A terveknek megfelelően karácsonykor üzembe helyezték a dél-tiroli Schnalstal (olaszul Val Senales) megújult nagykabinos liftjét. Az elődje közel 50 éven keresztül szállított utasokat és az Alpok egyik legfontosabb és legtöbbet fényképezett felvonójának számított.
Ötven év hosszú idő. Az 1975-ben épített felvonót hiába újították fel kétszer is (1995-ben és 2015-ben), tényleg eljárt felette az idő. Ötven év után újabb négymillió eurót kellett volna rákölteni, hogy néhány évre megkapja a működési engedélyt. Az olaszok úgy gondolkoztak, hogy nem költenek milliókat arra, hogy visszakapják az eredetit, akkor inkább már építenek egy modernebbet. (Hasonló dilemmával néz szembe a szlovén Bovec-Kanin, itt pénzhiány miatt leállították a kabinost).
Az 1975-ben épült kabinosnak tényleg csodájára járt a világ, a lécet tehát magunknak tették magasra az olaszok, amelyet a Doppelmayr-Garaventa segítségével igyekeztek megugrani.
A legfontosabb adatok közül szinte semmi sem változott. Továbbra is 2011 méterről indul a felvonó és 1201 méter szintkülönbség és 2154 méter után éri el a 3212 méteren található hegyállomást. Hatalmas kabinjaiban most is egyszerre 80 utast tud szállítani, óránként 800-at.
Az átadás napján
A kabinokban a korábbihoz képest 30%-a több a hely, így kényelmesebben elférnek az utasok, akiknek most már nem kell csúszkálniuk utazás közben. A régi kabinban a hólé ráfagyott a padlóra, ez most valószínűleg a múlté, hiszen az új kabin padlófűtést kapott.Továbbra is üvegfal mögül élvezhetjük a környező hegyek káprázatos panorámáját. Az első szemmel látható változás, hogy a korábbi kék dizájnt vörösre cserélték.
Műszakilag, az átlagutazó szeme előtt elrejtett megoldásokban pedig valószínűleg újabb 50 évet lépett a síterep. Energiafogyasztásban, zajkibocsátásban, de leginkább biztonsági berendezéseiben tartozik a legmodernebbek közé. Az útvonalon korábban is gondokat okozott a nagy szél, ennek érdekében szélesebb távolságot terveztek a drótkötelek között. A szél már a legelején megmutatta, hogy lesznek vele gondok. A december 23-ra tervezett üzemkezdetet két nappal el kellett halasztani az erős szél miatt.
Február 2-án hivatalosan is átadták
A felvonót átadták „ideiglenesen”, de ezzel még nem fejeződtek be a munkálatok. Szezonzárás után, április 7. után nekiállnak a völgyállomásra tervezett földalatti parkoló elkészítésének, új épületet kapnak a ratrakok is, valamint a pályákról is közvetett kapcsolatot építenek ki az új felvonóhoz. A tervek szerint ezzel a 2024-es szezonkezdetre végeznek.
A karácsony óta üzemelő felvonó átadó ünnepségét február 2-án tartották.