Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Előzmény és válaszok a Briancon - Serre Chevalier topikból

ÜZENETEK (15)Időben csökkenő Időben csökkenő
bertazs
107 élménybeszámolót írt
107
11 éve tag
2019.02.04. 15:19
Köszönöm! Ebben a megvilágításban már teljesen érthető az álláspontod. Én sem a vita kedvéért írtam le az enyémet, hanem, hogy akik ezen írások alapján választanak esetleg síterepet, több szemszögből vizsgálhassák meg a dolgot és utána döntsék el maguk, hogy nekik mi a fontos. Egyébként nagyra becsülöm azokat akik 60 fölött is húzzák az íveket, remélem nekem is módom nyílik rá, hogy ennyi idősen is hódoljak a szenvedélyemnek. Én is még sok-sok jó csúszást és sérülésmentes, élményteli síelést kívánok!
Előzmény: (magnum56 204397)
magnum56
324 élménybeszámolót írt
324
16 éve tag
2019.02.04. 14:48
Úgy érzem, hogy egy kicsit különböznek az igényeink, amiben nincs semmi meglepő. Te egy 48 éves fiatalember vagy, én pedig egy 63 éves kissé szívbeteg, kissé gerincsérves idősödő síbolond, aki fél éve kapott csípőprotézist. De annak nagyon örülök, hogy a sízést mindketten imádjuk. Én is minden lehetőséget megragadok, hogy síelhessek és még néhány új helyet szeretnék megismerni én is.

Ha annyi idős lennék, mint te, akkor veled értenék egyet. 15 éve még nekem is fontosabb szempont volt a síterep mérete, magassága, hóbiztossága a pályák hossza, száma, nehézségi foka. Nem problémáztam azon sem, ha a reggeli tömegben egy állós felvonóban kell féllábon állva fél órán keresztül utazni felfelé (mint leutóbb). Vagy egy nyitott libegőn mínusz 15 fokban ücsörögni a szélben és hóesésben.

Ma már nekem fontos a kényelem is. A lecsúszás után jólesik leülni és pihenni egy kicsit, legalább a felfelé úton, egy szélvédett kabinban. Sajnos Franciaországra az a jellemző, hogy vagy nyitottak a libegők, vagy ha zártak, akkor állni kell bennük. Vagy ősrégiek, mint az említett 51 éves lift, amibe cipőkannállal kell beküzdeni magad.

Ennek ellenére Briancon tetszett nekem, és valószínű, hogy jövőre ide szervezik az éves francia sítúránkat. Majd beszámolok a technikai fejlődésről.
További jó sízést kívánok, és sok-sok szép élményt.
Előzmény: (bertazs 204394)
bertazs
107 élménybeszámolót írt
107
11 éve tag
2019.02.04. 12:48
Úgy gondolom, hogy ekkora egybefüggő síterepen mindenféle sífelvonó, (modern, elavult, ülős, kabinos, gyors, lassú, tányéros) megtalálható. Nem sok méretében a franciákkal összehasonlítható osztrák síterep van és a nagyobbak közül is sokszor kényszerből egy nagy "villamossal", vagy egy oda-vissza közlekedő ülős vagy kabinos felvonóval összekötött kis különálló terepek, át nem síelhetőek. Nem hinném, hogy Ausztriában nincs 20-30 éves felvonó, hanem 10 évenként az egész felvonó parkot lecserélik, nem beszélve a nem csekély számú csákányosról, amiből azért már tapasztalt síelőket is láttam kiesni. 51 éveset lehet, hogy nem tudok mutatni, de pl. Mönichkirchenben a St. Coronán leszerelt ülőliftet állították újra üzembe. Briancon liftparkja pl. jóval korszerűbb, mint pl. Risoul-Vars, vagy Les 2 Alpes és teljesen versenyképes az osztrák felvonó parkkal. Az viszont igaz, hogy az osztrákok sokkal többet adnak a kényelemre. Náluk szinte minden új lift nagy, gyors, fűtött, lehajtható szélfogó buborékkal. Az új francia liftek ehhez képest biztosan fapadosnak tűnnek, még az újak is, mert ők erre nem költenek. És bár lehet, hogy elavultabbak (vagy elavultabbaknak tűnnek) a liftek, de mégsem a franciáknál kellett az embereket menteni a bedöglött liftről 3 órán keresztül (lásd