Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Okulare által küldött hozzászólások listája

ÜZENETEK (31)Időben csökkenő Időben csökkenő
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
2025.01.27. 17:38
Talán kapsz majd frissebb infót is, de addig is ajánlom Simon Kálmánt, aki 2015-ben minket tanított a Reiteralmon és a Hochwurzenen. Mi egy 4 tagú család vagyunk és akkor a lányom elsős volt, a fiam középsős óvodás. Nagyon empatikus, nagyon jópofa ember ő, és besegített Péter "bácsi" neki, aki szintén végtelenül türelmes "nagypapa" figura volt. Az ő vezetéknevét nem tudom.

Akkor ezen az e-mail címen kommunikáltunk: simonklmn4@gmail.com
2018-ban küldött egy hírlevelet, ott ez a szám volt megadva: 06/20/918-68-28

Azt persze nem tudom megítélni, hogy ők milyen szakmai tudással bírnak, főleg másokhoz nem tudom őket hasonlítani, de mi általuk szerettük meg a sízést, azóta is minden évben megyünk. A gyerekek már nagyon tudnak, mi szülők csak úgy "öregesen" síelgetünk.
Előzmény: (X carving 222421)
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
Topik: Obertauern
2025.01.26. 07:32
A 6a-7a-24a-s résszel szemezgettünk, de ekkor beszéltek rá minket a 1a-ra és utána valahogy elsikkadt ez a terv. A faluba lefutó pályákon még nem voltunk, de legközelebb tágítjuk a kört. Köszönöm szépen a jó tanácsot.
Előzmény: (nimbus2 222402)
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
2025.01.20. 09:24
Régebben sokszor, talán azt ísmerjük a legjobban, de most nem jutottunk el oda.
Előzmény: (X carving 222339)
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
2025.01.19. 20:38
3 napos síelésünk 3. napján (01. 18.) jöttünk erre a helyre. Ez teljesen ismeretlen terep volt, mégcsak utána sem olvashattam előtte, mert ezt hirtelen találtuk ki az előző esti kártyázáskor. A társaságunkban lévő tapaszalt síző ismerősünk sem járt még itt. Úgyhogy nagy izgalommal vártuk, vajon mennyire felel meg a "kezdők sílécének".

Hát mit ne mondjak, minden képzeltünket felülmúlta! Tudni érdemes, hogy a csapatban mi vagyunk a két kezdő a feleségemmel és egy évtizedek óta síző barátunk és négy 15-18 éves jól síelő kamasz alkotja még a bandát. Mindenki talált magának megfelelő pályát. Van itt ugrató, sebességmérő pálya, rövid és hosszú pályák, keskeny erdei pályák, széles egyenesek, fekete pálya. Több hegy kapcsolódik össze, de szerintem nem átsíelhető, mint ahogy a schaldmingi négy hegy.

Mi Flachauwinkl parkolójában parkoltunk és a Kleinarl oldalra is átsíeltünk (ez egy hegy két oldala). Az eddig általam bejárt jópár tereppel ellentétben itt nincsenek számozva a pályák. Jól ki van táblázva, hogy mi kék, mi piros, (mi fekete), de szám az nincs. Ez a szétszakadó társaság újraegyesítési kommunikációját megnehezíti kissé, de azért nem vészes. Szép hosszú pályák vannak, de szerintem nem teljesen kezdőknek valóak. Mindegyikben találtam egy-két pirosas letörést, de nem nehezek és általában rövidek. Szinte minden pályának van többféle ága, ami valahol szétválik, később újra találkozik. Mi a lefelé menő kék erdeinek találtuk meg nehezen a folytatását a Family- és a Sunshine Suttle felvonók találkozásánál. Kicsit a piroson le kell csúszni pár métert és ott van a folytatás.

Apropó piros. Azok a pirosak, amik a kékek mellett futnak, azok alig nehezebbek, mint a kék, csak épp mindegyiken van egy-két erősebb letörés. Lefelé a parkoló előtti részen kikerülhetetlen a piros, kicsit meredek, de széles. Sajnos mi sötétedéskor jöttünk le rajta és így már buckás, jeges és rosszul látható volt. De azért szépen lejöttünk cikk-cakkban.

