Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Élménybeszámolók

Puskás András kiemelt beszámolói
Puskás András
17 élménybeszámolót írt
17
15 éve tag
Franciaország
La Plagne
2024.02.23.
Hát egy kicsit hagytam leülepedni a Paradiski január végi "tavaszi síelés élményét", aztán össze vagdostam két anyagot a két síterepre, hogy a szép emlékek azért maradjanak meg:

https://sielok.hu/video/604808/

https://sielok.hu/video/407040/
Puskás András
17 élménybeszámolót írt
17
15 éve tag
Franciaország
La Plagne
2024.01.28.
Paradiski sírégió január 20-27, szállás Les Coches, Backgammon 8 fős apartman, két fürdőszoba, két külön wc, kettő db cipőszárítós síléc tárolós szekrénnyel az alsó szinten.
Az apartman szobái elég szűkösek, szekrény, pakolási lehetőség minimális, de a konyha jól felszerelt.
A kettő síléc tároló szekrénybe nem fértünk be heten, egy cipő mindig kiszorult, a lécekkel is állandóan matekozni kellett. Ha mind méretesebb lett volna be sem tudjuk rakni, pedig csak egy bord volt.
A szállás valóban pályaszállás, kb.: 50 m emelkedő és lehetett csatolni, de mivel az időjárás nem volt hozzánk kegyes, erős plusszok, olvadás és még eső is, ami éjszaka kifagyott, így a kijövetel a jégpáncélon elég horrorisztikus volt.
Mivel néhány baleset is történt közvetlenül a bejáratnál, tettek ki két db gumiszőnyeget a lépcső aljához, de ez csak az elindulásban segített, a feljutás és lejövetel sícipőben, elég kalandos volt.

A La Plagne pálya rendszer a térkép alapján szupernek tűnik, kék, piros és fekete pályák rendezett formában a hegy két oldalán, de a gyakorlatban azért nem olyan egyszerűen átjárható. A szállásunk elhelyezkedéséből adodóan úgy fogalmaznék, hogy egy kisebb, szállás oldali és egy nagyobb, a hegy két oldalát felölelő pálya rendszerről van szó, mely egyszerű halandóknak csak egy útvonalon járható oda és vissza is. Ebből adódóan szinte állandóan zsúfolt, főleg reggel és délután.

A pályákról röviden, csak a főbb ismérvek:
Feketének jelölt pálya mind kezeletlen bucka pálya, melyek jó része lezárt állapotban volt.
Ami nyitva volt, azt csak az különböztette meg a pályán kívüli résztől, hogy két oldalt fel volt tűzve, s a karók között sokkal nagyobbak voltak a buckák mint mellette.
Néhányukat megcsúszva “kegyetlen” kemény, bucka síelésre sem alkalmas, csak adrenalin függőknek javasolt. Természetesen ilyen időjárási körülmények között nem is lehet másra számítani.
A pirosnak jelölt pályákat esetenként igen sötét pirosnak mondanám, s nem egyszer tapasztaltam, hogy már jó ideje ratrak sem járt rajta, mert igen masszív bucka tenger borította.
A kéknek jelölt pályák is érdekesek voltak, mert nagyon sok helyen ha nem volt megfelelő lendült (ami egy kezdőnél, sokszor közép haladónál is hiányzik), akkor kellett botozni, vagy gyalogolni rendesen.
A másik probléma talán azoknak akik ijedősebbek, hogy némelyik kék pályán váratlanul és kikerülhetetlenül fekete pályákat megszégyenítő meredek letöréssel lehet találkozni.

Mivel rendelkeztem kiegészítéssel a síbérletre, így két napot Les Arcs síterepen időztem ami a Vanoise Express-el könnyen megközelíthető volt.
A pálya rendszer sokkal átjárhatóbb, a tapasztalatok a pályák jelölésével ugyan az mint fentebb, azzal a különbséggel, hogy itt a kékek sokkal egyenletesebb lejtésűek.

Szerencsére a felsőbb részeken nagyon jók voltak a pályák, de ahogy egyre lejebb jutott az ember, jeges, kásás, műhavas, esetenként igen vizes havon lehetett csak csúszni. Ebből adódóan teljesen olyan benyomás alakult ki bennem, mintha egy tavaszi síelésen vetten volna részt, így január végén, ami elég romboló hatással van az össz képre.

Alapvetően nagyon jót síeltem, minden lehetőséget próbáltam kihasználni kezdéstől zárásig minden nap, így megfelelő pályakilométerrel és érdekes sí
élményekkel lettem gazdagabb, de biztos, hogy ide nem fogok még egyszer vissza jönni.
IMG-2395.jpeg
IMG-2407.jpeg
IMG-2601.jpeg
IMG-2422.jpeg
IMG-2425.jpeg
IMG-2426.jpeg
IMG-2431.jpeg
IMG-2428.jpeg
IMG-2453.jpeg
IMG-2464.jpeg
IMG-2417.jpeg
IMG-2445.jpeg
IMG-2446.jpeg
IMG-2451.jpeg
IMG-2457.jpeg
IMG-2482.jpeg
IMG-2490.jpeg
IMG-2496.jpeg
IMG-2505.jpeg
IMG-2507.jpeg
IMG-2508.jpeg
IMG-2512.jpeg
IMG-2513.jpeg
IMG-2514.jpeg
IMG-2523.jpeg
IMG-2544.jpeg
IMG-2549.jpeg
IMG-2573.jpeg
IMG-2580.jpeg
IMG-2574.jpeg
IMG-2582.jpeg
IMG-2587.jpeg
IMG-2625.jpeg
IMG-2642.jpeg
IMG-2645.jpeg
IMG-2646.jpeg
IMG-2668.jpeg
IMG-2653.jpeg
IMG-2701.jpeg
IMG-2712.PNG
IMG-2714.JPG
IMG-2715.PNG
IMG-2716.JPG
IMG-2717.PNG
IMG-2718.JPG
IMG-2719.PNG
IMG-2720.JPG
IMG-2721.PNG
IMG-2722.JPG
IMG-2723.PNG
IMG-2724.JPG
Puskás András
17 élménybeszámolót írt
17
15 éve tag
Bosznia
Jahorina
2023.03.09.
Sziasztok!
Kicsit bizonytalan vagyok, hogy jó ötlet-e most írni, még az események közvetlen hatása alatt, vagy majd otthonról, amikor már csak vissza emlékezik valaki.

Írok, miért ne írnék, hisz síelni nem tudok, időm mint a tenger, amíg szobatársaim az apartmanban készítik a kaját.

Hirtelen felindulásból kerültem ide, mivel a Dolomitokból hazatérve egy öt napos sítúrából, amiért mentem, hogy majd csúszok egy jót klasszikus körülmények között fejtetőig érő hóban a túrázások során, hát nem jött össze, de a túrák kiválóak voltak, a csúszások meg mint Chopokon a pályán kívüli részek lefagyott állapotban, csak 2.500-on.

Szóval azonnal ki kell elégítenem a csúszási igényemet valami elfogadható áron olyan helyen ahol még nem voltam, s mindig ki szerettem volna próbálni. Így botlottam bele ebbe az útba indulás előtt 10 nappal. Természetesen időjárás előre jelzés vagy négy helyen, mindenhol arra a hétre mínuszok, három napra havazás, összesen kb: 50 cm friss hó lesz, a jelenlegi ( akkor látott) 105 cm-hez. Szuper, gondoltam én, telefon, egy óra alatt lezsíroztam mindent, Jahorina március 4-11, 8 nap, 7 éjszaka, 6 nap síelés, kisbuszos utazás.

Szokványos utazás, szokványos érkezés, szokványos körülmények az apartmanban, a sípálya aljánál az esti síelésnél, mint Bukovel, csak nem annyira csili-vili.
Csak mintha olvadna, pedig este nyolc van, meg elég kásás, de majd reggelre kifagy, gondoltam én, hát nem.

Természetesen, mint ahogy az utóbbi években mindig az időjárás nem azt akarta amit előre bejósolt, hanem melegedet és olvadt rohamosan. Ma tartunk az ötödik síelési napnál, a pályák nagyon sok havat veszítettek, rohamosan romlott, éjszakára nem tudott kifagyni, ma viharos szél, nem mennek a csúcsra a felvonok, csak néhány legalsó felvonó és pálya amik csak buszokkal közelíthetők, a pályarendszeren keresztül nem.
Minden nap van 18-21 óra között esti síelés, tegnap a nőnap alkalmából a nőknek ingyenes volt. Nyílván jóval többen voltak mint szoktak, de még így is élveztem azt a három órát, most úgy néz ki, az volt az utolsó.

