünk a lányommal (és úgy el fáradtunk a végére, mint máshol egy napos síelés után). Az utolsó (5.) lesiklást, és az azt követő -a lovagló izmok számára megerőltető, viszont hasizom erősítő kényelmetlen tányéros felvonózást követően a vasárnapi síélményünket mindketten egy "hurrá, ezt a tortúrát is teljesítettük" érzéssel konstatáltuk.

Elismerve, hogy megfelelő hóállásnál (értsd minimum 50 cm természetes hó!), sok-sok fejlesztéssel (pl. újabb elsősorban kék pályaszakaszok létesítésével, melyek alternatívái lehetnének a felső -nehéz- szakasznak, a hóágyúzási lehetőségek további javításával, a pálya előkészítés minőségének javításával, és egy kényelmesebb felvonó beállításával stb.) benne lehetne egy árérték arányban a dobogókői pályában egy akár négy csillagos síélmény lehetősége is (szezononként 2-3 nappal kalkulálva), a tegnapit az első csúszás után továbbra is egy, az ötödik után - mivel teljesítettük, és ettől határozottan megkönnyebbültünk - jóindulattal két csillagosra tudom csak minősíteni.
Tfanfan
6 élménybeszámolót írt
6
12 éve tag
2012.01.16. 08:21
A tegnapi (vasárnapi) meghosszabbított nyitva tartásnak (16:30 helyett 17:30-ig lehetett csúszni) köszönhetően az utolsó órában háromszor annyit lehetett csúszni, mint az azt megelőző 5 és fél órában összesen. Az is kár (és némileg érthetetlen is), hogy a piros pályákat még csak most készítik, a feketéről nem is beszélve, tehát a meghosszabbítás a szervezők részéről egyfajta kompenzációs céllal mindenképpen indokolt volt, mivel a teljes napijegyárak beszedése mellett, a szokásos hétvégi tömeget gyakorlatilag a pálya felére kényszerítették be (bár megjegyzem a legszűkebb keresztmetszet, a felvonók kapacitása, akkor sem lett volna nagyobb, ha a többi pálya is nyitva áll), ráadásul a pálya egyetlen, az egész nap során jól síelhető, jól karbantartott része a rövidebbik csákányos felvonóval besíelhető felső pályarész volt csak, mivel a kék pálya alsó része az átvezető szakasztól kezdve -gondolom, hogy az előző éjszakai pálya karbantartás hiányában- már délelőtt 11-kor erősen jeges és hóhiányos állapotban volt. Az alsó beszálló előtti lejtmenetes kígyózás (értsd nap közben 50-70 méteres dupla soros ácsorgásos kanyarodós lejtmenetes síkorcsolyázás) pedig az egész pálya technikailag legnehezebben megoldható feladata. Itt, a beszállók előtt valami nyári tereprendező munka sztem nem ártana hosszútávon... A juhtúrós sztrapacskát egy jó kis forralt bor mellé viszont a melegedőben mindeninek ajánlom, az ára is elfogadható volt, az íze viszont a sült szalonna darabkákkal kiváló!

Összességében a meghosszabbított óráig a MSZ-i síélmény indexem maximum két csillagosra volt csak értékelhető, ami a meghosszabbítás órájában -illetve azt megelőzően kb. egy fél órával, amikor a tömeg már erősen csökkent- 4 csillagosra emelkedett, ezért némi jóindulattal és hazai elfogultsággal a terepet három csillagosra minősíteném. :)
Tfanfan
6 élménybeszámolót írt
6
12 éve tag
Topik: Bukovel
2012.01.11. 11:36
Szia beastiboy!

