Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

mizsolt kiemelt beszámolói

2018.02.15. Síterep: Puy St. Vincent, mások beszámolói
Puy St. Vincent 2018 jan.28-febr.02

2018-as autóbuszos síelésünk helyszínének Puy St. Vincent-et választottuk. Néhány utastársammal ugyan többször voltunk ott korábban, de mivel olcsóbb helyet kerestünk, a visszatérés mellett döntöttünk. Egyöntetű véleményünk szerint Puy az egyik legjobb a kisebb, olcsóbb francia terepek között. Igaz a nyitott liftek miatt kellemetlen lehet egy hideg, szeles, csapadékos januárban… A kedvező ár hatására többen lettünk, így 2 busszal érkeztünk Unitravel szervezésben. Az utazás szerencsére most is rendben zajlott kb.21 óra Miskolcról egy Briancon-i vásárlással kiegészítve.

Puy hozta amit vártunk tőle. Tudtuk, hogy itt az átlagtól jobb és nagyobb, tökéletes pályaszállást kapunk a pénzünkért, és egy kevésbé zsúfolt ugyan kisebb pályarendszeren csúszhatunk. Én személyesen jobban szeretem a nagyobb , változatosabb rendszereket egy 6 napos síelésre, de elismerem hogy itt is lehet síelni egy hetet. Sőt, ha megemlítem milyen körülményeket sikerült kifognunk. A korábban itt tapasztalt hómennyiségtől több hó,(125-240 cm, És ez most a valóságot tükrözte szerencsére!!!) és az általunk reméltnél is kegyesebb időjárásban lett részünk. Négy nap januári napsütéssel kezdtünk 2000m-en max . 1-2 fok-al, de még 1400 méteren is csak max. 3-4 fokkal, és nagyon jó hóminőséggel!!!!! Majd 5. nap reggelre kaptunk 20-30 centi friss havat , mely szerencsére szélcsendes időben jött így nagy élmény volt az a néhány óra, amíg tartott a szűzhó. A hatodik napunk már kissé hidegebb, igazi januári idő volt, de az is többnyire napos és szélcsendes időjárást hozott!! Kijelenthetem ilyen időt és ilyen hóminőséget (pályán és pályán kívül) januárban ritkán kap a síelő…..

A csoport nagy része élt a lehetőséggel, hogy 1 napot Brianconban síeljen kiegészítőjegy vásárlásávval, mivel most nem Grand Galaxie bérletünk volt. Én harmadszor voltam Brianconban, mely most is tetszett. Természetesen ott többen vannak, bizonyos pályarészek sokkal jobban igénybe vannak véve, de ez a nagyobb rendszerek velejárója. A 4. napra nekünk kellett ez a változatosság.

Az igazsághoz tartozik, hogy szerintem igen sokszor kéne Puy-be vissza menni, hogy ennyire optimális körülményeket találjunk. Most nagyon kifogtuk az időt és a havat. Ha itt valaki egy átlagosan hideg januári szeles hetet tölt, normál pályaállapotok mellett, az gondolom sokkal kevésbé lesz elégedett. Mivel csak nyitott liftek vannak, egy hideg, szeles vagy csapadékos idő megkeserítheti a síelők életét. De most szerencsénk volt….

A hely egyébként nem tűnik kicsinek, mivel a pályák valóban jók, változatosak és a rendszer több alternatívát kínál a több mint 1000 méteres szint egyben csúszására. Ha váltogatjuk a pályákat jól szórakozhatunk, mintha egy sokkal nagyobb rendszerben síelnénk. A kevés ember miatt itt is jók maradnak a pályák zárásig is. Ez lehet az oka hogy nem ratrakolnak meg minden pályát minden reggelre. Félreértés ne essék, esetleg 1-1 pálya marad ratrakolás nélkül. Ettől szerintem a pályakarbantartás még tökéletes!! Azt pedig külön köszönhetjük, hogy a reggeli szűzhavas pályákat meghagyták nekünk…. Puy-ben a sorakozás gyakorlatilag ismeretlen… Egy kellemes barátságos, nyugis sírendszer.

Csatlakozom dannydog által leírtakhoz. Ilyen körülmények mellett, szinte mindenhol jót lehet síelni. Én is a legjobbak között említem ezt a hetet, pedig már túl vagyunk néhány síúton… Ár /érték arányban kimagaslóan jót kaptunk. A 80- 90.000 Ft közötti összköltség 1 hét síelésre pályaszállással , utazással egy ilyen méretű sírendszerben, nagyon korrekt szerintem. Ezért megéri ennyit utazni. Akik hozzám hasonlóan visszatértek Puy-be biztosan nem bánták meg, akik most voltak először azok nem értik miért nem jövünk gyakrabban……….

De bennem azért ott a gondolat: milyen lehetett most a 3 völgy????????
h i r d e t é s
2017.02.14. Síterep: Bukovel, mások beszámolói
Bukovel, 2017. febr. 10-12.

Az elmúlt hétvégén Bukovelen síeltünk. Több éve tervezgettük a sícentrum meglátogatását, de a rémisztő utak, és kiszámíthatatlan körülmények miatt rendszeresen halogattuk. Most végre eljutottunk, a számunkra ismeretlen területre.

Sejtettük, hogy „időutazásban” lesz részünk. Miskolcról Románián át mentünk, hogy kevesebb ukrán utat keljen „leküzdenünk”. A román határ (10 perc) után normális utakon kicsit több mint 2 óra alatt elértük az ukrán határt Máramarosszigetnél. Itt, az uniós csatlakozás óta számunkra nem tapasztalt hangulatú határátlépés következett, mely most „csak” 50 percet vett igénybe. A határtól csaknem 2 óra Kőrösmező, kritikán aluli utakon néhol lépésben haladva. Teljesen elfogatható szakaszok után váratlanul 20-50 méteren gyakorlatilag hiányzik a burkolat, így óriási gödrökön kell áthaladni . Állítólag a közelmúltban látványosan tovább romlott az egyébként is vacak utak minősége. Az látható, hogy nagyon komoly az elmaradás errefelé….. Mi sötétedés után mentünk, de szerintem célszerűbb világosban közlekedni. Kőrösmezőn egy magyar ősökkel rendelkező családnál szálltunk meg kicsit „retró” körülmények között, de teljesen szívélyes korrekt kiszolgálást kaptunk, félpanziós ellátással. Aki nyitott erre, jól fogja magát érezni, és gasztronómiai utazás is egyben ez a síelés. Persze lehet hogy nem jön be mindenkinek….. Akik az igényesebb „európaibb” színvonalat igénylik, azok a bukoveli szállodákból és apartmanokból választhatnak, természetesen lényegesen drágábban, de a nyugati síhelyekhez képest még mindig olcsóbban.

Másnap bőséges reggelink után Kőrösmezőről korán indulva, majdnem félóra alatt értünk Bukovelbe, ahol célszerű 9.00 előtt megváltani az aznapi síbérletet, mely így 20-30% kedvezménnyel vásárolható.(H-CS 30%, P-V 20%) Ne felejtsük átállítani óráinkat a helyi időre! A sícentrum teljesen nyugati színvonalú, igaz a településen még többfelé építkeznek így kicsit befejezetlennek tűnik némely rész. Rendezett parkolók, sok bérletpénztár, majd irány az ülőliftek egyike és kezdőthet a síelés…. Papír alapú sítérképet, csak az információs pontokon kapsz, igaz szinte mindenhol ott vannak a fix pályatérképek a lifteknél. A környezet szép, a pályák a fenyőfák között futnak, ezért is nagyon hangulatos a hely. A pályák kitáblázottsága, és a pályakarbantartás tökéletes szerintem. Elsőre kicsit nehezen átlátható a rendszer, de rövid időn belül kiismerhető az egész. Szinte minden felvonóhoz több pálya tartozik, ezért a legnagyobb zsúfoltság a liftek tetejénél van, mert azonos csúcsokon több, akár 2-3 lift is találkozik. Mivel több irányba indulnak pályák, majd elágaznak így azokon nincs különösebb tömeg, emiatt az állapotuk is sokáig jó maradhat. Gondoltak a gyengébb tudással rendelkezőkre, mert több kék , és lankás erdei „turista” pálya van. A síhely adottságait tekintve megfelel a kezdőknek is. Természetesen a meredekebbet kedvelők is találnak maguknak pályákat. A rendszer itt is körbe síelhető mindkét irányba, a tudatosan kiépített liftrendszernek köszönhetően. Így szórakoztatóbb síelni, mert szinte folyamatosan máshol csúszhatunk. Természetesen a kb. 60km pálya nem túl sok, de néhány napra megfelelő annak is, akik a nagyobb rendszerekhez szoktak. Az adottságok miatt a pályák nem túlságosan hosszúak. A liftek ülőszékesek, max 4 személyesek,de sajnos nyitottak és van köztük még a lassabb tipusból is. Jobb lenne a leggyorsabb 6-os liftekkel utazni , de az köztudottan növelné a zsúfoltságot a pályákon. A sorakozási idő nem vészes, sokszor ülhetünk a liftekbe azonnal, vagy max. 2-3 perc után. Néha, főleg dél körül hosszabb 4-6 perc. Mi ennél többet most a három nap alatt nem tapasztaltunk.(p-v) A sorakozási morál viszont szörnyű, mindenki törtet előre mindenáron, a léceken többen állnak egyszerre. Aki félti a felszerelését az nagy bajba kerül, mert ő hiába nem tolakszik, hátulról folyamatosan támadnak….. Pedig hangsúlyozom ezt semmi sem indokolja, mert nem kellett sokáig sorakozni… A sorban állás végén az ülőszékek előtt közvetlenül alakul ki, hogy ki hová kerül, és nem ritka hogy a párosával utazni szándékozók valamiért ragaszkodnak a középső két helyhez, ezért az utolsó pillanatokban „ vicces” helyzetek adódnak. Ha 3-4 fő egyszerre szeretne felvonózni, időnként nem könnyű kivitelezni, mert a többség szinte küzd előre, és nincs tekintettel másokra… Ilyet korábban sehol nem tapasztaltam… Nem vészes, alkalmazkodni kell a helyzethez. Olyan is előfordult, hogy négyen 4 különböző ülőszékben kerültünk fel….. A síelési stílus sem a megszokott. Ennyi bot nélkül síelő, gyenge tudású, és nagyon gyorsan nyíl egyenesen száguldó embert még nem láttam sehol. Mintha egy síugró sáncon lennének, többen úgy mennek a meredekebb fekete pályákon is….. Ennek ellenére ilyen esetben ütközést nem láttunk. A központi részeken, ahol tökéletes széles gyakorló felületek vannak mégis több ütköző, és hóban fetrengő embert lehet látni. A pályarészeket összekötő keskenyebb hidakon is viszonylag sok esés, kisebb ütközés alakul ki, a nem megfelelő tempóból adódóan. Úgy tűnik,sokan gyorsabban mennek, mint ahogy a tudásuk indokolná, és inkább a sebességre koncentrálnak, mint a kanyarodásra…. Ez valami helyi sajátosság….. Természetesen nem azt mondom hogy mindenki ilyen, de az átlagtól itt jócskán eltérnek szerintem…. Magamat egy dinamikusan csúszó hobby síelőnek tartom, aki az átlagtól gyorsabban megy. Síelés közben ennyien még sehol nem előztek meg. Természetesen ez nem gond, mert nem versenyzek senkivel. A furcsa az, hogy kik előznek meg, milyen tudással, és milyen stílusban…..Teljesen indokolt, hogy Bukovelben kötelező mindenkinek a sisak.