Szóval, hogy mondjak valami hasznosat is ne csak a saját “kínomat” ecsetelnem, a hat napos síbérlet 147 euróba került, lehetett kártyával fizetni, persze a helyi pénz került levonásra, kaucióval és fénykép készítéssel a bérlet átadása előtt.

A pályarendszer nem nagy, 40-50 km, minden lift és pálya működött eddig, egy nap alatt besíelhető, síeltük, annak ellenére, hogy vasárnap sokan voltak, hétfőn már jóval kevesebben és azóta is. A pályák jó esésűek, de persze rövidek, eleinte zavaró lehet a rengeteg átkötés, átvezető kék, de kiismerhető gyorsan, s ezeket beiktatva, hosszabb csúszásokat is össze lehet hozni.

Nagyon kedvezőek a pályák közötti pályán kívüli lehetőségek, de sajnos a viszonyok nem voltak megfelelőek, így csak minimális tekergés volt a kilátó, és a túra útvonal mellé.

A felvonók részben modernek, gyorsak, a régiek lassúak, de lehet nézelődni, a személyzet barátságos, készséges, a hütték sajnos cigi füstösek, így egy alkalmat kivéve mindig a teraszon voltunk, de ott is volt, hogy átültünk egy másik helyre.
Hütte árak elfogadhatóak, a választék szokványos, nyílván helyi sajátosságokkal.
A pincérek készségesek, pörgősek, legalább is nekem ez volt a tapasztalatom.

Az összbenyomásom, hogy kellemes, barátságos, jól síelhető kezdőnek, haladónak, profinak egyaránt 3-4 napra hétköznap.

A lényeg ma nincs síelés, holnapra esőt jeleznek, ha az nem változik hóvá, akkor egy nappal korábban megyünk haza.
Talán majd kiegészítésként megírom mi történt, meg persze majd teszek fel fényképeket.
IMG-6471.JPG
IMG-6470.JPG
IMG-6472.JPG
IMG-6438.JPG
IMG-6441.JPG
IMG-6442.JPG
IMG-6447.JPG
IMG-6448.JPG
IMG-6449.JPG
IMG-6456.JPG
IMG-6457.JPG
IMG-6459.JPG
IMG-6461.JPG
IMG-6463.JPG
IMG-6467.JPG
IMG-6468.JPG
IMG-6475.JPG
IMG-6476.JPG
IMG-6477.JPG
IMG-6478.JPG
IMG-6480.JPG
IMG-6485.JPG
IMG-6486.JPG
IMG-6492.JPG
IMG-6515.JPG
IMG-6518.JPG
IMG-6520.JPG
IMG-6521.JPG
IMG-6524.JPG
IMG-6525.JPG
IMG-6526.JPG
IMG-6527.JPG
IMG-6528.JPG
IMG-6534.JPG
IMG-6541.JPG
IMG-6547.JPG
IMG-6552.JPG
IMG-6553.JPG
IMG-6556.JPG
IMG-6566.JPG
IMG-6569.JPG
IMG-6594.JPG
IMG-6593.JPG
IMG-6580.JPG
IMG-6445.PNG
IMG-6464.JPG
Puskás András
17 élménybeszámolót írt
17
15 éve tag
Ausztria
Kaprun
2022.04.24.
A négy napos szezonzáró negyedik napját (04.21.) Kaprunban töltöttük.
A Mölltal közeli szállásról két óra alatt sikerült eljutni Kaprunba, 08:30-kor parkoltunk le az egyik felső, oldalsó parkolóban, az őrök iránymutatása alapján, de ekkor már a közeli parkolók tele voltak, szerintem az elérhető parkolók fele már megtelt. Bíztunk benne, hogy a kedd esti éjszakai hóesés eredményét talán még tudjuk élvezni csütörtökön is.
Ez részben beigazolódót, "Kegyetlen", szikrázó napsütésben telt az egész nap, a fenti részeken kiváló, középen és lejjebb egyre olvadtabb vizes hó. Így még reggel, délelőtt próbáltuk megcsúszni az alsó pálya szakaszokat, majd egyre feljebb, míg végül már csak a csákányosok melletti pályák hiányoztak, de azokat is dél környékére letudtuk. Ebéd után kis kirándulás a csúcsra a vasúttal (sajnos a kabinos nem ment), lefárasztottuk magunkat a sícipős gyaloglással a barlang folyosón, majd pihenés képpen pár élvezeti csúszás a felső részeken. Olyan 15 óra körül elindultunk a csúcsról a völgy felé, az Alpincentertől inkább szörföztünk a vizes havon lefelé Langwied állomáshoz, mint síeltünk, de ezt is mosolyogva elégedetten, hisz ez is egy tökéletes nap volt.

https://sielok.hu/fotoalbum/kaprun-...2022-04-21/galeria/

https://sielok.hu/video/925428/

Kattints a képre a videó megtekintéséhez:
Puskás András
17 élménybeszámolót írt
17
15 éve tag
Ausztria
Mölltal
2022.04.24.
A négy napos szezonzáró második és harnmadik napját Mölltal-on töltöttök.

Reggel volt egy jó kör, aztán erősödött a szél és lezárták a felvonókat, csak a kabinos maradt, ott köröztünk, majd délután el kezdett szálingózni a hó, egyre jobb lett a pálya.

Másnapra esett 20-30 cm hó, pályák mellett nyom nélüli területek, kiváló porhavas körülmények délelőtt, a nem napsütötte részeken még délután is.
Igen ritka, hogy ilyen szerencse érjen, s ráadásul csodálatos napsütés, természetesen melegedett az idő, délutánra már keresni kellet hogy hol nem buckás a pálya, de még a buckák is élvezhetőek voltak mert nem tömörödött meg csak az alsó részeken, így el lehetett tolni, vagy átgázolni rajtuk.
Természetesen amit lehetett még délelőtt megsíeltük a pálya mellett és távolabb az érintetlen vagy pár nyomos területen.

Nagyon, nagyon tuti volt, igazán kellemes szezonzárás, lesz mire emlékezni.

https://sielok.hu/fotoalbum/molltal...-2022-04-19/galeria/

https://sielok.hu/video/586605/

Egy kis freeride:
https://sielok.hu/video/418762/
Puskás András
17 élménybeszámolót írt
17
15 éve tag
Ausztria
Obertauern
2022.04.24.
A négy napos szezonzáró első napját Obertauern síterepén kezdtük húsvét hétfőn.
Első alkalommal jártunk ezen a síterepen, így hajtott a kiványcsiság, hogy minden helyismeret nélkül teljesíthető e a két síkör, ebben a tavaszi időben mennyire vannak nyitva a pályák.

Grüne Tauernrunde
Menetirány az óramutató járásával ellentétes irányban kb. 12 km. A zöld Tauern körúton 4614 méteres magasságot hódít meg.
1.Zehnerkarbahn 1a, 14a, 18d, 13a
2.Schaidbergbahn 3b, 3a, 18c
3.Plattenkarbahn 3a, 12a
4.Hundskogelbahn 4a, 11a, 5c
5.Seekarspitzbahn 10a, 8a
6.Monte Flu-bahn 7a, 24a
7.Kehrkopfbahn 6a, 8a

Rote Tauernrunde
Haladási irány az óramutató járásával megegyező irányban kb. 12 km. A piros Tauern körúton 4110 méteres magasságot hódít meg.
8.Grünwaldkopfbahn 9c
9.Seekareckbahn 9a, 10d
10.Panoramabahn 5a
11.Schönalmbahn 11a, 4a
12.Angerbahn 18a, 13a
13.Achenrainbahn 14a, 14d
14.Gamsleitenbahn 1 14a, 1a
15.Sonnenlift 1 16a
16.Zentralbahn 16b, 15a, 8a

A kitűzött cél sikerült, s a végére még maradt egy kis idő csúszni párat a Zehnerkarbahn melletti piros pályákon.

https://sielok.hu/fotoalbum/obertau...ern-2022-husvet/galeria/

https://sielok.hu/video/173314/

Kattints a képre a videó megtekintéséhez:
Puskás András
17 élménybeszámolót írt
17
15 éve tag
Sziasztok!
Ankogel-en síeltünk 2022.03.09-én és 11-én, nagyon rég síeltem ilyen kiváló körülmények között ilyen jót. Hát nem egy nagy pálya rendszer, ráadásul csak a közép állomástól felfelé lehetett használni, mert lejjebb, illetve a völgy állomásra nem volt hó, elolvadt, s nem hóágyuzták be szerintem egyáltalán. Nem bántam, fent annyira tökéletes volt a természetes hó a minuszoklban, hogy feledtetett mindent.

