Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Sikló váltaná ki a Citadella turistabusz-forgalmát

2020.08.02. MTI

A Gellért-hegyi sikló váltaná ki a Citadella turistabusz-forgalmát - mondta Kerpel-Fronius Gábor főpolgármester-helyettes budapesti sajtótájékoztatóján pénteken. Bardóczi Sándor főtájépítész szerint a másfél milliárd forintos beruházás 2024-ben fejeződhet be és évi egymilliárdos nyereséget termelhetne.
Ezt a táblát nem látnák többé a buszos turisták (Kép: Batus)
Ezt a táblát nem látnák többé a buszos turisták (Kép: Batus)
Kerpel-Fronius Gábor elmondta: az új fővárosi vezetőségnek fontos a zöldterületek, a közparkok fejlesztése. A jelenlegi költségvetési helyzetben azonban nem várhatók egyszerre nagyarányú változások, ezért fontos, hogy készüljenek stratégiai tervek a város folyamatos és összehangolt megújulására. Ennek részeként készül a Gellért-hegy megújításának stratégiai terve, amelyet várhatóan a novemberi közgyűlésen fogadnak el. A tervezéskor az ott élőket is megkérdezték, és a felmérésből az derült ki, hogy elégedetlenek a terület, a felszerelések, az utak állapotával, valamint elviselhetetlen a buszforgalom a Gellért-hegyen. A Citadellához csúcsidőszakban óránként sok száz turista látogat el, általában busszal, ezt a terhelést váltaná ki a sikló.
Ebből az irányból érkezne a sikló (Kép: Batus)
Ebből az irányból érkezne a sikló (Kép: Batus)
A sikló nyereségesen üzemeltethető, a haszonból természetvédelmi programokat lehet finanszírozni- tette hozzá a főpolgármester-helyettes.

Bardóczi Sándor főtájépítész elmondta: a sikló a Dunától nem messze, a Hegyalja útnál, a Gellért-hegy lábától indulna. Gyalogos alagúton lehetne megközelíteni és az első mintegy száz méteren maga a jármű is a föld alatt haladna, majd valahol az Orom utca, Bérc utca vonalában érne ki a földfelszínre. A jármű óránként mintegy 900 embert szállítana, ekkora kapacitásra van szükség a turistabuszok kiváltásához. A jármű egy vonalon közlekedne, ami félúton két nyomtávúvá válna, hogy a szembejövő járművek kikerülhessék egymást.

A beruházás költsége mintegy 1,5 milliárd forint, de az éves bevétel elérheti az egymilliárd forintot. Közberuházás és közüzemeltetés lesz - jelezte. A budavári sikló is nyereséges - tette hozzá.

Hozzávetőleg két év múlva indulhat az építkezés, amely mintegy két évig tarthat, vagyis optimális körülmények között 2024-ben indulhat el a Gellért-hegyi sikló - mondta Bardóczi Sándor.
A terv. Vitézy Dávid, Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójának közösségi oldaláról
A terv. Vitézy Dávid, Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatójának közösségi oldaláról
A főtájépítész beszélt arról is, hogy a Gellért-hegy közpark és természetvédelmi terület egyszerre. Évi csaknem ezer köbméter szemetet kell eltávolítani a területről, amelynek a hatvan százalékát a hegy keleti, sziklás oldalán dobálják el, és csak alpinista technikával lehet begyűjteni. Csak a sziklákra festett graffitik eltávolítása évente milliós nagyságrendű kiadást jelent - közölte. A természetes élőhelyek rehabilitációját támogató uniós pályázatokon ugyanakkor milliárdos nagyságrendű támogatás nyílhat meg, amely a Gellért-hegyen is felhasználható - hívta fel a figyelmet.

Az uniós források megszerzéséhez és felhasználásához a fővárosi önkormányzat és az állami szervek együttműködése szükséges, e téren közelednek az álláspontok, nincsenek nagy viták - jegyezte meg Bardóczi Sándor.
KOMMENTEK
M61021 | 2020.08.04. 10:09
Még egy kabinos kötélpálya lenne jó látványosság és közlekedési eszköz is a pesti Dunapartról. Talán olcsóbb is lenne a siklónál, ami nem fog kijönni másfél milliárdból az biztos.

KIEMELT SÍTÁBOROK
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
INGYENES TANÁCSADÁS
Havazás Előrejelzés
UTASBIZTOSÍTÁS
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.