Ennyi büfé, étterem nem sok helyen van a pályák mentén. A rendszer méretéhez képest rengeteg van belőlük, színvonalasak és számunkra is megfizethetőek, a legtöbben wifi is van. Ebéd körül kicsit sokan vannak , ezzel számolni kell. A normál síelés 16.30- ig tart, ezután néhány lift 19.30-ig jár esti síelésként minden nap. A napijegy érvényes arra is.
A hangulat nekem tetszett, egy két „sajátosságot” elfogadva nagyon jól érezheti magát az ember, mintha nem is ott lennénk ahol vagyunk…..
Aki egyéb elfoglaltságot szeretne, annak kirakodóvásár szerű piac, 4 pályás drótkötél átcsúszó, Wellness- központ, jégpálya,szánkópálya, kutyaszán, motorosszán, stb. minden rendelkezésre áll itt is, amit meg tud fizetni….
A hazautazásnál ismét 2 óra terep szakasz a határig, melynél visszafelé már 1.5 órát töltöttünk az átjutással. Meglepődtünk, hogy több helyen is „kávéra valót” próbáltak kérni tőlünk síelőktől akkor is, ha valóban semmi tiltott árú nincs nálunk…… A határon átlépve, ismét megtapasztaltuk hogy mennyivel jobbak a román főutak. A magyar határig kb.2 óra, majd 20 perc átlépés, és következhet az itthoni szakasz.

Összegezve a hétvégét, nekünk tetszett szinte biztosan visszatérünk a későbbiekben. Az utazás a távolsághoz képest sajnos nagyon sokáig tart, az utak minősége és a határok miatt. Ár/értékben viszont nagyon jó a síterep, igaz néhány sajátosságot pl. a sorakozási és síelési stílust el kell tudni fogadni. Nagyon sok nyugati hellyel partiban van Bukovel, de én inkább a keletiekkel versenyeztetném a költségek és a viselkedés miatt. Azoktól viszont többnyire sokkal jobb…. Nekünk, nem a „nyugati”-síelés helyett, hanem inkább mellett lehet befutó Bukovel…….
20170209-191329.jpg Ukrán főút Ukrán főút 20170212-143122.jpg 20170212-143007.jpg Ukrán főút 20170211-171527.jpg A Bukovelre vezető új út A Bukovelre vezető új út Bukovel Bukovel 15-ös pálya Bukovel-sítérkép Bukovel-büfé Bukovel Bukovel Bukovel 13-as pálya Bukovel Bukovel Bukovel Bukovel Bukovel Bukovel 11-es pálya Bukovel Bukovel Bukovel Bukovel 5-ös pálya Bukovel Bukovel Bukovel Bukovel 5-ös pálya Bukovel Bukovel Bukovel Bukovel 5-ös pálya Bukovel 17-es pálya Bukovel Bukovel Bukovel Bukovel 7-es pálya Bukovel Bukovel-étterem Bukovel-étterem Bukovel-étterem Bukovel-drótköteles átcsúszó 20170212-110139.jpg 20170210-105639.jpg 20170212-110247.jpg 20170210-133321.jpg 20170211-150226.jpg 20170210-161457.jpg 20170210-161612.jpg 20170210-170043.jpg 20170210-153317.jpg 20170210-170418.jpg 20170210-153310.jpg 20170210-170203.jpg 20170210-170214.jpg 20170210-172007.jpg 20170210-171932.jpg 20170212-084347.jpg 20170212-130902.jpg 20170212-131051.jpg 20170212-143821.jpg 20170212-143948.jpg 20170212-155559.jpg 20170212-160252.jpg
2017.01.31. Síterep: 3 völgy, mások beszámolói
3 völgy- Franciaország (2017 jan.21-27)

Csak nem 20 év elteltével visszatértünk a 3 völgyben található Les Menuires-be. Kíváncsian vártuk milyen lesz ennyi év múlva újra látni ezt a gigantikus síterületet. Az utazás szerencsére ismét probléma mentesen rendben sikerült, Unitravel szervezésben. Miskolcról 21 óra egy Albertville-i vásárlással kiegészítve. Gyorsan átvettük szállásainkat a Medianban melyek ugyan szűkösek, viszont szerintem megfelelően felszereltek. Természetesen drágábban van ezektől nagyobb is, jobb is. Les Menuires infrastruktúrája szerintem jónak mondható. A központi részben, mely a település szinte bármely részéről elérhető vagy felvonóval vagy síbusszal szerintem minden szükséges rendelkezésre áll.Zegzugos fedett folyosórendszer boltokkal, éttermekkel, wellness, és egyéb szórakozási lehetőségek, +több helyen ingyen wi-fi. Les Menuires nem a leghangulatosabb település a 3 völgyben, de megfelelő az elhelyezkedése ha az egész rendszert síelni akarod, és az árfekvése is olcsóbb…..

Ami szembetűnő volt egyből a síelésnél, hogy nem vagyunk kevesen. A központi részeken, ahol összefutnak a pályák, sokan vannak. Hozzáteszem, ha üzemelnek a liftek akkor a jelentős sorok is csak néhány percet vesznek igénybe, mivel nagyok a lift kapacitások. Itt végre találkoztunk több buborékos ülőszékes felvonóval is, ami nem túl gyakori a franciáknál. Azért nyitottból még mindig több van….
Sajnos elég csapadék szegény idáig ez a szezon. A korán jött első nagyobb novemberi havazást , csak január második hetében követte a második jelentősebb hullám (kb. + 50cm), melynek természetesen nagyon örültünk, de tudtuk hogy ennél több kéne. Érkezésünk előtti napokban ennek hatására 300km-ről 510-540km-re emelkedett a síelhető pályakilométer, ami már nem hangzott rosszul….. A területet szerintem 3 részre tagolhattuk: (1.)Az alsóbb részekre, melyeket korábban már hóágyúzva megnyitottak, így jelentős műhó alappal rendelkeztek. ( 2.)Amelyeket a most esett kb. fél méter hó eredményeként nyitottak meg, jelentősebb műhó alap nélkül, és (3.) azokat a részeket, ahol már korábban is elfogadható mennyiségű és minőségű többnyire természetes hótakaró borította a pályákat.

Ebből következett, hogy a meredekebb, és sok ember által használt műhavas alapú részek kijegesedtek több helyen, a műhó alap nélküliek, pedig igaz puhábbak voltak de időnként kavicsosak, kövesek , és ratrakolni sem lehetett őket mindenhol a megfelelő hómennyiség hiányában…. Szerencsére azért volt a 3. rész ahol jó minőségű természetes hóval találkoztunk. A pályakarbantartás megfelelő, mivel szerintem szinte minden kellő vastagságú hóval borított részt ratrakoltak ahol szükséges volt. ( Franciaországban sok pályát hagynak kezeletlenül, mert van rá igény, de mellette mindig van ratrakolt alternatíva)

Az előbb leírtak miatt jelentősebb minőségi különbségek alakulhattak ki a pályákon,ezért nem volt mindegy, ki, mikor, merre csúszott…….

Mi 9.00-kor, (főleg napsütésben) kezdtünk a Masse 1-2 vel, melyet reggel már nyitáskor süt a nap. ( Az alsó része délre már jelentősen romlik)
Utána, még kora délelőtt csúsztunk a Bruyeres 2 kabin melletti kéken a közép állomásig néhányat.(ez volt az egyik kedvenc) Volt hogy lementünk teljesen az alsó kabinállomásig, de alul néhol köves volt, és reggel a kabinnál sorban is kellett állni. Mi inkább sokat pörögtünk a fenti részen a jó havon nulla sorakozással…… Senkit nem akarok meggyőzni, de sokszor ez az első 2 óra a nap csúcspontja, szerintem érdemes korán kimenni, mint később azon tanakodni hogy melyik pálya miért nem volt ratrakolva….....
Ezután indultunk vagy Val Thorens, vagy Meribel-Courchevel irányába.
Aki "kisbérletes", az csúszhatott a Becca vagy Rock 2 melletti pirosokon , vagy a kissé lankásabb grand lac nevű pályán, melyeken a hóminőséggel nem volt gond. Mi a lentebb vivő pályákat normál esetben nem használtuk mert a központ felé sokan voltak rajtuk és emiatt a hóminőség is gyorsabban romlott ….

Amint gondoltuk Val Thorensben több és jobb a hó. Az átcsúszásnál rengeteg az ember, és a központi részen is sokan vannak, de a lifteknél nincs jelentősebb sorakozás. Általában várakozás nélkül mehettünk. Néha 1-2perc volt a sor, ritkábban a kabinoknál 2-5 perc. A legtöbbet a Peclet kabinnál sorakoztunk, de az is csak max 6 perc volt…. Ott jártunkkor a lac blanc nevű piros pályán szenzációs hó volt, ezért a sor ellenére többször mentünk rajta. A Caron pályályán is jó most a hó, (a szeles nap előtt jártunk ott..) így nem csak a látvány a kilátóból, de a csúcsról csúszás is élmény volt. Nekünk nagyon tetszett az Orelle-i rész is, ahol kevesen voltak a szerintünk szenzációs hóminőség ellenére…… Val Thorens nagyon hangulatos, nyüzsgő település. Jó lehet ott lakni ilyenkor….