Napközben szinte az összes kéket bejártuk. A kleinarli oldalon a parkolóig nem csúsztunk le, mert nagyon jeges volt az eleje, így inkább felszálltunk a Lumberjack felvonóra. Utóbb kiderült, jól tettük, mert a többiek lecsúsztak és nagyon jeges volt végig és a vége meredek is. A Bubble Shuttle két vége közötti kéken kétszer is lementünk, mindkétszer más arcát mutatta. a delelőtti jó volt, a délutáni már buckás, de azért jól síelhető volt. Ezen is voltak nehezebb szakaszok. Többféle ugrató pálya volt, több helyen, így sok deszkás is volt. Néha megálltunk megnézni, milyen ügyesek a fiatalok és persze megállíptottuk, hogy mi ilyet már sosem fogunk elsajátítani. A társaságunkban lévő srácok-lányok is ugrottak párat, ők még eljutahatnak arra a szintre, amit itt láttunk.

Nagyrészt a Power Shuttle teteje és a Family Shuttle alja között ingáztunk. A végén rábeszéltek, hogy menjünk fel a Power Shuttle tetejénél lévő hüttébe egy búcsú teát/forrócsokit inni. Engedtünk a csábításnak, de talán nem volt jó ötlet. Mi kezdőként nem tudunk fél 5-kor 10 perc alatt lesuhanni a parkolóig. Nekünk ez 37 percbe tellett. Eléggé buckás volt, bár egy helyen már jártak a ratrakok és így frissen ratrakolt pályán is mehettünk, de a szürkületben rosszak voltak a látási viszonyok, sőt az alján az utolsó piros szakaszon már szinte félhomály volt. Alig láttam, hogy hol van bucka, hol van jég... Ez a tea nem ért ennyit, ugyanakkor elmondhatjuk, hogy most először ezt is kipróbáltuk, hogy egy szinte kihalt pályán egyedül milyen lejönni. Egyszer megálltam egy pálya közepén, körbenéztem és senki nem volt élő ember fia/lánya a feleségemen kívül. Állt az összes felvonó, síri csend volt. Nagyon érdekes és egyben megborzongtató pillanat volt. Mindenesetre maga a pályarendszer nagyon tetszett. Biztos, hogy visszatérünk ide.
IMG-20250118-111828.jpg
IMG-20250118-105055.jpg
IMG-20250118-111836.jpg
IMG-20250118-133233.jpg
IMG-20250118-134105.jpg
IMG-20250118-142736.jpg
IMG-20250118-142741.jpg
IMG-20250118-095138.jpg
IMG-20250118-095658.jpg
IMG-20250118-101511.jpg
IMG-20250118-105037.jpg
IMG-20250118-105039.jpg
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
Topik: Obertauern
2025.01.19. 19:55
3 napos síelésünk második napján (01. 17.) pont a 49. születésnapomon jöttünk Obertauernbe. Egyszer már voltunk itt egy éve, de akkor felemás érzésekkel távoztunk. A feleségemnél kialakult akkor reggel egy lelki gát és egy nagyobb letörésnél megállt és nem mert lemenni. Délután kicsit oldódott a 21a pályán. Most azonban már volt mögöttünk egy sikeres nap a Reiteralm-on, ahol a piros pályákat is megismertük, így sokkal bátrabban mert ő is nekivágni. A már ismert 21a-n kezdtünk, bemelegítésként lecsúsztunk rajta kétszer. Továbbra is ez egy kedvenc kék pálya, nincs rajt nagy letörés, széles, nem túl hosszú, de nem is túl rövid. Szóval kezdőknek pont ideális. Az ebédet is ennek a pályának az aljában fogyasztottuk el egy jó kis hüttében. Aztán egy kicsivel nehezebb 10a - 8a kombinációkra váltottunk. Ez nagyon bejött. Ugyanis ezek kék pályák, nagyon szélesek, éppen ezért lehetőség van rajta kikerülni a nagy letöréseket, vagy ha éppen határfeszegetés a cél, akkor rá lehet menni, hogy a letöréseken csússzon az ember és akkor akár pirosnak is mondható egy-egy szakasza. Egyedül a végén van egy szük és meredek lejtő, ami a közút felett átívelő hídra visz rá. Ez (szerintem) kikerülhetetlen. Egy kezdőnek délután, záráshoz közeledve kemény dió lehet, mert eléggé buckásodik. Mi most ezt is sikeresen abszolváltuk (többször is), de érezhető volt, hogy minden lecsúszásnál egyre rosszabb a pálya állapota.

