A hétvégén újabb mérföldkőhöz érkezett a Zermatt régió turisztikai fejlesztése. Az utolsó szakasz is elkészült, így mostantól felvonókkal lehet eljutni a svájci Zermatt-ból az olaszországi Cerviniára és vissza. Ezzel a kapcsolattal lehet a legmagasabb ponton átjutni az Alpok egyik oldaláról a másikra.
A 28 fős kabinok egymás mellett
h i r d e t é s
A két oldal között eddig is létezett az összeköttetés és át is lehetett jutni, de csak sílécen. Mostantól azonban a nem síelők is átlibegőzhetnek az Alpok másik oldalára, amennyiben hajlandóak az olcsónak nem mondható jegyet megvásárolni.
A képen is látható hegyi átkelés (Matterhorn Alpine Crossing) két részből áll. Az első rész (Matterhorn Glacier Ride 1) már 2018 tavaszára elkészült. Utána folytatódtak a munkák az olasz oldalon is a második szakaszon, de közel 4000 méteres magasságban dolgozni igencsak embert próbáló feladat, valamint ebben a magasságban az időjárás miatt az építkezés sem könnyen tervezhető. A lifttársaság folyamatosan módosította a költségvetést, ahogy a költségeik növekedtek a hátráltató tényezők miatt. Még a hétvégi átadást is hóviharban kellett megrendezni.
A kabinokat az olasz Pininfarina cég tervezte
A lift műszaki adatait az alábbi táblázat foglalja össze. Fontos megjegyezni, hogy a 35 darab 28 személyes kabin üvegfallal épült, ahonnan akadály nélkül gyönyörködhetünk a környék csúcsaiban. Akiknek ez nem elég, és még üvegpadlót is szeretnének a lábuk alá, azok a Crystal Ride nevű kabinokba üljenek be.
Név
Matterhorn Glacier Ride 1
Matterhorn Glacier Ride 2
Típus
28 fős nagykabinos
28 fős nagykabinos
Gyártó
Leitner
Leitner
Völgyállomás
2923 m
3480 m
Hegyállomás
3883 m
3883 m
Kapacitás
2000 utas/óra
1300 utas/óra
Sebesség
7,5 m/s
7,5 m/s
Férőhely a kabinokban
28 fő
28 fő
Kabinok száma
25
10
"Crystal Ride" kabinok száma
4
2
Utazási idő
9 perc
4 perc
Építési költség
60 millió CHF
60 millió CHF
A jegyek árán is látszik, hogy újabb lépést tettek a minőségi turizmus irányába. Zermatt és Cervinia között kilenc állomás található, öt a svájci, négy az olasz oldalon. Egyirányú jegy nyáron 156 svájci frankba (kb. 60 ezer forint) kerül. Az út pedig átszállásokkal együtt kb. 90 percig tart.
A két szakasz 9 állomása
Retúrjegy is kapható, jelenleg 240 frankért (kb. 92 ezer forint). A kilenc éven aluliak ingyen utazhatnak. Az őszi hónapokban (szeptember és október) valamivel olcsóbb a jegy, a fenti kategóriák 142, illetve 218 frankba kerülnek.
Csak egy vélemény…én lassan 20 éve járok Zermattba. Kedvenc falunk, imádjuk, lenyügözö…nagy rajongó vagyok, 30. látogatásunknál abbahagytam a számolást…
De szerintem már túltolják a fejlesztéseket, turizmust…
Lassan kábelrengeteg lesz a hegyen. És szétbontják a hegyet az állomás miatt…
Szerintem jobb egy libegö felvonoban ülni néha vacogva télen -15 fokban, mint fonduet enni egy Swarowski kristályokkal kirakott luxuskabinban.
Sziasztok! Nemrég mentem a két új lifttel, fantasztikus érzés volt! Cerviniából indultam a Plateou Rosa-ig (3,480 m). Onnan már svájci lifttársaság üzemeltetett. Az új lifttel mentem fel a csúcsig, 3883 m-ig. Oda-vissza út 60 CHF-ba került. Visszafelé egy bejárattól indul a két lift Cervinia és Zermatt felé. Kicsit figyelmetlen voltam, és a Zermatt felé indulóra ültem fel. Ezt azért tudtam megtenni, mert csak lent volt jegyellenőrzés a kilépéskor a Trockener stegnél. Persze nem tudtam lent kimenni, hiszen ide nem volt érvényes a jegyem. Síelők engedtek ki a bérletükkal. Visszafelé pedig nagyon rendes volt a liftes, mert beengedett a láncon, és újból felmentem a csúcsra Zermatt felől. Így sikerült két új liftet kipróbálni. A fent látható ülések fűtöttek és nagyon kényelmesek! Full panoráma, szuper volt! Nagyon sok síelőt láttam fent, irigykedtem rájuk. Kérdeztem tőlük milyen a hó, elégedettek voltak.
Zermatt felől sokat túráztam a Matterhorn környékén, de erről az oldalról sokkal jobban tetszett.
Nagy Molnár Éva
Csak egy vélemény…én lassan 20 éve járok Zermattba. Kedvenc falunk, imádjuk, lenyügözö…nagy rajongó vagyok, 30. látogatásunknál abbahagytam a számolást…
De szerintem már túltolják a fejlesztéseket, turizmust…
Lassan kábelrengeteg lesz a hegyen. És szétbontják a hegyet az állomás miatt…
Szerintem jobb egy libegö felvonoban ülni néha vacogva télen -15 fokban, mint fonduet enni egy Swarowski kristályokkal kirakott luxuskabinban.
Ez csak egy vélemény…😊