Szóval annyira megragadott a látvány a szikrázó napsütésben, hogy készítettem egy élő bejelentkezést a Símánia csoportba, úgy éreztem ezt meg kell osztanom másokkal is.

https://www.facebook.com/pusker.las...zlo/videos/95105442887819...

A hegytetőn csak a wc volt nyitva, ellenben a kb 200 méterrem lejjebb lévő étterem, mindenért kárpótolt, csodálkoztam is, mert úgy éreztem modernségével mintha kilógna a retro hütték, kabinok, felvonók, körülmények sorából.

A pályák viszonylag rövidek, a leghosszabb kb.: 3 km, de a hegyes, dombos, hullámos kialakításnak köszönhetően végig komoly oda figyelést igényel, pláne nagyobb sebességnél, mert igen komoly letörések vannak benne, fekete pályákat megszégyenítő meredekséggel.

Hosszabb időszakra csak akkor választanám, ha lehetne pályán kívül is síelni nagyobb hó esetén, merthogy kifogyhatatlan freeride lehetőségek rejlenek benne a látottak alapján, de most a kísérletek csak azt bizonyították, hogy a pályán sokkal kellemesebb csúszni.

Jelen pillanatban 1-2 napra számomra maximálisan kielégítő volt.

https://sielok.hu/video/565863/

https://sielok.hu/fotoalbum/23252/k...ep/1/
IMG-2827.JPG
IMG-2957.JPG
Puskás András
17 élménybeszámolót írt
17
15 éve tag
Ausztria
Mölltal
2022.03.13.
Sziasztok!
Egy napot, 2022.03.10-én síeltünk itt, nagyon jók voltak a körülmények, és a hó minősége, mennyisége egyes részeken, míg máshol katasztrófa mivel egy hatalmasat hibáztam a figyelmetlenségemből adódóan.
Csak röviden, szóval szikrázó napsütés, röpködnek a mínuszok, szél egyáltalán, a kabinból, beülősből keményre fagyott pályák látványa, s hóágyúzzák az 1-es, 2-es és 3-as pályákat. Megjegyzem ezen a részen egész nap mentek a hóágyúk, csak időnként fordítottak rajta. Mint ahogy a látvány igérte, sajnos számomra csalódást okozó, él és léc gyilkos kemény műhavon volt a csúszás, helyenként friss műhóval. Mit mondjak ez nem tartozik a kedvenceim közé. De az általam elkövetett hiba csak ez után következett, mert mit ér a síelés, ha nem nézünk meg minden pályát, így elérkezett a fekete 10-es is, ami a kabinból tükörsima, keményre fagyott résznek tűnt jég nélkül. Oh, hát meg lesz ez, megoldható gondolattal, aztán mintha helyenként szivacsba csúsztam volna, majd megint kemény, és folyamatosan éreztem, hogy megint, megint, és újra, újra meghúzza valami a lécek talpát, hiába próbáltam folyamatosan kerülgetni az alig látható kő darabkákat, mert hogy szó szerint tele volt vele a pálya. Amikor leértünk, kicsit "sírdogáltam", s elküldtem magam mindenhová, hogy ennyire figyelmetlen, gondatlan voltam, hisz bele gondolva, a látvány önmagáért beszélt, csak én a pályára fókuszáltam, miközben a pálya mellett közvetlenül a felső részen igen hosszan egy szinte derékszögű sziklafal húzódik, asmiről teljesen le volt olvadva a hó, ki volt száradva, ahonnan folyamatosan gurultak, vagy fújta rá a szél az apró kavicsokat, amik az egész pálya hosszában bele fagytak, majd kiolvadtak a hóból. Nem akarom tovább ragozni, dehát mit ér a síelés ha nem tudjuk le az összes nyitva lévő pályát, vagy akár a lezártat is, csak abban az esetben már jobban gondolkodik az ember, hogy miért is van zárva, hisz van rajta hó.
Dehát kárpótolt az Alteck oldal, mert ott a fekete 13-as és a piros 14-es is tökéletes volt, s végre műhó nélkül lehetett csúszni, gyorsan, lassan, élvezkedve a táj szépségében és a hó minőségében. Már el is felejtettem hogy milyen lett a lécem talpa, csak csúszni, csúszni, hisz ezért jöttünk a gleccserre, meg azért mert van egy "Gopass szezonbérletem", amit még 2020. májusában vettem kedvetzményesen. De mivel a 2020/21-es szezonban egyáltalán nem tudtam használni, így élve a lehetőséggel, át tetettem a 2021/22-es szezonra.
Természetesen az Alteck oldalon és a gleccser tetejénél is volt próbálkozás a pálya mellett, csak azért, hogy az is ki legyen pipálva, de őszintén szólva a pályán jobb volt síelni.
Alapvetően volt egy nagyon jó sínap, egy hatalmas tanulsággal.

https://sielok.hu/video/626241/

https://sielok.hu/fotoalbum/23251/k...ep/1/
Sajon a panoráma képek feltöltése nem megy.
Puskás András
17 élménybeszámolót írt
17
15 éve tag
Szlovákia
Jasná - Chopok
2022.02.11.
Csütörtökön, 10-én Chopokon megcsúsztam az összes nyitva lévő pályát, plusz a zárt 32-es és 7-t, kivéve a 10-est, mert onnan nagyon körülményes, időigényes vissza jutni. Mivel Chopok-kal kapcsolatban mindig mindenre fel vagyok készülve, így rendkívül vegyes tapasztalataim nem értek váratlanul, csak ismét elkeseredtem annak ellenére, hogy jókat csúszkáltam egész nap, s volt amikor még élveztem is. Nem ragoznám külön-külön a pályákat, csak az éppen aktuális gondolatok:
Természetesen először a déli rész, korai érkezés, gyönyörű idő, látszik, hogy van hó, szuper, irány a hegy, a csúcson is lehet látni, alig fúj a szél, akkor egy gyors bemelegítő panoráma. Hiába tolom ezerrel golyóban, mégis van szembe szél, rendesen kell botoznom, hogy a kis emelkedőre feljussak, aztán megint, a fene egye meg, megizzadtam, nem baj, majd mindjárt kiszellőzik csak legyen egy kis sebesség. Hopp, végre kinyitották jobbra a 35-öst, mégse panoráma, szuper, vagy mégse, aztán Krupováig csont keményre kifagyott, hó nélküli pálya, ratrak bordákkal, nagyon kemény vályúkkal, mélyedésekkel. Szokásos felgyorsulás 50-60, de már ijesztően pattogtam, hiába csúsztam középen vagy a szélén, nem jó, teljesen keresztbe a vályúk miatt katasztrófa, de sebaj jobb lesz ez mert már olvad. Na majd a 33a, valóban jobb volt, ott már volt rajta egy kis hó a totál, egybe függően kifagyott pálya részen, levezetésnek az előbb kihagyott panorámán balra, kellemes, de mintha nem látnék, egyre sűrűbb a köd, Kosodrevina után jobbra ki a fenyvesbe már csak érzésre csapattam az erdei panoráma úton aztán a hálós résznél már ismét látom az utat, s jé az utolsó szakasz is Krupovához le van ratrakolva teljes szélességben, meglehetett küldeni, mintha egy csőben nyomtam volna, tök jó volt. Ha van köd ha nincs muszály megnéznem a 32-est, a kabinból jónak tűnik, elhesegettem a figyelmeztető jeleket, nagyon fénylik, nagy göröngyök, éles mély sínyomok, akkor is meg kell néznem. Természetesen totálisan lefagyott, hatalmas göröngyökön pattogva küzdelmesen végrehajtva, letudva. Tiszta felüdülés volt Kosodrevinától a siratóig, jó a pálya, hó is van rajta, csak ez a fránya köd, vannak a pályán is, így szinte egyenesen a csákányos mellett, ami nem megy, aztán a sirató is könnyen abszolválható és a 31a-is lendületesen lehet tolni, de már de már rendesen olvad csöpög a lécemről a megolvadt hó.
Egyértelmű, hogy hiába esett viszonylag sok hó, az előző napokban megolvadt a hóréteg teteje, majd éjszakánként kifagy, így pályán kívül teljesen felejtős, megint nincs szerencsém. Középen köd, fölötte szikrázó napsütés, olvadás, irány észak, majd ott kárpótolom magam. Mivel esett a hó amúgy is meg akarom nézni a lezárt 11a, meg 7-es pályákat.
Természetesen a levezető a szokásos, kereszt szél ami viszi a havat, alig lehet látni, a jég foltokat mindig az utolsó pillanatban veszem észre, csúszom át rajta mint állat fékezés nélkül, utána satu, mert kerülgetni kell a jó idő miatt a szokásosnál több elhullott bátor embert, közben jobbra tartok. Hiába a 11a nagyon le van zárva, két ratrak dolgozik rajta, felejtős. Aztán lezúdulok Luckyhoz, viszonylag kevesen vannak, a pályák jók, s ott a sor éppen a kitűzött hálóknál.
Aztán föl, le, föl le, de csak még mindig hatalmas a sor a kabinos aljánál, hisz jó idő van, mindenki akar pár mutogatható képet lőni a csúcson, hogy aztán “bátran” és elégedetten jöhessen vissza, így marad Zharadky, szerencsére, sikerül mindkét lifthez a hálok végénél becsatlakozni, de pár menet után uncsi. A sor még mindig nagy, legalább Lukováig fel kellene menni, irány a B4. A 2-es pálya felülről jól néz ki, nincsenek rajta sokan, kicsit meglódulok, majd a végén fölengedem szembe a dombra gondolattal, nem kellett volna, az alja csont kemény, vályús, egy kisebb domb megröpít, rosszul fogom a kifagyott talajt, már a hátamon csúszom ( még jó, hogy van rajtam gerinc védő), egy arra bóklászó majdnem rám csúszik, lehet jobban megijedt mint én amikor meglátta az égnek meredő síléceim talpait, tudott korrigálni, én is, sikerült átfordulnom, levágnom a lécek éleit, menet közben felállni és körbe tekingetve lassan csúsztam tovább, kerestem az illetőt, aki félre állva meredten figyelt. Gondolom elkívánhatott mindenhová, igaza volt ha azt gondolta, hisz nem ismerve mi vár rám a katlanban, ez elég meggondolatlan volt. Természetesen a B4-en felfelé szét fagytam annyira fújt a szél, szemüveg már fél úton lehúzva a szemre, csősál felhúzva az orromra, össze kuporodva alig vártam, hogy kiszálljak. Csak meg kellene nézni a 7-est, hogy tudjam mi a helyzet. Megtudtam, ez volt a nap legrosszabb döntése, nem ragoznám, és mégegyszer szétfagytam felfelé. De legalább a sor kicsit elapadt a kabinos aljánál, irány a csúcs. Fent gyönyörű idő, csak kicsit fúj, “ezren” szelfiznek, esnek kelnek, csúszkálnak a tábla mögötti dombon, irány dél, még egy pár csúszás a bucka pályákon, ami már elég fárasztó, majd a befejező panoráma, természetesen most is botozással, mert még mindig fúj szembe a szél, de már elég volt csak egy kézzel lökdösni magam a tetőn.
Krupovánál lecsatolás, majd megállapítottam, hogy ismét csak egy szokásos, küzdelmes, fárasztó, csak helyenként élvezetes síelésem volt Chopokon⛷
IMG-2650.PNG
Puskás András
17 élménybeszámolót írt
17
15 éve tag
Svájc
Grimentz - Zinal
2021.02.07.
Igen, 2021. január 30. - február 06. között síeltem itt hat napot.

Szóval kicsit furcsának, érdekesnek találom, hogy eddig senki sem írt ide fórum bejegyzést, miközben elég sűrűn van utazás szervezve erre a síterületre, szerintem sokan megfordultak itt. Persze az is lehet, hogy ez egy titkos tipp a jelenlegi helyzetben, és akik voltak nem akarják, hogy mások is felfedezzék, vagy arra sem találták méltónak, hogy említést tegyenek róla.

Kerestem, kutattam, hová tudnék menni Svájcban egyedüliként, na azért annyira nem, mert könnyen megtaláltam a lehetőséget az egyik utazási irodánál, a probléma csak ott kezdődött, hogy egyedül voltam. De a sors kegyes volt hozzám, a szerencse mellém szegődött és egy buszos utazásba befogadtak, amiért nem győzök hálálkodni számukra. Viszont annyira az utolsó pillanatban, péntek reggel realizálódott, hogy van még egy apartman, hogy az este induló busszal már nem tudtam elmenni, hanem szombat hajnalban három bátor fiatal társaságában indultunk útnak autóval. Természetesen ezúton is rendkívül hálás vagyok számukra, hogy ebben a zavaros, problémákkal, kimondatlan elöitéletekkel teli világban, teljesen ismeretlenül befogadtak maguk közé az autóba útitársnak, azaz az apartmanba lakótársnak.

Az utazásról különösebben nincs mit mondani, teljesen gördülékenyen, több határátlépéssel, Svájc “jelszóval” eljutottunk a francia határ közeli Zinal zsákfalu Swisspeak Resorts apartman házakhoz.
A haza térésem már busszal történt, talán még simábban és probléma mentesen.
Természetesen a hazatéréssel kapcsolatban vannak kritikus dolgok amit szándékosan nem akarok ecsetelni, mert mindenkinek saját magának kell eldöntenie már előre nyilvánvalóan, hogy mit tud bevállalni, milyen lehetőségei vannak, minek tud örülni, vagy bánkódni, ha megtörténik, vagy nem., s ez csak rá tartozik, illetve azokra akikkel együtt volt.

És akkor a síelés. Mit is mondjak, már nagyon hiányzott, így mindegy, hogy mi volt én csak toltam, eleinte erőből, izomból, majd ahogy fáradtam napról napra, egyre jobban megnyugodva, egyre lazábban, nem számítottak a körülmények, az adottságok, az időjárási viszonyok, mert ebben a hat napban szinte minden ami megtörténhet egy síelés során az meg volt.
Napsütés, szerencsére az első nap, így gyorsan bejártam a két pályarendszer főbb nyomvonalait, hogy tudjak tájékozódni ha rosszabb lesz az idő. Mert a következő napokban folyamatos hóesés a fenti régiókban köddel, lentebb pluszok, havas eső, pára, köd, még lentebb eső, olvadás, vizes, nehéz hó, Aztán megint volt egy fényképezős napom, majd természetesen megint köd.
Itt jegyzem meg, hogy számomra hatalmas segítséget jelentett a pályák kitűzése, mert a két oldal következetesen eltért egymástól, így mindig tudtam, hogy a pálya melyik oldalán vagyok, annak ellenére, hogy nem lehetett átlátni a másik oldalra.
Most jutott eszembe, hogy az is nagyon megnyerő volt, hogy egyetlen kártya volt a síbérlet, a szoba, apartman kártya, a sítároló, síbox kártyája, egyet mindenre, szuper.

Minden reggel 08:45 órakor már sorban álltam a kabinoshoz, de csak egyszer indult el 09:05- kor, mindig később, egyszer volt, hogy 10 óra után. A lecsatolás mindig 16 óra után történt néhányszor a pálya legaljában, de mivel nem volt megnyitva, ratrakolva, így nem volt egy nagy élmény, csak a kipipálás miatt, többségében a lejövő kabinos tetejénél.

Néhányszor síeltem társakkal, de többségében egyedül nyomtam, így mivel nem kellett alkalmazkodni senkihez napi 35-55 pálya km jött össze naponta, ami sajnos annak is köszönhető, hogy szinte folyamatosan mozgásban voltam, mert természetesen leülni sehol nem lehetett, megpihenni, melegedni, csak akkor amikor bement az ember wc-re, vagy a néhány nyitva lévő hüttébe igen drágán megvenni a kávét, üdítőt, vagy valami meleg ételt, aztán séta ki a szabadba, és ácsorogva elfogyasztani esőben, hóban, szélben. Úgy voltam vele, hogy ettől még az is jobb ha mindig mozgásban vagyok, de hát amikor már át van ázva, fagyva, csak egy opció maradt az egyetlen buborékos ahol addig lehetett pihenni amíg felért az ember.
De ezek mind nem számítottak, mert örültem, hogy síelhetek, minden percet ki akartam használni és nem tántorított el semmi, jól akartam érezni magam, és jól is éreztem, úgymond hatalmasat síeltem pályán, pályán kívül, esőben, szélben, ködben, napsütésben.

A leírtak ellenére azért nem vágyódom vissza, nem tartozik azon helyek közé ahová bármikor szívesen vissza mennék ha tehetném. Ha már kimondtam, csak leírok néhány dolgot ami …
Nagyon sok a régi húzós lift, a magasabb régiókba csak azzal lehet feljutni, ami vagy működik, vagy nem. Egy védett beülős van, a többi néhány nyitott, ráfagyott hóval jéggel esővel, rossz időjárás mellett meggondolandó.
Volt olyan napom, hogy mínuszban tudjak síelni, egész délelőtt a csákányos két oldalát csapattam, aztán délután csak buborékossal, hogy pihegjek is kicsit.
Zinalban ha nem akart az ember sem húzólifttel menni, sem fekete pályán akkor csak egy nyitott beülős maradt.
Az egész pályarendszerre, vagyis az összenyitott két pályára rendszerre jellemző a domb, mélyedés, domb, mélyedés, néhol fekete pályát megszégyenítő letörésekkel, így ha valakinek nincs meg a megfelelő tempója, akkor botozhat rendesen.

