Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Ha léc köll: Völkl!

ÜZENETEK (112)Időben csökkenő Időben csökkenő
hamoriarpi
204 élménybeszámolót írt
204
7 éve tag
2023.02.14. 18:55
Biztos-e az, hogy a 3 léc magszerkezete teljesen ekvivalens? Szerintem nem.
A semmiért nem szereli rá egyik gyár sem. Ahhoz drága.
Előzmény: (gaboca 218075)
gaboca
3374 élménybeszámolót írt
3374
15 éve tag
2023.02.14. 18:49
,,Az UVO is ilyen. A léc úgy van építve, hogy szükség legyen erre a rezgéselnyelő, vibrációelnyelő implantátumra. "

A képek némileg ellent mondani látszanak ennek! :-)
0002422-volkl-racetiger-sl-r-wc-flat-625.jpeg
0002423-volkl-racetiger-sl-r-wc-wplate-uvo-3d-625.jpeg
77262-racetiger-sl-r-volkl-212142.jpg
hamoriarpi
204 élménybeszámolót írt
204
7 éve tag
2023.02.14. 18:09
A képet látva 2 dolog jutott az eszembe. Az egyik Fábry: A lejtő ördöge I-II. , amit minden külföldi sielésre menet meghallgatok, míg a többiek alszanak. "A síléc eldőlését követően csak mintegy 4 elemet kellett teljesen újrafényezni...
A másik: a kapcsolat az UVO és a BMW főtengely ékszíjtárcsa a dízeleken. Úgy van tervezve a rendszer, hogy az UVO (főtengely szíjtárcsa) nélkül a rezgések felerősítsék egymást (testek saját frekvenciája, rezonanciafrevcia, stb).
BMW főtengely szíjtárcsa ha lefutotta a beletervezett max 80e Km-t akkor még a kormány is remegni kezd, nemcsak a motor. Lehajigálja az ékszíjakat, stb. Hogy a nem BMW-s is értse, a BMW főtengely szíjtárcsa egy nagy tömegű, öntött gumiszilentbe öntött, gyakorlatilag második lendkerék. Ára 200e környéke. A BMW motorok rezgései úgy válnak simává, ha ez a plusz lendítőtömeg ott van.
Az összes többi autón ez a plusz tömeg be van építve a kettős tömegű lendkerékbe. Azok sem remegnek, ha minden rendben van.
Az UVO is ilyen. A léc úgy van építve, hogy szükség legyen erre a rezgéselnyelő, vibrációelnyelő implantátumra. Ebben az árkategóriában egyetlen versenytárs léce sem fog remegni, vibrálni, pedig nincs a Stöcklin sen UVO.
deacon-84.jpeg
supersport dude
243 élménybeszámolót írt
243
17 éve tag
2023.02.14. 15:38
én is az ufo (bocsi uvo) ellenes ligába tartozom, a régieken meg a mostani versenyplatnikon lévő dugattyú elven működő rezgéscsillapítókat értettem (éreztem) de az ufót nem tudom hova tenni; szerencsére leszoknak róla
no-ufo.jpg
hamoriarpi
204 élménybeszámolót írt
204
7 éve tag
2023.02.06. 21:50
Volt 2 UVO-s lécem. Racetiger SL és Code S.
Majd egy vettem egy UVO nélküli RTM 81-et, majd teszteltem a 2020-as Deacon 84 Lowride-ot, majd a teszt hatására megvettem a 2023-24-es Deacon 84-et. Egyiken sincs, illetve nem volt UVO.
Az 5 lécből egyetlenegyen éreztem vibrációt. Az RTM 81-en. A Deacon 84-eken egy szikrát sem. Ugyanaz a vibrációmentes, szétcsillapított, nagyon stabil érzés, mint a 2 UVO-son.
Van még kérdés? :)
Az RTM szériával 2019-ben az all-condition lécekről tűnt el, most a 2023-24-es évaddal pedig teljesen kivezetik. A kereszt-szálas szőtt karbon az új UVO.
Előzmény: (gaboca 217817)
gaboca
3374 élménybeszámolót írt
3374
15 éve tag
2023.02.06. 20:07
Fityfenét, kifutott a marketing bullshit ideje, kell másik helyette... :-)
Előzmény: (nimbus2 217813)
nimbus2
39 élménybeszámolót írt
39
9 éve tag
2023.02.06. 19:24
Az Atomic-nál a Servotec rúd szűnik meg és szintén a szerkezetbe laminált megoldást hoztak be helyette. Úgy látszik sokba kerültek ezek az implantátumok (UVO, servotec) és gondolom a gyártástechnológia is egyszerűbb, ha nem kell utólag szerelni.
Előzmény: (gaboca 217792)
gaboca
3374 élménybeszámolót írt
3374
15 éve tag
2023.02.06. 08:29
A szöveget ugyan nem értem, de úgy tűnik az UVO megy a levesbe...


Kattints a képre a videó megtekintéséhez:
Örni
63 élménybeszámolót írt
63
15 éve tag
2023.01.10. 23:07
Fúúúú, szívemből szóltál Zsolt!
és köszi a friss infókat!

Feltörtek az emlékek...
Navalahogy ugyanígy voltam én is, váltogattam(váltogatom) én is a léceket, a kialakult mindenségnek megfelelően. :-)
Régen úgy mondtam 20-szal többet tud az RC.
El is adtam, mert veszélyes voltam másokra :-O

Visszatérve az alap kvescsönhöz, ki kell próbálni 1-2 ilyesmi lécet, és kifejezetten ajánlom, mert sok élményt ad!
Egész nap élvezetesen lehet, viszonylag széles spektrumon használni, valamint van egy kis plusz abban, hogy az utolsó csúszást könnyedén, szépen lehet teljesíteni az összetúrt legszéle-20cm-es csíkban.
Előzmény: (bertazs 217183)
Örni
63 élménybeszámolót írt
63
15 éve tag
2023.01.10. 22:53
Visszaolvastam és a 84-ről szólt a kérdés, és a teszt is... :-P
bertazs
107 élménybeszámolót írt
107
11 éve tag
2023.01.10. 19:22
Érdekes dolog, hogy a Völkl átpozicionálta a Racetiger léceit.
Mire gondolok?
Régebben a Racetiger RC a GS léceknek volt a felhasználóbarátabb nem annyira versenyző centrikus verziója, ami egy keményebb famagos titániummal megerősített, nagyobb rádiuszú, nagyobb súlyú de azért a GS verseny léceknél könnyebb puhább, nem annyira merev, kötés alatt kicsit szélesebb, kicsit nagyobb "piskótájú" léc volt, ami magam fajta sebességőrült pályasízőnek reggel a kifagyott, ratrakolt pályakon földöntúli örömöket okozott, 100 km/h fölötti sebbességgel is stabilan, biztonságosan lehetett vele repeszteni.
A Racetiger SC pedig az SL verseny slalom lécnek volt a "kistestvére", pont úgy kialakítva, hogy a hobbi sízők is élvezzék vele a slalom síelés örömeit és a buckás havas pályán se "haljanak" meg teljesen. És ahogyan az RC-vel a havasabb buckásabb pályákon már nem voltak földöntúli örömök, az SC tökéletes volt a kicsit mélyebb, esetleg olvadtabb buckásabb pályákra. Na mármost ezt a különbséget tüntette el a Völkl. Tavaly léc vásárláskor szembesültem vele, hogy az RC és az SC léceknek tökéletesen ugyanaz a felépítése, a súlya, a karakterisztikája, így a rádiusza is. A Racetiger RC is egy SC léc lett! 13m -es forduló körrel. Az előző RC-m még 15 és fél m rádiusszal bírt és jóval nehezebb volt.
Az újabb léceken már természetesen mindkét tipuson rajta az UVO tech. Valamint kihoztak egy SRC nevű Racetiger lécet, UFO tech. nélkül, amire szintén azt írják, hogy az RC és az SC kombinációja, na ilyet még nem próbáltam nem tudom mit tud, de ahogyan a paramétereit, karakterisztikáját nézem ez lenne a régi RC-nek az utódja, de finomítottak rajta egy kicsit az SC felé tolva. Szerintem hamarosan kipróbálom, hogy összehasonlítsam a régi RC-vel.
Egyszóval pont a kedvencem, a klasszik RC léc, úgy tűnik megszünt. GS-t azért nem mernék bevállalni, ott még nem tartok sajnos, talán majd az SRC. De mivel tavaly pont SC-t akartam venni a leharcolt SL helyett, végül megvettem az új RC-t, mert az volt épp akciós és kipróbálva tényleg egy SC léc, amilyet korábban kinéztem. Könnyebb fordulékonyabb, kevésbé stabil nagy sebességnél, de buckákon mélyebb hóban ideális. Nem is értem minek maradt meg mindkét elnevezés, a két léc tök ugyanaz, csak a színe más. Szerencsére megtartottam a régebbi RC-t, úgyhogy reggel kifagyott ratrakolt pályán továbbra is azzal hasítok, délutánra pedig ott az új SC, akarom mondani RC...
hamoriarpi
204 élménybeszámolót írt
204