Menetközben társaságunk egyik tagja egyszer rábeszélt a szemközti hegyen lévő Zehnerkarbahn felvonó tetjéről induló kék 1a-ra. Na ez önmagában nem túl nehéz pálya. Kellően széles, nincsenek vészes letörések, viszont meglepő módon iszonyú nagy szél volt fenn a pálya felső harmadában. A porhavat lefújta a pályáról, alatta jeges volt, de igazából ettől még jól síelhető volt nekünk is. De szürreális volt a szelet és az általa fújt porhavat látni, benne síelni. Kicsit a Delta főcímére hasonlított, persze nyilván lightosabb volt. Érdekes volt ezt megtapasztalni, de aztán ide nem tértünk vissza. De egy szélcsendesebb időben visszamegyünk.

Obertauern egyébként egy nagy pályarendszer, mi csak egy kis részét ismertük meg, így nem kizárt, hogy más pályákon más a helyzet, lehet, hogy vannak kezdőknek ennél jobb pályák is.
IMG-20250117-094553.jpg
IMG-20250117-094611.jpg
IMG-20250117-105151.jpg
IMG-20250117-105200.jpg
IMG-20250117-105202.jpg
IMG-20250117-105206.jpg
IMG-20250117-110644.jpg
IMG-20250117-111411.jpg
IMG-20250117-111425.jpg
IMG-20250117-140119.jpg
IMG-20250117-140123.jpg
IMG-20250117-140125.jpg
IMG-20250117-140127.jpg
IMG-20250117-140130.jpg
IMG-20250117-140556.jpg
IMG-20250117-141413.jpg
IMG-20250117-141416.jpg
IMG-20250117-141419.jpg
IMG-20250117-141422.jpg
IMG-20250117-143558.jpg
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
2025.01.19. 19:38
3 napos síelésünk első napján a Reiteralmra mentünk (01. 16.-án). Jól ismertük ezen hegy kék pályáit, többször síeltünk már itt a Reiteralmon. Itt kezdtük el sípályafutásunkat 10 éve a Silver Jet felső állomásánál, aztán évekig nem voltunk itt és tavaly újból felfedeztük maguknak ezt a kezdőknek is többféle pályával kedveskedő síterepet. Mi a kezdők szemüvegén keresztül nézzük, értékeljük a pályákat, hisz bár 10 éve síelünk, de ez idő alatt lassan fejlődtünk és esetenként gyorsan visszafejlődtünk. Utoljára Karácsony után voltunk itt és akkor már olyan jól ment a 6-os kék, hogy az 5-ös egy-egy rövidebb szakaszába is belekóstoltam. Utána kértem itt a fórumban a tapasztaltabbaktól tanácsot, hogy milyen lehet végig az 5-ös pálya kezdő szemmel. X carving fórumtársunk az 5-ös mellett az 1-est, 2-est is javasolta. Így most a reggeli pár kör 6-os bemelegítés után nekivágtam a piros pályák világának. Ebéd előtt az 5-ösön kezdtem. Nem volt nehéz, volt benne két letörés, de nem volt megugorhatatlan. A végén a 25a-s kék kerülésre ugyan felhívta a figyelmemet X carving, de a helyszínen már elfelejtettem, így a végén is a piroson jöttem. Az kicsit meredek, de szépen kiszélesedik, így gyakorlatilag enyhe lejtővé lehet konvertálni. Délután a 2-es következett, azon már a feleségem is lejött velem. Az szerintem még eszményibb volt kezdőknek. Néha teljesen kék szakaszokkal, de az erősebb letörések is inkább sötét-kék/világos-piros érzetűek voltak. Nagyon tetszett nekünk, így ezen többször le is csúsztunk. Aztán az már feledésbe is merült, hogy az 1-est is kipróbáljuk. De legalább legközelebbre is lesz némi felfedezni való. Remek időnk volt, szerencsére nem voltak sokan a pályán, lévén január közepe az nem olyan erős erre felé és hétköznap is volt. Szóval szépen lehetett gyakorolni. Azoknak a kezdőknek jó szívvel ajánljuk, akik szeretnék feszegetni a határaikat és ki akarnak lépni a kék pályák béklyójából. Nekünk sikerült. És ha valaki kíváncsi, hogy innét merre vitt utunk, akkor az "Obertauern" és a "Kleinarl, Flachauwinkl - Shuttleberg" fórumokon nemsokára olvashatóak lesznek.
IMG-20250116-093254.jpg
IMG-20250116-093308.jpg
IMG-20250116-093751.jpg
IMG-20250116-094319.jpg
IMG-20250116-094342.jpg
IMG-20250116-095937.jpg
IMG-20250116-102234.jpg
IMG-20250116-102243.jpg
IMG-20250116-102248.jpg
IMG-20250116-102901.jpg
IMG-20250116-102904.jpg
IMG-20250116-111020.jpg
IMG-20250116-123900.jpg
IMG-20250116-151151.jpg
IMG-20250116-151210.jpg
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
2025.01.09. 08:31
Én nem szeretem a síszemüveget, inkább napszemüveget használok, ha nagyon süt a nap. Igaz én nem megyek gyorsan (örök kezdő vagyok) és eddig 2x síeltem olyan sűrű hóesésben, amikor síszemüveget húztam.

Nézegettem már ezeket az integrált bukókat, amivel azt elkerülném, hogy ne legyen gondom, ha épp nem használom a síszemüveget, nyilván ez sokkal egyszerűbb, mint a külön szemüvegnél, de annyira azért nem hozott lázba.

De most az egyik felvonózáskor együtt ültem a kabinba egy sráccal, akinek olyan integrált bukója volt, ahol a szemüveg lencse nem a bukó fölé, hanem a bukó külső burkolata alá csúszott fel. Ez azért tetszene, mert így nem sérülékeny a szemüveglencse akkor sem, ha épp a kocsiban gurgulászik, vagy csak fel van tolva a fejemre és valamire nem figyelek, ami végigszántja.

Próbáltam ilyet keresgélni különböző weboldalakon és sehol nem találtam. Szerintetek hol és hogy érdemes keresni? Mi lehet ennek mondjuk az angol megfelelője?
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
2025.01.07. 18:59
Köszi. Ezek szerint az 1-est és a 2-est is érdemes megpróbálni. Jövő szerdán megyünk pár napra, ha visszatértem beszámolok.
Előzmény: (X carving 222148)
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
2025.01.05. 19:07
Karácsony után 1 napot síeltünk itt. Sokan voltak, de jól eloszlott a tömeg. Persze mi kezdőként nem merészkedtünk piros pályákra. Főleg a 6-os pályán róttuk a köröket, illetve reggel és délután a 8-as és a 7-es pályán csúsztunk párat. Én kétszer lejöttem a Schoberbahn alsó állomásától induló erdei átkötő pályán a Sepp'n Jet alsó állomásáig, így egy kicsit érintettem az 5-ös pálya kisebb részét. Nem volt vészesen buckás délután sem. Nagy kedvencünk ez a síterep, másfél hét múlva még jövünk ide.

Azoktól kérdezném, akik jól ismerik a Reiteralmot, hogy ha egy kicsit szeretnék nehezebb pályát magamnak, mint a kék 6-os, akkor melyik pálya legyen a tovább lépés? Az 5-öst néztem ki magamnak, merthogy annak egy kisebb szakaszán már gond nélkül síeltem, de vajon lejjebb mi vár? Nyilván tudom, hogy a nehézség függ a pálya aktuális állapotától is. Mennyire jeges, mennyire buckás. De azt gondolom, hogy talán végig elég széles ahhoz, hogy ne legyen nagy gond, ha belefutok egy-egy nehezebb letörésbe. Mi a véleményetek?
IMG-20241229-130030.jpg
IMG-20241229-130035.jpg
IMG-20241229-130038.jpg
IMG-20241229-130043.jpg
IMG-20241229-141202.jpg
IMG-20241229-142732.jpg
IMG-20241229-143111.jpg
IMG-20241229-144109.jpg
IMG-20241229-152904.jpg
IMG-20241229-154939.jpg
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
Topik: Tauplitz
2025.01.01. 12:48
Tegnap hazaértünk Tauplitzből, ahol a karácsony utáni pár napból 2 napot síeltünk. Felemás érzéseim vannak. Az már biztos, hogy nem ez lesz a kedvenc síterepünk. Nekünk kezdőknek kevés az igazán hosszú és széles kék pálya. Igaz lejöttünk párszor a 23-as piroson, ami két-három erősebb letörést tartalmaz. Ha nem lett volna nagyon buckás már a délelőtti órákban, akkor talán egy erős kéknek is beillett volna. De a jó idő és a szünet miatt rengetegen voltak, így nagyon hamar buckásodtak a pályák. Azért én többször is, a feleségem csak egyszer, de sikeresen leevickéltünk rajta.

A 17-es kék az a tetején lélegzetellálító panorámával, de keskeny lecsúszással indul, majd egy bal kanyarnál egy rövid, meredek és széles pályává alakul. Ezen a rövid szakaszon lehet gyakorolgatni, rákészülni egy-egy piros pályára. A 19-is is szép, van rajt letörés, de az is rövid. A 29a átkötés egy klassz erdei lecsúszás. Gyakorolni nem jó, de szép erdei pálya.

A Lawinenstein tetejéről a 29-es nagyon keskeny szerpentínen indul. Az eleje az túl gyors, túl keskeny. Mi csak "házikóba" mertünk lejönni, túl mély a szakadék, ahhoz, hogy bátorak legyünk. :-) Ezzel egy fekete szakaszt lehet kikerülni. Utána a gondola felső harmadánál lévő fordítóállomásig egy erős piros letörésen lehet lejönni. Szépen, jó szélesen véve a lejtőt leevickéltünk rajta. A közbülső állomástól lefelé a piros 27-est egy szép és könnyű kék erdei pályával kerültük ki. Utána át kell vágni szinte keresztbe a piroson, és szembe folytatódik a kék erdei pálya, amivel egy piros és/vagy egy fekete szakaszt lehet kiváltani. Ez a kék egy könnyű csúszás, végül ismét egy pirosas jellegű, de kékként jelzett záró szakaszon csúszunk be a gondola aljához.

A Tauplitz Alm néven jelzett plató egy nagyon szép kis katlan, sok pálya fut ide, több hütte, hotel van itt, de síelés szempontjából munkás, mert sokat kell dombra fel evickélni, vagy lecsatlova sétálni, főleg, ha rutintalan az ember és nem szerez nagy lendületet előtte.

Itt a Hierzegger Hotel (nagy sárga épület) teraszán nagyon gyors és jó kiszolgálást kaptunk, annak ellenére, hogy teltház volt. Sokan voltunk egy asztalnál, differenciáltan érkeztünk, külön-külön rendeltünk, külön is fizettünk, de mindenre az volt a válasz, hogy "no problem". Könnyen, gördülékenyen ment minden, annak ellenére, hogy látszott, hogy sokan vannak a vendégek és sok a meló a pincéreknek. Ezt a helyet jó szívvel ajánlom!

És akkor végül beszámolnék a kék 2-es, Bad Mitterndorfba lefutó pályáról. Mindkét nap ezen csúsztunk haza. Szinte a sorompóig be lehet csúszni, mert a havat még az utcáról nem takarították el, de mivel szinte kőkemény jegesre fagyott, ezért mi a mező szélén lecsatoltunk, hogy ne érje baj a léceket. Így is csak 4-5 percet kellett gyalogolni a sorompóig, ahol a szállásunk is volt. Néha a parkolóban álló autóig is többet gyalogol az ember egy-egy nagyobb síterepen. Ez a kék egy nagyon szép pálya. Eleinte erdőben, aztán mezőkön és végül a házak között fut. Van benn két letörés. Az egyik egy rövid meredek, hosszú egyenes kifutással. Sokan simán párhuzamosan lejönnek, én az első alkalommal azért "krajcoltam" rajta egy kicsit. Ezt egy kis szerpentínnel ki lehet kerülni, ami nem olyan meredek, de nem volt rendesen kijárva, így azért nem volt könnyű. Második alkalommal azon jöttem. A második letörés nem olyan meredek, de egy kanyarral van kombinálva. Elég széles, úgyhogy nem okoz gondot egy kezdőnek sem.

A feljutást mindkét nap síbusszal oldottuk meg. Elvben reggel 20 percenként van síbusz. Első nap a 9:20-ashoz 9:15-re mentünk ki, pontosan jött, alig voltak rajta. (A társaságunkban lévő fiúk a 9:00-est célozták meg, az 5 perccel korábban ment fel, tehát az indulási időket érdemes fenntartással kezelni.) Második nap viszont nagyot szívtunk. Szintén a 9:20-asra mentünk ki és nem nagyon jött. Pontosabban ami jött az már tele volt utasokkal. A 2. ilyen busz azért beállt, gondoltuk, elvisz pár embert a néhány üres helyen, de a sofőr gyorsan leszállt és szólt, hogy csak a síiskolás gyerekeket viszi el. De mindjárt jön a másik. Na ekkor vártunk még 20 percet, amit aztán egy éltes úriember elunt és lement szólni a pénztárba, hogy már több, mint 40 perce várunk. Addigra már egy busznyi ember összejött a megállóba. Utána nem sokkal megjelent egy busz, ami félig volt. Erre felnyomakodott annyi ember, amennyi csak bírt, majd még el sem indultunk, mikor láttuk, hogy egy tök üres busz is beáll mögénk. Mivel az út fel a középállomásra 10 perc, nem számított nagyon a zsúfoltság. Azt is hamar elengedtük, hogy azon mérgelődjünk, hogy kb. 40-50 perccel később értünk fel, mint terveztük. Szóval nem tudom, hogy melyik a jellemzőbb és melyik a kivétel. A pontos és szellős busz, vagy a kimaradó/késő és tömött busz. Aztán fenn a gondola völgyállomásánál is rengetegen tülekedtek. Beálltunk a tömegbe (sorrol nem beszélhetünk) és sodródtunk. Szerencsére elég gyorsan haladtunk, szerintem kb. 5-6 perc múlva már a gondolában ültünk. A többi pályán lévő lifteknél, felvonóknál is sorok voltak általában egész nap, de pár perc alatt be lehetett jutni.