A leírtak ellenére, mint ahogy már említettem nagyon jól éreztem magam, és nagyon örülök, hogy ebben a kritikus időben hat csodálatos havas, síelős napot tudtam eltölteni Svájcban, ami inkább egy francia síterep hangulatát hozta számomra.
IMG-9145.JPG
IMG-9146.JPG
IMG-9143.JPG
IMG-9155.JPG
IMG-9159.JPG
IMG-9161.JPG
IMG-9137.JPG
IMG-9168.JPG
IMG-9171.JPG
IMG-9172.JPG
IMG-9178.JPG
IMG-9196.JPG
IMG-9197.JPG
IMG-9201.JPG
IMG-9214.JPG
IMG-9219.JPG
IMG-9220.JPG
IMG-9221.JPG
IMG-9222.JPG
IMG-9224.JPG
IMG-9225.JPG
IMG-9227.JPG
IMG-9232.JPG
IMG-9233.JPG
IMG-9234.JPG
IMG-9237.JPG
IMG-9243.JPG
IMG-9251.JPG
IMG-9273.JPG
Puskás András
17 élménybeszámolót írt
17
15 éve tag
Ukrajna
Dragobrat
2019.02.11.
Szia Mindenki!

Kettő napot síeltem Dragobrat síterepen, február 07-én és 09-én.
Sajnos mint ahogy a Bukoveli fórum bejegyzésemnél említettem az időjárás maximálisan keresztbe tett, a megenyhült időjárás miatt megolvadt a természetes hóréteg teteje, majd vissza fagyott. De csak sorjában.
A sípályához a feljutás csak egyetlen úton lehetséges, ami egy kb.:10-12 km hosszú, egy nyomsávos, egy autó szélességű földút, kivályúsodott két keréknyommal, helyenként pici kiállással a szembejövő forgalom miatt, mert forgalom az van.
Az autó megfelelő hasmagassága, és összkerékhajtás, terepfokozat nélkül esélytelen, így is tapasztaltunk olyan helyi autót, aki még pluszba szerelte is fel a hóláncot, mert természetesen még pluszba lefagyott jég is ahol többen vissza cscsúsztak, így a felfelé vezető út több mint egy órásra kerekedett, volt ahol 2-3 méter magas félre tolt hófalak között.
Félelmetes és egyben lenyűgöző utazás, de ezen nincs idő gondolkozni, mert folyamatos dülöngélés, rázkódás, pattogás, kapaszkodó keresés, támaszkodni akarás van egész úton, szinte felüdülés, ha jön egy autó szembe, s félre áll a sofőr, de akkor meg azért parázik az ember, hogy ráborul a másik autó.
Szóval a helyiek végzik a szállítást főleg UAZ-okkal, s minden orosz csodával, ami alkalmas a feladat leküzdésére.
Felérkezve, az úton tapasztaltakat alapul véve, csak néztem és ámultam, bámultam és csodálkoztam, hogy hatalmas házakat látok egymás hegyén-hátán, különösebb rendszer nélkül, közöttük kanyargó utakkal, átláthatatlanul.
Szinte hihetetlen volt számomra, de minden volt, nagy házak, kis házak, hütték. kocsmák, étkező helyek, és ratrakolt sípályák felvonókkal és természetes hóval mindenfelé.
Igen a hó és az időjárás, gyönyörű napsütés, pályán síelő emberek, pályán kívül egy lélek sem, aminek egyszerű magyarázata volt, pályákon kívül mindenütt durván keményre fagyott hó volt. Úgy csillogott és szikrázott a napsütésben, mintha üveg hegyeket láttam volna magam előtt.
Nagyon tartottam ettől, de még mindig bizakodtam, amíg meg nem érkezett a helyi vezetőnk, instruktorunk, aki közölte, hogy sajnos nem alkalmas jelen pillanatban a hegy pályán kívüli síelésre, ismerkedjünk meg a pályákkal.
Jó. Elkezdtük az ismerkedést, ahány felvonó, annyi féle jegy, annyi fajta vásárlás, aztán a pályák, fekete, piros, fekete kék, habár Én nem igazán érzékeltem olyan eget verő különbséget a pályák között, de tény, hogy mindegyiken keresni kellett a havat. Meguntam, s ezután következetesen csak a vezetőnk snowboardos nyomvonalán haladtam, kevésbé fagyott részeken.
Egyik pályáról a másikra, egyik felvonótól a másikhoz való átjutás mindig a lift állomás tetején kezdődött, úgymond pályán kívül a pályák között, amikor is megtapasztaltuk, hogy miért nem javasolta a vezető a pályán kívüli síelést, mert az inkább korcsolyás túlélő gyakorlatnak felelt meg sílécen és snowboardon.
Nyugtatott és bíztatott minket, hogy 1-2 nap múlva jobb lesz, megolvad a hó tetején a jég és már használható lesz, lehet menni ratrakkal a hegyre.
Többen nem, de hárman, két bordossal neki indultam a szombatnak, hogy ki tudjam pipálni a ratrakkal a hegyre gondolatot, ha már eddig eljöttem, bármi legyen is.
Nem szaporítom a szót, felérkeztünk csak kicsit magasabbra, egy faházikóba a ratrak indulási helyéhez. Mondanom sem kell, hogy az idő borús, ködös, mi ködhatár fölött kicsivel, süvítő szél, és hideg, de nagyon. Megjegyzem, nagyon ritkán síelek maszkban, de most a csősálam alá még azt is felvettem, szinte a csontjaimban éreztem a széllökéseket, aztán egyre többen lettünk, beindult egy ratrak, kezdték felpakolni a bordokat, majd felszálltunk a ketrecbe 16-an két vezetővel, a ratrak vezető mellé plusz egy személy talán egészségügyi kísérő, legalábbis nekem ez volt a logikus. Adó-vevő hegyek az instruktoroknál aztán elindultunk.
Igen elindultam ratrakkal a hegyre, szétfagyva, összezsúfolódva, összekuporodva, egy jég hideg fapadon ücsörögve, magam elé meredve egy hang nélkül azon gondolkodva, hogy mit keresek Én itt egy pár síléccel 15 bordos mellett. De hát ezt akartam, ratrakkal a hegyre. Na mindegy, felérkeztünk valahová, de lefelé semmit nem lehetett látni, mert mindenfelé köd terpeszkedett alattunk. Ledobom a léceimet amik elpattognak, Én meg állok a havon és nem süpped be a lában, jaj, jaj, itt gondok lesznek. Gyors fényképezés, kamera indítás, csatolás, menetkész vagyok, de semmi.

Kis idő múlva az instruktorok összébb terelnek bennünket, és az egyik elkezd beszélni, a süvítő szélben csak hangfoszlányok jutnak el hozzám, de mindegy is, mert ukránul beszél, úgy sem értenék semmit, próbálom az arcát meg a kézét figyelni, aztán össze rakom, hogy Ő megy elől, és egy szoros sávban menjünk utána.
Ahogy elindul rögtön négyen öten rámozdulnak, majd Én is elkezdek csúszni, de ketten bevágnak elém, a tarajos, keményre fagyott havon, csak keresztebe csúszás van, tartom a tempót ami igen szerény, de mintha szétszóródnának előttem, kicsit messzebbre kerültek, vagy a köd lett nagyobb, már csak foltokat látok magam előtt, 3-4 ember együtt, meg oldalra feljebb ketten, figuráznak, lejjebb egy másik ő is előttem, nem mondanám, hogy egy sávban haladunk, inkább legyező.
Kiabálást, üvöltés hallok mögöttem, de nem merek hátra nézni, csak előre, szigorúan a 3-4 emberre, a szemem sarkából látom, hogy valaki nagyon elindult lefelé, de mintha nem lábon lenne, igen igen ez hason van fejjel előre, nem kísérem a tekintetemmel, mert aggódom, hogy kiesek a ritmusból. Most egy másik indult el lefelé, ő jobb helyzetben, fenéken és háton.
Folyamatos kiabálás mögöttem, nem törődök vele, csak csúszom továbbra is keresztbe, de mintha sokkal lejjebb lennének mint Én, muszáj egy S betű, nem nyertem elég magasságot, még egy és még egy, talán most jó az irány a sötét foltok felé, és milyen jó hogy csináltam egy pár kanyart lefelé, mert most tőlem balra egy függőleges fal mellet csúszom még mindig, és most is, ez kemény lett volna ha feljebb vagyok, s itt huppanok le, de mintha közelebb lennének a sötét foltok. Valóban egyre jobban látom őket, hát persze, állnak és Én is megállok ötödikként, aztán intek a vezetőnek, s azon gondolkodom, hogy ennek mi értelme volt.