Aki Meribel felé indul Les Menuires-böl, és nem szereti a tömeget, jobb ha nem a MONT DE LA CHAMBRE csúcsról kezdi, hanem valamelyik lejjebb lévő átkelőn. A Mottaret-be vezető pályán egyébként jó volt a hóminőség. A szemközti Vallon kabint és pályáját mi kihagytuk, mert társaink panaszkodtak hogy néhány letörés nagyon köves volt… A Meribel Centre- be vezető szakasz legutolsó letörése mindig erősen használt, jeges volt, addig azonban hosszasan jó havon lehetett csúszni. Mi onnan a SAULIRE EXPRESS nevű kabinnal mentünk Courchevel felé. Az egész sírendszert véve itt találkoztunk a leghosszabb sorral, ami közelítette, vagy meg is haladta a 10 perces várakozást…. A Saulire csúcsról Meribel felé vissza induló piros és kék pályák nagyon jók voltak.

Courchevel-be tovább mi a SAULIRE csúcsról indultunk a kellemes jó minőségű kék Creux-on. Az itt található fekete és piros pályákon sajnos még több hó kellene, ezért néhány letörésnél viszonylag sok követ lehetett látni. A CHANROSSA-ról induló roc merlet piros, majd az alatta lévő kékek nagyon jó állapotban voltak, és ezek folytatásaként a piros roc mugnier nevű piros pálya is tetszett nekünk. A chapelets ülőszékes piros pályája ugyan nyitva van de kevés rajta a hó. A VIZELLE csúcsról induló piros és fekete pályákra is elkelne még egy havazás.Itt több olyan pálya lett megnyitva ahol nincs műhó alap. Ezek puhábbak, jó rajtuk síelni, de több helyen füves, köves részek is vannak. Alatta a reptér magasságában jó a hó, mivel nem túl meredekek a pályák… Még felszálló kisgépet is láthattunk, igaz nem közvetlen közelről. A Courchevel 1850 re vivő pályák is jó állapotban voltak. Mi lejjebb ott nem mentünk. A központ lüktető, de mégis nagyon hangulatos szerintem. Itt sokkal jobb minőségűek voltak a pályák, mint pl. a Les Menuires-be vezető alsó részeken.

Négy síelt nap után következett egy szeles nap, amikor Les Menuires-ben nem járt több felső lift. Így sokan használták a központi rész alsó pályáit, kabinjait . Ekkor Les Menuiresben síeltünk pedig Meribel felé szabad volt az átjárás a Becca lifttől. Igaz vissza Les Menuiresbe csak a Tougnete csúcson keresztül lehetett visszatérni, egy hosszú kék-zöld turista pályát használva…. Akik Meribelt vagy Courchevelt választották jobban járhattak….. De ez számunkra csak másnap bizonyosodott be……. Ekkor is végig síeltük a napot, de azért nem ezt várjuk egy francia síeléstől……A Becca felvonó üzemelt, és a mellette lévő felső rész jó állapotban volt, mivel kevesen használták.…A központba vezető pályák zsúfoltabbak és lestrapáltabbak voltak, mégis itt voltak többen a kabin és a gyengébb légmozgás miatt....Közben változó intenzitással végig fújt a szél, mely estére, éjszakára tovább erősödött.

Az utolsó nap reggelén fent még mindig fújt a szél, de szerencsére már gyengébben, ezért újból jártak a felső liftek. Döbbenten láttuk , hogy rengeteg havat elvitt a szél a pályák mellől, és sajnos a pályákról is. Ezért mi Meribel-Courchevel felé vettük az irányt.
Nagyon jó döntés volt. Ott a legfelső részeket kivéve szinte szélcsendes idő volt, sokkal jobb hóviszonyokkal. Amíg Les Menuires-ben az alsó pályákon már rég előkerült a műhó alap, addig Courchevelben a fenyőfahatár környékén tökéletes pályákon lehetett csúszni, kiváltképp a lankásabb pályákat kedvelők számára. Visszafelé Meribelben a SAULIRE alatti rész is nagyon jó volt még 15 óra környékén is!! A Meribel 1450 környéke, természetesen már lehasznált volt ekkor. Les Menuiresbe visszatérve még csúsztunk a BECCA és ROC2 mellett 3 kört, majd hazaérve nyugtáztuk, hogy jó döntés volt a mai átmenetel.

Sajnos a hóviszonyok a pályán kívüli csúszást erősen korlátozták ezen a héten, bár több helyen azért volt rá lehetőség.. A pályában csúszás is sokféle arcát mutatta. Bebizonyosodott most is, hogy a 3 völgy egy nagyon sokrétű sírendszer, melyben mindenki keresheti a neki leginkább megfelelő feltételeket. Szerintem ha valaki ide jön, célszerű 3 völgy bérletet váltani, főleg ilyen hóviszonyoknál, és időjárásnál.
Persze + 100 cm hó esetén Les Menuires-ben is új dimenziók nyílhatnak meg előttünk. Val Thorens „hósivataga”, vagy Meribel-Courchevel fenyvesei teljesen mást tudnak nyújtani nekünk. Nehéz választani közülük. Az időjárás néha segít ebben is…. Óriási , változatos sírendszer, igaz néhol kimondottan zsúfolt, de elhagyatottabb részek is vannak bőven. Repterek és buli- helyek a pályán, fényűzés, csodás éttermek, rengeteg különleges fotópont, sok minden amit el sem tudtunk képzelni. De ha valakit zavar a tömeg, vagy nem elég gyakorlott síelő vagy deszkás, hogy különböző minőségű pályákon csússzon az tényleg ne jöjjön ide, mert nem fog neki tetszeni. Itt néha elkerülhetetlen hogy 2 szuper pálya között egy buckás, esetleg jeges pályán haladsz keresztül, mert nincs más alternatíva. De síelés közben azt veszed észre hogy már délután van, és még meg sem álltunk. Szinte repül az idő. Ha akarod mindig másik pályán mehetsz,vagy ha valamelyik nagyon tetszik ott ragadsz. Szerintem érdemes megnézni. Nekem most is bejött, már jövő héten vissza mennék. Bár további friss hó jól jönne...…….
Frejus alagút bejárata. Frejus alagút Meg érkeztünk. Les Menuires Les Menuires Les Menuires Les Menuires Les Menuires Les Menuires Les Menuires Les Menuires Val Thorens - Caron Val Thorens - Caron  - látkép Val Thorens - glacier Val Thorens Val Thorens Val Thorens Val Thorens Val Thorens Val Thorens-La Folie Douce-"buli hütte" Val Thorens-La Folie Douce-"buli hütte" Courchevel Courchevel Courchevel Courchevel Courchevel Courchevelből látkép Courchevel Courchevel Courchevel repülőtér Courchevel repülőtér Courchevel repülőtér Courchevel Courchevel-hütte Courchevel Courchevel Courchevel Courchevel Courchevel Courchevel Meribel Meribel Meribel Les Menuires Les Menuires Les Menuires Les Menuires Les Menuires Les Menuires Les Menuires Les Menuires Les Menuires Les Menuires Les Menuires
2016.03.17. Síterep: Riesneralm, mások beszámolói
Riesneralm-Planneralm 2016 Márc. 13-15.

Az ünnepi hosszú hétvégén itt síeltünk, mivel csendesebb, nyugodt síhelyet kerestünk nem túlságosan távol otthonunktól. Nem jártunk még erre korábban, ezért úgy döntöttünk kipróbáljuk.

Első nap, megnéztük Planneralmot, ami egy kicsi családias síterep 2-2 ülő és húzólifttel + gyerek lifttel. Egy viszonylag meredek hegyi út végén találjuk a települést. Teljesen kezdőknek, és azoknak ajánlanám, akik szeretnek új terepeket felfedezni. Bár ezt a terepet bejárni nem nagy kihívás. A teljesen kezdőknek gyerek liftek a rendszer jobb szélén, az ügyesebbek a 4-es pályán csúszhatnak a rövidebb húzólift mellett, amely szerintem egy rövid, de tökéletes gyakorló pálya például a carving-hoz. A haladó sízők a 2 ülőszékest és a hosszabb csákányost tudják használni, melynek a felső része meredekebb (most ratrakolt fekete és kezeletlen freeride), de hamarabb kiszállva mindenkinek jó lehet a pályája. A leírások szerint Planneralmon 600 méter a síelhető szint, de ez szerintem túlzó, nem a felvonókat használó síelőkre vonatkozik...... Ettől eltekintve, nincs probléma. A pályák viszonylag rövidek, az ülőliftek viszont nem a leg lassúbbakból valóak , igaz buborék nincs rajtuk, mely rossz időben jól jönne. Ott jártunkkor, a szerintem kiemelkedően jó hóminőség kárpótolt minket a kisebb rendszerhasználatért, és a felső szakaszon megragadó felhőért, mely a látást erősen korlátozta a nap jelentős részében. Délutánra azért kitisztult fent is. Több freeride zóna is ki van jelölve, melyek a liftek közelében vannak. Összegezve a tapasztaltakat, nyugodtságot kedvelőknek, vagy új helyet felfedezni akaróknak ajánlanám a területet, hosszabb időre azért szerintem unalmas lehet....

A következő napokat Riesneralmon töltöttük, mely kicsit nagyobb rendszer, több mint 850 méter síelhető szintkülönbséggel és modernebb buborékos ülőliftekkel. A lenti bébi és gyerek lifteken kívül csak 3 db ülőszékes van, mégse unalmas itt csúszni ha jó az időjárás, és a hóminőség. A két szélső lift gyors és buborékos, a középső lassabb és nyitott. Méretéhez képest változatos a síterep. A hasonló kisebb terepek között szerintem nagyon jó. A teljesen kezdők ha felmennek az ülőlifttel, az erdei 1-es pályán, tudnak lejönni,mely egy lankás igaz szűk hegyi út, ellenkező esetben egy-egy meredekebb letörést be kell vállalniuk. Ezért, nem a legkezdőbbeknek ajánlható a felső rész, mely változó szélességű és különböző meredekségű szakaszokkal tarkított pályákból áll. Ezeket variálva lehet itt változatosan síelni. A parkolóig vezető 2-es piros pálya alja sajnos a nap végére ilyenkor tavasszal megenged, kellemetlen rajta lejönni, Kár, hogy egy lifttel lehet a parkolóból felmenni, mert a piros 2-es pálya felső 3/4-ed része ilyenkor is meglepően jó, de ha valaki használni szeretné a felső részt az alsó szakaszon is le kell mennie... Ezért inkább a felső 2 ülőliftet használják többen, ahol jelenleg tökéletes a pályákon a hóminőség. Most kevesen voltunk, ezért a várakozás a lifteknél nulla, és a pályák a nap végére sem buckásodtak ki. Kivétel a parkoló előtti utolsó alsó szakasz, mely megolvad, majd ismét meg fagy. Így próbára teszi az autóhoz igyekvőket. Ott jártunkkor a pályakarbantartásra nem lehetett panasz.

Az ünnepet itt töltő magyarok hazatértével elképzelni sem tudom mennyien használják majd a rendszert. A hétfői csodás napsütés után, kedden esett ugyan a hó, de a pályák szenzációsak voltak, és látni is jól lehetett. Szerintem kb. 100-an lehettünk összesen. Volt olyan menet, mikor nem találkoztunk senkivel...... Ilyen ritkán adatik sípályán.

Az árak ugyan kedvezőbbek, mint a nagyobb frekventáltabb helyeken, de nem jelentősen. Ezért tehát nem érdemes ide jönni. Aki viszont kerülné a tömeget és kevesebb pályával megelégszik, az megtalálja a számítását. A pályák szinte biztos hogy sokkal jobb állapotban maradnak zárásig, mint a zsúfoltabb nagyobb helyeken..

Nekünk tetszett, mivel a kis helyek között ez egy szimpatikus, változatos terep. Csak legyen jó a hó, és jó az idő.......
IMG-6429.JPG IMG-6416.JPG IMG-6432.JPG IMG-6413.JPG IMG-6419.JPG IMG-6430.JPG IMG-6432.JPG IMG-6417.JPG IMG-6410.JPG IMG-6441.JPG IMG-6435.JPG IMG-6445.JPG IMG-6447.JPG IMG-6448.JPG IMG-6408.JPG IMG-6409.JPG
Megéve-St. Gervais, 2016 jan. 23-30

Ha január, akkor síelés Franciaországban. Így volt ez idén is. Most Megéve-St. Gervais síterepére esett a választás. Ez a sírendszer, sok felvonóval, Megéve bübájos városkájával, LES Contamines-i átsíeléssel, és Chamonix valamint a Mont Blanc közelségével csábított bennünket. Elgondolkodtató azonban az alacsony fekvés, de bevállaltuk.
Az előrejelzések tavaszi meleget és éjszakai + fokokat ígértek még a hegyre is.....

Unitravel szervezéssel, buszos utazás Miskolcról 21 óra alatt. Ebbe, egy több mint 2 órás Chamonix városnézés is belefért. Csodálatos városka, lenyűgöző környezettben a Mont Blanc lábánál. Ha van lehetőség, érdemes időt szánni rá.

Szállásunk St. Gervais városában közvetlenül a kabinos lift mellett a Le Grand Panorámában volt. Francia viszonylatban nagyon jó szállásnak mondható. Két légteres 4 fős, 3 légteres 6 fős és 3-4 légteres 8 fős ( 2wc, fűrdő) apartmanok emeletes ágy nélkül! A 2 légteres 5-6 fős apartmanok viszont emeletes ágyasak. Ezekben az ajtóval zárható “gardrob” szerű hálórészben, ahol a kisméretű emeletes ágy található néhol még ablak sincs...... Természetesen se a konyhai, se az emeletes ágyas részben nincs szekrény így marad a táskából öltözés az ott lakoknak. Ezek szerintem alkalmatlanok 5-6 felnőtt elszállásolására, esetleg kisgyermekes családoknak lehetnek jók....
A többi apartmannal, nem volt gond. Az épületben fizetős szauna, a recepció közelében pedig ingyenes Wi-fi volt.
A kabin az épület közelében, pékség 2 percre, a hangulatos belváros 5-10 perc sétára..

A városból induló Bettex kabinnál Vasárnap reggel volt néhány perces sor, később ilyet nem tapasztaltunk. A rendszerre egyébként sem jellemző szerencsére a sorakozás. Ha időnként a központi lifteknél kialakultak sorok, azok nagyon rövid ideig tartottak. A lift rendszer a Franciaországban megszokott. Az alacsonyabb részekről többnyire régebbi (de nem lassú) kabinokkal juthatunk fel, majd a központi részeken gyors 4-6 ülős, sajnos buborék nélküli liftek üzemelnek.(ez most nem volt gond, de hideg, szeles, csapadékos időben nem szerencsés...) A rendszer szélein, valamint a kevésbé frekventált pályák mellett vannak a régebbi lassabb ülőszékesek és a húzóliftek. Megéve-ben az összekötő kabin (ROCHARBOIS) modern és gyors így tökéletes kapcsolatot biztosít a két oldal között.

Mi első nap a St. Gervais felöli részt jártuk be St. Nikolas De Veroce-tól a Megéve átemelőkabinon keresztül Rochebrune pályáin át egészen Cote 2000–ig, majd vissza a szállásig. A rendszer elsőre, kicsit nehezen átlátható, nem árt a térkép. Nyitástól zárásig nyomtuk, de természetesen 1 nap kevés az összes liftre és pályára. A fenti liftek 16.30-16.45-ig járnak, ezért nagyon sokat lehet menni. Nagyon tetszett hogy a városba vivő alsó kabin 17.30-ig jár, így nem kell sietni hazafelé. A nap végén mi lecsúsztunk a városba levezető pályán, ami akkor ratrakolt volt, de mivel több helyen keresztezi a hegyre vezető betonozott utat így néhányszor csatolni kell!!! Ez a pálya elsősorban a közvetlen mellette elhelyezkedő szállások megközelítését szolgálja. Viszonylag széles, nem meredek, így jól sielhető pálya. A legalsó részen szűkül csak le. Az utolsó szakaszon már kevesebb hó volt, mely a későbbi napokon tovább is csökkent, ezért a többi napon mi is a kabint használtuk hazafelé, ami közelebb is volt a szállásunkhoz mint a pálya vége.

Másnap reggel néhány kör a MONTS ROSSET ülőszékes és a PRINCESSE kabinos középállomásáig, majd Megéve városában síbuszozással mentünk a Le Jaillet/La Giettaz oldal felfedezésére, mivel ez a rész síbusszal közelíthető meg.
A síbuszok kb 20 percenként járnak, az interaktív megállókban kiírják mikor érkezik a következő busz. Meglepő volt, hogy az 1100m-en lévő völgy állomásig (Le Jaillet) le lehetett csúszni, még a majdnem teljesen déli fekvés ellenére is. Fent a + fokok ellenére jó viszonyok voltak, de a déli fekvésű pályák azért megengedtek. A rendszer legtávolabbi pontjához (Le Plan) egy hosszú “turista” pálya vezet, melyen most nem kellett botozni, de tavasszal melegben a deszkásoknak nem lehet egyszerű. A La Giettaz-i felső ülőlift pályái jók, kiváló hóviszonyokkal. Az alsó lift pályáját ilyenkor januárban szinte nem is süti a nap, ezért a szakasz végén található ratrakolt piros és fekete letörés szinte kuriózum volt. Ott jártunkkor talán itt találkoztunk a legjobb minőségű hóval ilyen meredek részen a rendszeren belül, pedig csak 1200-1300 m-en voltunk.... Ennek ellenére szinte senki sem használja ezt a részt, mert rövid a pálya és lassú a lift. A Le Torraz csúcson piknik hely, + érdekes képkeretes fotópont gyönyörű kilátással a hegyekre, többek között a Mont Blanc-ra. Itt, szép időben különleges képeket készíthetünk. Visszafelé haladva 2 húzóliftezés után indulhatunk Combloux irányába, ahol a Pertius lift mellett mi nagyon jókat mentünk. Ezen az oldalon nagyon kevesen voltak. Hazafelé a Jaillett kabin alatti pálya már elég mély volt, nagyon sütötte a nap, de simán használható volt. Vissza mentünk Megéve-be síbusszal, majd a templom melletti megállónál leszállva(a parkolóháznál), irány a CHAMOIS kabin, mely kb. 70-80 méterre van. Ha tovább mész a busszal, közelebb tesz le a liftekhez, de mi meg akartuk nézni Megéve “bűbájos” városközpontját és főterét, ami a kabin állomástól 40-50 méterre található. Nagyon hangulatos, érdemes megnézni. Innen 3 kabinozás egymás után a Mont d Arbois csúcs, ahonnan már St. Gervaisba lehet csúszni. Ha valaki hozzánk hasonlóan megnézi ezt a részt célszerű reggel egyenesen átjönni, mert a visszaút ideje a síbusz miatt nehezen kalkulálható, így “rohanás” lehet a vége. Érdemes 15:00 körül a Jaillet kabin alatti buszmegállóban lenni, különben kevés lehet az idő a visszaéréshez St. Gervais-be. Ez egy nagyon kellemes kirándulós nap volt, és még jót is síeltünk. Talán érdemesebb 4.- 5. napra hagyni,
mikorra már jobban ki síelte magát az ember.

A harmadik napon az iroda buszával átmentünk Les Contamines síterepére, mely St. Gervaistól mindössze 11 km-re található. Mindenképpen érdemes átmenni ha van rá lehetőség, mert széles jó pályák találhatóak ott, többnyire a fenyőfahatár felett. Lehetőleg napos, szélcsendes időt válasszunk, mert fent csak nyitott ülőszékes és húzóliftek vannak. (erről bővebben saját oldalán)

A következő napokban megtaláltuk kedvenc pályáinkat, többnyire azokon csúsztunk. A mi “toplistánk” a teljesség igénye nélkül (a síliftek szerint, sorrend nélkül):MONTS ROSSET ülőlift pályái, PRINCESSE kabin pályái, ROCHEBRUNE éS CABOCHE kabinok pályái, PETITE FONTAINE ülőlift pályája és a LANCHETTES húzólift pályája. A COTTE 2000 felső meredekebb pályái érdekes módon egész héten kemények maradtak (nem jeges, csak kemény!!), mivel gyakorlatilag nem süti januárban a nap. Az alsó pályák is kemények ott, szerintem az a rész nagy melegben vagy puha friss hó esetén lehet szuper.
Mivel érkezésünk előtt nagyobb mennyiségű természetes hó hullott, így lényegesen jobb körülmények között csúszhattunk, mintha jeges műhó alapon kellett volna dolgozniuk a pályakarbantartóknak. A pályán kívül csuszás lehetősége viszont korlátozott volt.

Elmondhatjuk, hogy az időjárás előrejelzés ellenére nagyon jót síeltünk. Sok napsütés, minimális szél, csapadék mentes időjárásunk volt. A naposabb oldalon időnként megengedtek, az északi részeken nagyon jók maradtak a pályák. Szerencsére az utolsót kivéve minden éjszaka fagyott, de utána a nappalokon nem maradt dermesztő hideg, így jó lehetett a hó minőség. Az utolsó napon nagyon jól járt aki korán kezdett, mert a + fokos éjszaka miatt olyan volt mintha frissen ratrakoltak volna. Aznap délre természetesen megengedtek a pályák de Cotte 2000 környékén, és az északi részeken még akkor is teljesen kemények voltak, ott nyoma sem volt a melegnek. Egy kis “taktikázással” ekkor is nagyon jó pályákon lehetett csúszni, délutánra pedig hirtelen vissza hűlt minden..

Összességében jó időben, jó havon, nagyon jót síeltünk, szerintem a vártnál is jobbat. Számomra érthetetlen hogy miért jár ide ennyire kevés magyar. Szórakoztató, változatos, viszonylag nagy sírendszer Les Contamines-i átsíeléssel, Megéve csodálatos városkájával, és Chamonix valamint a Mont Blanc közelségével. A Mont Blanc és az Aiguille du Midi folyamatosan csodálatos hátteret és fotótémát is biztosit. Igaz, elég alacsony fekvésű a terület és a felvonók is a Franciaországban megszokott színvonalúak (buborék nélküliek), de egyre kevesebb helyen lehet ilyen nyugodt kevésbé zsúfolt pályákon síelni. A pályakezelés szerintem kiváló volt, délután is jó pályákon csúszhattunk.

Haza utunk is rendben zajlott, 20 óra Miskolcig egy 2 órás Verona-i sétával, és sajnos egy szlovéniai tömegbaleset miatti kb. 30 perces tereléssel kiegészülve.

Többször voltam Franciaországban síelni, de számomra ez az egyik legjobb volt közülük....
Aosta völgy - Italia Courmayeur - Italia Mont Blanc alagút Mont Blanc alagút L IMG-5944.JPG Chamonix Chamonix 20160123-125453.jpg IMG-5852.JPG L L Chamonix Chamonix Chamonix IMG-5868.JPG Chamonix IMG-5878.JPG Chamonix IMG-6091.JPG IMG-6183.JPG St. Gervais St. Gervais - Le Grand Panorama St. Gervais Megéve-St.Gervais Megéve-St.Gervais Megéve Megéve-St.Gervais Megéve-St.Gervais Megéve-St.Gervais Megéve-St.Gervais IMG-6174.JPG Megéve Megéve-St.Gervais Megéve Megéve Megéve Megéve Megéve Megéve Megéve Megéve Megéve L L Megéve-St.Gervais Megéve-St.Gervais Megéve-St.Gervais Megéve-St.Gervais Le Plan-La Giettaz Le Torraz La Giettaz-Le Torraz La Giettaz-Le Torraz Le Christomet Combloux Megéve-Le Jaillet Megéve-Le Jaillet Les Contamines Les Contamines Les Contamines Les Contamines Les Contamines - háttérben a Mont Blanc Les Contamines - háttérben a Mont Blanc Les Contamines Verona Verona Verona Verona Verona Verona Verona Verona Verona Verona Verona
2015.02.03. Síterep: Val Cenis, mások beszámolói
Val Cenis 2015 jan. 25-30

Idei autóbuszos franciaországi síelésünk helyszínéül Val Cenist választottuk. Kedvező ár, jobb szállás, könnyebb, gyorsabb megközelítés, melyhez ugyan kisebb sírendszer társul.
Az utazás, most is a szokott módon, rendben zajlott az Unitravel szervezésében egy megfelelő síboxos busszal. Szállásunk a Valmontsban volt Lanslebourgban a sípálya mellett. Ez a korábbi leírásoknak megfelelően egy korrekt szállásnak mondható. Még kevés hó esetén is teljesen pályaszállás, mivel a mellette lévő pályát hóágyúzzák ha szükséges. A pálya közel, a főutca néhány percre, ingyenes kismedence, fizetős szauna és gőz, + reggelente bagett és sütemények a recepción. Igaz free WI-FI nincs, csak fizetős.

A hójelentésben olvasott adatok (50-180 cm) most is elgondolkoztatóak voltak mivel a völgyben a pályák mellett az északi oldalon a hóréteg kb. 5-15cm volt. Az 50 cm a pályákon lévő mesterséges hóra utalhatott, de azt így is túlzónak tartottuk. Az alsó részeken a korábbi meleg front nyomai a hóágyuzás ellenére is érződtek. A hegyen felfelé haladva egyre gyarapodott a hótakaró vastagsága, és kb. 1800m-től már jó minőségű természetes hó volt a pályákon és a pályák mellett is. ( ahonnan nem fújta el a szél..) A 180 cm-t azonban egy “kellő alapossággal” kiválasztott helyen mérhették...

Az elmúlt években az összekötő liftek (Termignon-Lanslebourg) kivételével nem sok fejlesztést lehetett látni.A Franciaországban megszokott viszonylag elavult liftpark található itt is. A fontosabb ülősliftek szerencsére gyorsak, csak a buborék hiányzik róluk a rossz időben.
A csúcsra vivő lift azonban egy lassúbb 4 üléses,( Igaz itt egy gyors 6 üléses könnyen zsúfoltságot okozhatna a legfelső részen.....) mint a Termignon-i felső ülős, mely úgyszintén régen megérett a cserére.

Sorakozni a kabinos lift kivételével szerintem sehol nem kellett egész héten, esetleg a solert 6 ülősnél időnként néhány percet, mivel az a legkedveltebb pályákhoz vitte a síelőket.
A mások által leírtak ellenében kijelenthető, hogy a nyitva tartott pályákat minden reggelre ratrakolták. Szerdára még a csúcsról induló fekete pályát is megjárták. Sajnálhatják akik később kezdtek, majd sopánkodtak a pályák állapota miatt.
Reggelente például szuper volt a Lanslebourgba vivő ramasse is. Később buckás lett, majd előkerült a műhó alap, ezért érdemes volt feljebb menni. Fent a szélesebb részek tovább bírták, a keskenyebb meredekebb pályák hamarabb buckásak lettek.(bec rouge,tomba,solert záráskor is jó volt) A pályán kívül minden nap lehetett csúszásra alkalmas területeket találni, még a hétvégi nagyobb havazás előtt is. Val Cenis egyik hiányossága, hogy kevés a szélesebb, kellemes esésű igazi “karvingolós” pálya. Akik kimondottan ezeket keresték, csalódás érte őket. Itt az alsó részeken a kék pályák nagy része a nyáron használt utak behavazott állapotban. Ezek keskenyek, így a meredekebb részeken pillanatok alatt buckásak és jegesek lettek. Viszont a zöld színnel jelzett pályán ( mely valójában a hágóra vezető “nyári” betonút) a legkezdőbbek is le tudtak csúszni a szállásig, ha volt türelmük hozzá.

A zord időjárás ellenére is végig lehetett síelni mind a 6 napot. Volt felhős, ködös idő, majd napsütés dermesztő hideggel, később enyhébb időben havazott, majd a havazáshoz szél is társult. Ennek ellenére nagyon jókat lehetett csúszni, csak alkalmazkodni kellett a körülményekhez. Szűk csapatunk minden nap nyitástól-zárásig nyomta. Az utolsó napon nem ment minden lift a felső részen a havazás és a szél miatt, pedig déltől járathatták volna a “solert” 6 ülőst is. A pályák ratrakoltan várták a síelőket....

Érdekes látvány volt, mikor pénteken délután 2 nap változó intenzitású havazás után a “mont cenis” húzólift környékén több helyen teljesen kilátszottak a kövek, mert a szél elfújta a havat.(Chopok-on láttunk ilyet bőven) Elgondolkodtató, mit írjanak ilyenkor a hójelentésben...... (pedig a hegyen 2 nap alatt esett minimum 30-40 cm hó!!!!)
Lanslebourg település már csütörtökön havas lett, a pénteki havazás után szombatra pedig “mesés”. Mondani sem kell a hangulatában mennyit változott a környezet.
Haza utazásunk reggelén ismét napsütés, és friss hó a völgyben. Jó lett volna maradni, vagy ekkor kellett volna érkeznünk.

Összességében jót síeltünk így is, bár az időjárás lehetett volna kegyesebb hozzánk. Természetesen jártunk ennél jobb, nagyobb síterepeken is, de itt is lehet csúszni akár egy hetet is. A rendszer nem túlságosan nagy, és viszonylag sok a pályák közötti átcsúszó szakasz, de ennek ellenére lehet itt jókat síelni. Abban az esetben, ha nem akarunk sokkal többet fizetni egy hasonló méretű sírendszerért (ilyen színvonalú abszolút pályaszállással!!!) akkor kénytelenek vagyunk ennyit utazni.
Első nap (vasárnap) viszonylag sokan voltunk, később kevesebben lettünk a pályákon. A lifteknél szerencsére nem kellett sorakozni. (a kabinosnál volt néha sor, de azt amúgy se használtuk) Aki járt nagyobb terepeken az tudja milyen az, ha rossz idő esetén lezárnak szektorokat, így kezdődik a “komolyabb” sorakozás a működő lifteknél.

Aki megpróbált és tudott alkalmazkodni a körülményekhez , az szerintem jól érezte magát....
IMG-5292.JPG Lanslebourg Valmonts Valmonts Valmonts A Lanslebourgba vezető pálya:ramasse IMG-5323.JPG IMG-5325.JPG A ratrakolt fekete pálya: M. Jacot met IMG-5317.JPG M.Jacot solert IMG-5329.JPG M.Jacot solert IMG-5333.JPG IMG-5346.JPG IMG-5344.JPG met ramasse IMG-5360.JPG IMG-5359.JPG IMG-5363.JPG Val Cenis IMG-5408.JPG IMG-5416.JPG IMG-5415.JPG Lanslebourg Lanslebourg Termignon Termignon Modane
2014.02.17. Síterep: Isola 2000, mások beszámolói
Isola. 2014 febr.8-15

Idei csoportos autóbuszos síelésünk helyszínéül Isolát választottuk, mivel próbáltunk ár-érték arányban megfelelő kisebb- olcsóbb, francia síhelyet választani. A déli fekvés ellenére is bízva a különleges klímában úgy döntöttünk megnézzük Isolát, sőt kipróbáljuk a szomszédos Auront mivel a síbérlet oda is érvényes.

