Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Élménybeszámolók

oragod kiemelt beszámolói
oragod
5 élménybeszámolót írt
5
2 éve tag
Szlovákia
Jasná - Chopok
2024.03.18.
Kis összefoglaló a márc. 15-i hosszú hétvégénkról, négy (CS-V) síelős napról.
Szállás Hotel Grand Jasna, a 10-es induló állomásánál. Korrekt és jól felújított hely, GoPass feltöltés járt hozzá CS-V napokra, remek kis kültéri szaunás-jakuzzis wellness, jó konyha, síszobában ventillátoros szekrény, és az ózongenerátor remekül szagtalanít.

Jasna is megérezte a meleget, ez tény. Több alsó pályán már eltűnt a hó és/vagy még kása sincs: csütörtökön még le tudtunk menni a 14-es aljáig (Lucky) a legvége felé már csak fél méter széles csíkon; másnap már le is zárták. Illetve láttuk, hogy lezárták: 11, 1a és 12.
Biela Put-nál a B3-A3 közti összekötés vegyes latyak és sár, kopasz fűvel, ami nem csoda a 10-15 fokban.

De ezt leszámítva a pályák működnek, tartják magukat, még a 13-as tanuló és az 5-ös alja is.
1200 fölött az elmúlt időszak felmelegedéséhez képest mindenütt jól síelhető hó van. A Rotunda körül jég és hó, ld. a képeket.

Minden nap igyekeztünk lift-indulásra (8:30) odaérni.

Csütörtök-péntek szép napsütéses időben sikerült mennünk a magasabb fekvésű 13, 5, 5a, 5b, 11, 11b, 10, 10a pályákon.
Átkirándultunk a déli oldalra is, 34c, 34b, de ez nem tetszett, a déli oldalon furcsán kásás-csomós-buckás agyonhasznált volt minden.

Szombaton eljött a létező legrosszabb idő: kopogós esőben mentünk pályára és a 10-es kéken mentünk köröket, leginkább mert a hozzá tartozó A3 Grand Jet kabinjában védettek voltunk az esőtől. Ami idővel elállt, és lekúsztak a felhők a földig, így a siklással is csaptunk ki magunkra nedvességet. Ennyit még sosem ablaktörlőztem a kesztyűm ujjával. Sokaknál előkerült az esőköpeny. Tettünk egy kört Luková, Rovná Hola, Priehyba felé is, de nem volt élmény, sajnos a nap végéig csak kicsit tisztult az idő. A déli (Deres) oldalon bemondtak pár lezárást (32-es, 33-as).

Ilyen jól még nem esett az esti jakuzzi. Szombaton késő estig dolgoztak az A3 Grand Jet indulóállomásánál: hoztak kb.100m-re való havat fentről, 10-20cm vastagon eldolgozták.

Vasárnap hajnalban is esett az eső, verte a bádogtetőt, brrrrr, már azon gondolkodtam félálomban, hogy korai hazaindulás lesz ebből. Erre láss csodát: az eső átment hóba, és az este ratrakolt pályákra friss 2-5 cm hó esett, még lent a völgyben is.

Hihetetlen látvány fogadott fent: porcukor hóval a földön és a fákon, mint a legszebb januári télben.
Friss szűzhóban lehetett tolni mindenütt. És hozzá a nap is kisütött, hegyen mínuszokkal, völgyben nulla fokkal.
Ideális körülmények születtek egyik pillanatról a másikra, nagyon szép lendületes volt az 5-ös és az 1-es is.

Szombatra verseny volt hirdetve, Vlhovával reklámozva, de végül azt hiszem a vasárnapi, 7-es feketén megrendezett verseny lett a szombati esőnapja.

Szerencsések, akik most tudnak menni, ha jól látom nap közben is jelentős mínuszok lesznek pár napig.
10-es-teteje-es-a-Deres.jpg
1-es-also-szakasza.jpg
10-es-teteje-es-a-Magas-Tatra.jpg
Chopok-csucs-1.jpg
Chopok-csucs-2.jpg
Deres-oldal.jpg
Vasarnapi-friss-ho-1.jpg
Vasarnapi-friss-ho-2.jpg
Verseny-indulo-a-7-en.jpg
13-as-alja.jpg
Biela-Put.jpg
oragod
5 élménybeszámolót írt
5
2 éve tag
Egy hosszú hétvége (02.23-24-25) összefoglalója.

Hó csak a pályákon, a több méter vastagságtól a kopottig mindenféle.

Római számmal jelölik az ülőszékes felvonókat, arab számmal a húzót (tárcsa, csákány). Könnyen át lehet látni.
Kabinos nincs. Gyerekek tanulópályái: B1-2-3-4 és K3-4.
Tájékozódás miatt érdemes a pálya weboldalán elérhető interaktív térképet is böngészni.
Gyors/Buborékos felvonók a IV, VI, VIII, IX, a többi ülőszékes mondjuk úgy romantikus-nézelődős, de elviselhető.

Aki bírja egész nap, annak paradicsom e hely: reggel 9-tól este 22-ig lehet nyomni, a kivilágított pályákon.

Péntek (02.23): ramaty idő. Nem hideg, csak hűvös pár fok + eső-permet. A lengyel síoktatók bezzeg a síkabát mellett esőköpennyel is bírnak... No nem baj, optimistán mentünk fel, és a ruhánk bírta is, merthogy később elállt a szitálás és megjött egy kis fincsi köd. A pályát sajnáltuk leginkább, szinte fáj, ahogy a finom havat tönkreteszi a nedvesség.
Kotelnica oldalon kezdtünk a szálláshoz közelebb eső V-ös ülőszékessel, majd pár kör a IV-es Express, I-es lassú libegő alatti 2b-3-4-4a-B1 részeken.
Délután irány a hinta (ki tudja, milyen idő lesz másnap), a Jankulowski Wierch alatti VIII buborékos felvonó aljáig jutottunk. Útközben: a 7-es felső része botozós-kásás, a sífutó pályán (T1-T5) csak foltokban van hó, de az is igaz, hogy ezt nagyon intenzíven éri a napsütés. A 7-8 pálya nagyjából rendben, 1-2 elkerített barna folt. Ami azért furcsa, mert mellette a 8a lezárva, rajta egy irdatlan nagy hóhegy (5-10m magas), amit épp egy ratrak egyengetett szét, hogy board-os cross pályát gyurmázzon belőle.
Este fürdés a Bania Terma-ban, ami egy igen kellemes és nagy fürdő, a víz tényleg termál, jó sok ember elfér benne, és nem teszik ki a teltház táblát...

Szombat (02.24): reggel még mindig riogat az eső, de a láthatáron, a Tátra felől, átdereng a nap, JUHHHÉÉ! Végül nem is esett semmi, csak a szél volt élénk.
Csak kp.-ban tudtuk megvenni aznap a jegyet, mert nem működött a bannkkártyás fizetés, se automatában, se kasszában (az időjárás kiszámíthatatlansága miatt úgy döntöttünk, hogy naponta veszünk jegyet, akár időkorlátost is).
Vasalt pályán kezdés, majd irány a Kotelnica, fel és át a hinta irányába. Sajnos csak a "repi" dombot ratrakolták, a 6-7-8-9-10 nem látott ratrakot péntekről szombatra. Az előző napi túráson kellett menni, ami azért levont valamennyit az élvezeti értékből, de hát ennek is örülni kell...
Hogy azután megérkezzünk a Kaniówka oldalra, a K5 és K1-2 pályákra, amiből főleg utóbbin, a VII-es felvonó alatti jó széles dombon szépen vasalt hó fogadott. Mentünk is gyorsan jópár kört itt. Közben nézegettük a felvonóból a napsütésben fürdő Tátrát, és a szomszédos Rusin Ski - Bukowina Tatrzanska pályát, ami szintén még jól tartja magát.

Visszaúton a K5-ről a 10-esre egy pár méteres vékony csíkon kell átmenni a Wysoki Wierch-i hütte mögött, ez a pályarendszer leggyengébb pontja szerintem.

Vasárnap (02.25): hajnalban befagyott autók, de gyorsan enyhülő idő és napsütés. 4-órás jegyet vettünk. Tökéletes vasalt pálya a teljes Kotelnica oldalon.
A 2-2a-3-4-en mentünk egész délelőtt, a B1-en befejezve. A pályarendszer legjobb pályája a 2-2a-2b. A hozzá tartozó II-es felvonó is romantikus-nézelődős, de megéri, mert a legjobb lendületes részek itt vannak (2 közepe, 2a és a 2b).
Hogy ki ne maradjon: a FIS-1-esen civilek elől elzárva kitűzött kapuk és reklám-molinók között valami profik gyakoroltak (karbantartók szórták, pöpecül síkba egyengették).

Szállás: nagyon csábító a Hotel Bania ahol tényleg minden 4*-os (az árak is), és papucsban lehet a termálfürdőbe átmenni.
Mi a Pensjonat Novobilski-t választottuk, a "Bania-komplexum" mögött, ami egy jó kis panzió reggelivel és étteremmel, sítárolóval. Alig valamennyit kellett sétálni a pályához. A kijelentkezés napján, délben, kinyitották nekünk a sítárolót, ahol át tudtunk öltözni a hazautunk előtt.

Mindenképpen a Kotelnica oldalon szállnék meg legközelebb is, a főút és a sípálya közötti részen rengeteg szállásadó található. A Kaniówka se rossz, de ott szűkösebb a pálya és a hely a sokadalom számára - szerintem.

A két vég között közlekedő síbusz felmegy a IX felvonó völgyállomásához is.

A szokásos osztrák, szlovák, stb. célok mellett egy nagyon jó alternatívának látom Bialka Tatrzanska pályarendszerét, nagyon megéri ide jönni, mert szolgáltatási szinvonalban felveszi a versenyt az ismertekkel, miközben nem drága.
Kotelnica-felso-resz.jpg
vasalt-reggeli-palya.jpg
penteki-kod.jpg
7-es-eleje-es-a-Tatra.jpg
kurtoszkolacz.jpg
oragod
5 élménybeszámolót írt
5
2 éve tag
Ausztria
Saalbach
2024.01.16.
Január 8-12, öt kiváló síelőnap a Sícirkuszban, aminek a feléig se jutottunk.

Érkezésünk előtt-alatt havazott, ezért az első sínapunkra (01.08) virradóra a frissen ratrakolt pályákon mindenütt friss hó fogadott, plusz némi felhő és köd, ami megmaradt a nap végéig, főleg félúton megszorulva a hegytetők és a völgy között. Az összes többi napon verőfényes napsütés, mesébe illő csillogó hó, viselhető mínuszok, szél semmi, minden felvonó mellett zöld pipa a nagy kijelzőkön...

A pályarendszer mindegyikünk számára új volt, ezért kis részletekben indultunk felfedezőútra minden nap.

Előre elmondhatom, hogy nem csalódtunk, minden pálya nagyon szépen táblázva, egyértelmű és átlátható a jelölésrendszer, A-B-C-stb. szerint csoportosítva az adott hegyhez tartozó felvonókat. A pályákon az elágazásoknál (vagy akár felvonóból kilépve) szögletes útbaigazító tábla mutatja nem csak a pályát, hanem hogy az adott irányban folytatva milyen felvonókhoz (völgybe, hegyre, településre, stb.) lehet átjutni.

Öt nap alatt használt felvonók: D1-2, D3, D4, D5, D6, C1, C2, C3, A9, A3-4, A5, A6, G1, G2, G3
A beülős felvonók java részében fűtött az ülőlap.

Szállásunk a Hotel am Reiterkogel volt Hinterglemm kellős közepén, pár lépésre a D1 Reiterkogelbahn völgyállomástól, és sétatávolságra az A9 Unterschwarzachbahn (U-bahn) völgyállomástól. Jó kis szállás, a vendégek autói mind elfértek az épület alatti parkolóban, a személyzet fele magyar. Erkélyről a kivilágított kék 10-est néztük esténként, szauna után.

Tanuló pályák:
Kezdők tanulópályái Hinterglemmben a bébi-A11 és a family park A7-8, vagy az A10-12 húzóliftek melletti lankák. Az A9 U-bahn alatti kék 10-es már több tudást igényel, mert az induló része kockás-jeges.
Dobozos felvonóval megközelíthető, remek fekvésű tanulópályák magasabban is vannak: Hinterglemmből (D1-en feljutva) a kék 82-es alsó szakasza a D4-es tárcsás mellett. De még jobb Saalbach-ból (a G1-en feljutva) a 146-os felső szakasza a G2 beülős mellett (le a G2 völgyállomásig). Illetve, ezt lehet kombinálni a kék 147-es panoráma úttal és a rövidke G3-as felvonóval.

Na de a lényeg a magasan fekvő "rendes" pályák:
Lendületes kékek, amelyek kezdők számára is megoldhatók, de a legtöbbjükhez kell a tudás.
Pirosakon is jártunk, róluk el lehet mondani, hogy sokszor jobb állapotban vannak, mint a kékek!

"D-hegy"
A D1-Reiterkogelbahn-on feljutva, majd tovább a D2-Hasenauer felvonón lehet róni a köröket a 70, 73, 79-80-82 pályákon, kis kitérővel D3+74-re. A nap elején a völgybe levivő 70a még jó, de délutánra már elfárad, szűk a vége. A kék 74-es melletti gyakorlópályát el szokták különíteni hivatásosok számára, akik második (edző) lécet is hoznak magukkal. A D5 Sunliner felvonó saját pályája a lendületes kék 80-as, amelynek a felső részén lévő letörését (ha muszáj) meg lehet kerülni egy kis kitérővel a 84-esre, majd vissza a 79-en. A Hasenauer-ről jövő 79 és a Reiterkogel-ről jövő 84 egy lapított X-ben kereszteződik. A 84-es eleje nagyon sík, botozós. A 80-asból középtájt leágazó 82-es elején délben még meg lehetett számolni a karcokat. A D2 lift alatt húzódó piros 71 szintén kevésbé használódik el, mint a kék 70-es.

"C-hegy"
Azután át a Hochalmbahn és Spieleck területére a kék 73+58-on és a C2-C3 liftekkel 56-57-58, vagy 56 végig, vagy 50+51 és végig 50a-n a völgybe. A C1-B4 átkötésen (és az új kishídon) nem jártunk. A "C-hegy" területéről vissza a Reiterkogel felé a kék 56-57-en és a D3 lifttel lehet jutni. A Rosswaldhütte (hétfőn Ruhetag-ot tart) mögött a fentről jövő 57 és a szintén fentről jövő 73 nyújtott X-ben kereszteződik, botozásra figyelni kell.

"G-hegy"
A kék 146-os, Saalbach központból a Bernkogel-re a leghosszabb, amin jártunk. A Reiterkogel felől közelítettük meg, a D6-os ülőlift alatti kék 87-esen és a rövidke láblógatós (nincs lábtámasz) G3-ason. A gerincen futó kék 87-es forgalma elég nagy (ezt használják a Fieberbrunn felől TirolS-en érkezők is kb. félútig, a piros 125 felé), és elég hamar szét van túrva, igyekeztünk korán érkezni ide. A 146-os felső szakasza mellett szabadon használható élménypályák (ugrató, szlalom) is vannak.
Saalbach-ban a G1-Bernkogelbahn bejáratában csúcsidőben elég nagy tömeg alakul ki, a 8-üléses kabint púpig megtölti a személyzet, ha kell. A kék 146 kb. felső 1/3-a (a G2 völgyállomásig) lankás gyakorló, az alsó 2/3-a szép lendületes és kellően széles, csak a legvége szűkül be. A Saalbach-i belső átkötések (A1-SchattbergXpress vagy H3-Kohlmaisbahn) sajnos nem fértek bele, majd egy köv. alkalommal.

"A-hegy"
Egyik napunk a Schattberg-en telt, Hinterglemm-ből indulva az A9-Ubahn-on. Kék 10 - piros 8a és piros 8a - kék 10 - kék 15 útvonalakon, majd A3-4 Westgipfelbahn I-II a csúcsra. A kék 7-es panorámaútról (amit egész nap árnyékban tart a Schattberg) a napra kiérve és a gerincen átbukva a kék 4-esben folytattuk, ami egy szép lendületes pálya, le egészen az A5-Limberg 8-üléses felvonóig. Hát ez tényleg lehet büszkesége a terepnek, egy karcolás sincs rajta, és Recaro formájú fűtött párnákon lehet üldögélni.
A napos oldalon szerettünk tartózkodni: több kör a kék 4-esen és a kék 2-esen, kombinálva a piros 3-assal. A piros 3a átkötésen délután szintén számolhatók voltak a karcok, annyira nem használják (piros 1-3a-3). A piros 3 végig jobb, mint mondjuk a testvér kék 2 vagy arrébb a kék 4.
Az A6-Schattberg Sprinter völgyállomáshoz a kék 7 és piros 5 egy pontból indul, de nincs közös részük, mert a kék 7 továbbra is egy panorámaút, a piros 5 letör. A fekete 7a nem tudom, mitől fekete, mivel kellően széles és pont olyan, mint a vele összefutó piros 5.