7 éve tag
2023.01.10. 18:13
Így, hogy Deacon, nem szabad kategorizálni, mert órási eltérések vannak mind magszerkezetben, mind geóban és ennek megfelelően a felhasználás módjában is. Széles a választék a 74-től a 84-ig. Melyiket próbáltad? Én a 74-est, a 80-ast és a 84-est. Óriási különbségek vannak. Árban is. 115 és 360 között, pusz a Deacon V-Werks 400 fölött. Ezek nem a hobbi kategória. Max a Deacon XT.
Előzmény: (magnum56 217170)
Örni
63 élménybeszámolót írt
63
15 éve tag
2023.01.10. 13:38
Sziasztok!
Nagyon örülök, hogy hasonló "cipőben" jártok Ti is!
185cm magas, 105kg, mindez dinamikusan...
Nekem is volt már Völkl RC (brutáljó onpiste, de végtelen kondi kell a nap végére), SC (már megbocsátóbb, de hozza a Völkl éltartását, ívtartását), Elan Race SL (kemény, dinamikus, funcarv).
Hívogatott az offpiste, nomeg volt részünk nagyobb hóáldásban is...
Gondolva 1 nagyot, lett egy Rossignol Bandit SC86-om, ami más távlatokat nyitott! Egy jó teszteredményeket mutató allroundernek írták le (mint ahogy Ti is megfogalmaztátok ilyet nem hisz el az ember), olcsó is volt...
Szóval imádom! Bátran kimerészkedek a puhába, imádom, ha túrt hó van, kezelt pályán meg hihetetlen milyen jól kanyarodik, és tartja a határozott ívet, stabilabban mint a fent felsoroltak!
Oldalára állítani minimálisan másabb - nem feltétlen nehezebb - mint az SL léceket, de nem is kell azt várni tőle.
Megtartottam 1 2017-es Atomic Redstel SL doubledecket, de azt már alig használom...
Amit még ajánlanék (habár ez Völkl topic), az a Salomon XDR 84, 88.
Bérelnem kellett...sok hó esett ValdIsereben...
Tényleg nem kell tartani ezektől a lécektől, és megerősítem, a hosszabb hasonló esetekben jobb, nem lesz sem butább, sem nem csavarja jobban a térded (haladó), nem topog kezelt pályán sem, valahol 80km/h körülig...afölött célszerű arra használhatóbb lécet választani (RC).
Gyorsan hozzáírom még, hogy az általad kinézett lécnek 19-20m sugara van, ezt fontos tudni, mert a "stílusudhoz" kell igazítani ezt is!
Szép sínapokat Mindenkinek!
hamoriarpi
204 élménybeszámolót írt
204
7 éve tag
2023.01.10. 11:44
Szia!
Most teszteltem a Deacon 84-et. Egy álom léc ebben a kategóriában. 178 cm vagyok és sajnos beöltözve, bakanccsal 100 kg.
Sítudásom haladó, sok rutinnal, de nem vagyok profi, csak küzök rajta, hogy az lehessek (minden külföldi túrán oktató, stb).
2 dologtól féltem a Deacon 84 177-es lécben: a 84-től, hogy majd hogy fogom élre tenni és a 177-től, hogy majd kalamolni fog az eleje.
Mindkét félelmem teljesen alaptalan volt. Irtó kezes léc, nem kell tőle félni, nem büntet. Nagyon könnyen élre áll és nagyon stabil még döngetve is.
A 171-es, utolsó szériás RTM 81-emet már a sítúrán eladtam az egyik barátomnak (az nekem egy rossz választás volt a súlyomhoz), nem éreztem kellően stabilnak nagy sebességnél. Az én súlyomhoz és sielésemhez rövid volt és puha.
A másik lécemet (utolsó szériás Code S UVO) pedig most raktam fel az apróhiredtésekbe. Az 166cm (gold standard SL méret). Nagyon nagyon szerettem kb. délig. Utána engem fárasztott a túrt hóban.
Úgy érzem a Deacon 84 a hordozza 2 léc összes jó tulajdonságát és kb. semmit nem kell feladjak.
Visszatérve a kérdésedre: a magasságodhoz és súlyodhoz NEM javaslom a 172-est. Nyugodtan próbáld ki a 177-est, ha félelmeid vannak.
A hivatalos forgalmazónál van 177-es tesztléc, most vittem vissza.
Amint lesz készleten, meg is veszem.

