Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Új, hatszemélyes felvonó a szlovén Krvavec síterepén

2024.01.04. Bata Attila

Folytatjuk a sorozatunkat, amelyben az idén átadott szlovén sílifteket mutatjuk be. Ezúttal Krvavec síterepe következik, ahol tavaly december 27-én helyezték üzembe az új, hatszemélyes felvonót. Az új lift mellett apróbb fejlesztések is történtek, amelyek 11 millió euróba kerültek összesen.
Maribor, Rogla és Trije Kralji után a negyedik szlovén síterep idei változásairól számolunk be. Miután az idén műszaki problémák miatt a Bovec-Kanin síterepe nem üzemel, így a most átadott hatszemélyes felvonó a legmagasabban fekvő szlovén sípályához szállítja az utasokat.

A Zvoh csúcsa 1971 méteren található, és 1965 méterre érkezik az új hatszemélyes. Itt 1983-ban egy kétszemélyes lift épült, amely azóta szállította az utasokat. Ezt a felvonót júniusban elbontották és a Leitner szakemberei megkezdték az új lift építését. A síterepnek elég komoly hosszabb távú tervei is vannak, amelyek érintik a mostani lift üzemeltetését is.
A hegyen fekete 14-es számmal jelölt kezeletlen útvonalat eddig mindenki a saját felelősségére használhatta. A tervek szerint jövőre ebből egy karbantartott pálya lesz. Az idei szezonban, a téli viszonyokat tanulmányozva véglegesítik a pálya útvonalát, biztonsági felszereléseit és jövőre már ez is „hivatalos” pályává válik. A mostani építkezéshez ez annyiban kapcsolódik, hogy az új lift kapacitását nem használják ki teljesen, mert a mostani egyetlen pálya (piros 13-as) nem bírna el annyi síelőt. Jövőre már teljes kapacitással mehet az új lift is.
Térképen az új lift nyomvonala a 13-as és 14-es pályák között
Térképen az új lift nyomvonala a 13-as és 14-es pályák között
Ez számokban annyit jelent, hogy az új lift is óránként 1460 utast szállít ebben a szezonban, elődjéhez hasonlóan. Természetesen az utazás minőségében hatalmas a különbség. A mostani sebesség a duplája, időben pedig kevesebb, mint a fele a korábbi útnak. Nem beszélve „buborékról”, valamint a bőrből készült és fűthető ülésekről. A fűtést itt is úgy kell elképzelni, hogy amíg a szék áthalad a völgyállomáson (kb. 30 másodperc), addig fűtik, aztán meglátjuk meddig tart ki a hidegben.

Ha kb. négy percig kitart, az már jó, mert ennyi idő alatt a csúcsra repít az új lift, ennél tovább tart majd leérni a pálya aljára. Jövőre, amikor az új pálya is elkészül, felemelik a kapacitást az eredetileg engedélyezett 2400 fő/órára.

A síterep egy másik hatszemélyes felvonót is üzemeltet. Itt kapacitást növeltek, 15 új ülést állítottak forgalomba.
A síterep is tisztában van vele, hogy hiába a jó felvonók, hó nélkül nincs síelés. A tervek már elkészültek, a pénz is lassan érkezik, hogy jövőre fejlesszék a hóágyúzás feltételeit. Ehhez egy új víztározót terveznek, új hóágyúkkal és kiszolgáló létesítményekkel. Ez utóbbi fontos, mert december elején az egyik szivattyú elromlott, így nem tudtak havat gyártani, ezért is csúszott a szezonkezdet az új lift átadásának napjára. Az új tervek szerint, 3-4 pályát tudnának a tározó kapacitásával behavazni.

A már említett 11 millió euróból a szlovén kormány nyolcmilliót fizetett, a többit a síterep állta. Az említetteken kívül a nyári élményekhez köthetően belefért még a Kalandpark átalakítása, valamint a kölcsönző is 50 elektromos kerékpárral lett gazdagabb.
Az idei szlovén fejlesztések közül eddig az alábbi síterepekről számoltunk be:
KOMMENTEK
Filo74 | 2024.01.04. 12:31
És a "B" felvonó még mindig az egyszemélyes őskövület?
ivanlaszczik | 2024.01.05. 16:56
December 27-én nyitott a pályarendszer. Nem értem ha Rogla és Maribor tudott havat csinálni, és azt megóvni, Krvavecnek ez miért nem sikerült, hogy ilyen későn nyitott. Akkor is úgy, hogy a régi 6 személyessel lehetett felmenni, és a 10-es, 1-es pályán keresztül lehetett lecsúszni az indulási ponthoz.
Az új 6 személyes átadásával javult valamit a helyzet, de így is nagyon kevés pálya van kész, kevés felvonó működik. A jegyár pedig teljes! A megnyitás másnapján az új 6 személyesen nagyon sok probléma adódott, mert ahogy a csúcsról készült átadási képen látszik, nem a felhúzási irányban kell kicsúszni, hanem akkor amikor a széksor elfordul 90 fokban. Ezért az üzemeltetők minden egyes széksornál kérték, hogy még ne akarjon senki kicsúszni. Amikor elfordult az ülés mivel az nagyon alacsonyan volt a talajhoz, lábakat pedig nem lehetett tovább emelni a síléc éle a fordulást nem tudta lekövetni, volt aki a széksor alá került. Most vagyunk második éve ezen a síterepen, de nekem ez nem jött be, egyrészt a felkészületlenség miatt, másrészt az ár érték miatt sem.
Ecka75 | 2024.01.08. 18:32
Az új 6 személyes felvonó valóban nagyon veszélyes. A nővérem szorult be a felvonó alá, a kiszállás nagyon problémás. A személyzet is mulasztott, a kezelőbódét mindkét férfi elhagyta, így nem tudták időben leállítani a felvonót, csak akkor mire a testvérem már teljesen alászorult.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK
Szállástippek
Hotel Krvavec csillagcsillagcsillag
A 2009-ben felújított Hotel Krvavec a krvaveci sícentrum szívében, 1600 méteres magasságban található, három ülőlift találkozásánál. Szolgáltatások: szauna, társalgó, étterem, 400 m²-es terasz.
Magyarul beszélünk Wellness Pályaszállás
Ribno Alpine Hotel csillagcsillagcsillagcsillag
A Hotel Ribno**** a híres Bledi-tótól kb. 2 km-re, egy gyönyörű fenyves erdő szélén, nyugodt környezetben található. A szállodában összesen 58 szoba és 3 db 4 személyes lakosztály áll rendelkezésre. A wellness részlegben található pezsgőfürdő, finn szauna, infrakabin.
Magyarul beszélünk Wellness Pályaszállás
AKCIÓ
Terme Snovik apartmanok csillagcsillagcsillagcsillag
4 csillagos apartman komplexum, közvetlenül a Terme Snovik gyógyfürdő/aqua park mellett, a Krvavec sítereptől 25 km-re. Szolgáltatások: jól felszerelt apartmanok, wellness részleg, WIFI, parkoló.
Magyarul beszélünk Wellness Pályaszállás
További szállástippek  
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.