Nem vitatom a válaszodat és nem akarom az üzleteset rontani, de nagyon sok tényezőt figyelembe kell venni a síterep megfelelő megválasztásánál, pl. hogy milyen sítudással mész el síelni valahová (az osztrákokhoz nyugodtan mehetsz gyengével is, mert ott az általános síkultúra mértéke nagyon magas). Nálunk van olyan a családban, akinek a sítudása éppen hogy csak meghaladja az abszolút kezdőét, azaz ügyesen kanyarogva, de nagyon lassan, sok megállással hóekében jön le a pályán, vagy éppen csak most kezdi el az "A" lépéses technikát, párhuzamos lécvezetést, és még messze van a carvingolástól. A kék pályán érzi biztonságban magát a piroson már fél. Az ilyen ember mellett a gyakorlottabbak sem tudnak gyakorlatilag "annyit csúszni, amennyit akarnak", de az ilyen embert, és az ilyen emberek miatt ugyancsak lassan haladó (azokat tanítgató) és sokat ácsorgó síelőket hatványozottan zavarják a hátulról kiszámíthatatlanul érkező kamikazék, valamint a kora délutánra -részben a nem megfelelő sítudás miatt is- már jegesre koptatott piros pályák, melyek -legalább részbeni- közbeiktatása nélkül nem tudsz egy másik csúcsra elérni, vagy a reggel még kiváló kék pályás átvezető utak délutáni sílécmegfogó hókásás buckái. Hogy konkrét legyek, pl. amikor mi ott voltunk, akkor az egyes felvonó aljától az 5-ös felvonó felé (illetve azon keresztül a 12-es aljáig levő hüttébe délután 1 körül) csak úgy lehetett eljutni lécen, ha az akkorra már erősen jegesedő és buckásodó 2/A piros pályát, majd az abból kivezető színű kék 2/B-t közbeiktatjuk, mivel a 2-es felvonó tetejénél a 2/B kék pálya felső 2/3-a abban a két napban le volt zárva (valószínűnek tartom, hogy hóhiány miatt), de hasonló volt a helyzet másnap a 3-as és 13-as felvonók teteje, és a 12-es alja közötti részen, ahol a 14-es felvonó közbeiktatása után valamelyik 8-as piros pályán kellett lejönni ahhoz a 8-as felvonó aljához, ami végül lehetőséget adott az 5-ös aljába csúszni kék pályákon (hozzáteszem a nem egyértelmű táblázás miatt, ezen az 5a jelű kék pályán is kétszer eltévesztettük az irányt és az 5-ös felvonó helyett a 2-eshez érkeztünk (ahol újra a fentebb leírt problémával találkoztunk) Remélem, hogy nem voltam túl komplikált, és érted, hogy miről beszélek...

A hütte árakról pedig beszámoltam, és továbbra is azt állítom, hogy a hüttékben (és a boltokban) az ételben és italban az árak közelítik az osztrák árszínvonalat, és meghaladják a szlovákot. 5-6 Eurót nem adnék ki másfél deci forralt borért (vagy forró teáért), de 2-3-at is drágállottam (megjegyzem abban a tévhitben is mentem ki, hogy Ukrajnában majd olcsóság lesz...

A bérletárakról nem tudok külön nyilatkozni, mert "csomagban" vettem az utat a kőrösmezői -nem pálya- szállással, a nyíregyházi és a szállásunktól a pályáig történő oda-visszautaztatással, valamint a kedvezményes síbérlettel (ami sajnos az utolsó napon már nem volt érvényes). A szervező a harmadik napi kedvezményes síbérlet költségét azonnal visszatérítette, így beljebb kerültünk összesen 3X 10 EUR-val, viszont elmaradt az utolsó napi két, két és félórásra tervezett síélményünk, így a visszatérítést inkább csak gesztusnak, mint kompenzációnak éltünk meg... Gondolkodtunk azon is, hogy veszünk -normál- napi jegyeket, de 3 főre számolva ez kb +100 EUR-nak (ugyancsak figyelemre méltóan drága!!!) megfelelő kiadást jelentett volna, amit a két óra függvényében nem vállaltunk.

