Az elmúlt héten még próbaüzemben járatták a hóágyúkat, most azonban, ha az időjárás engedi, már teljes kapacitással dolgoznak a szlovákiai síközpontok. A szezon előkészületei beindultak; ha a hideg idő kitart, a tervezett nyitási dátumok tarthatók.
Jasnán november 17-én este kapcsolták be először a hóágyúkat. A Chopok északi és déli oldalán összesen 150–160 hóágyú pont működik, amely intenzív előkészítést tesz lehetővé a közelgő szezonra.
A déli oldalon elsőként a Zadné Dereše, valamint a Kosodrevina → Srdiečko szakasz kapja az alapréteget. Északon több kiemelt pályán dolgoznak: a Chaletová–Brhliská útvonal, a népszerű Biela púť, valamint a Luková → Priehyba → Záhradky közötti szakasz.
A központ célja: november 29. — ekkor szeretnék megnyitni a szezont az Alacsony-Tátrában.
Egy nappal később, november 18-án, Tátralomnicon is elindították a hóágyúkat. A munkálatok a Skalnaté pleso (Kő-pataki-tó) és Čučoriedky közötti szakaszon folynak; a hideg éjszakai hőmérséklet ideális a technikai hó előállításához.
Amennyiben a rendszeres havazás és a hőmérsékleti viszonyok kedvezőek maradnak, a tervek szerint a síelők december 13-ától használhatják a helyi pályákat.
Csorbatón a hóágyúzás szintén november 18-án este indult. Elsőként a Medvedia kopa → Interski szakasz, illetve a Solisko pálya kerül sorra. Az érintett területen jelentős fejlesztések zajlanak: komoly beruházások és egy új felvonó építése folyik, amelyek hosszabb távon növelik a központ kapacitását.
Csorbató tervezett szezonnyitása: december 6.
A Magas‑Tátra további részei is sorra kerülnek a felkészülésben. A Jakubkova lúka (Starý Smokovec / Ótátrafüred) pályáját a szezon előtti hetekben kezdik előkészíteni; a nyitás karácsony előtti időszakra van ütemezve, de már itt is tesztelték a hóágyúkat.
A webkamerák képei alapján nem kizárólag a Tátrákban zajlik előkészület: például Martin térségében már természetes hó hullott, és működnek a hóágyúk; a Nyugat‑Tátrákban, Rohácson is beindították a rendszert. Az alacsonyabban fekvő központok, így Telgárt térségében is megkezdték a pályák behavazását. Láttuk mesterséges havazás nyomait Vrátna vagy Donovaly pályáin is.
A helyzet kulcsa az időjárás: ha az éjszakák tartósan fagypont alatt maradnak, akár az alacsonyabban fekvő szakaszokon is folytatni tudják a hógyártást. A technikai hó létfontosságú a pályák stabil, megfelelő vastagságú hórétegének kialakításához a szezonkezdetre.
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE