Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Új, hatszemélyes felvonó a szlovén Krvavec síterepén

2024.01.04. Bata Attila

Folytatjuk a sorozatunkat, amelyben az idén átadott szlovén sílifteket mutatjuk be. Ezúttal Krvavec síterepe következik, ahol tavaly december 27-én helyezték üzembe az új, hatszemélyes felvonót. Az új lift mellett apróbb fejlesztések is történtek, amelyek 11 millió euróba kerültek összesen.
Maribor, Rogla és Trije Kralji után a negyedik szlovén síterep idei változásairól számolunk be. Miután az idén műszaki problémák miatt a Bovec-Kanin síterepe nem üzemel, így a most átadott hatszemélyes felvonó a legmagasabban fekvő szlovén sípályához szállítja az utasokat.

A Zvoh csúcsa 1971 méteren található, és 1965 méterre érkezik az új hatszemélyes. Itt 1983-ban egy kétszemélyes lift épült, amely azóta szállította az utasokat. Ezt a felvonót júniusban elbontották és a Leitner szakemberei megkezdték az új lift építését. A síterepnek elég komoly hosszabb távú tervei is vannak, amelyek érintik a mostani lift üzemeltetését is.
A hegyen fekete 14-es számmal jelölt kezeletlen útvonalat eddig mindenki a saját felelősségére használhatta. A tervek szerint jövőre ebből egy karbantartott pálya lesz. Az idei szezonban, a téli viszonyokat tanulmányozva véglegesítik a pálya útvonalát, biztonsági felszereléseit és jövőre már ez is „hivatalos” pályává válik. A mostani építkezéshez ez annyiban kapcsolódik, hogy az új lift kapacitását nem használják ki teljesen, mert a mostani egyetlen pálya (piros 13-as) nem bírna el annyi síelőt. Jövőre már teljes kapacitással mehet az új lift is.
Térképen az új lift nyomvonala a 13-as és 14-es pályák között
Térképen az új lift nyomvonala a 13-as és 14-es pályák között
Ez számokban annyit jelent, hogy az új lift is óránként 1460 utast szállít ebben a szezonban, elődjéhez hasonlóan. Természetesen az utazás minőségében hatalmas a különbség. A mostani sebesség a duplája, időben pedig kevesebb, mint a fele a korábbi útnak. Nem beszélve „buborékról”, valamint a bőrből készült és fűthető ülésekről. A fűtést itt is úgy kell elképzelni, hogy amíg a szék áthalad a völgyállomáson (kb. 30 másodperc), addig fűtik, aztán meglátjuk meddig tart ki a hidegben.

Ha kb. négy percig kitart, az már jó, mert ennyi idő alatt a csúcsra repít az új lift, ennél tovább tart majd leérni a pálya aljára. Jövőre, amikor az új pálya is elkészül, felemelik a kapacitást az eredetileg engedélyezett 2400 fő/órára.

A síterep egy másik hatszemélyes felvonót is üzemeltet. Itt kapacitást növeltek, 15 új ülést állítottak forgalomba.
A síterep is tisztában van vele, hogy hiába a jó felvonók, hó nélkül nincs síelés. A tervek már elkészültek, a pénz is lassan érkezik, hogy jövőre fejlesszék a hóágyúzás feltételeit. Ehhez egy új víztározót terveznek, új hóágyúkkal és kiszolgáló létesítményekkel. Ez utóbbi fontos, mert december elején az egyik szivattyú elromlott, így nem tudtak havat gyártani, ezért is csúszott a szezonkezdet az új lift átadásának napjára. Az új tervek szerint, 3-4 pályát tudnának a tározó kapacitásával behavazni.

A már említett 11 millió euróból a szlovén kormány nyolcmilliót fizetett, a többit a síterep állta. Az említetteken kívül a nyári élményekhez köthetően belefért még a Kalandpark átalakítása, valamint a kölcsönző is 50 elektromos kerékpárral lett gazdagabb.
Az idei szlovén fejlesztések közül eddig az alábbi síterepekről számoltunk be:
KOMMENTEK
Filo74 | 2024.01.04. 12:31
És a "B" felvonó még mindig az egyszemélyes őskövület?
ivanlaszczik | 2024.01.05. 16:56
December 27-én nyitott a pályarendszer. Nem értem ha Rogla és Maribor tudott havat csinálni, és azt megóvni, Krvavecnek ez miért nem sikerült, hogy ilyen későn nyitott. Akkor is úgy, hogy a régi 6 személyessel lehetett felmenni, és a 10-es, 1-es pályán keresztül lehetett lecsúszni az indulási ponthoz.
Az új 6 személyes átadásával javult valamit a helyzet, de így is nagyon kevés pálya van kész, kevés felvonó működik. A jegyár pedig teljes! A megnyitás másnapján az új 6 személyesen nagyon sok probléma adódott, mert ahogy a csúcsról készült átadási képen látszik, nem a felhúzási irányban kell kicsúszni, hanem akkor amikor a széksor elfordul 90 fokban. Ezért az üzemeltetők minden egyes széksornál kérték, hogy még ne akarjon senki kicsúszni. Amikor elfordult az ülés mivel az nagyon alacsonyan volt a talajhoz, lábakat pedig nem lehetett tovább emelni a síléc éle a fordulást nem tudta lekövetni, volt aki a széksor alá került. Most vagyunk második éve ezen a síterepen, de nekem ez nem jött be, egyrészt a felkészületlenség miatt, másrészt az ár érték miatt sem.
Ecka75 | 2024.01.08. 18:32
Az új 6 személyes felvonó valóban nagyon veszélyes. A nővérem szorult be a felvonó alá, a kiszállás nagyon problémás. A személyzet is mulasztott, a kezelőbódét mindkét férfi elhagyta, így nem tudták időben leállítani a felvonót, csak akkor mire a testvérem már teljesen alászorult.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
Szállástippek
AKCIÓ
Terme Snovik apartmanok csillagcsillagcsillagcsillag
4 csillagos apartman komplexum, közvetlenül a Terme Snovik gyógyfürdő/aqua park mellett, a Krvavec sítereptől 25 km-re. Szolgáltatások: jól felszerelt apartmanok, wellness részleg, WIFI, parkoló.
Magyarul beszélünk Wellness Pályaszállás
Mustrinka apartmanok
2 és 4 fős apartmanok Krvavec sípályái mellett (50 m), felszerelt konyhával, wifivel és sítárolóval. Félpanziós ellátás külön rendelhető a közeli (200 m) Hotel Krvavecben!
Magyarul beszélünk Wellness Pályaszállás
Penzion Jagodic B&B csillagcsillagcsillag
3 csillagos, családias panzió néhány km-re a krvaveci sítereptől, 1-5 ágyas szobákkal, reggelis ellátással és közös konyhahasználattal.
Magyarul beszélünk Wellness Pályaszállás
További szállástippek  
KIEMELT SÍTÁBOROK
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
INGYENES TANÁCSADÁS
Havazás Előrejelzés
UTASBIZTOSÍTÁS
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.