A hütték személyzete jelentős részben magyar.

A szánkópályákat és a túraösvényeket is érdemes kipróbálni, ha valaki sí melletti alternatívákat keres (quad, lovas szán, ejtőernyő, stb. napi ajánlatok voltak a szálláson).

Nagy a készülődés a 2025-ös alpesi sí VB-re, büszkék rá, hogy ők rendezhetik.

Csak ajánlani tudom én is mindenkinek, megéri.
oragod
5 élménybeszámolót írt
5
2 éve tag
Szlovákia
Donovaly
2023.12.19.
A hétvégén szezonnyitó síelésen voltunk itt, a társaságból ketten oktatáson is.
A Zahradiste oldalon a P5-P2-P1 tárcsások és a mellettük lévő lankák szépen meg vannak csinálva.
A 4-üléses G és a nagy sebességű tárcsás D működik. Mindkettő ugyanarra a 4-esre hordja fel a népeket, néha tömeg volt emiatt, de nem vészes. A 4-ülésestől a Triangle-ig terjedő területen előkészítés zajlik, van rajta hó, nem is kevés, de még csak nagyjából van eldózerolva, nincs szépen lekezelve.
Ha mínusz van, akkor nyomatják a hóágyúkat. Tervek szerint dec. 26-tól nyitják ezt a részt is.
A P6-os áthúzó lift (Pattyski, Funpark, aki ott száll meg) még szintén nem működik.
Nova Hola oldal a legszélső (a keskeny erdőközi) rész kivételével működik.
oragod
5 élménybeszámolót írt
5
2 éve tag
Ausztria
Klippitztörl
2023.03.17.
Elég régi az utolsó beszámoló, jöjjön hát egy friss.
A terep nekünk új volt, szemben a szállásunk néhány másik vendégével, akik hosszú évek óta járnak erre a terepre.

A Lavant völgye valóban nagyon szép. Kliening-ig lankás, de onnan bedurvul és egy kb. 9 km 10-12%-os szerpentines emelkedőre kell számítani (volt egy hólánc tábla is, befele fordítva a száraz út miatt, de friss havon vagy le nem takarított úton lehetetlen is anélkül felmenni vagy lejönni a meredeken).
Ennek az útnak a legelején, bőven Kliening előtt van egy LED-kijelzős tábla, hogy a liftek működnek-e, hogy ne bumlizz fel a hegyre fölöslegesen.

Tervezett sínapok: 03.13-14-15. Mi valósult meg belőle?
03.13: tökéletes időjárási viszonyok, napsütés, kis szél, szuper síelés.
03.14: lecsapott a hidegfront: bitang erős szél, a két- és a négyüléses felvonó zárva, a csákányos ment, de állítólag csak egy ideig. A P1-es parkoló szinte üres. Egyik lábukról a másikra toporgó-tanakodó emberek. Aztán az időjárás mindent eldöntött: a szél mellé megjött az eső. Kerestünk hát magunknak egy jó kis fürdőt. Judenburg határában az AQUALUX Therme Fohnsdorf élményfürdőre esett a választásunk és nem bántuk meg, mert nem voltak sokan és bizony a 36-38 fokos termálvízből szemlélni a haragos felhőkbe burkolózó távoli hegyeket sem rossz dolog. A szaunavilág (14+) osztrákosan natúr himbi-limbi...
03.15: Ébredés, a nap be-besüt az ablakon, kitisztulni látszik az idő. Időjárás konstans guglizása (bergfex, stb.). Odaérésig reménykedés, hogy mennek a beülősök. És lőn: minden lift megint üzemel, juhhéé! Hegytetőn a szél a még épp elviselhető határon, az ülő felvonó jócskán kileng a vége felé, de pár pillanat és talpunk a földön. Fél nap síelés volt betervezve, ennyi fért bele a hazaút előtt és persze a kiesett keddet is pótolni akartuk. Jó kis siklások lettek.