Már jó pár perce várakozunk, de csak nem jön senki, aztán lecsatolok, s elindulok a vezető után, s kis idő után meglátom a ratrakot. Szóval ennyi volt a csúszás a völgybe, ja. Lassanként megérkeznek a többiek is, szerintem hiánytalanul megvagyunk, felszáll mindenki a ratrakra, elindul a zene, irány a hegy, továbbra sem látni semmit. Az egyik felvonó tetejénél állapodunk meg, s látom, hogy a vezető szedi be a pénzt mindenkitől, fizetek Én is, és egy kis megkönnyebbüléssel konstatálom, hogy a pályán kívüli síelés véget ért.
Hatalmas ürességet érzek, hiányérzetem van, lehet bosszús vagyok, nem, örülök, jó volt, igen jó volt, lehetett volna sokkal, sokkal jobb is, de jó volt, jó voltam, meg vagyok elégedve magammal. Van itt egy hütte, a két bordossal bementem, s kiengedtük a gőzt.
Aztán lecsúsztunk a kijelölt pályán, nahát hogy ez milyen jó pálya, a pályán kívüli részhez képest. Aztán megint fel a hüttébe, kis pihenés, hogy a hiányérzetem javuljon, majd csúszás a 30 másodperces pályán, és ismét fel a hüttébe, ahol nincs telefon szolgáltatás, wc, tömeg, nem fúj a szél, kellemes meleg van, és még mindig kiszolgálnak bennünket, pedig már az utolsó lifttel jöttünk fel, az is megállt, a lift kezelők is eltűntek. Már csak néhány instruktor lézeng a hüttében, nagy hangon osztják meg egymást közt a gondolataikat, de a pultos még mindig kiszolgál, nem néznek ránk furcsán, nem akarnak kitessékelni, lehet együtt éreznek velünk.
De késő van, a szokásostól is később van, és még nem tudjuk hogyan jutunk vissza a szállásra, hogyan jutunk le a hegyről, nincs megbeszélt autónk. Sebaj, felcsatolunk az utolsó menetre, egész világos van, vagy csak a hold, talán a hütte előtti lámpák. Ahogy haladunk lefelé egyre sötétebb van, mintha egy verembe mennénk, de nem megyünk, mert 3 méterenként meg kell állni valami miatt, a lényeg, hogy maradjunk együtt hárman. De sajnos hárman hat felé csúsztunk, mintha Én lennék középen. Kiabálok, hogy ide, ide hozzám, talán Én a pályán vagyok, s igen tényleg, sikerült, aztán megint szanaszét, megint össze, már fáj a torkom, tőlem hangos a hegy, de nem szólnak rám, fejlámpás gyalogosok sétálnak el mellettünk, gondolom a személyzet a hüttéből, hisz gyalogosan sem egy nagy távolság, csak nekünk kihívás hármunknak, de megoldottuk, ügyesen, hárman együtt leérkeztünk a lift aljába. Viszonykag gyorsan és könnyen találtunk autót ami kisebb felárért elvitt bennünket a szállásra.
Kétségtelen, hogy számomra érdekes két napot töltöttem Ukrajna Dragobart síterepén.
IMG-4561.jpg
IMG-4566.jpg
IMG-4571.jpg
IMG-4572.jpg
IMG-4573.jpg
IMG-4578.jpg
IMG-4579.jpg
IMG-4581.jpg
IMG-4583.jpg
IMG-4584.jpg
IMG-4585.jpg
IMG-4591.jpg
IMG-4593.jpg
IMG-4599.jpg
IMG-4600.jpg
IMG-4601.jpg
IMG-4605.jpg
IMG-4607.jpg
IMG-4608.jpg
IMG-4612.jpg
IMG-4724.jpg
IMG-4727.jpg
IMG-4729.jpg
IMG-4733.jpg
IMG-4739.jpg
IMG-4743.jpg
IMG-4744.jpg
IMG-4745.jpg
IMG-4746.jpg
IMG-4747.jpg
IMG-4766.jpg
IMG-4767.jpg
Puskás András
17 élménybeszámolót írt
17
15 éve tag
Ukrajna
Bukovel
2019.02.11.
Szia Mindenki!

Három napot síeltem Bukovelben, február 05-06. és 08-án.
Az utazást nem ecsetelném, hisz már annyian leírták, hogy ahhoz nem lehet mit hozzá tenni.
A szállással kapcsolatban is csak annyit, hogy mivel a tervezés szerint egy másik síterep felkeresése is cél volt, így a kettő között, Kőrösmezőn volt egy magyar ajkú családnál.
Végül is elvárásaim csak a sítereppel kapcsolatban voltak, de sajnos azzal kapcsolatban is minimálisra tettem a mércét az indulás előtt bekövetkezett nagy enyhülésnek köszönhetően. Mondhatni mindenre fel voltam készülve, hogy alig lesz hó. Hát valóban ahogy közelítettünk minimális fehérség, locs-pocs, megolvadt jégmaradványok, majd jött a sípálya látványa, ami csodálatos fehérségben tündökölt. Óh, itt tényleg fogok síelni, s valóban a pályán rengeteg hó, műhó, nem számít, csak csússzon.
Szóval február 05-én egész nap olyan érzésem volt mintha április végén síeltem volna, vizes, kásás túrt hóban, ami délutánra már igen sok helyen bucka hegyeket alakított ki.
Aztán másnapra megérkezett a mínusz, és tökéletesen ratrakolt, kifagyott pályák fogadtak, olyan minőségi szinten, hogy még délután is
minimális buckásodás volt tapasztalható. Természetesen néhány fekete tetején jégfoltok voltak, de ilyen időjárási viszonyok mellett hol nem.
Ezek a pálya állapotok voltak jellemzőek a harmadik Bukoveli napomra is.
Meg kellett állapítanom, hogy Bukovelben a hóágyúzott pályák tökéletesen síelhetők egész nap, ami arra enged következtetni, hogy a műhavuk, vagy ratrakolások kifejezetten tartósnak mondható.
Ami nem hóágyúzott pálya, több fekete, illetve bucka pálya, az mind zárva volt, hisz sok helyen kilátszódott a föld, már amit a liftből lehetett látni.
Igen a liftek. Csak beülősök és néhány csákányos. Elég rövidek, ami ha fázik az ember nagyon hosszú, és persze a pályák is rövidek, talán ha összekapcsolunk több pályát a lecsúszáshoz a legaljára, de természetesen ott várakoznak a legtöbben, s akkor 2-3 beülőssel kell vissza jutni.
Konklúzió, sokat kell liftezni, így sorban állni, s a liftek sebessége sem szaggatja az istrángot.
A pályarendszer először kaotikusnak tűnt, de a második nap végére miután körbe jártam oda vissza többször is, leszámítva a párhuzamos pályákat, már elég jól eligazodtam.
Nagyon furcsáltam és nem értettem, hogy bármelyik hüttébe mentem, lent vagy fönt, olcsó vagy drágább, mindenhol csak egyszemélyes wc-t találtam, persze sorban állással.
Aztán felvilágosítottak, hogy vannak több személyes wc helyiségek, épületek, oda kell, menni, soha nincs sorban állás. Ilyennel csak eggyel találkoztam amit véletlenül vettem észre az két lift indulási helyénél az üzletsoron, beékelődve két üzlet közé. Szóval ilyen állítólag van több.
A hütték nagyon színvonalasak, az olcsóbb kategória is, mindenhol tudtam kártyával fizetni.
A pályarendszer közvetlen környezete, infrastruktúrája nagyon látványos, igen jó színvonalú, viszonylag olcsó szolgáltatásokkal, ha elhagyjuk Bukovelt ez az ajtó becsukódik.
Egy gondolat erejéig megemlíteném, hogy rengeteg síoktatót láttam, de szinte mindig csak egy-egy emberrel foglalkoztak, nem csoporttal.
A pályán síelőkkel kapcsolatban csak annyit jegyeznék meg, hogy rengetegen vannak kezdeti stádiumban, inkább a hóeke jellemző a pályákon, de ez teljesen kezelhető “probléma”, mert szélesek a pályák, meglepően a szerpentin kék levezetők is kifejezetten szélesek, így nem okozhat gondot a sok hóeke, sem egymásnak, sem a haladóbbaknak.
Szép napot!
IMG-4422.jpg
IMG-4423.jpg
IMG-4425.jpg
IMG-4428.jpg
IMG-4434.jpg
IMG-4436.jpg
IMG-4438.jpg
IMG-4439.jpg
IMG-4453.jpg
IMG-4454.jpg
IMG-4463.jpg
IMG-4467.jpg
IMG-4468.jpg
IMG-4469.jpg
IMG-4484.jpg
IMG-4486.jpg
IMG-4497.jpg
IMG-4498.jpg
IMG-4499.jpg
IMG-4501.jpg
IMG-4512.jpg
IMG-4515.jpg
IMG-4646.jpg
IMG-4647.jpg
IMG-4649.jpg
IMG-4650.jpg
IMG-4652.jpg
IMG-4656.jpg
IMG-4672.jpg
IMG-4673.jpg
IMG-4675.jpg
IMG-4693.jpg
IMG-4694.jpg
IMG-4698.jpg
IMG-4702.jpg
Puskás András
17 élménybeszámolót írt
17
15 éve tag
Szlovákia
Jasná - Chopok
2019.01.18.
Ma, 18-án az első lifttel át jöttem az északi részre, délelőtt itt nyomom. A körülmények nagyon jók, szállingózik a hó. A fekete 3-as mellett a Derese felé kezdtem, alig találtam vissza az erdőben az alján, még nem volt nyom. Majd a fekete 3-as, ott is nyom fektetés volt egy ismeretlen családdal. Utánna a fekete 7-es ami néhol keményre fagyott ratrak barázdás volt, de szuper. Majd le Lucky-hoz, aztán most iszom eszem a Vyhliada-nál nyílt új éttetemben. Itt persze minden van igen tágas, kényelmes, de most 11:25-kor szinte mindenhol ülnek bent.
Igen kedvezőek a feltételek minden szempontból, bátran merem ajánlani a következő napokban.
Sok havat és szép napot mindenkinek!
Puskás András
17 élménybeszámolót írt
17
15 éve tag
Magyarország
Dobogókő
2018.03.01.
Hali!
Hat év után tegnap, azaz 2018.02.28-án ismét síeltem egy kicsit a Dobogókő-i sípályán.
Vegyes érzelmekkel érkeztem, és így is távoztam.
Rendkívül díjazom és értékelem a pálya üzemeltetők és karbantartók, a személyzet munkáját, de csodát ne várjon senki.
Hó valóban van pályán kívül ahová nem igen lehet kimenni, és a pályán is, amin járt a ratrak.
De megítélésem szerint az a pár ratrakolás, inkább pálya "simítgatás", mint tömörítés, hisz nincs kifagyott pálya alap, de az is inkább a lankás részen, mert a meredek a ratraknak komoly kihívást jelent, így az a rész ...
Ebből adódóan a meredeken egy erősebb kanyarnál máris jött elő minden, nem mondom, hogy kövek, hanem inkább fagyott rög darabok, sajnos az alsó részen is csak komótosan volt szabad kanyarodni.
Ez mind így teljesen logikus és természetes, hisz pár ratrakolással nem lehet kiváló állapotokat létrehozni, így az hogy 50 cm hó és ratrakolva a pálya a egyeseknek elég félrevezető lehet, aztán a síelés közben meg végén csak teszik a sértődött, meg lesajnáló megjegyzéseket, és indokolatlanul "bántják" a síterepet.
A leírtakból adódóan többségében a meredek rész szélén lezúdultam, aztán amikor már ott sem láttam úgymond egybefüggő "fehérséget", meg ebédeltem a Zsindelyesben és vegyes érzelmekkel távoztam, hogy sajnos megint csak egy rövid időt tudtam jót síelni Dobogókőn, ha tovább maradok csak feleslegesen mérgelődtem volna.
Hajrá Dobogókő, talán eljön az idő amikor egy egész napot, vagy többet ki tudok síelni élvezettel.
IMG-1115.JPG
IMG-1116.JPG
IMG-1117.JPG
IMG-1145.JPG
IMG-1146.JPG
IMG-1149.JPG
Image-1.png
Image-2.jpg
Puskás András
17 élménybeszámolót írt
17
15 éve tag
Szlovákia
Jasná - Chopok
2016.12.31.
Tegnap, vagyis december 30-án voltunk, természetesen a déli oldalra érkeztünk a Krupová parkolóba, hajtott a kíváncsiság az új kabinos, valamint a szezonra telepített hóágyúkkal havasított 33-as pálya milyensége. Gyönyörű napos idővel indult a reggel s zárásig kitartott, ami nagy mértékben hozzá járult a síelési élmény növeléséhez. Már 08:15 órakor beengedtek a kabinokba, pár perc, Kosodrevina, majd a másik kabinnal a hegycsúcsra, s már csodálhattuk is a reggeli napfényben a környező hegyeket, de hát síelni jöttünk, így egy könnyed bemelegítés után, csatolás és egy laza menet, ami a végére, Krupová parkolóig egy igazi élmény síelésé vált a 34C Panoráma, majd a 33-as Zjazdárska útvonalon.
Vissza fel a hegyre, majd az Északi oldalon az 1c, 1b, 5a, 5 és 14-es pályákon le Luckyba, mely hozta az eddig megszokott színvonalat a reggeli időnek megfelelően, kiválóan kezelt pályák tömeg nélkül, megfelelő adrenalinnal és kis lazítással egy újabb hatalmas élménnyel lettünk gazdagabbak.
Föl, le, föl, le, s azt vettük észre, hogy hatalmas tömegek a B1 és B2 aljánál, s egy re többen a pályán, valamint az A1 kabinba bejutni szinte lehetetlen már 10:30 órakor, de nem vette el a kedvünket, mert a B4 Jasna - Luková között tökéletesen megfelelt a célnak ugyanis ott szinte senki nem volt, többször is becsúsztunk megállás nélkül az ülő liftbe. Talán 13:30 körül már kisebb sorban állással feljutottunk az A1 kabinossal a csúcsra, s irány a déli oldal. Mondanom sem kell, hogy az állapotok …, a 33a embert és combokat próbáló igazi bucka pályává alakult, s természetesen a panoráma fordulói is komoly figyelmet érdemeltek a siklás során, de nem panaszkodtunk csak csúsztunk , de már jóval lassabban és körültekintőbben, hisz a tömeg a déli oldalon is megvolt, s mindenki próbálta kihasználni még az utolsó pillanatokat a 15:30 zárásig. Az A2-be 15:25 órakor még sikerült bejutni, majd a hegycsúcsról a reggeli első útvonalunkon jutottunk le a parkolóhoz, csak sokkal lassabban, kifáradva és elégedetten, hogy a tömeg ellenére egy kellemes, napsütéses, síelős napot töltöttünk Chopokon.
IMG-5437.jpeg
IMG-5462.jpeg
IMG-5466.jpeg
IMG-5469.png
IMG-5470.png
Puskás András
17 élménybeszámolót írt
17
15 éve tag
Franciaország
Les 2 Alpes
2015.01.19.
Szia Mindenki!

Megpróbálok tényszerű lenni, mert különben ...
Buszos utazás, január 10-17 között. Szállás 1800-on.
Érkezés 14 körül, a szállást 17 órától lehet elfoglalni, az iroda ajtaján jelentőség teljesen apartmanokhoz no wifi.
A szállás Meije a legelső az alagút szerű garázssor mellett, alatt, fölött, három szintes. Apartman legalul, kijárat oldalt a Mont de Lans felé lejtő síúthoz. Első szint garázsok, második szint Sherpa.
Apartman öt személyes, az ajtón belépve neki megyünk az emeletes ágynak (alatta pótágy), jobbra három ajtó, az első mögött ajtó szélességű és mélységű valami egy polccal, alatta porszívó, felmosó, vödör, másik ajtó fürdő, 120 cm-es kád, harmadik ajtó wc.
Tovább egy elhúzható falap, mely lezárná az eddigieket a következőktől.
Ami a konyha, étkező, négy fiókos komód, kihúzható ágy, és erkélyajtó.
Konyhában villanytűzhely, mikró ami akkor működik ha fel van kapcsolva az egyik villany, kávéfőző, aminek a vezetéke nem ér el a konnektorig (vittem hosszabbítót), a felszerelés igen minimalista, 2-3 egyformánál több nincs.

