Lehet, hogy nem jó ötlet, de hirtelen valami átszaladt az agyamon, megosztom:
Az első nekifutásra a legfontosabb üzenet: az összefogás, a lehetőség.
A vevők ( leginkább Budapest és környéke ) számára a legfontosabb üzenet: van esély arra, hogy jól járhatnak. A bérlet értékesítők számára pedig szintén ott az esély arra, hogy jól járhatnak. Egy egyszerű modellel kell nekiindulni, tehát nem kell túlkomplikálni azonos bérlettel. ( Pl: azonosítás lehetséges személyi igazolvánnyal )
1. Minden érintett síterepen legyen lehetőség szezonbérlet vásárlásra.
2. Az érintett síterepek egyezzenek meg, milyen mértékű kedvezményt adnak a máshol vásárolt szezonbérlet tulajdonosának. A kedvezmény mértékében kell megegyezni. Ezáltal még vonzóbb lesz a szezonbérlet. A vevő inkább venne ilyen bérletet, mert van opció, az üzemeltető pedig remélheti, hogy a máshol már bérletet vevő hozzá jön, a máshol valamiért bérletét nem használó nála - és nem mondjuk egy szomszédos országban - költ.
A vevők elkezdenek gondolkodni, hogy miért érdemes szezonbérlet venni. Agyalhatnak előre: hol érdemes, melyik síterepen szezon jegyet venni, ( ahol a legjobban járhatnak ), de a felhasználás mikéntjét úgyis az időjárás/ időbeosztás határozza meg. ( ha van már egy ilyen bérlete, akkor van esély, hogy inkább itthon költ és nem távolabb.. )
3. Az érintett síterep üzemeltetők kidolgozhatnak, első nekifutásra - számukra nem túl nagy kockázatú - olyan rendszert is, hogy csak a hétköznapokon ( egyébként sokszor kihasználatlan időben ) biztosítanak kedvezményt a máshol vásárolt szezonjeggyel rendelkezőknek.
4. A szezon végén az üzemeltetők a tanulságokat levonva pedig újra megegyeznek, hogy hogyan jövőre.
Valami ilyesmi is lehetne, kezdetnek.