A kék jelölésű pályák mindegyike inkább pirosas kék. Vagy mondjuk úgy: váltakozva piros és kék. Letörések vannak, ahol szokás szerint össze is gyűlnek az emberek, megtervezni a folytatást, de egyik sem durván meredek. Aztán vannak minden pályán azok a jó kis rézsútosan dombos részek, nem fogsz kétszer ugyanúgy lejönni. Kellően szélesek, zavaró vagy kényelmetlen szűkület nemigen van. A legszebb talán az 5-ös, népszerű és jól is tartja magát az északi oldali 9, 10. A 2-3-5 eleje a tetőn egy nagy egybefüggő domboldal, a hegyállomások közötti gerincről akárhol el lehet indulni. A 2-3 tulajdonképpen egy közös pálya a tetején, a térképpel ellentétben a kétüléses tetejénél nem 2-es, hanem 3-as tábla van kitéve. Az 5-ös pálya Hohenwart hütte alatti része egy bazi nagy enyhén lejtő mező. A 2a átkötés a déli fekvés miatt már erősen olvadt, és helyenként sáros is volt. Úgy láttam, leginkább az Almhüttendorf-osok csúsznak ki (vagy be) a 2a-n. A 10-es pálya kezdhető a kétüléses hegyállomásától is, a térképen nem látszik a víztározót megkerülő erdei pályaszakasz, ami egy nagyon lankás panorámaút és végül beletorkollik "önmagába", merthogy a négyülésesből közvetlenül is lehet indulni a 10-esen.

Kezdők 1-2 oktatás után még ne erre a terepre jöjjenek, de ha valaki kékről pirosra szeretne váltani, itt megteheti, minden adott hozzá. Az 1-es tanulópálya is az erősebbik fajta lejtő.

A három felvonó: a kétüléses 1100m, a négyüléses 1025m, és a dupla csákányos 1300m hosszú, a völgyállomások jó messze vannak egymástól, "saját" völgyben, nincs átjárás. Kassza a P1-nél van, illetve a P2-P3-tól lecsusszanva a csákányosnál. A felvonók 16-kor zárnak, és ezt be is tartják, bár nem tudom kinek élvezet ennyire a nap végéig kihúzni, mert mindegyik völgyállomásnál összetúrt hókása alakult ki, már kora délután. Ebből a szempontból a 2-es vége a legszerencsétlenebb, mert az ráadásul déli fekvésű.
A P1 aszfaltos és gyér napon elég lehet; a nagy befogadóképességű P2-P3 parkoló murvás-földes, ha fagy van, akkor jó lehet, de ha olvad és kienged, akkor garantált a sár.

A pályák melletti hütték közül egy-kettő eldugott helyen van és nem is feltétlenül lehet bennük bankkártyával fizetni, kp-t érdemes vinni. A négyüléses aljánál a Karner hüttében csak a fizető vendégek használhatják a WC-t.

VIP jegy: 10-15% kedvezmény a síbérletnél azoknál a szállásoknál, akik részei a rendszernek. "A VIP többnapos árakat és a januári akciót (6 nap síelés 5 napos áron) csak az itt felsorolt ​​szálláshelyek vendégei vehetik igénybe. A legtöbb ilyen szálláshely ingyenes síbérletet is kínál vendégeinek a "síbérlet inkluzíve" időszakban (szezon elején december 16-ig és március 4-től a szezon végéig)." Érdemes a szállásoknál közvetlenül is megkérdezni a kondíciókat, és a terep saját honlapját is átböngészni, hogy melyik szállásadó ilyen.

Az idei szezon leaflet-je: https://www.klippitz.at/winter/wp-c...ontent/uploads/2023/02/Kl...
Te is írnál beszámolót? Nem kell mást tenned, csak regisztrálni, és leírni az élményeidet . A szerkesztőség az informatív írásokat kiemeli és beszámolóként a síterephez csatolja.
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.