Ami tény, hogy maga a pálya -potenciálisan- kis fejlesztésekkel, illetve nagyobb odafigyeléssel (kitáblázás, az összekötő utak, és a pályák még szakszerűbb karbantartása stb.) tényleg nyugati színvonalú, de nagyon sok tényezőt figyelembe kell venni, hogy a pálya vitathatatlan adottságai kihasználhatóvá is váljanak az utazók részére. Ezek közül a legfontosabbak: a legalább közepes sítudás, a síelés tervezett időtartama, bekalkuláva két teljes nap utazást a relatíve kisebb távolság ellenére, a plussz szállás és utiköltségeket (utaztatás esetén), és a szállások (elsősorban szállásadói tapasztalatlanságból fakadó) az osztrákoknál és/vagy szlovákoknál jellemzően alacsonyabb kényelmi és panziós szolgáltatásait (kivételek persze itt lehetnek), azt pedig el kell felejteni, hogy ez sípálya, a sípálya szolgáltatások és a hütték -különösen a szlovák árak vonatkozásában- olyan nagyon olcsók lennének. Szóval rövidebb időre és kezdőbb síelők részére feltétlenül a közelebbi szlovák és osztrák pályákat ajánlanám!
Tfanfan
6 élménybeszámolót írt
6
12 éve tag
Topik: Bukovel
2011.12.31. 10:44
Sziasztok !

