A héten sajtótájékoztatót tartottak Prágában a cseh síterep-üzemeltetők, ahol elhangzott, hogy az előző szezonhoz hasonlóan az idén is kb. 1 milliárd koronát (kb. 15,7 milliárd forint) költöttek fejlesztésekre. Az is kiderült, hogy a cseh síterepek nagy része az idén nem emel árat, de a többiek is csak kisebb mértékben.
Igazából a csehországi sípályák nincsenek a magyar síelők érdeklődésében. A magyarnál magasabb, az Alpoknál alacsonyabb, átlagban 1000-1500 méteres magaságban épültek a legjobb síterepeik. Egy dolog biztos, az egykori keleti blokk országai közül itt landolt a legtöbb használt lift, amelyeket modernebbekre cseréltek le az Alpok síközpontjaiban. Az is elismerésre méltó, hogy fel tudnak mutatni egy Ester Ledeckát, aki snowboardban és alpesi síben is olimpiai bajnok lett.
A
sajtótájékoztató szerint a cseh síterepek kétharmada az idén is a tavalyi árakon kínálja a síbérleteket. A többi helyen is visszafogták magukat az áremelésekkel, kb. 2-4 százalékkal emelték az árakat. A jegyekre itt is érvényes az egyre uralkodóbb szabály, minél korábban vásároljuk meg az interneten, annál olcsóbb.
Dolní Morava: épül Csehország leghosszabb sípályája
Az újdonságok között jobbára új pályákat találunk. Idén megépült Csehország leghosszabb sípályája
Dolni Morava településen. A 3,7 kilométer hosszú pálya decembertől várja a síelőket. Szintén új pályákkal gazdagodott a szlovák TMR üzemeltetésében álló
Špindlerův Mlýn. Itt két új pálya (Přehradní és Lesní) épült összesen 2,5 kilométer hosszan. Mindkét helyen modern pályák épülnek, teljes hosszban hóágyúkkal.
Špindlerův Mlýn, az új pálya
Černá hora-Pec síterepén idén a szánkópályát hosszabbították meg, most már 4 kilométeren lehet csúszni. Itt is vásároltak az idén 29 hóágyút. Azon felül, hogy itt nem emelkedtek a felnőtt bérletek, a gyermekbérletek árát még csökkentették is. Más síterepeken vendéglők, büfék és kölcsönzők újultak meg.
A fejlesztéseknél itt is a legnagyobb tételt a hókészítés körülményeinek javítása jelentette. Az új hóágyúk mellett új ratrakokat is beszereztek, amelyeket olyan GPS rendszerrel szereltek fel, amely mutatja a hóvastagságot a pályákon. Így takarékosabban lehet a havat gyártani, pontosan lehet tudni hol elég vastag, vagy hol túl vékony a hóréteg.
Csehországban eddig kb. 35 víztározót építettek, a síterepek még legalább ugyanennyit szeretnének, azonban ezek építése szinte teljesen leállt.