Az elmúlt évekhez hasonlóan az Unitravellel utaztunk. A buszos utazás egy kényelmes új busszal most is zökkenőmentesen zajlott, bár a havazás miatti gyors hóláncozást nem kerülhették el „profi” sofőrjeink.

Megérkezés után átvettük a szállásainkat, a Les Adrets 2-ben, melyek sajnos a várt színvonalat sem érték el. Tudtuk hogy ebben az árkategóriában nem sok jóra számíthatunk, de ettől azért jobbat vártunk. Nagyon kicsi, rossz elosztású, régen felújított 4-6 fős stúdiók, egy 9 szintes épületben ahol egy közelmúltbeli tűzeset miatt csak 1 lift működött, megkeserítve ezzel a felsőbb szinteken elszállásolt utasokat.(Igaz erről a tényről kiragasztott tájékoztatón kértek elnézést) A 4 fős stúdió szerintem 1 családnak 2 felnőtt és 2 gyereknek megfelelő, de 4 felnőttnek nagyon szűk. A 6-os apartman, melyben mi is 6-an laktunk nagy tűrőképességet és állandó logisztikát , folyamatos átrendezést igényel. Ilyen kicsi konyha-étkezőt, melyben kihúzható ágy is van 2 fő részére még nem láttam. Most sikerült kipróbálnom. A helységben úgy lehet kinyitni az ágyat, hogy az étkező asztalt teljesen a konyhaszekrényre tolod, így talpalatnyi hely sem marad, és „természetesen” sem szekrény, sem polc nincs a helységben ahová pakolni tudnál. Így az apartman többi részében kell szét szórni a cuccodat ahol társaid is igen szűkösen vannak. Reggel azonnal ágyazás, átrendezés különben senki nem tud belépni a konyha részbe. Még szerencse hogy a WC külön volt a fürdőtől. Ez a színvonal már a „keletebről” érkezőknek is kevés, bár tudomásul kell venni, hogy többet fizetve természetesen jobb minőséget is kaphatunk. A kimondottan ár érzékeny utasoknak ajánlanám a szállást. Célszerű üreságyat (üreságyakat) fizetve csökkenteni a zsúfoltságot, vagy a tetőtéri „duplex 6-7 fős 2 WC-s több légteres nagyobb alapterületű apartmanokat kifizetni, igaz kicsit drágábban Meglepetésre az épületben nincs sítároló így bakancsban lehet közlekedni , ami láthatóan igénybe veszi a folyosókat, lépcsőházakat. Ez azoknak előny akik a sítárolókat nem képesek máshol sem használni. A fűtés jó volt és melegvíz is jutott mindenkinek így a „minimális” elvárást azért hozta a szállás.

Most pedig jöjjenek a pozitív tapasztalatok:
Szállásunk tökéletes helyen volt közel a pályákhoz, liftekhez, bolthoz stb. az előtérben lent ingyen wifi-vel. Isola bizonyította hogy különleges mikroklímával rendelkezik. Óriási és kiváló minőségű hó várt minket.(kb.200-310cm)
A rendszer nem túlságosan nagy, egy közepes síelő 1 nap alatt besíelheti az egészet.
A pályakezelés kiváló. Minden nap, sőt az éjszaka véget ért havazás után még hajnalban is ratrakoltak! Ebben a tekintetben szerintem itt elérték a sokat emlegetett „osztrák” szintet. A szűzhavat kedvelőkre is gondolva volt pálya amit csak fele szélességben jártak meg.
A liftek megfelelő színvonalúak, csak a gyorsabb 6-os liftekről hiányoltuk a buborékokat.
A lassabb 2 fős ülőliftek a kevésbe frekventált helyeken voltak. Tömeg nincs, sorokról zsúfoltságról nem lehet beszélni, sokszor magányosan lehet csúszni, ezért záráskor is jó állapotban voltak a pályák.
A viszonylag kis távolságok és szintkülönbség miatt nincs sok hűtte a hegyen, bár az ott tapasztalt árak miatt nekünk nem is hiányzott.
A település este kimondottan csendes, nem egy bulizós, inkább csak sétálós hely. Kevés étterem, pizzéria, pub, 2 sherpa (19.30 ig) , néhány bolt. Ami szükséges azt megtalálod. A felső kabinosnál is van ingyen wifi a központi épületben.
A hely nem okozott csalódást, bátran ajánlom ár-érték arányban megfelelő. Kicsit lehetne nagyobb a szintkülönbség , lehetnének hosszabbak a pályák, modernebb buborékos ülőliftek is jók lennének, de így is jó ebben az árkategóriában.
Mivel a liftekhez több nyomvonal is társul, ezeket kombinálva változatosakat csúszhatunk.
Mindenki talál számára megfelelő pályákat, sőt a pályán kívül is bőven van lehetőség, de ott a terep egyenetlensége miatt jobban oda kell figyelni nehogy a végén mászni keljen.
Szerintem nagy szerencsénk volt a hétközi havazással, ami után szikrázó napsütésben szűzhavazhatott aki akart, mert 6 napig csak pályában csúszni azért elég monoton lehet Isolán.
Egy különös gyakorlatot is láthattunk a hegyimentőktől, mikor az ülőszékes felvonóból mentést gyakorolták.
Természetesen a több száz kilométeres helyekhez nem szabad hasonlítani, de nekem összességében tetszett.

Auront érdemes megnézni.. Egy kellemes napot tölthetsz ott. Széles , egyenletes carving pályák ,kimondottan élvezhető kanyargós erdei kékek, pirosak sőt Franciaországban ritkán látott ratrakolt tükörsima fekete pályák.Nagyon kevesen voltunk, így itt is tökéletesek maradtak a pályák zárásig!! A pályán kívüli szűzhavas csúszás itt jobban átlátható egyszerűbb tájékozódást igénylő feladat. Mi csodálatos napsütésben voltunk itt, de havazásban, vagy hideg szeles időben , ha nem jár a „nagy” kabin kellemetlen lehet a buborék nélküli ülőszékesekkel felvonózni. Ez a rendszer is bejárható 1 nap alatt. Nekem jobban tetszettek az Auron-i pályák, de ez szubjektív vélemény. Ha néhány ülőszékest modern buborékosra cserélnének még jobb lenne a hely. A változatosság kedvéért mindenképpen megérte átmenni.

Hazautazásnál kihagyhatatlan a Monacó-i városnézős pihenő. Ha voltál már ott szívesen visszatérsz, ha először jársz arra nem kérdés hogy megnézed. Látni kell !!

Összefoglalva: Szerintem megérte ennyit utazni. Kiváló hóviszonyok mellett, friss havon, nagyszerűen előkészített pályákon jót síeltünk. Meglepően kevesen voltunk, igy jó pályákon sielhettünk zárás elött is. A kitartóbbak a havazás alatt is végig csúszhatták a teljes napot, a másnapi körülmények pedig csodálatosak voltak. Tartalmas hetünk volt Auronnal és Monacóval kibővítve így a gyengébb szállás ellenére is pozitív élményekkel tértünk haza.
si-2014-Isola-Auron-012.jpg si-2014-Isola-Auron-021.jpg 20140210-210200.jpg 20140210-222909.jpg 20140210-222830.jpg 20140210-222305.jpg si-2014-Isola-Auron-025.jpg si-2014-Isola-Auron-037.jpg si-2014-Isola-Auron-239.jpg si-2014-Isola-Auron-043.jpg si-2014-Isola-Auron-054.jpg si-2014-Isola-Auron-063.jpg si-2014-Isola-Auron-076.jpg si-2014-Isola-Auron-079.jpg si-2014-Isola-Auron-083.jpg si-2014-Isola-Auron-096.jpg si-2014-Isola-Auron-103.jpg si-2014-Isola-Auron-102.jpg si-2014-Isola-Auron-087.jpg si-2014-Isola-Auron-111.jpg si-2014-Isola-Auron-114.jpg si-2014-Isola-Auron-117.jpg si-2014-Isola-Auron-132.jpg si-2014-Isola-Auron-157.jpg si-2014-Isola-Auron-154.jpg si-2014-Isola-Auron-165.jpg si-2014-Isola-Auron-169.jpg si-2014-Isola-Auron-172.jpg si-2014-Isola-Auron-191.jpg si-2014-Isola-Auron-197.jpg si-2014-Isola-Auron-265.jpg si-2014-Isola-Auron-198.jpg si-2014-Isola-Auron-209.jpg si-2014-Isola-Auron-204.jpg si-2014-Isola-Auron-210.jpg si-2014-Isola-Auron-212.jpg si-2014-Isola-Auron-216.jpg si-2014-Isola-Auron-214.jpg si-2014-Isola-Auron-262.jpg si-2014-Isola-Auron-272.jpg si-2014-Isola-Auron-281.jpg si-2014-Isola-Auron-291.jpg si-2014-Isola-Auron-295.jpg si-2014-Isola-Auron-304.jpg si-2014-Isola-Auron-306.jpg si-2014-Isola-Auron-307.jpg 20140210-222457.jpg 20140210-214610.jpg 20140210-210311.jpg si-2014-Isola-Auron-338.jpg si-2014-Isola-Auron-348.jpg si-2014-Isola-Auron-366.jpg si-2014-Isola-Auron-370.jpg si-2014-Isola-Auron-379.jpg si-2014-Isola-Auron-380.jpg si-2014-Isola-Auron-382.jpg si-2014-Isola-Auron-391.jpg si-2014-Isola-Auron-406.jpg si-2014-Isola-Auron-410.jpg si-2014-Isola-Auron-429.jpg si-2014-Isola-Auron-430.jpg si-2014-Isola-Auron-433.jpg si-2014-Isola-Auron-435.jpg si-2014-Isola-Auron-459.jpg si-2014-Isola-Auron-467.jpg si-2014-Isola-Auron-472.jpg si-2014-Isola-Auron-473.jpg 20140210-215320.jpg 20140210-222706.jpg 20140210-221735.jpg 20140210-221709.jpg si-2014-Isola-Auron-490.jpg si-2014-Isola-Auron-521.jpg si-2014-Isola-Auron-548.jpg si-2014-Isola-Auron-615.jpg si-2014-Isola-Auron-611.jpg si-2014-Isola-Auron-628.jpg
2013.04.25. Síterep: Pitztal gleccser, mások beszámolói
Pitztal 2013 Ápr.21

Átutazóban jártunk a környéken,és szezonzáró síelésként érkeztünk a gleccserre,ahol még nem voltunk korábban.Az időponttól függetlenül igazi téli körülmények fogadtak bennünket(290-420cm hó). Két nappal elöttünk lehűlés, és 40cm friss hó érkezett így a pályák tökéletesek voltak és a hőmérséklet is -5,0, között maradt a gleccseren nappal is.A völgyben természetesen már + fokok voltak nappal,és a következő hétre +15,+20fokot jeleztek előre.

A vasárnapi időpont ellenére is kevesen voltunk,a felső parkolók sem teltek meg.A sikló 20 percenként járt és 8 percen belül 2840m-re "repített" bennünket.Fent változékony,kicsit szeles idő volt, felhős,napos időszakok váltogatták egymást.A felhős időszakokban a korlátozott látótáv miatt a tájékozódás nem volt kellemes, de szerencsére déltől a napsütés állandósult.így a síelés tökéletes lett,de sajnos a kilátóból a körpanoráma kimaradt,mert teljesen nem tisztult ki az idő.

A liftek fent korszerűek, gyorsak, panasz nem lehet rájuk.A pályákat ratrakolták, és mivel kevesen voltunk még késő délután is kitűnő állapotban voltak.Aki "szűzhavazni" akart, az a felső részeken a pályák mellett talált magának helyet,a lenti részek meredeksége sajnos kevés ehhez.

A pályákról:
Az "új" felső kabinos tetejétől egy szűk csatorna vezet a pályákig,ez tömegben "kellemetlen" lehet.A pályák felső szakasza erős piros,de széles és folyamatos lejtésű,majd enyhébb kellemes dőlésű rész után egy lankás szakasszal csatlakozunk a csákányos pályájába, aminek a legalja már alig lejt.
A lenti kabinos pályája(36) egy lankásabb szakasz után egy kellemes esésű igazi "karvingolós" pálya.Sajnos a lift előtti utolsó szakasz itt is alig lejt.A párhuzamos pályák hasonlóak, itt található a snowpark és a bordercross-pálya is.
A hosszabb húzólift pályája "gyenge" piros,a rövidé teljesen tanuló pálya.
A pályák megfelelő dőlésű részei szélesek ,így sokáig jó állapotban maradnak.
A 3440m-en lévő kabinállomás,mely Ausztriában a legmagasabbra vivő lift felső állomása, valóban kuriózum az étteremmel és a kilátóval.Tiszta napos időben csodálatos.

Összegezve a síhelyet,elmondható hogy így a Rifflsee bezárásával 37 km-re "zsugorodó" pályarendszer is megfelel egy néhány napos csúszás helyszínének.Kezelt széles pályák, korszerű liftek,hibátlan infrastruktúra.Igaz,mi szuper hóminőség,és kiváló hőmérséklet mellett csúsztunk,de tavaszi-nyári melegben,vagy több(mélyebb) friss hónál problémásabbak lehetnek a lankás részek.

A völgyben a szállás árak természetesen kedvezőbbek mint a frekventáltabb Sölden vagy Stubaital környéki szállások.
Így a gleccservasúttól néhány percre lévő 3*-os superior Hotel Gundolf is elérhetőbb,internetes szálláskereső honlapon keresztül foglalva.Kifogástalan ellátás,kedves személyzet,szuper wellnes,szállodai síbusz és magyar felszolgáló az étteremben.

Nekünk tetszett,szívesen visszajönnénk. Ha a teljes 60km sírendszer üzemel megfelelő hóviszonyok és időjárás mellett biztosan megfelel mindenkinek néhány napra.
Útban felfelé Sieles-2013-Pitztal-040.jpg Sieles-2013-Pitztal-041.jpg Sieles-2013-Pitztal-099.jpg Sieles-2013-Pitztal-110.jpg Sieles-2013-Pitztal-157.jpg Sieles-2013-Pitztal-100.jpg Sieles-2013-Pitztal-129.jpg Sieles-2013-Pitztal-134.jpg Sieles-2013-Pitztal-154.jpg Sieles-2013-Pitztal-095.jpg Sieles-2013-Pitztal-122.jpg Sieles-2013-Pitztal-123.jpg Sieles-2013-Pitztal-136.jpg Sieles-2013-Pitztal-161.jpg Sieles-2013-Pitztal-166.jpg Sieles-2013-Pitztal-143.jpg Sieles-2013-Pitztal-148.jpg Sieles-2013-Pitztal-177.jpg Sieles-2013-Pitztal-188.jpg Sieles-2013-Pitztal-189.jpg Hotel Gundolf ***S Sieles-2013-Pitztal-209.jpg
2013.03.20. Síterep: Kasberg - Grünau, mások beszámolói
Kasberg-Grünau 2013 márc 17

Munkámból kifolyólag jártunk a környéken barátaimmal, és kerestünk egy helyet az A1 autópálya közelében egynapos síelésre.Úgy döntöttünk megnézzük,mivel még nem jártunk itt.

Kellemes napos idő,és jó hóviszonyok fogadtak minket.A vasárnapi időpont ellenére sem voltak sokan,sorakozni sehol nem kellett.Azt tudtuk hogy inkább családi a síhely,de bíztunk benne hogy a 40-km egy napra elég lesz.

Nem csalódtunk,de csoda se ért minket.Ez egy igazi gyerekes, családi síhely,ahol jó időben a miénkhez hasonló körülmények mellett egy kellemes napot lehet eltölteni.

A kabinos pályája (1) ugyan hosszabb, meredekebb letörések után lankásabb szűkebb részek váltogatják egymást,de néhány kör után mindenképpen tovább áll az ember.A körbe lejövő kék egy gyerekeknek való turista pálya meglepően sok felfelé tartó sítúrázóval.A kabinos tetejénél néhány kellemes kék tanulópálya és húzóliftekkel ellátott igaz nagyon rövid de jól csúszható pirosak vannak.
Ha ezt a részt bejárta az ember jöhet a felső rész.A felső kabin után jöhetnek az ülőszékes lifthez tartozó pályák.
Sajnos ezek is lehetnének hosszabbak,szélesebbek és egyenletesebbek.Most kevesen csúsztunk rajtuk,de főszezonban zsúfoltabbak lehetnek.A felső részen két húzólift található ezen kívül.Az elsőhöz egy tanuló kék pálya tartozik és egy snow park néhány elemmel.A végére hagytam a nekünk leginkább megfelelő adottságokkal rendelkező pályákat.A 12,13-as pályák már megfelelő meredekségű és szélességű pályák,melyekhez most tökéletes hóminőség társult,még zárás előtt is kiváló állapotban voltak.De el kell ismerni hogy lehetnének legalább kétszer ilyen hosszúak.A síelés végéhez érve a hegy tetejéről végig csúszhatnak a gyerekek és családosok is a parkolóig,mivel lefelé minden szakaszhoz tartozik "kék" alternatíva.

Összegezve a tapasztaltakat,megállapítható hogy inkább családosoknak ,gyerekeknek, kezdő síelőknek való a terület de ilyenkor, már nem főszezonban(!) megfelelő időjárás és hóviszony esetén haladóbb sízők is egy kellemes napot tölthetnek itt,ha elviselik a húzólifteket és a rövidebb pályákat.A 40km pálya,még ha sok helyen 1 lifthez több pálya is társul ad annyi változatosságot hogy ne érezzen hiányt az ember a nap végén.A hely szép,a pályák kezeltek,melegedők-éttermek vannak,az ellátás tökéletes volt.Több napra más területet választanék,de örülök hogy itt is jártam,jót síeltünk,kellemes emlék.
sieles-2013-Kasberg-Grunau-021.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-017.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-025.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-026.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-029.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-034.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-035.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-049.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-045.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-051.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-054.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-056.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-038.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-066.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-063.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-068.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-069.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-070.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-072.jpg sieles-2013-Kasberg-Grunau-073.jpg
2013.02.22. Síterep: Maribor - Pohorje, mások beszámolói
Maribor 2013. febr 17-20. - "Ilyennek láttam"

Sok országban síeltünk, de Szlovéniában még nem, ezért a relatív közelsége miatt (Miskolc 530km, 5.5óra) úgy döntöttünk kipróbáljuk. Környezetünkben inkább negatív értékeléseket hallottunk, és a fórumon is megoszlottak a vélemények, de így is belevágtunk. Csábító volt a főszezoni "boom" akció(Hotel Aréna 3nap fp-hoz 3.5 napos síbérlet ingyen). Hó is esett az indulásunk előtti napokban ezért bíztunk benne hogy nem hibázunk. Kijelenthetem jól döntöttünk.
A szállás kiváló,"nyugatabbra" is megállná a helyét.Tökéletes pályaszállás a vártnál jobb ellátással+wellness.
A megérkezés napján 14h-tól érvényes a síbérlet, mi egyből síeltünk,de ezt ki lehet hagyni,mivel 16-18h-ig ratrakolják a pályát az esti sízéshez ami nagyon hangulatos,kimondottan élvezhető és meglepően kevesen vannak.
Reggelre az összes pályát ratrakolták. Érdemes korán kezdeni, mivel a bolfenki oldal meredekebb részein a kökemény mühó alapról gyorsan lecsúszkálják a ratrak álltal készített felső réteget,és utána a kemény alap marad.Ezen az oldalon a felső rész kellemes tanulópálya (délután is tökéletes hóminőséggel), majd a középső ülőlift pályái, meredekebb,carvingolós pályák. A kabinhoz egy keskenyebb kék lecsúszó vezet,míg a "stadion"-ba egy meredek pálya visz le. A középső ülőlift már gyorsabb, a többi ülő lassú és régi. Erről az oldalról ennyit.
A kabinos lift tetejétől néhány méterre indul a síbusz az areh-i oldalra. Menet idő 15-20 perc. Deszkásoknak és azoknak ajánlom akik a közbülső húzóliftes pályákon nem akarnak csúszni. Csak "tranzitként" átcsúszni nem érdemes (Areh felé 4 felvonózás)mert a pályák között több helyen kell botozni,ez inkább sífutó,kiránduló élményt ad.A pályatérkép természetesen nem méretarányos,nem látszik rajta hogy az egymás mellett lévő pályák között akár 1 km-es távolság is lehet,amin az átcsúszás néhol "munkás" feladat még sível is.Aki viszont csúszni akar a közbülső pályákon azoknak bátran ajánlom,megéri.
Stolp ülőlift lassú 2 személyes,teljesen kezdőknek üres kék pályával. Videc húzólift kellemes hullámos carvingolós pálya melyen magányosan lehettek a délután is tökéletes kicsit rövid pályán. A Partizanka húzólift már hosszabb kellemes esésű és ugyancsak kevés ember által használt kimondott carvingolós széles pálya mellett van.Itt érdemes időzni egy darabig. Az Areh-i központba vivő Ruska huzók mellett inkább tanulóknak való kék pályán csúszhat aki azt szereti. Az Areh-i oldal fő pályája a Pisker buborékos ülőlift pályája. Ez egy hosszú,széles nem túl meredek pálya mely szinte minden tudásszintnek megfelel.Közvetlen mellette a Cojzarica húzóliftek(tányéros+csákányos)is egy tökéletes igaz rövid pályát szolgálnak ki. Felette a zigart egy tányérossal ellátott tanulópálya. Ennyit a pályákról. Az areh-i oldalon jobb a hóminőség,még zárás előtt is tökéletesek voltak a pályák. Meglepett,hogy itt a központi részen kívül nem láttunk beülős éttermet csak a Zigart alatt az erdőben(3-4 perc csúszás,+ kis botozás)a Cojzarica
házat. Hideg volt, kívántuk a meleget. Itt volt kaja+ meleg cserépkályha.
Visszaút: ha van időd síelni a közbülső pályákon akkor csúszva,egyébként gyorsabb és kényelmesebb a síbusz.

Összefoglalva:2-3napra kellemes hely megfelelő időjárás és hóviszony esetén azoknak akik elfogadják hogy rövidebb pályákon csúsznak és húzóliftekkel is hajlandóak felvonózni.Cserébe kiváló ellátás+wellness+hangulatos esti síelések. Kezdőknek kellemes tanulópályák, de mi gyakorlottabbak is találtunk magunknak megfelelőt. .Deszkásoknak az átcsúszások "katasztrófa" lehet. A nagyobb nyugati helyekhez nem szabad hasonlítani,de ár-érték arányban tökéletes. Kevesebb hóval,melegebb időben nem biztos hogy ezt írnám.
Sajnos egy dolog kimaradt,nem voltunk a belvárosban. A pályaszállásról nem hagytuk ki az esti sízést,mert itt a vacsora is belefér mellé.
Eggyel több érv, amiért még visszajönnénk.
Hotel Aréna - pályaszállás Hotel Aréna - kilátás Bolfenk  a középső szakasz este A Postela ülőlift pályái este Bolfenk - hangulatos pihenő Bolfenk - Felső kék szakasz Bolfenk - középső piros szakasz Bolfenk - középső erdei piros szakasz Stolp ülőlift A Stolp ülőlift kék pályája Areh - Videc húzólift hullámos erdei pályája Areh - Partizanka lift és a pályája Areh - Partizanka lift és a pályája napfürdőzés Areh - Ruska melletti pálya Areh - Pisker ülőlift és a Cojzarica huzóliftek Areh - Pisker melletti piros pálya alsószakasz Egy "munkás" erdei átcsúszó Areh - Cojzarica ház Areh - Cojzarica melletti pihenő Areh - erdei átcsúszó Sífutók kutyával,  a Pisker mellett
2013.02.06. Síterep: La Plagne, mások beszámolói
La Plagne-Les Arcs 2013 jan 27-febr 01

Mi is eltöltöttünk egy hetet ezen a sírendszeren,megjegyzem rövidnek bizonyult az idő.
Unitravel szervezés,buszos utazás(Miskolcról 20.5 óra)és kifogástalan szállások Bellecotén a St Jacquesben(4-5-7-fős).Sajnos a 2 fős stúdiókról ez nem mondható el,(kicsik,drágák,emeletes ágyasak!!!) ezeket érdemes kerülni.
Sok helyen síeltem Fro-ban ,de szerintem ez az egyik legjobb rendszer közülük.Sokrétű,változatos,ahol mindenki talál számára megfelelő helyet pályán vagy pályán kívül.A felvonók lehetnének korszerűbbek is ,de a rendszer kárpótol minket ezért a hiányosságért.(Bár lehet hogy -20fok körüli hőmérséklet után másképp nyilatkoznék,de nekünk nem volt hideg szeles időnk,sőt még kicsit meleg is volt.
A pályák leírásába nem kezdenék bele,mert hosszú lenne,és előttem többen is megtették.Nagy általánosságban elmondható,hogy a központi részeken többen vannak,a rendszer szélein (Montchavin,Montalbert,Champagny)magányosabban csúszhatunk.Nekem személy szerint,nagyon tetszettek az alacsonyabb erdei pályák,de a fenti részeken lévő jobb hóminőségű pályák és pályán kívüli részek is tetszettek.Rengeteg szűzhavas lehetőség van,minden tudásszintnek megfelelő.Természetesen ez időjárás és hó függő de most úgy érzem az utolsó nap kivételével szerencsénk volt.A gleccserre jó időben fel kell menni,gyönyörű kilátás közepes sí élmény,mi itt kezdtük az első napot.
Les Arcs-ba 2 nap sikerült átmenni(az utolsó napi havazás miatt nem 3 nap),nekem ez jobban tetszett mint La Plagne.
Elsősorban nekem is a kifogástalan erdei piros pályák ,és a folyamatos lejtésű igazi "carvingolós" kékek tetszettek.Az átsíeléstől nem kell tartani a Bellecotéről induló arpette ülőlift után a kényelmesebbek egy kötelet fogva még vontathatták magukat,de utána tökéletesen élvezhető pályákon csúszol a Vanoise Express óriáskabinig.(kabin menetidő 4 perc)
Végig sieltük ezt az oldalt is(Villaroger,Arc 1600.stb) Az Aiguille Rouge gleccserre egyszer mindenkinek érdemes felmennie a kilátás miatt,de a kiváló hóminőség ellenére is lehet ettől jobbakat csúszni lentebb is,sorakozás nélkül.A szűzhavas lehetőségek itt is széleskörűek,csak az nem talál aki nem akar.
Összegzésképp,szerintem sokrétű változatos rendszer aki szeret barangolhat,vagy a neki legmegfelelőbb stílusú részeken csúszhat pályában vagy azon kívül. Talán csak azok nem használják ki a rendszer adottságait akik szigorúan tükörsima pályán szeretnének carvingolni,bár ilyen részeket is találni többet.
Az idő változatos volt, szerencsére sok napsütéssel,éjszakai havazás utáni 25cm-es porhóval,majd hétvégére enyhült az idő és kifagyott ratraknyomos "recegőssé" váltak az alacsonyabb részek,végül utolsó nap havazás,lent havas eső,eső.Ez nem hiányzott.
Hazaút busszal Miskolcig 21.5 óra. Albertvillei vásárlás (1 óra),és szlovéniai hóvihar ellenére.
Számomra most is bebizonyosodott hogy aki szereti az ilyen stílusú rendszereket,annak érdemes ennyit utazni.
Nekem tetszett.
2012.02.09. Síterep: Les 2 Alpes, mások beszámolói
Les 2 Alpes, Flocon d'or, 2012 jan 28-febr 4.

Sok éve síelek,de csak most elöszőr írok hozzászolást ,abból a célból hogy talán segíthetek az utánunk ide érkezőknek.Buszos utazás,Flocon d'or-ban szállás az Unitraveltől...,sok rosszat olvastunk előre a fórumon.Ezek után Miskolcról a buszozás 20,5 óra!!! A Flocon d'or szálláson a csoport (40fő) 1 emeleten lett elhelyezve Fro-i viszonylatban korrekt méretű appartmanokban!!!Ezek kellemes meglepetések!! A gleccser megközelítésével kapcsolatban kiegészíteném a "dannydog" álltal leírtakat.Ha valaki nem akar körbe síelni,az a házból kilépve csatolhat és 100m csuszás után a "super venosc" ülőlift aljánál találja magát.(csak teljesen kezdőknek nem ajánlott).Itt a síből kilépve gyalog le kb 20 lépcsőn,majd 40m gyaloglás és a "4"-es buszmegállóban vagy,ami a Flocon d'or-tól 100-m re induló "zöld" síbusz és a városban körbe járó "piros" síbusz közös megállója.(Ezzel a csuszással és kis gyaloglással kiváltottad a "zöld" síbuszt.kb 4-5 perc)
Innen a "piros" busszal utazhatsz a Jandri-ig,vagy keresztbe gyalogolsz (kb 3 perc) a szemben lévő Viking huzólifthez aminek a tetejétől a jandriig siklassz.(ha nem jött azonnal a síbusz mi ezt választottuk) Flocon d'or-Jandri felső allomás(3200) 44perc (lányokkal)!!! Hazaút:(1)-vagy körbesíelsz a VALLÉE BLANCHE oldalon a házig,(2)-vagy buszozól a jandritól a "4"-es megállónál átszálással,(3)-vagy lesíelsz a Viking lifthez és 3 perc alatt átsétálsz a "4"-es megállóba ahonnan a "zöld" busszal hazamész.(kb 20 percenként jár,5 perc az út) Az esti városi séták után,ha már nem jár a "zöld"busz a házhoz vezető 360 lépcső a páromnak egy végigsíelt nap,+vacsora és séta után hóesésben 6,5 perc volt.(utcai cípőben, csomagok nélkül normál tempóval)Aki ezt nem bírja valóban jobb ha lent lakik.Nekünk tetszett,meg voltunk elégedve vele!!!
Egyébként a hely inkább "freeride" síelőknek ajánlott a jelenlegi hóviszonyok esetén.Kellemes dőlésű széles carving pályák csak fent 2600m-től vannak.Én a 6 nap alatt végig a sízsákban hagytam a "race sl"-t,sőt a nagy havazás után béreltem egy "big muontain" sít.Nagy élmény,mindenkinek ajánlom.Persze ha nem lessz friss hó és kikeményedik a pálya jöhet a "race sl" verzíó.Jelenleg a városba tartó alsó fekete pályák is szuper állapotban vannak,jobb megoldás ezeket használni hazacsuszásra is a zöld helyett,melyen "állítólag" hóekében araszoló kiszámíthatatlan mozgású embereket kell kerülgetni folyamatosan.
Én másodszor jártam itt, és a zord ídőjárás (-15-25fok,és havazás) ellenére is tetszett.Remélem segítettem az utánunk ide érkezőknek.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE » UTASBIZTOSÍTÁS -10% » INGYENES TANÁCSADÁS » SÍELŐK NAPTÁRA »
A SIELOK.HU SZÁMOKBAN
A portált jelenleg 54 vendég és 0 regisztrált felhasználó látogatja.