Most jöttünk haza Bukovelből, de meg kell hogy valljam síelési szempontból kissé csalódottan, ezért összességében csak három csillagra értékelném a terepet budapesti indulással, bár elismerem, hogy potenciálisan valóban benne van magában a terepben a 4,5 -5 csillag is. Azonban ahhoz, hogy a síterepet valóban 5 csillagosra lehessen értékelni szükséges lenne, az ukránok és oroszok síkultúrájának nagyságrendbeli javulása, a pályák éjszakai kezelésének és karbantartásának még profibb kivitelezése, a pályák sokkal pontosabb és egyértelműbb kitáblázása (az elágazásoknál is, és pálya közben is tájékoztató jelleggel) egy pontos térkép a sípályáról (a jelenlegi nagyon pontatlan, apró betűs áttekinthetetlen és több helyen félrevezető), valamint hogy minden pályarész ( 900 méter körüli völgyből 5-6 darab 1100-1350 méter magas csúcsra mennek fel az ülőliftek) minden szintű pályán (kéken is !) megközelíthető legyen, mert most voltak olyan pályarészek, amelyeket közötti átjárást csak piros pályák közbeiktatásával (vagy komoly lecsatolásos gyaloglások árán) lehetett megtenni. Persze amilyen ütemben -láthatóan- az építkezések folynak, a síkultúra kivételével, a fenti technikai problémák hamarosan megoldódhatnak. Sajnos egy lassabb síelő folyamatosan veszélyben van a háta mögül kamikazeként érkező a sebességüket a sítudásukhoz mérten abszolút megválasztani nem tudó valódi orosz rulettezőként széles terpeszben, vagy folyamatos hóekében nyílegyenesen leszáguldó vadállatoktól. Mindezt teszik nem csak a szélesebb pályákon, de a keskenyebb átvezető hegyi ösvényeken is. Persze ahhoz képest, hogy mennyit perecelnek (folyamatosan esnek-kelnek) komoly sérülést egyet sem láttunk... Délutánra pedig a pályák jegesekké és hókásásakká válnak a legtöbb helyen, vagy esetleg a földig lesznek koptatva a síelni alig tudó hókaristoló síelők és boardozók által.
A másik nagyon gyenge pontja az útnak a távolság és az utazással eltöltött zötykölődés. Mi az itteni beszámolók alapján ugyan Nyíregyházától úgy 5 órával számoltunk, határátlépéssel, de nekünk Budapestről nyíregyházán ukrán kisbuszba átszállással (mert saját autóval -sztem helyesen- nem mertük bevállalni a kiszámíthatatlan ukrán kátyúkat), valamint néhány rövidebb technikai szünet közbeiktatásával mind az odaút mind a visszaút nettó 10,5 órába tellett, melyből Nyíregyházától oda-vissza 7-8 óra volt az út Kőrösmezőig (visszafele a rahói, técsői és huszti főút vonal melletti piacok miatti dugók lassítottak jelentősen az egyébként sem túl gyors tempónkon). Ez gyakorlatilag azt jelentette, hogy a 4 nap három éjszakából két teljes nap ment el az utazásra, és csak kettőt töltöttünk síeléssel. Aki azt gondolja, hogy az ukrán síeléssel spórolni tud, az kalkulálja bele a síelési szempontból gyakorlatilag két elvesztegetett napot és egy többlet éjszakát, valamint a sofőr és a kisbusz külön költségeit is a közelebbi szlovák, vagy osztrák pályákhoz képest! Ezért alapvetően elmondható, hogy utazással együtt 1 hétnél rövidebb időre nem racionális/kifizetődő Bukovelbe menni síelni!
Jó tudni (és ez számomra is egy kellemetlen meglepetés volt), hogy a hütte árak Ukrajnában sem olcsóbbak a szlovák pályáknál (illetve közelítik az osztrák árakat, mivel a gazdag oroszok és ukránok árfelhajtóként lépnek fel) három főre a legolcsóbb -hús nélküli- krumpli, káposzta, vagy gomba töltetű derelye étel, valamint egy-egy pohár -egyébként nagyon ízletes- forralt bor ára közel 200 UAH, azaz 20 EUR, egy helyben sütött saslik (4-5 db hússal viszont 10 EUR felé is mehet). A sisak viselete a pályákon kötelező (mi ezt nem tudtuk előzetesen), így annak bérleti díja is 2,5 EUR/db volt (25 UAH) hétköznapokon, míg 3,5 EUR/db (35 UAH) hétvégén. Ért még egy kellemetlen meglepetés is bennünket szervezési hiba folytán, hogy az elő és utószezonra érvényes, egyébként 10 EUR értékű napi jegyeink csak hétfőtől-csütörtökig voltak érvényesek, így a december 30.-a péntek délelőttre tervezett síelésünk elmaradt... Természetesen a sisakok hétvégi emelt bérleti díját is buktuk, mivel a mallőr csak akkor derült ki, amikor felcsatolva menetkészen az első síliftbe szerettünk volna ülni!
A boltokban ugyancsak magyar árak, vagy enyhén afelettiek láthatóak, kivéve talán egy-két jövedéki adós terméket, mint a cigaretta és a benzin, aminek a csempészése miatt ultra lassú elsősorban a határforgalom.
A kőrösmezői szállásunkon a vendéglátók (magyar felmenőkkel, de igen gyenge magyar nyelvtudással) igen szívélyesek voltak, de a szállás méreteiben komfortjában messze elmaradt egy reggelivel 20-25 EUR/ fős szlovák, vagy 25-30 EUR/fős osztrák apartman szállástól, mivel a hálószobák igen kicsik voltak, az ágyakon kívül a bőröndjeink éppen hogy befértek a szobába, valamint két család 5 emberére egy miniatür zuhanyzós WC jutott. WIFI-s internet csatlakozás nem volt, a tévében a Dunatévén kívül csak ukrán nyelvű csatornák voltak foghatóak stb. Félpanziós ellátásunk pedig ugyan finom helyi ételekre alapozott volt, de elsősorban a reggeli lehetett volna egy kicsit változatosabb (és talán valamivel bőségesebb is). A szállás persze valószínűleg nem egységes, itt lehetnek jelentős eltérések is a különböző befogadó családok között.

Összességében az út pozitívuma, hogy végre eljutottunk egy olyan történelmi, és magyarok lakta helyre, ahová már régen készültem, de valahogy soha sem tudtam eddig eljutni . A házigazdáink, a gépkocsi vezetőnk, túraszervezőnk kedves, lelkes és szívélyes emberek voltak, azonban síelési szempontból Budapestről nem valószínű, hogy a fent említettek miatt hamarosan visszatérünk a keleti kárpátokba, viszont jó volt egyszer kipróbálni!
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.