Csalóka a látvány, a végén a nagyon lassítottban 1.10-nél valóban úgy látszik, hogy a váll megy elöl, de az élváltás korábban indul, 1.04-1.05 között. Odáig brutális tónussal fogja a nagy tempó miatta erőket (még 1.03-kor is). Akkor viszont lazul a tónus és robbanásszerűen emelkedik a test, amit 1.07-ig a csípő vezet, és a felsőtest csak követ. Innét kezdve viszont már kénytelen a felsőtesttel előre törekedni, ez a versenyzés sajátja. Mivel nekik a gyors élváltás után egyből nagy erők ébrednek, radikálisabban kell elővételeznie az izomfeszülést. Ha csak akkor húzna rá, amikor ébred az erő, elkésne.
A második kevésbé tetszik, pontatlan a terhelése, merev a tartás is, és nagyon hátul van a felsőtest. Ott is hasonló a váltás, bár jóval kevésbé törekszik előre. Viszont 0.24 látszik, hogy csípővel váltott, eléggé hátul és a belső lábon esik át az új kanyarba.
Azt érzem mindkettő mozgásából, ha kicsit visszafogottabb tempóban mennének és nem akarnák kicsit túljátszani a keménységet (főleg a második kicsit műanyagízű), akkor teljesen tiszta élváltás látszana rajtuk.
P.s.:
Most, hogy utólag elolvastam a magyarázatokat is, azok is erre utalnak. Azaz sokan nem törekszenek eléggé a kanyar közepe és a völgy felé, hanem a léc felett maradnak, és emiatt nem használják ki a lehetséges élszöget (CM = center of mass, az tömegközéppont). Tehát ha a csípő (azaz a CM) nem esik át a lehető legrövidebb úton a léc felett, hanem kifelé megy a sílécekkel együtt, akkor nem lesz elég nagy élszög.
A másodiknál arra utal, hogy az élváltásnak (release, németül auslösen, kiváltás - ezt nem használjuk magyarul) a belső lábon kell történnie. Ha a csípő kifelé megy a léccel együtt akkor pont az ívkülső lenne a terhelt az élváltásnál, ha direkt a völgy felé halad, akkor törvényszerűen a belső sí lesz terhelt, a súlypont pedig kicsit hátra kerül.