nos, mindenre nem tudom a választ, de:
1) all mountain : mindenre jó, ami a hegyen van, álltalános lap, kezdéshez ideális,kicsi szuzho, kicsi ratrakolt palya, kicsi park.
2) all-terrain, javitsatok ki, ha nem, de szerintem ugyan az.
3) a boardok kezdetben ugy mukodtek, mint a silec, van benne, egy iv, ez biztositja a megfelelo hofogast az elnel. (sinel ettol kanyarodik) ez a normal chamber. Hatranya az, hogy mivel lenyomodik a hora a tail, es a nose konnyen leakad, elonye ,hogy masszivan fogja a havat.
a Rocka a head elnevezese a rocker- re utal, ez azt jelenti, hogy mint egy hintaszek, a hasa nyomodik a hora, a ket vege felall
elonye, hogy nagyon baratsagos a kezdoknel, mivel nehezebben akad le a hoba (hiszen attol elall), hatranya, hogy bizony az aktiv elhossz kissebb, nem fogja annyira a havat...
Ez az ujjitas a sileceknel is megjelent.
A kettot szoktak varialni egy daszkaban is, ez egyesiti mindketto elonyeit valamennyire... ezek a lapok azonban mar nem alaparasak.
a V-rocker a burton egy hintasek alaku deszkaja, nem az alap lap ez mar.
4 normal chamber nagyon temponal elonyos, a rockerek lassubb temponal jok.
5 flex nagyon fontos: 1 es flex nagyon puha lap, kis tempoju trukkokhoz (pressek, talajtrukkok)... 1-est azert nem lattam meg, 2-3 nal kezdodnek .. a 10 es flex atomkemeny, nagy temponal jo (tobbnyire, 4-6 osak a lapok, de sajnos markankent is van elteres)
6 twin: a board teljesen simmetrikus, mindet iranyban ugyan ugy lehetvele menni, persze ha a kotest is szimmetrikusra allitod be (kacsa, duck stance).. a parkban minden alapja a ket iranyu mozgas... sw (hatra menet).
a directional csak majdnem szimmetrikus, igazabol ez is remek parkban. A nem szimmetrikus lenyege: hogy a kotesek hatrebb vannak, illetve az orr resze szelesebb a lapnak, igy jobb pl szuzhora..
probaltam rovidre fogni :-)