11-én és 12-én síbusszal át 1650-re, 09 órakor már vártuk a buszt. A központból Jandri 1, Jandri 2, majd éppen elértük az első 10 órakor induló Funiculaire gleccser vasutat, s már 10,30-kor csúsztunk is lefelé 3400-ról, pontosabban a szél miatt megfeszített izmokkal és erős botozással araszoltunk az enyhébb lejtőkön, mint anno a Delta c. tv műsorban.
3200-tól lefelé már kellemesebb, lehet élvezi a csúszást, már amikor nem kell botozni, le 2600, majd 2100, tovább nem mert arra már nincs hó. Ez van, örüljünk, hogy fent van, meg kő és kavics sok helyen, legalább néhol jelölve is, így lehet kerülgetni, de nem sok sikerrel, mert a ratrak szépen felszedte és elterítette, de a kő nem tud eltűnni mert néhol igen kemény és kevés a hó. Lejeb nem merészkedünk, el kicsit oldalra mindkét irányban, de hát nem az igazi.

13-án eső és szél, liftek nem indulnak reggel, csak pár darab legalul az oktató pályáknak, húzós, akasztós liftekkel, sebaj pihenünk, meg beadom a lécem, mert sírok ha a talpára nézek. Csak úgy vállalták ha teljes talp felújításra adom be, hajrá, 39 euró s megint új lécem van másfél óra múlva, s várjuk a delet, hátha indulnak a liftek, de nem, így maradt a Jandri melletti hó bár ahonnan a két nap képeit wifin felnyomtam a felhőbe.

14-én borús, ködös reggel kis eső, s ahogy haladunk felfelé egyre jobban esik, már hó, s egyre kevésbé látni, a köd igen komoly. Meg sem nézzük a gleccser vasutat, menjünk lefelé hátha jobb lesz, van friss hó 20-30 cm, ratrakolás sehol, csak keményen, dolgozzanak a lábizmok, három éve nem volt a lábamon léc, végre csúszom friss hóban, látni nem látok semmit, ezért csak a pálya szélét jelző karókat figyelem, néha kicsusszanok, de ott szél fújta kemény, vissza a pályára, ott legalább lágy kellemes, csak nem látok. Dél körül már egész jól lehet látni, nem csak az embereket, hanem a minden pályára jellemző buckákat is, de még így is kellemes a túrt hó, de sajnos mindig eszembe villan bizonyos szakaszokon, hogy itt voltak a kavicsok, csak óvatosan.

15-én minden szép, minden jó, ideális körülmények, frissen ratrakolt pályák 2100-ig, onnantól lefelé továbbra sem fehér a táj, így maradunk ismét a felső részeken, de működik az élvezeti síelés, már nem tűnik kaotikusnak a pálya rendszer, végre a párom is mosolyog, csinálok képeket videót ahogy illik ilyenkor.

16-án igen korán indulunk, aztán nagy pofára esés, nem látom mozogni a lifteket, szakad az eső, alig szálnak fel síléccel a buszra, de mi csak megyünk a Jandrihoz. De felesleges volt sietni, a liftek nem indulnak fent 100 km/órás szelet jeleznek. Marad a Jandri melletti hóbár délig, hátha, ez a nap is elveszett. Legalább a nagy várakozásban kipróbáltuk a hóbárban lévő lavina szimulátort, amit végig rikoltoztam, hogy legalább egy kis hangulat javításon átsegítsem magam. Még késő este is esett az eső, de azzal vigasztaltam magam, hogy így kényelmesen össze tudtunk pakolni, nem kell kapkodni holnap reggel, merthogy az ajtónkra ki volt téve, hogy 8,40- kor veszik át az apartmant (ez passzol az átadáshoz, későn adják, korán veszik el a kulcsot).

17-én korábban ébredek mint szoktam, túlságosan világos van, nem értem, azt hittem elaludtunk, de amikor kitekintek minden össze omlik bennem, elhagy az erőm, s csak bambulok kifelé az erkély ajtón.
Minden fehér, és csodálatos, és gyönyörű, nekem pedig össze szorul a torkom, az éjjel eset kb 30 cm hó. Kicsit sírdogálok, csak úgy magamban befelé, aztán elmegyek zuhanyozni.
Nejem vigasztal, lehetett volna rosszabb is, legalább négy napot síeltünk a hatból, nem mentünk haza korábban mentővel, mint a csoportból ketten is egy kartöréssel, meg egy térd ficammal. Örüljek, hogy három év után tudtunk síelni négy napot, de sajnos én még mindig csak bánkódom, és nehezen tudom feldolgozni, hogy január elején egy francia gleccser pályán ilyen élményben volt részem.
Puskás András
17 élménybeszámolót írt
17
15 éve tag
Magyarország
Kékestető
2012.02.13.
35 évvel korábbi emlékek törtek rám tegnap Kékestető északi pályáján, ahogy lepillantottam a hegytetőről. Egy családnak mentem baráti segítséget nyújtani a síelésükhöz, mivel a déli pálya rendkívül alkalmas teljesen kezdők oktatásához is, továbbá a felvonózást sem kell feltétlen tanítani csak később, mivel a síbusz vissza visz a kezdő ponthoz. Az igazság, hogy 28 évvel ezelőtt voltam utoljára síelni kékesen, de abban az időszakban csak a déli pályán, busszal mentünk a munkahelyem szervezésében, aztán az vitt bennünket fel mindig a veronika réttől, de az északin csak egyszer voltam friss jogosítvány birtokában a barátaimmal. Sajnos szinte tudás nélkül, katonai "surranóban", farmerben, ne akard tudni milyen síléccel, de óriási lelkesedéssel és nagy bátorsággal, vakmerően, egy hódítóként, mert le akartam igázni a hegyet, pontosabban a völgyet. Ez a nap folyamán háromszor sikerült, ennyi alkalommal tudtam leküzdeni magam a hegyről ami többségében nem sítalpon történt, sőt az egyik alkalommal már a felső harmadától hiányos felszereléssel, mivel az egyik lécem nélkülem akart siklani, hogy önállóan "szűz havazzon" a pálya végén túl. Szerencsére a liftnél sorban állók szemmel verték a lécemet, s útmutatásaik alapján megadták az irányt merre menjek tovább. Persze biztos nem azért, hogy mennél később kerüljek vissza a pályára, hogy ne viháncoljak ott hason és hanyatt vagy oldalt fekve ( ez kevesebbet volt), mint egy félkegyelmű, hísz hangos "nyerítés", teli pofával való röhögés volt a kísérő zene a különböző testrészeimen való csúszásnak. Ekkor kerülten először kapcsolatba sílifttel, ami feledtette velem a lefelé jövetel nehézségeit, mert nem kellett felgyalogolnom mint "otthon" ahol kiválasztottunk egy dombot és akkor pihentem amikor csúsztam lefelé persze egy nyomsávban haladva. Mondanom sem kell, hogy a bohóckodás tovább folyt az emlékeim szerint felülről nézve baloldalt található ( tolókaros, rugós, tányéros, nem tudom mi) liften felfelé, s persze mindenki rosszallóan csóválta a fejét, esetenként még szólt is. Közben lopva folyamatosan Irigykedve, csodálkozva, megrökönyödve bámultam a síelőket, azt hogy milyen magabiztosan, szinte lágyan, erőlködés nélkül, vigyázva másokra, ide-oda kanyarogva haladtak lefelé a mélységbe. El sem tudtam képzelni, hogy Én valaha is meg tudom csinálni. Igen azt akartam, 35 évvel ezelőtt, ott és akkor belém vésődött az ami igazából soha nem fogalmazódott meg bennem, de amikor tegnap ismét ott álltam a hegy tetején összeszorult a torkom. És akkor eszembe jutott és felszínre tört valami, hogy mit is kaptam Én Kékestetőtől, ami előjött nagyon mélyről. Egy célt, egy példaképet, tudást, fegyelmet, törődést. Azt hiszem nem, nem igazán tudom szavakba önteni most sem, mert összeszorul a torkom és könnybe borul a szemem az érzéstől. Ez az, egy érzést, egy olyan érzést ami mindig velem volt bárhová mentem síelni, csak nem tudtam mihez kötni egészen mostanáig, amikor ott álltam ismét a hegytetőn. Igen egy "érzés", nem egy nagy dolog, de nekem hatalmas, ezért köszönöm, köszönöm Kékestető. Majd elindultam lefelé, vigyázva másokra könnyedén, erőlködés nélkül, lazán kanyarogva a mélységbe. Persze csak a pálya feléig, a jobbra húzódó csákányoshoz, mert csak addig volt megnyitva.
Te is írnál beszámolót? Nem kell mást tenned, csak regisztrálni, és leírni az élményeidet . A szerkesztőség az informatív írásokat kiemeli és beszámolóként a síterephez csatolja.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.