Természetesen a hegyikerékpárosok sem maradtak ki kedvenc sportjuk téliesítéséből, bár a megrögzött rajongók már régóta tekernek hóban is, de a forgó alkatrészek könnyen telerakódnak hóval, a fékek hatásfoka drasztikusan csökken, a gumik nem tapadnak és a kerék, felületénél fogva belesüllyed a hóba.
h i r d e t é s
Éppen ezért a havas lejtőkön való lesiklásra nem igazán alkalmas a hagyományos kerékpár. A megoldást az jelentette, hogy rövid sítalpakat rögzítettek a fixált kerekek alá, majd később a kerekeket, láncot, váltót, féke elhagyva egy átalakított kerékpárvázra szereltek hátul fix, elöl pedig kormányozható csúszótalpakat, az első csúszótalpat napjainkban már teleszkópokra rögzítik, hogy a "kerékpáros" könnyebben nyeregben tudjon maradni a bukkanókon is. Kormányozni leginkább bedőléssel és némi kormányzással lehet ezt a fura szerzetet. Könnyítésképpen a "kerékpáros" lábára nagyon rövid, 20-30 cm-es sítalpakat rögzítenek (amelyeket általában régi sílécek elejének lefűrészelésével állítanak elő).