A grúz síterepekre egyre többen érkeznek a világból. A helyiek sokat tettek azért, hogy a külföldi síelők száma emelkedjen, de a tavaszi liftbalesetről szívesen lemondtak volna. A baleset képei és videói bejárták az egész világot, és mindenki szörnyülködött a "megbokrosodott" síliften.
Ritkán fordul elő, hogy egy síterep azonnal bekerül a világ híradóinak főbb hírei közé. Gudauri
síterepén márciusban egy négyszemélyes ülőlift kapcsolt hátmenetbe és gyorsult fel olyan sebességre, hogy a rajtaülők kirepültek a székekből. BBC, CNN és a világ vezető televízióiban is főhír lett azonnal.
A grúz minisztérium próbálta menteni a helyzetet. A 11 sérült kórházi kezelésének minden költségét fizette, és visszahívta őket az idei szezonra családostul. Ezen felül szinte az összes grúz liftkezelőt beíratták idén továbbképzésre.
Az alsó állomáson
Ugyanakkor a felső állomáson
A baleset után a független szakértőkből álló bizottság megállapította, hogy a személyzet hibázott. Ha megfelelően reagáltak volna egy váratlan műszaki problémára, akkor megelőzhető lett volna a baleset. A helyi minisztérium példás módon lépett. Az összes Grúziában épült sílift gyártójával megállapodott, hogy tanfolyamokat tartanak a liftkezelőknek.
Elsőként az osztrák Doppelmayr tartott háromhetes képzést Gudauri, Bakuriani, Svaneti és Goderdzi síterepek alkalmazottjainak. Természetesen az üzemeltetésen kívül a mentés, a balesetek megelőzése és a vészhelyzetek kezelése is szerepelt a témák között. Összesen 89 alkalmazott vett részt a továbbképzésen.
Mt. Tetnuldi (Svaneti) idén tavasszal
Később az olasz Leitner és a francia Poma cégek is megtartották a maguk kurzusát Grúziában, amelyet később évente megismételnek majd.
Gudauri 2023-ban freestyle és snowboard világbajnokságot rendez, és addigra komoly fejlesztésekkel készül. A minisztérium szerint a pénz már rendelkezésre áll ahhoz, hogy a síterep méretét megháromszorozzák.
Gudauri: komoly fejlesztések
Jelenleg hat új lift építésén dolgoznak a síterepen. Nyáron írták alá a szerződést a Doppelmayr céggel, hogy három régi lift helyére (Pirvelli, Soliko és Kudebi) új lifteket építenek. Ezeket a lifteket a szűkös kapacitásuk miatt kell lecserélni. Az új liftek 2800, illetve 2200 fő/órás kapacitású liftek lesznek a tervek szerint. Ezzel a liftek kapacitása 3,5-szeresére emelkedik, a síterep pályahossza pedig 20%-kal hosszabbodik. Decemberben visszatérünk, hogy megnézzük, mi valósult meg a tervekből.