A szállásunk a Hotel Aquamarin-ban volt, ami a sorompó közvetlen közelében van. Egy-két jelentéktelen apróságtól eltekintve jó kis hely. Az ételek finomak voltak és elegendőek, a szobák tágasak. Van benn régies berendezésű hagyományos apartman (mi ilyenben laktunk) és betekinthettünk egy modern berendezésű szobába is. Magyarok üzemeltetik, kedvesek, udvariasak.
25-ös kék pálya
29-es kék felső része
29-es kék felső része
29-es kék felső része
29-es kék és a 27-es piros találkozása
29-es kék
27-es pályán a gondola középállomása
a gondola középállomásától folytatódó 29-es kék pálya kezdete
Mitterstein gondola
a középállomástól felfelé lévő piros 27-es pálya széle alulról a kék 29-esről fényképezve
balra a fekete 28, jobbra a piros 27 pályák találkozása, jobbról a fák takarásában torkollik be a kék 29
piros 27 lefelé
kék 27 alja a Mitterstein gondola völgyállomása felől fotózva
piros 23 felső harmada, balra sötétebb piros ága, jobbra kicsit lankásabb piros ág
23-as utolsó letörése
Tauplitz Alm plató, jobbra a Hierzegger szálloda/hütte
Tauplitz Alm plató
Tauplitz Alm plató
Tauplitz Alm plató
25-ös teteje
23-as teteje
23-as teteje
Tauplitz Alm plató, Hierzegger hütte teraszáról fényképezve
Tauplitz Alm plató, Hierzegger hütte teraszáról fényképezve
látvány a 17-es tetjéről
17-es teteje
17-es közepe
17-es közepe
17-es közepe, a kanyarból felfelé fotózva, ez egy rövid, keskeny és meredek szakasz
12-es teteje, rövid piros pálya
Tauplitz Alm plató, Hierzegger hütte
Tauplitz Alm plató, Hierzegger hütte
jelöletlen sétaút a Tauplitz Alm platón, Hierzegger hüttével szemben
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
Topik: Tauplitz
2024.12.28. 17:02
Ma volt itt az első napunk. Az időjárás jó. Sajnos egy-két szakasz erősen buckás. 23-as és a 29/27-es. A 2-esen most szinte végig le lehet csúszni. Mi a híd után még átvágtunk egy mezőn, de az már szinte sík. Az alábbi térképen piros körrel jelölt részen csatoltunk le. Innét pár perc a parkoló. Hosszabb élménybeszámolót január első napjaiban írok.
Előzmény: (LeviL 221462)
IMG-20241228-165438.jpg
IMG-20241228-165507.jpg
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
2024.12.26. 07:27
No, mivel nem érkezett érdemi válasz, ezért voltam oly bátor és megvettem online az autópálya matricát is és a Gleinalm alagút díjat is. A viszaigazoláson rajta van egy kis vázlat, hogy a Digital Stecken Maut piktogrammal ellátott sávokon átsuhanhatok a megadott rendszámú autóval. Holnap indulunk.
Előzmény: (Okulare 221939)
piktogram1.jpg
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
2024.12.19. 14:57
Most találtam meg, hogy a fizetős alagutakra is lehet előre online jegyet venni. Én konkrétan a Gleinalm-alagúton keresztül jövök, megyek. Itt van egy olyan kapu, ahol az előrefizetősek mehetnek át, vagy ugyanabba a sorba állok, mint a többiek, csak nem fizetek a sorompónál?

Ránéztem a StreetView-ra és ott csak olyan kapukat látok, amik embernek fizetősek, 1 db self service-set és egy buszos-teherautóst. De ez 2022. júliusi felvétel, lehet, hogy akkor még nem is volt ilyen online jegyes móka és azóta már van olyan kapu is, ahol az elővételesek átsuhanhatnak.
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
2024.12.19. 14:48
... éés a másodikra is. :-)

"Hogyan történik a digitális matrica ellenőrzése?
Mint eddig is, Szolgáltatási és ellenőrzési szolgálatunk, valamint az automatikus matricaellenőrző kameráink szúrópróbaszerű ellenőrzéseket végeznek.

Mindkét esetben ellenőrzi az értékesítési rendszer, hogy a rögzített rendszámhoz van-e érvényes digitális matrica."
Előzmény: (Okulare 221936)
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
2024.12.19. 14:46
Az első kérdésemre meg is találtam a választ:
"Az útdíjtermékét azonnal használhatja. (Kivételek: A 2 hónapos matrica és az éves matrica fogyasztóként történt online vásárlása esetén csak a 18. naptól érvényes)."
Előzmény: (Okulare 221936)
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
2024.12.19. 14:44
Ha jól értelmezem, akkor 10 napos matrica esetén már magán személy is vehet online matricát, igaz? Nincs ez az elállási jogos időkorlát?

Az így vásárolt "matrica", az ugyanúgy virtuális, mint Magyarországon, igaz? Azaz nem kell semmit felragasztani, rendszám alapján azonosítják a pályahasználati jogosultságot.
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
2024.11.17. 16:22
Vennék használtan egy Garmin okosórát track "húzás" céljából. Eddig általában az erre a célra viszonylag nagy Garmin Oregon 700 túraGPS-emet cipeltem, de ez körülményes. A jó minőség / kis összeg szem előtt tartása mellett gondoltam használt futóórára. Évente pár napot síelek csak, felesleges lenne ezért többszázezret költeni és az okosórák többi funkciója sem fontos számomra. Mi a véleményetek például egy Garmin Forerunner 55 Monterra típusról 40.000 Ft-ért. Vagy egy Garmin Forerunner 45 29.000 Ft-ért. Ezek megfelelnének a célnak? Van más típus, amit javasolnátok? Köszi.
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
Topik: Tauplitz
2024.10.10. 13:45
Köszi mindenkinek az infókat. Valószínű síbusz lesz a megoldás. Ez lesz az első síelésünk, aminél nem kell nap, mint nap autóba ülni, hogy a síterepre jussunk. Eddig mindíg messzebb volt a szállásunk a kiszemelt sítereptől. Így nem megy el 1-2 óra az utazgatással. Arról nem is beszélve, hogy például a fiam már indulhat nyitáskor, mi "öregek" meg még megiszunk egy kávét, mielőtt nekiindulunk. :-)

A Mapy.cz-t ismerem, mert sokat túrázok tavasztól őszig és szoktam használni, de eszembe sem jutott ránézni síelés kapcsán. Köszi, hogy felhívtad rá a figyelmet. 3D-s módban pedig egész lélegzetelállító módon lehet "bejárni" a terepet. Január elején majd beszámolok, hogy sikerült az a pár nap. Köszi.
Előzmény: (LeviL 221462)
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
Topik: Tauplitz
2024.10.07. 19:53
Sziasztok! Úgy néz ki, hogy decemberben pár napot Tauplitz síterepén tölthetünk. A Hotel Aquamarinban lenne a szállás (ha összejön) és nézegetem a sítérképet, összevetve a Google Street View-el és a műhold képpel és nem teljesen világos a helyzet. A sítérkép szerint egy kék pálya (2) vezet le a parkolóig, ahonnét síbusz visz vissza. De teljesen úgy tűnik, hogy az utolsó 6-700 méteren közúton kell eljutni a parkolóig a házak között. Én feltételezem, hogy ezt takarítják a hótól, illetve hóinséges időben nem hóágyúzott. Tehát itt lecsatolás vár ránk? Jól értelmezem? Van valakinek személyes tapasztalata erről a pályáról? Készítettem egy vázlatot is, ahol a műholdképen kék pöttyös útvonal felel meg a sítérképen pirossal kiemelt résszel és a rózsaszín jelölés mindkettő képen rózsaszín, de talán az már síelhető. Csak a közút ejt gondolkodóba.
terkep.jpg
Okulare
31 élménybeszámolót írt
31
8 éve tag
2024.01.29. 21:15
Múlt héten három napot töltöttünk családommal a Schladming sírégióban. Pénteken és szombaton a Reiteralmot céloztuk meg. Számunkra kedves ez a hely, hisz itt tettük meg az első métereket sílécen. De a terepet nem ismerjük, hisz 9 éve, 2015-ben csak a gumiszőnyeges tanuló pályákon oktatott minket Kálmán "bácsi" és Péter "bácsi" és azóta bár sok helyen jártunk a környéken (is), de ide nem jöttünk vissza. Mi, a két "örök kezdő" szülő és gyermekeink, a jól síelő tinik most visszatértek a kezdetekhez.

Péntek délelőtt a 7-es gyakorló pályán csúszkáltunk. Én mondjuk már elég magabiztos voltam, de a feleségemben kialakult egy pszichikai "gát" néhány éve és azóta, ha meredekebb letörést lát, akkor automatikusan "házikóban" jön csak le. Így számára nem volt más pálya opció. Ez a gyakorló pálya a bal elején egy erős letörést is magába foglalt és én ezért a letörésért maradtam a nejemmel. Azt mondtam magamban, hogy akkor lépek innét tovább, amikor ezt a letörést is "megcsúszom" és nem kerülöm ki a jobb oldali lankás részen.

Egyszer elmentem a tányéros felvonó túloldalára, ahol emlékeim szerint 9 éve egy mese pálya volt. Most csak egy erdei szerpentint találtam, ahol előttem csak ketten csúszhattak a nyomokból ítélve, de meg is értem. Hiába szereztem sebességet a hó valahogy mindíg vissza fogta a csúszást. Nagyon kellemetlen érzés volt, így többet nem is próbálkoztam. Visszatértem inkább a feleségemhez.

Ebéd után megérkeztek jól síelő ismerőseink. A pár hölgy tagja hosszú évtizedeken át oktatta a diákjait síelni, merthogy ő tanár (volt nyugdíjazásáig) és végtelen türelemmel segített pár éve a nejemnek Filtzmoosban. Most is nagy örömmel vállalta, hogy ezen a délutánon ott marad vele a gyakorló pályán és addig nyüstölik a lankákat, míg fel nem hozza magát egy normális kék pályának megfelelő szintre.

Én addig a pár férfi tagjával elindultam felfedezni a feljebb lévő pályákat. Főleg az 5-ös piros és a 6-os kék pályákat jártuk be többször is. Nagyon jó kis délután volt. Ugyan konkrét tanítást nem kaptam tőle, mert azt mondta, hogy ő a párjával ellentétben nem tanár, nem tud oktatni, de azért egy jó tanáccsal ellátott és azt próbáltam gyakorolni. Hamar ráéreztem az által javasolt technikára és tényleg sokat javult ez által a kanyar technikám. Pár csúszás után már meg ís dícsért, hogy milyen jól megy. Viszont azt mindketten megállapítottuk, hogy az erőnlétem finoman szólva is hagy kívánni valót maga után. Érdemes lesz majd azt a jótanácsát is megszívlelni, hogy a síelés az legkésőbb nyár végén kezdőik, heti 1-2 bringázással és/vagy futással, de legalábbis intenzív gyaloglással és pár otthon végezhető lábizom erősítéssel.

A gyerekeinket megint csak hébe-hóba láttuk, mert közben találkoztak osztálytársakkal és délután velük voltak. Pályazáráskor találkoztunk ismét.

Szombaton csak négyen voltunk, mert ismerőseinknek más dolga akadt, ők csak délután jöttek fel, de hagytuk őket a saját útjukat járni és az osztálytársak meg hazamenetek. A gyerekek ismét sok felé jártak, bár a lányom fázott, úgyhogy ő pár csúszás után beült egy hüttébe. Mi a 6-os pályán róttuk a köröket, immár a feleségem is bátran lejött ott, ahol előző nap még nem mert volna.

Az időjárás a harmadik napra megjavult, napsütés volt az uralkodó, de erős széllel és jópár fokkal alacsonyabb hőmérséklettel. A felhők nyargalásztak felettünk az erős szélben, így ha épp nem sütött a nap, akkor hideg volt. Ha megállt az ember, akkor már kevés volt az aláöltözet+síkabát.

Nagyon jól éreztük magunkat itt a Reiteralmon, biztos visszatérünk még ide.
20240126-104527.jpg
20240126-104536.jpg
20240126-105148.jpg
20240126-111209.jpg
20240126-143134.jpg
20240126-143138.jpg
20240127-125956.jpg
20240127-125958.jpg
20240127-130406.jpg
20240127-130419.jpg
20240127-130423.jpg
20240127-145815.jpg
20240127-145834.jpg
IMG-20240127-135248.jpg
IMG-20240127-135328.jpg
IMG-20240125-124449.jpg
IMG-20240127-132235.jpg
IMG-20240127-132325.jpg
PANO-20240126-104239.jpg
PANO-20240126-104359.jpg
PANO-20240127-130003.jpg
IMG-20240127-153722.jpg
következőutolsó
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE