A sípályán dolgozó ratrakos és a pályán közlekedő sítúrázók szóváltása verekedéssé fajult. Este 11 órakor, az éjszakai sötétben és a fejlámpák fénye előtt.
Szeretném azt írni, hogy ritka incidens történt az apró tiroli síterep Rangger Köpf pályáján, de a síterep üzemeltetői szerint sajnos egyre több negatív esettel kell megbirkózniuk a ratrakosokonak az éjszakai munkájuk során.
Jelen esetben a ratrakos este 11 óra körül végezte a munkáját, amikor három sítúrázó jött szembe vele a még nem ratrakolt pályarészen. A tudósítás
szerint a ratrakos kiszállt a járműjéből és megpróbálta elmagyarázni az éjszakai sítázás/síelés veszélyeit, különös tekintettel arra, hogy a meredek szakaszon drótkötéllel kell felhúzni a ratrakot.
Minden évben számos baleset történik az Alpokban, amikor (gyakran ittas) síelők a késő éjszakai sötétségben csúsznak le, és nem veszik észre a pálya felett kifeszített ratrakot tartó vastag drótkötelet. El lehet képzelni egy ilyen találkozás eredményét. Ebben a helyzetben és a vita pillanatában még nem használták a drótkötelet.
A fenti videóban az látszik, hogy az egyik sítúrázó lökdösi, majd megüti a ratrak vezetőjét, amelyből később rövid verekedés is lesz, még a síbotjával is megszúrja a ratrakost. A végén a másik két sítúrázó hatására véget ér a közjáték.
A síterep üzemeltetői szerint sajnos egyre gyakoribbak az összetűzések a ratrakosok és a sítúrázók között. A ratrakosok amúgy is komoly lelki teher alatt dolgoznak. Attól félnek, hogy komoly sérülést okozhatnak annak, akit nem vesznek észre munkájuk során. Ezt a pszichés állapotot még csak fokozza egyes sítúrázók agresszív viselkedése.
A ratrakosok általában nem sokkal zárás után kezdenek neki a pálya előkészítésének és rendszerint 11 óra körül már végeznek. Erre a menetrendre azért van szükség, mert a pálya akkor lesz ideális, ha a reggeli nyitásig 7-8 órát "pihen" az előkészítés után. Ha ezután egy nagyobb társaság (kb. 50 fős) rámegy a frissen ratrakolt pályára, akkor az egészet kezdhetik elölről.
Számos síterepen tiltott az éjszakai sítúrázás ezen okokból, de a sítúrázóknak egyre nehezebb dolguk van az osztrák síterepeken. Számos üzemeltető napközben is külön sítúrázó jegyek megvásárlására kötelezi őket, mivel ők is használják az előkészített havas pályát fel- és lemenetre. Igaz, a sítúrázó napijegyek ára jelentősen alacsonyabb a síelős napijegyeknél.
Frissítés
Más forrásokból kiderült, hogy a pályára már kihelyezték a ratrakot felhúzó drótkötelet, de még nem használták, vagyis szerencsére nem feszítették meg. Az egyik ratrakos észlelte a sítúrázókat és megkérte a kollégáját, hogy tájékoztassa a sítúrázókat, hogy különösen óvatosak legyenek a lecsúszásnál. Így érkezett oda a kolléga a ratrakkal és ezután készült a felvétel. A síterep üzemeltetője elmondta, hogy a verekedő sítúrázó vasárnap felhívta a ratrakost és elnézést kért tőle. A síterep ezzel elintézettnek látta az ügyet és nem tesz feljelentést.