Kreischberg, Rozenkrantz). Azért nem tudok azonosulni az általad leírtakkal, mert szerintem nem egy embernek befolyásolja a választását egy olyan dolog, ami szerintem nem a leglényegesebb. Mert azért szerintem nem akkora a különbség, mint ahogyan azt beállítod. Nálam a választásnál biztosan fontosabb szempont a síterep mérete, magassága, hóbiztossága a pályák hossza, száma, nehézségi foka. Szerintem ez előbbre való. Ott van pl. Obertauern, az osztrák viszonylatban is az egyik legkorszerűbb felvonó parkkal (gyorsak, fűtöttek, buborékosak, stb.), 100 km pályával, de majdnem annyit ülsz egy sínap alatt a felvonón, mint amennyit csúszol, mert a pályák rövidek és a felvonók vonalát követik. Lehet, hogy kényelmes, gyors, de alig 2 perc csúszás után már megint egy felvonón találod magad, ezért inkább választok egy olyan pályarendszert, ahol, egy régebbi felvonóval kicsit lassabban feljutva, csúszhatok akár jóval több kilométert is egyhuzamban. Ezért egy nekem szimpatikusabb pályarendszer esetében a liftek koránál fontosabb, hogy a pályakilométer és a felvonó km ne fele-fele, hanem mondjuk kétharmad-egyharmad arányú és nem a felvonó a több :)
Előzmény: (magnum56 203986)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2019.02.01. 11:39
Na, még egy számolási pontosítás:
"Ez a különbözet szerény számításaim szerint egy 4fős család esetében alsó hangon 400€ (kb. 100€/fő, ha 15€/fő/éj a szállás), azaz 120-130eFt. 20€-nál már 560€-180eFt. Ebből lejön kb. 10eFt az utazási díjkülönbözet FEJENKÉNT, tehát marad 80E-140E FT csak a különbözet egy 4fős családnál, amilyen az én családom is."
A 4fős árból csak az 1 fő utazását vontam le korábban:-)

Egyébként elborzadva látom, hogy pl. most is hirdetnek egy osztrák 4fős pályaszállásos apartmant 370e Ft-ért egy hétre. Jó, tudom, hogy ez február, meg Schladming, de írja a hirdető, hogy ez fele ár.:-() Ez kb. 41€/fő/éj-re jön ki nekem, összesen kb. 1.150€ csak a szállás. (Csak úgy halkan és zárójelben jegyzem meg, senkit nem akarok megbántani vele, de ezt magyar emberek ki tudják fizetni és ki is fizetik? Biztosan én csináltam rosszul valamit az életben:-))

Egyébként miért nem lehet legalább a topic utolsó üzenetét módosítani addig, amíg nincs hozzászólás? Bocsánat a teleszemetelésért.
Előzmény: (Brockey 204110)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2019.01.30. 09:25
Bocsánat, egy fontos dolgot pontosítanék, az eredeti helyén már nem tudom javítani:
"Találtam én 15€-ért vagy 60-85€/apartman árért PÁLYAszállást Hinterstoderben, Lackenhofban, Heiligenblutban, Saalbachban. Nem volt egyszerű, de találtam. Viszont következő évben vagy duplája lett az ára, vagy nem lehetett foglalni."
Előzmény: (Brockey 204110)
Daddy
344 élménybeszámolót írt
344
19 éve tag
2019.01.28. 07:53
Én erre nem figyeltem, arra gondoltam hogy a topicfelügyelő minősítése. Sajnálom. Az a baj az összeesküvés-elméletekkel, hogy jelentős részük igaz.
Előzmény: (Brockey 204129)
- Marky -
755 élménybeszámolót írt
755
15 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2019.01.27. 22:55
én tudok mutatni bubis francia liftet :)

Tignes egyik legjobb pályájára vezet
Kattints a képre a videó megtekintéséhez:
Előzmény: (Brockey 204110)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2019.01.27. 22:07
Az előző hozzászólást én állítottam szándékosan offtopikra. A válasznál is benne hagyja a pipát automatikusan, a válaszolónak kell manuálisan kivenni, ha jól látom. Gondolom, nem vetted ki, és a tiéd is offtopik maradt. Én most kivettem és nem lett offtopik.
Ha ezt értetted alatta te is.
Előzmény: (Daddy 204127)
Daddy
344 élménybeszámolót írt
344
19 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2019.01.27. 21:24
Én teljesen egyetértek veled. Indokaidat magam is vallom. Egyébként érdekesnek tartom azt, hogy ha dicsérjük a francia terepek bármelyikét, az "offtopic" minősítést kap. Ha nem dicsérik, az nem.
Előzmény: (Brockey 204110)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
Offtopic: Az üzenet nem tartozik szorosan a témához
2019.01.27. 18:28
Nem ennek a topicnak a témája, de elég sok helyen eljutnak a vitázó felek a francia-osztrák pályák valamelyikének preferálásához.
Tehát csak érintőlegesen az én tapasztalatom-véleményem:
Nyilván nem tudok mutatni 51 éves osztrák liftet vagy buborékos francia liftet, és a Frejus lift tényleg 51 éves.
Nagyon szerettem az osztrákokhoz síelni járni, 2003-2010 között csak ide jártunk, sőt még 2000 előtt is voltam párszor. Igaz, hogy modernebbek a liftek, mint a franciáknál.
De:
Az osztrák 6napos síbérlet egy kisebb síterepre többe kerül, mint a francia 7éj szállás/6napos síbérlet kombináció (238€/fő az idei díjunk, de Les Orres-ba utaztunk már pár éve 160-170€-ért is). A szállás 15€/fő/éjtől indul(t 2010-ben), felső határ a csillagos ég, 20-30€/éj között már lehet találni, egy 4fős apartman 60€/éj volt minimum. (már akkor is, gondolom ez sem csökkent azóta) Akinek van a különbözetre felesleges anyagi fedezete, az Ausztriába megy, akinek nincs vagy sajnálja rá, az más alternatívát keres. Nekem-nekünk ez lett Franciaország.
Ez a különbözet szerény számításaim szerint egy 4fős család esetében alsó hangon 400€ (kb. 100€/fő, ha 15€/fő/éj a szállás), azaz 120-130eFt. 20€-nál már 560€-180eFt. Ebből lejön kb. 10eFt az utazási díjkülönbözet fejenként, tehát marad 110e-170e Ft csak a különbözet egy 4fős családnál, amilyen az én családom is.
Ezen a különbözeten osztoznak az osztrák szállásadók-síterepek már kb. 30 éve. És nem nehéz belátni, hogy ebből nyilván könnyebben visszaforgatnak a liftek modernizálására, hóágyúk-ratrakok-szállások fejlesztésére, 51 éves kabinos liftek lecserélésére.
És ezzel sincs semmi gond, valószínűleg én is ezt választanám, ha nem lenne a másik probléma.
Az, hogy ezért a 15-20-30€/fő/éj díjért cserébe nem kapok pályaszállást. Vagy nagyítóval kell keresni és/vagy aranyárban van. És nálam itt fordul át a történet a francia síelés felé. Nálam túl nagy kompromisszum reggel autóba ülni, parkolóban helyet keresni, autót vezető embernek parkolóban sícipőt felvenni, vagy gyalogolni a felvonóhoz már 200-300métert is. Helyette bárki elfárad (kisgyerekeknél simán előfordul), éhes lesz, bemegy ebédelni-aludni-akármit csinálni, nem kell a többinek is vele menni, mert egy autóhoz vannak kötve. Ugyanez a kijövetelnél, aki tovább szeretne aludni, később jön ki.
Találtam én 15€-ért vagy 60-85€/apartman árért szállást Hinterstoderben, Lackenhofban, Heiligenblutban, Saalbachban. Nem volt egyszerű, de találtam. Viszont következő évben vagy duplája lett az ára, vagy nem lehetett foglalni.
Nekem a pályaszállás 6 napon keresztüli kényelme megér egy oda-vissza hosszú utazást (1100km) azért, hogy naponta 50m-t kelljen gyalogolnom a felvonóhoz.
Több mindent tudnék még pro és kontra részletezni (2000m felett pluszfokokban sem olvad a hó a pályán márciusban, a 2000m feletti terepek már messzebb vannak, oda már 600-800km-t kell utazni, Siófokról Ausztriába nem végig autópályán tudok menni, a 2sávos 8-as úton nem lehet olyan kényelmesen és gyorsan haladni, míg a Montgenevre hágóig végig autópályán lehet menni, stb.), de a véleményem főleg a fenti 2 okra vezethető vissza.
És ez is ez szubjektív vélemény, egyáltalán nem kell vele egyetérteni, megértem, ha valakinek mások a szempontjai, de én 2010 óta (amikor a gyermekeimet elég nagynak gondoltuk az 1100km úthoz, 8-10 évesek voltak akkor) ezek miatt választom Franciaországot. (És mivel most 17-19 évesek, a síbérlet gyerekkedvezménye sem érvényesíthető már egy ideje, ahogy 2010-ig az volt.)
Összegezve: Ausztria nagyon szép, nagyon jó (pályák-liftek-szállás), a szálláshoz finom reggelit is adnak, de jóval drágább, mint Franciaország és általában nem pályaszállás.
Előzmény: (magnum56 203986)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2019.01.27. 17:30
Egy kicsi azért van.:-)
Azt nem értem, miért két olyan régi kabinos lift (Frejus- Aravet, de a Pontillas is ugyanitt van) miatt fogalmazod meg az elavult liftpark kritikáját, amitől kb. 10-20 méterre található egy Casse du Boef nevű modern ülős felvonó, ami 3 perccel gyorsabban visz fel 200m-rel magasabbra (9 perc alatt 2273m-re). Miért választaná valaki a lassú régi kabinost (amihez még le is kell csatolni, lépcsőn felcaplatni, lécet cipelni, 12 perc alatt visz fel 2058m-re, stb.) a magasabbra vivő, gyorsabb, modernebb ülőslift helyett? Nekem nem tűnik túl nagy kompromisszumnak, hacsak nem hóvihar vagy -15 fokok vannak. (Ha meg ilyen időjárás van, akkor az már önmagában nagyobb kompromisszumokat jelent.) Valószínűleg pont ezért nem mentem az itteni kabinosokkal (na jó, a 2 év alatt talán 1-szer mentem valamelyikkel, kb. 10-15-ször meg az ülőssel).
Amikor - ahogy lentebb is írtam - szerintem pont itt (továbbra is csak a középső részről beszélek) van az egyik legmodernebb liftpark, amivel Franciaországban találkoztam (és persze nem láttam mindent).
És persze nyilván nem tökéletes, a kritikáid nem alap nélküliek, ne vond vissza őket, tényleg olvassa el mindenki, aki ide szeretne menni. Viszont az elavult liftpark (te írtad)-nagyrészt modern felvonók (az én véleményem) között elég nagy különbség van.
Előzmény: (magnum56 203986)
magnum56
324 élménybeszámolót írt
324
16 éve tag
2019.01.23. 22:03
Úgy érzem nincs nézetkülönbség közöttünk. A francia terepek közül nekem is ez tetszett legjobban. A középső rész különösen jó. Csupán a liftek elavultsága kapcsán bertazs-nak ezzel a mondatával vitáztam: "Ja és a liftek sem rosszabbak mint máshol, csak ők a kényelmi funkciokat annyira nem favorizálják, mint az osztrákok. "
Ahogyan írtad, a Fréjus lift nem is 49 éves (mint ahogyan én emlékeztem) hanem 51 éves, ha 1968-ban épült.
De még ezt a kritikámat is visszavonom, ha mutatsz Ausztriában egy működő 51 éves kabinos vagy ülős liftet.
A fejlesztéseknek és a terveknek nagyon örülök. Remélem ismét eljutok még ide.
Előzmény: (Brockey 203969)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2019.01.23. 15:42
Jön a hó!
http://www.meteociel.fr/observations-meteo/radar2.php?mode=1
Mondjuk, rá is fér, mert dec. 22-én esett utoljára.

Én vitatkoznék azzal a kijelentéseddel, hogy elavult a liftrendszer. 3 éve jártál itt, én 3 éve járok ide vissza, illetve az idei lesz a harmadik év március 9-16. között. Szerintem nagy különbség nincs az időpontok között.
A kiválasztás egyik szempontja pont az volt, hogy sokkal modernebb a liftpark, mint azon a 8 síterepen máshol Franciaországban, ahol eddig jártam. Persze, nyilván nem tökéletes, ilyen terep nincs sehol. De ahogyan lentebb írtam, (https://sielok.hu/forum/viewtopic.php?t=4235&onemessageid=201746) az idei szezon előtt adták át a tizedik modern, gyorsíthatós ülősliftet (Cote Chevalier) a középső részen. Középső rész alatt én a Cucumelle és a Prorel csúcs közötti részt értem, azaz a Chantemerle és Villeneuve részeket. A két szélső részen (Briancon és Monetier) 15-20 évvel ezelőtt jártam csak, igazából nekem a 2 középső rész tökéletesen megfelel, szállást is mindig Chantemerle-ben foglalok. Tehát én erről a középső részről beszélek, a 2 szélsőn látom a sítérképen, hogy régebbi ülős liftek vannak, talán éppen ezért sem erőltettük ezeket eddig sem és a jövőben is csak max. kíváncsiságból fogok átnézni. És lehet, hogy ezért érzed te is elavultnak.
Az általam említett középső részen (kb. 150km-nyi sípálya) egyébként 3 helyen van húzós lift (a tanulólifteket leszámítva): az általad említett Méa részen, kicsit feljebb, fekete pályák mellett az Eychauda, és a Chantemerle-i felső részen, piros pályák mellett a Bois des Coqs. Ez szerintem kb. 150km-en elviselhető. Ráadásul a Méa részen is pár év múlva ülős lesz, legalábbis tervbe van véve (már pár éve:-))
Kabinos liftek: ezeket én nem kedvelem annyira, mint az ülőslifteket, én is idősödő síző vagyok sajnos:-), és a kényelem egyre fontosabb nálam is. Ezekhez le kell venni a lécet, általában fel kell caplatni egy lépcsőn, kiszálláskor ugyanez. Ha el tudom kerülni és nincs hóvihar, nem preferálom őket. A középső részen 5db van belőlük, a chantemerle-i 40főssel és a 8-10fős Ratier-vel szerintem semmi probléma, a Villeneuve-ből induló 3db kabinos tényleg nem mai darab, utánanéztem, a 20fős Pontillas 1984-es, a 4-es Aravet 1975-ös, a 4-es Frejus pedig 1968-as gyártású:-). A Pontillas és a Frejus 2019-2020-ban le lesz cserélve 2db 10-10fős (gondolom-remélem) új kabinosra. És akkor már csak az Aravet marad régi kabinos.
Nyilván ezek a fejlesztések a te ottjártadkor még sehol sem voltak, sőt még 1-2 (esetleg 2-3) év, mire megvalósulnak, de én látom a szándékot, és nagyra értékelem. Szóval nem tökéletes a liftpark (mert ilyen nincs), de a tulajok látják a gyenge pontokat, és tervben van, hogy még közelebb legyen a tökéleteshez.
Az én személyes kívánságom pedig az lenne, hogy az egyetlen régi lassú ülőst lecseréljék, mert amellett 2 piszok jó piros pálya van és még félreeső is, ezért nagyon kevesen szoktak itt síelni. Ez az 1988-as Aiguilette lift, de sajnos ez egyelőre még a tervekben sem szerepel:-(.
Amit még ki kell emeljek a középső részt dícsérendő, és tulajdonképpen ezért is járunk vissza ide, az a síterep (felvonók-pályák) földrajzi adottsága, kialakítása, elrendezése. Azaz, hogy nagyon rövid idő (15-20 perc) alatt simán át lehet érni a chantemerle-i és a villeneuve-i rész szinte bármely 2 pontja között. Megbeszélünk egy találkozót egy hütténél, vagy egy kezdő síelőt megnézünk a tanulópályán, vagy este hazacsúszunk a szálláshoz, ez általában 1-2 lifttel megoldható, és ezért még csak nem is kell a csúcsra vivő felvonót használni. A Casse du Boef, a Foret, az Orée du Bois, a Combes, a Serre Chevalier és most idéntől már a Cote Chevalier liftek hegyállomásáról lift használata nélkül lehet Villeneuve vagy Chantemerle aljáig csúszni. De aki a 2 szélső településre szeretne hazajutni, annak is csak egy plusz liftet kell beiktatni, a Prorel és a Vallons tetejéről lift nélkül lehet hazacsúszni Brianconba és Monetier-be.
Szóval lehet, hogy van olyan síterep a franciáknál (Val d'Isere-Tignes, Les2Alpes, Alpe d'Huez, stb. menőbb helyek), ahol jobb a liftpark és a gyors hazajutási-bárhovajutási lehetőségek, de én ilyen helyen még nem jártam. Viszont ha van, szerintem mélyebben kell a pénztárcánkba nyúlni, és Brianconhoz viszonyítva +100km-t autózni egyre beljebb Franciaországban (oda-vissza +200km), vagy 60€ Frejus alagútdíjat még pluszban fizetni.
Számomra a síelés az adott ár/érték arányban a lehető legtöbb sítalpon töltött időt a lehető legkevesebb síliften töltött idővel kombinálva jelenti 6 napon keresztül. És amíg ezt 7éj szállás/6nap síbérlet viszonylatban 210-250 € csomagáron meg tudom kapni január végén, vagy március 10-től, addig nem nagyon fogok más síterepben gondolkodni.
És nagyon remélem, hogy más nem ennyire elégedett ezzel a középső résszel, mint én, mert akkor mindenki ide jönne, és hosszú sorok lennének a lifteknél.:-)
Előzmény: (magnum56 203933)
magnum56
324 élménybeszámolót írt
324
16 éve tag
2019.01.22. 15:51
Egyetértünk abban, hogy Briancon egy kiváló síterep. Én 3 éve jártam itt és meg voltam elégedve a pályákkal is és a szállással is. Az is igaz, hogy olcsóbb, mint Ausztria.
De szerintem annak is igaza van, aki szerint a felvonórendszer elég elavult.
Például a Fréjus kabinos (tojás) lift 3 éve volt 46 éves. Négy személyes, de négy felnőtt nem fér bele. Amikor felértünk vele, nem akart kinyílni az ajtó (vagyis nem ajtó, mert maga a tojás nyílik szét.) A következő alkalommal meg nem záródott be rendesen, félig nyitva maradt, amíg felértünk. Ilyen "tojás" volt Szlovákiában is, de már leszerelték. Itt még üzemel. A többi kabinos lift pedig "állós" vagyis nem lehet bennük leülni, ami elég fárasztó egész nap.

Elég sok a húzó lift is. Például a Méa völgyben tökéletes lejtésű csodajó pályák vannak, amelyeket 4 db hosszú tányéros lift szolgál ki.

Természetesen megértem azokat, akik a kedvező ár miatt dícsérik a terepet, de vannak idősödő sízők (mint én is), akiknél már a kényelem is fontos szempont.
Előzmény: (bertazs 203722)
bertazs
107 élménybeszámolót írt
107
11 éve tag
2019.01.17. 12:54
Szerintem Briancon a legjobb francia síterepek egyike. Más francia terepekkel (Pl. Les 2 Alpes, Les Orres) kapcsolatban voltak problémáim, de itt szinte minden tökéletes A pályák száma, minősége, a tájékozódás, a tajékoztatás (lásd korábbi beszámolómat). Ledes kijelzős térképeken pontosan jelzik a felvonó alján és tetetején, hogy melyik lift ill. pálya üzemel. A pályákon 100 méterenként jelzik a táblák hogy milyen hosszú még az adott pálya és hová vezet. Vannak fa határ alatti széles erdei pályák és vannak kopár gleccserszerű hegyoldalak, bőséges off piste lehetőségekkel, 2800-on gyönyörű panorámával. Vannak zöld/ kék átcsúszók, tempós pirosak, és különböző nehézségű feketék. A francia szállásokra szoktak még sokan panaszkodni és nekem is volt már több rossz tapasztalatom, de Brianconban ezzel sem volt probléma. Tavaly 330 eurobol (pályaszállás, 6 napos síbérlet, buszos utazással) el lehetett menni és ahogyan néztem idén is van ennyiért ajánlat. Nem beszélve arról, hogy a Galaxy bérletnek köszönhetöen 2 napra még Sestrierre is át lehet ruccanni és az ottani 400 km! pályán is csúszkálni.Ja és a liftek sem rosszabbak mint máshol, csak ők a kényelmi funkciokat annyira nem favorizálják, mint az osztrákok. Én szeretem a "sógorokat", szezononként többször 3-4 napra el is szoktam látogatni a már jól bevált helyekre, de a közeli pályákra még akár egy napra is, de szeretném, ha valaki mutatna nekem egy osztrák ajánlatot 1 hétre 650 km pályára (vagy legyen csak 250 km mint Briancon) ugyanezekkel a feltételekkel ennyiért. Idén szerettem volna egy 1 hetes nassfeldi sielést összehozni, hogy ne kelljen annyit utazni, de 400 euro/ fő alatt semmi esély 4-5 embernek, úgy hogy a legolcsóbb (20 euro/fő) szállással (10 km-re a pályától) számoltam, úgyhogy idén is marad Franciaország, a másik nekem bejövős síterep Risoul-Vars.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.