Courchevel, a francia Három-völgy egyik ismert síterepe a következő öt évben 140 millió eurót szán a síterep fejlesztésére, az összeg 70%-át új liftekre költik. A 2019-ig tartó fejlesztési program első állomásaként az idén már két hatszemélyes liftet építettek, valamint beépítettek néhány új hóágyút is.
Courchevel külön kategória a síelésen belül. A síterep presztízse és hírneve legendás. Ezt inkább a síelés utáni felső kategóriás szórakozási lehetőségnek köszönheti. Amennyiben az előbb vázolt hosszú távú fejlesztési terv megvalósul, akkor a pályákon és a lifteken is világszínvonalú szolgáltatást élvezhetnek az ide érkező síelők.
A Creux oldalon eddig egymás mellett üzemelt a rövidebb Les Gravelles és a hosszabb L'Aiguille du Fruit lift. A két lift közös kapacitása sem felel meg a mai kor követelményeinek, így a helyükre elég volt egy modern liftet építeni, amely óránkénti 3300 fős kapacitásával kiválthatja ezt a két régi liftet. Esztétikailag is jobban fog kinézni a hegyoldal, a két liftet eddig 30 oszlop tartotta, amelyek helyett már csak 11-et kell elhelyezni az új lifthez, így kevésbé lesz beépítve a hegyoldal, szellősebb és nyitottabb lesz a terep. Az új L'Aiguille du Fruit lift (1333 méter hosszú, 412 méter szintkülönbség) 8 millió euróba kerül.
Az új L'Aiguille du Fruit lift
A régi (és az új) lift alatt elterülő piros Park City pályát átalakították. Az átszabásnak köszönhetően az új pálya sokkal könnyebben megközelíthető lesz, egyszerűbb lesz rajta csúszni is, így a nehézségét is visszaminősítették kék pályára. Ami marad, az a csodás kilátás a pályáról. További újdonság, hogy nyolc modern hóágyút kapott ez a pálya, ezzel a síterepen az energiatakarékos és nagy teljesítményű hóágyúk aránya elérte az 55 százalékot. Az ötéves program egyik másik célja, a 100%-os arány elérése. Courchevelben az idén 578 hóágyú üzemelhet majd, ezzel a terep 60%-át tudják behavazni.
Még egy liftet cserélnek ki a síterepen. A négyüléses Forét lift helyére is egy modern hatszemélyes felvonó kerül. A korábbi lift 1000 óra/fős kapacitásához képest szinte mennyország lesz az új lift 2400 fő/órás szállítási kapacitása. Ez a lift kicsivel többe, 9 millió euróba került. Az új Forét lift (1750 méter hosszú, 643 méter szintkülönbség) megkönnyíti az eljutás a La Praz részről La Tania felé, valamint a lift alatt található freeride részhez.
Az új Forét lift
A Moriond részen egy új oldalt (Liberty Ride du Tétras) jelöltek ki a bátrak részére. Ez a részt nem fogják ratrakolni.
Bár nem igazán a magyar pénztárcához igazítják az árakat a helyi éttermekben és szórakozó helyeken, de az is egy hosszú lista lenne felsorolni, hogy hány új vendéglő nyílik az idén a gazdagok síterepén.
A síterep november 22-én már kinyitott ideiglenesen, az igazi nyitást december 13-ra tervezik.