Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Brockey által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (205)Időben csökkenő Időben csökkenő
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2024.02.05. 16:49
Mi 26-án, pénteken délelőtt léptük át a magyar-szlovén határt. Kb. 10 perc volt az átjutás. Van egy nagy fehér sátor a benzinkút épülete után, az épület mindkét oldalán haladt egy-egy sor, amelyek a sátor előtt egy sorba mentek össze. Előttünk 2-3 autóval egy furgon hátsó ajtaját kinyittatták a sofőrrel, ekkor állt mindkét sor. Nálunk csak intettek, hogy mehetünk. 2-3 órával mögöttünk jöttek a testvéremék, az ő elmondásuk alapján egy román kocsit kaptak ki a sorból, de ők is kb. 10 perc alatt átjutottak.
A szlovén-olasz határnál (Sezana) csak lassítani kellett. Visszafelé 3-án szombaton mindkét határon simán, lassítás nélkül jöttünk át.
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2024.01.19. 21:40
Hát ha senki nem járt arra, akkor megpróbáltam én nyomozni egy kicsit.
Ezt találtam a google útvonaltervező segítségével.
Kötelezően bevisz a Pince Mol kútra, és ez szerintem alsó hangon fél óra plusz lehet. Kb. ugyanez van az olasz oldalon is.
Előzmény: (Brockey 220272)
Pince.jpg
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2024.01.14. 22:05
Aki jár(t) mostanában Szlovénián keresztül Olaszországban vagy Franciaországban, legyen szíves írja le a szlovén határátlépések tapasztalatait. Pince és Trieszt illetve Gorican határárlépés időtartama és mikéntje érdekelne. Jövő pénteken (26-án) legkésőbb 20 órára Torino környékére kell érjek és szeretném tudni, hogy kell-e időveszteséggel számoljak.
Köszönöm előre is.
h i r d e t é s
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2024.01.12. 10:16
És ezt a magyar kötelezőmet nem kell EU komforttá tenni, ha külföldre megyek? Az EU TB kártya mintájára? Vagy kértem most a biztosítótól nemzetközi zöld kártyát, az igazolja a kocsi műszakiját és az én létező kötelezőmet külföldön?
Tehát az utasbiztosítás felelősségbiztosítás része nem releváns egy külföldi közlekedési balesetnél, ha jól értem.
Előzmény: (bouquetk 220222)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2024.01.11. 19:46
Egy kicsit elterelem a beszélgetés fonalát. :-)
Az utasbiztosításban foglalt felelősségbiztosítás csak a sípályán általam okozott baleseteket fedezi a megadott mértékig, vagy autós utazásos balesetet is? Pl. belemegyek egy araszoló sorban az előttem haladó autóba.
A következő kérdés pedig, hogy ha a vétlen személy megsérül miattam (sípályán vagy autóúton), akkor csak az ő egészségének károsodását (műtét, mentő, stb) vagy a sílécének vagy autójának a kárát (dologi kár) is fedezi a felelősségbiztosítás?
Tudom, hogy sajnos vannak olyan esetek is, amikor tartós károsodást (rokkantság) szenved valaki, és olyan esetben vagy per van és/vagy lehet fizetni, mint a katonatiszt. De én most nem ezekre a súlyos esetekre gondolok.
Csak egy egyszerű koccanásos balesetre, 100-200eFt-os kárig.
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2024.01.10. 10:21
A kérdés feltevéséből arra következtetek, hogy félreérted.
Az eszmefuttatás arról szólt, hogy ha nincs EU TB kártyád, de van bejelentett 8 órás jogviszonyod Magyarországon vagy nincs, de fizeted a havi 11.300 Ft-ot, akkor utólag is el lehetne számolni az állam bácsival a kint megfizetett kórház, mentő, műtét stb. ellátást (mentőhelikopter nem tartozik ide, azt utasbiztosítás fedezi).