Erről az all-mountai-mizériáról:
Valóban nincs mindenre jó léc. Pályaléctől indulva a freestyle szűzhólécig terjedőleg és vissza egyre több mindent kell feladni, hogy a másik indikációban tudjuk használni a lécet.
Az all-mountain kategória (kb. 78-80mm-től 88-90mm-ig) gyakorlatilag inkább egy all-condition frontside vagy all-condition piste kategóriát jelent, ami még mindig pályaléc, csak jobban alkalmazkodik a pályán a váltakozó körülményekhez.
E fölött a 90-100 és 100mm+ range freeride és freestyle (kialakítástől és felhasználástól függően) már valóban alkalmasak szűzhavas siklásra.
Ezekkel a lécekkel viszont egy kifagyott, frissen ratrakol pálya egy rémálom.
Előzmény: (csicsay29 217159)
magnum56
322 élménybeszámolót írt
322
15 éve tag
2023.01.10. 11:01
csicsay29!

Én hosszabbat vennék a helyedben, még a 177-esnél is.
Több ok miatt is.
- ezek a lécek rockeresek, tehát a valós élhosszuk kevesebb, mint a centiben mért hosszuk
- a testmagasságodhoz legalább 183-as léc lenne jó, mert élhosszban kb. ez felel meg 172-esnek
- aki haladó, annak ugyanúgy fordul a hosszabb léc is, mert ez inkább technika kérdése
- a hosszabb léc pedig mindenképpen stabilabb, különösen nagyobb sebességnél

Én 182 cm magas vagyok, és 178-as lécem van, de rövidnek találom.

A Völkl Deaconról annyit, hogy hobbisízésre tökéletesen megfelelő, sokoldalú léc. Valóban igaz, hogy nincs a világon olyan sí, amely kiválóan teljesítene kemény pályán is és puha porhóban is. Ez csak reklámduma. De ha nem akarsz több lécet magaddal hurcolászni, akkor nincs jobb választás, mint egy ilyen all montain léc.

Nowy Targ-ban, a piacon láttam használt Völkl Deacon-t 150 euróért.
Hasonló K2-est már 50 euróért is adtak volna. Sajnáltam otthagyni, de megfogadtam, hogy több lécet már nem veszek.
Előzmény: (csicsay29 217159)
bouquetk
386 élménybeszámolót írt
386
12 éve tag
2023.01.10. 09:48
Nekem pont az a tapasztalatom, hogy teljesen fals az a marketing szöveg, hogy ezek a lécek egyaránt jók a pályán és pályán kívül is. Pályán kívül csak akkor jók, ha ott is kompakt a hó-de ekkor szinte minden léc jó. Ha van friss hó, akkor a súlyukhoz képest kis szélességük miatt nem úsznak fel. Egy frieeride léc testmagasságtól indul felfele, és minimum 95-ös derekú. Ehhez képest a súlyuk kisebb mint egy all mountain lécé. Persze itt is igaz az, hogy a kiváló sítudás sok mindent képes ellensúlyozni. Egy alkalmas léc viszont rengeteget tud segíteni. Ezek a lécek szerintem a legjobban túrt, buckás pályán teljesítenek. Gyakorlatilag mindenen mennek keresztül.
Előzmény: (bertazs 217165)
endre77
317 élménybeszámolót írt
317
4 éve tag
2023.01.10. 02:41
172-es jo !!!olyan sok kulombseg nincs ..rovidebb kicsit jobban fordul hoszabb kicsit stabilabb...de elenyeszo a kulombseg..Egyik sem versenylec......165 es 177 ott van mar nagyobb ...
Előzmény: (csicsay29 217159)
bertazs
107 élménybeszámolót írt
107
11 éve tag
2023.01.09. 22:23
A kérdés az, hogy hol akarod többet használni, pályán, vagy a pályán kívül a szűzhóban.
A hosszabb léc előnye, hogy stabilabb nagyobb a rádiusza, és bár nehezebb, a szűzhóban mégis kevésbé süllyed el, a pályán tempósabban lehet vele síelni. Hátránya: kevésbé fordulékony, nagyobb súlya miatt ha nincs meg a megfelelő technikád nehezebb forgatni mélyebb hóban. Tökéletes ratrakolt pályákon, ha szereted a sebességet és nem akarsz sokat kanyarogni a hosszabb léc sokkal nagyobb élményt nyújt, de sajnos nem mindig optimálisak a körülmények és az olvadt, buckás pályán közép haladó tudással könnyebben fogsz boldogulni a rövidebb léccel.
Nem tudom mi alapján választottad ezt a lécet, de ha nem tesztelted ajánlanám hogy vásárlás előtt bérelj ki egyet és próbáld ki, mert én személy szerint nem annyira rajongok az all mountain lécekért, mert olyan mint a 4 évszakos gumi minden időben jó, de soha nem az igazi. Az all mountin léc is kicsit hasonló, minden körülmények között használható de valahogyan sehol nem az igazi s bár a véleményem erősen szubjektív, mert a pályán kivüli síelés nem az én műfajom ezért ez ügyben nem foglalnék állást az all mountain léccel kapcsolatban, de mindenképp azt tanácsolom, hogy ha teheted vásárlás előtt próbáld ki és ha tetszik csak akkor vedd meg.
Előzmény: (csicsay29 217159)
gaboca
3374 élménybeszámolót írt
3374
15 éve tag
2023.01.09. 20:59
Fogj egy centimétert és nézd meg, mennyi 5 cm! :-) Semmi, de jobb egyenes futás, fékezésnél nagyobb élhossz!
Előzmény: (csicsay29 217159)
csicsay29
1 élménybeszámolót írt
1
1 éve tag
2023.01.09. 20:43
Sziasztok!
Tanacsot szeretnek kerni toletek!
Középhalado haladó síelö vagyok 186 cm es 102 kg súlyú.
Völkl Deacon 84 es lecet szeretnék vásárolni csak nem vagyok biztos a léc hosszúságában, hogy 172 ill 177 hosszú legyen. Igaz, a szakirodalom 177 et ajanlana de úgy érzem hogy az hôsszú lenne nekem es jobban éreznem magam a rövidebb változattal. Legyetek szívesek megosztani a tapasztalataitokat mind a hossz és a léccel kapcsolatban
Köszönöm
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.