A linkelt mondat pedig azokra vonatkozik, akiknek nincs bejelentett munkaviszonya itthon (feketén dolgoznak, vagy külföldön dolgoznak vagy nem dolgoznak) és ha fizetik havonta ezt a 11.300 Ft-ot (eü. szolgáltatási járulék a neve), így lesz TB jogosultságuk itthon (és így az EU-ban is), nem etikusan visszaigénylik a kinti baleseti ellátás költségeit. És ez azért nem etikus, mert akinek van bejelentett munkaviszonya, az havonta sokkal többel járul hozzá a közös teherviseléshez. A TB járulék 18,5% (ebből 7% eg.bizt.jár, 10% nyugdíjbizt.jár., 1,5% munkaerőpiaci jár.), 15% Szja és 13% Szochó. Könnyen belátható, hogy még minimálbér esetében is ezen összegek nagysága bőven meghaladja a munkával nem rendelkezők által befizetett 11.300 Ft-ot. És ezért nem etikus, hogy abból a mások által befizetett nagyobb összegekből pont az venné ki a milliós nagyságú összegeket, aki a legkevesebbet tette oda be. De ha fizeti havonta ezt a 11.300 Ft-okat, akkor joga van hozzá.
És ha nincs EU kék TB plaszik kártya, akkor utólag elvileg bárki elszámolhatná az állam bácsival, ha ilyen vagy olyan módon van rendezett magyar TB jogviszonya.
Előzmény: (Lackó 220175)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2024.01.08. 19:20
Én úgy gondolom, hogy a jobboldali termék esetében nincs benne, a másik két oszlop pipája pedig azt jelentheti, hogy azokban értékhatár nélkül benne van. Szerintem.
Egyébként szerintem ez az értékhatár megállapítása is olyan biztosítós szemétláda módszer. Nem tudom, hogy létezik-e nagyobb távolság kórház és síterep között az Alpokban, mint ez a Nassfeld-Klagenfurt oda-vissza (nem hiszem), és van-e olyan baleset, amire 63 perc nem elég, de ha feltételezzük, hogy ez a lenti összeg nagyjából a maximum, akkor miért van olyan biztosító, hogy 2MFt értékhatárral kínál ajánlatot egy ilyen mentésre? Süt belőle a lehúzás. Hátha valaki sajnálja a pénzt egy nagyobb biztosítási csomagra vagy nem figyel oda, és akkor jól meg lehet szivatni?
Ha vállalja a mentőhelikopterrel való mentést, akkor értékhatár nélkül kellene.
Persze ez nem érvényes az svéd-norvég-grúz síterepekre, ahol tényleg lehet nagyobb a távolság.
Előzmény: (fezso6 220115)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2024.01.08. 01:17
Megválaszolom a kérdésemet. :-)
Az alábbi képet facebookra töltötte fel valaki, onnan mentettem le és most találtam meg. Szerintem nagyon hasznos.
Ezek szerint 2023 januárban 9.500 € volt egy Klagenfurt (Villach?)-Nassfeld-Villach 63 perces mentőhelikopter út. Az kb. 3,5-4 millió Ft.
Lehet, hogy már több. Vagy más országban több vagy nagyobb távolságra biztos több.
Szóval min. 4mFt-ban gondolkodjon mindenki, ha utasbiztosítást köt.
Az EU biztosítási kártya erre és a felelősségbiztosításra nem vonatkozik, az a kórházi ellátásra és a mentőre elég. Ezért kell mindkettő.
Ha jól tudom. De majd megerősít vagy megcáfol valaki, aki jobban ért hozzá.
Jó és balesetmentes síelést mindenkinek.
Előzmény: (Brockey 220082)
1704671993956.jpg
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2024.01.06. 19:37
Én a K&H-nál találtam azt, hogy amennyiben biztosított tartózkodási helye baleset következtében külföldön ismeretlenné válik, akkor a felkutatás, mentés akár helikopteres úton is kivitelezhető.
Azért ez nekem nem egyértelmű, mivel ha egy pályán elesel, akkor pont tudod jelenteni, hogy a 8. pálya közepén vagy, vagy az X lift alatt. Tehát nem ismeretlen. Ezzel jogilag simán ki lehet bújni a fizetés alól ilyen biztosítók, bankok, egyéb pénzéhes szervezetek gondolkodását tekintve.
Én a Mapfre Mont Blanc biztosításával szemezek, ott annyi van, hogy helikopteres mentés sípályáról és hegyi mentés sípályáról, talán ez tartalmazza az egész utat a kórházig.
Egyébként mennyi tud lenni egy helikopteres mentés? Milyen értékhatárra kell legalább kötnünk? Ha jól emlékszem, 2-3 millió Ft volt pár éve. Annyi elég? Vagy már több lett?
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2023.12.14. 20:06
Üzembe helyezték az új Pontillas 10fős kabinos liftet Villeneuve-ben a régi 20fős Pontillas és a 4fős Frejus liftek helyett. Ez magasabbra is visz mint a régiek, egészen a Méa lift aljáig, 2250m-re.
A további részletek:
https://www.skiresort.info/ski-resort/serre-chevalier-brianconchantemerlevilleneuve-la-sallele-monetier-les-bains/ski-lifts/l106011/
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2023.10.19. 12:54
"Csodálatos" hír:

Határellenőrzést vezet be a szlovén kormány a magyar határon – írja az Index nevű horvát lap. (portfolio.hu)

Mi fogunk szívni a szlovén és az olasz határon is amiatt, hogy valakik úgy gondolták, hogy személyazonosítás nélkül jöjjenek be milliók Európába Afrikából és Ázsiából. :-(
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2023.01.06. 00:16
Köszönöm, Rossi!
Meg tudnád adni annak a francia fórumnak a linkjét? Vagy bármilyen linkért hálás lennék, ami Les 2 Alpes időjárásával, előrejelzéssel, útinformmal, webcammel kapcsolatos a hivatalos honlapon és appon kívül. Idén először megyünk ide (január 28.), és még nem értem rá nagyon keresgélni.

Update:

Találtam egy oldalt, ami másnak is hasznos lehet, elvileg van élő térkép is (bár ez most nekem épp nem működik).
https://www.skipass-2alpes.com/en/plan-des-pistes-live-les2alpes

Itt azt írják, hogy a Lauze húzós- és a Thuit ülősliftek (és még 3db pici alsó lift) február 3-ig biztos nem fognak menni. A többi lift üzemideje viszont megtalálható a listában:
https://www.skipass-2alpes.com/en/horaires-remontees-mecaniques-les2alpes

Én itt szoktam nézegetni a liftek adatait:
https://www.skiresort.info/ski-resort/les-2-alpes/ski-lifts/
Előzmény: (Rossi 217048)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2023.01.04. 23:15
Azt tudja valaki, hogy fent a gleccseren lévő Signal ülős liftet (és a hozzá tartozó pályákat) miért szüntették meg?
A térképen jelezve van, de az aktuális listában nem találom a Lauze húzós liftet sem, az vajon működik? És még mindig ratrak húz fel oda a legfelső csúcsra idén is? Aki esetleg jár/t arra , majd megírhatná, hogyan lehet igénybe venni.
Köszönöm.
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2022.12.28. 11:16
Én ezeket használom:

Szlovénia:
https://www.petrol.si/prodajna-mesta?
Autópálya mellett magasabb a diesel díja, most éppen 1,725 (700 Ft), távolabb olcsóbb, amit most néztem 1,467 (595 Ft).

Franciaország:
https://mon-essence.fr/ville/33258-briancon
Itt most 1,775. (721 Ft)

Itthon nálunk meg most 713 Ft.
Előzmény: (gmmg 216859)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2022.12.28. 11:05
Nálam számítógépen (Win11) nem működik, telefonon (Android) igen. Viszont ott sem minden kúton mutat árat, pl. MOL-ra sehol sem.

De azért köszi a tippet, ezt nem tudtam, hogy a Google maps tud ilyent.
Előzmény: (TZoli 216868)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2022.07.24. 11:55
Találtam egy oldalt, ahol meg lehet nézni benzinkutanként az aktuális üzemanyagárakat (remélem, télre is megmarad ez az oldal):

https://www.petrol.si/prodajna-mesta?

Azt olvastam egyébként, hogy jelenleg az autópályákon piaci ár van érvényben, máshol üzemanyagársapka. Nem tudom, ez télre is marad-e. Ez mai napon diesel esetében 1,9€/l autópályán, 1,7€/l azon kívül. Azaz 760 vagy 680 Ft/l körüli árakon lehet ma dieselt tankolni.
Előzmény: (Brockey 214545)
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2022.02.03. 23:45
Aki még kételkedne, annak ajánlanám figyelmébe a kb. 2 hete meghalt 37 éves francia színész (Gaspard Ulliel) esetét, vagy a kb. 5-8 éve meghalt cseh 4gyermekes anyukának a halálát, aki egy bajor politikussal ütközött. De volt egy hír egy 5 éves kislányról is, aki a kezdőcsoportban állva halt meg, mert közéjük durrantott egy megállni és fékezni nem tudó ember.
Rengetegen gondolják szerintem azt, hogy "én remekül/biztonságosan/óvatosan stb. síelek, nem lehet baj, nincs szükségem sisakra". Azt nem kalkulálják be, hogy jön egy hülye/béna/kontrollt vesztő síelő, és az ütközés miatt a fej nagyon nagy kockázatnak van kitéve. A fejet még annyi sem védi, mint a kezünket-lábunkat-mellkasunkat-stb.
Mások hülyesége miatt kell főleg a sisak.
Arról nem is beszélve, hogy az én fejemre is hányszor húzták már rá a felvonó elülső korlátját. Csak úgy koppant a sisakom. És estem is már jónéhányszor úgy, hogy lefejeltem a kőkemény pályát.
Az a baj, hogy sokan azt gondolják, hogy "ez énvelem sohasem fog előfordulni". Pedig sajnos bárkivel bármikor előfordulhat.
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2022.02.03. 23:16
Most jöttünk haza Franciaországból (2 felnőtt + 2 gyerek 19-21 évesek), az utazási irodának 455eFt-ot fizettem (1240€), ami 4 főre 7 éjszaka pályaszállást üdülőhelyi díjjal, garázzsal és 6 napos síbérletet foglalt magában. Az utazás kb. 150eFt volt, tehát összesen kb. 600eFt.
A kaját nem tudom, mennyi, ottani kb. Tescoban szoktunk vásárolni, én azt szoktam mondani, hogy kb. ugyanannyi, mint itthon. Valószínűleg egy kicsit azért több, mert több sajtot, baguette-et és bort szoktunk venni, talán kicsit drágább is, de szerintem ez elhanyagolható. Hüttére nem költünk.
A felszerelés megint sötét ló, mert az évek alatt vettük-cseréltük főleg a gyerekekét, ahogyan nőttek.
A topic fő kérdésére válaszolva, a fentieken kívül nagyon keveset költünk. A falusi pékségben és ajándékboltban kb. 50€-t költöttünk el a múlt héten.
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2022.01.30. 21:14
Tegnap este érkeztünk haza Brianconból. A határokon egyet kivéve semmilyen ellenőrzést nem kaptunk, meg sem kellett állnunk. Szlovén-magyar határ az M70-esen haladva mintha nem is lenne, észre sem vettük sem oda, sem vissza, hogy átmentünk. A montgenevre-i francia-olaszon ott ültek hárman-négyen az üvegbódéban, de lassítva elmentünk mellettük és ránk se bagóztak (oda-vissza). A szlovén-olasz határon visszafelé Trieszt irányába jöttünk, mert a Waze arra javasolta, szintén, mintha nem is lenne határ.
Szlovén-olasz határ, Nova Gorica/Gorican/Vrtojba. Odafelé a szokott útvonalunkon a H4-esen mentünk, a sempasi OMV kútnál tankoltunk, Bélapóhoz hasonlóan a bejáratnál kérte a pénztáros a Greenpass-t, telefonon mutattam az eeszt alkalmazás utolsóját, leolvasta, így bemehettem fizetni. :-)
2 percen belül, szlovén rendőr állított meg minket, forgalmit, jogosítványt, útleveleket kért (személyiket adtunk), elment a rendőrautóhoz, valamit ellenőrzött, visszaadta és mehettünk tovább. Semmilyen oltási igazolást nem kért.
Ismét 2 percen belül, az olasz oldalon olasz határőrök intettek le minket, ők sem kértek oltási papírokat, csak útleveleket, és kérdezték, hogy van-e nálunk cigaretta, alkohol. Az úticélunk után is érdeklődtek, és amikor megemlítettük, hogy Peschiera del Gardaban van foglalt szállásunk, úgy tűnt, hogy megenyhültek és továbbengedtek (papírt erről nem kértek).
Olasz tranzitszállásunkon sem kértek semmit, pedig kínáltam nekik. Elmentünk még az este folyamán egy Lidlbe, maszkot feltettük, de oltási papírt ott sem kért senki.
A francia szállás és síbérlet átvételekor ugyanez.
A chantemerle-i Ratier kabinos lift alsó állomásánál (csak ezzel lehetett felmenni) vasárnap-hétfőn-pénteken reggel volt ellenőrzés, Tousanticovid alkalmazás utolsó oltását mutattuk, ezt valami tabletszerű géppel (TAC Verif?) nézték 9-11 között.
Ugyanitt a maszkhasználat kb. 50-60%-os volt, de azt nem nézték (én neoprén símaszkot használok amúgy is, fiam semmit nem tett fel, hiába mondtam neki). A zsebünkben persze ott lapult az FFP2-es maszk. Egyszer feleségemnek szólt egy idősebb bácsi a kabinban, hogy a neoprénmaszk nem jó, erre ő is elővette az FFP2-est.
Hüttében nem voltunk.
A brianconi Geant Casinoban és a brianconi kórházban (volt egy kisebb kézsérülésem) FFP2-es maszk elegendő volt, nem kértek igazolást (pedig utóbbiban szintén kínáltam).
Véleményem szerint ez a jelenlegi helyzet (törvényekkel, rendeletekkel elüldözni olyanokat, akik egyébként jönnének) nem jó senkinek sem, ezért csak annyit ellenőriznek, amennyit nagyon muszáj. Ha van a Tousanticovid app által érvényesnek mutatott utolsó oltási igazolás, szerintem nyugodtan el lehet indulni. Kekeckedni senki sem fog, nem érdeke senkinek, én úgy tapasztaltam.
Brockey
209 élménybeszámolót írt
209
17 éve tag
2022.01.18. 14:16
Mi itt szoktunk tankolni kifelé:
OMV Sempas
https://si.fuelo.net/gasstation/id/11231?lang=en

Itt Franciaországban
Total Access Briancon
https://mon-essence.fr/ville/33258-briancon

Itt hazafelé:
Petrol Vrtojba
https://hu.fuelo.net/gasstation/id/11184?lang=en
vagy
https://www.petrol.eu/gas-stations/map/0153-bs-vrtojba-ac-jug-service-station

3 év alatt elég durvák lettek a francia üzemanyagárak, szinte olasz szintre emelkedtek. Ma 1,646 €/l a diesel, 1,804 a 98-as. Szlovéniában 1,506 a diesel, 1,409 a 95-ös. Itthon kb. 480 Ft egy liter diesel, Szlovéniában 540, franciáknál 590.
Előzmény: (Brockey 204694)
következőutolsó
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE