Elérkezett az idő, megkezdjük a síterepek idei újdonságainak bemutatását. Ez a hatalmas vállalkozás egészen decemberig folytatódik, amíg az összes felkapott, népszerű és ismert európai síterep újdonságait ismertetjük. Bemelegítésnek következzen egy átfogó összefoglaló az idei osztrák helyzetről.
h i r d e t é s
Ausztria idén is a legtöbbet költi a síterepek modernizálására. A Svájchoz képest alacsonyabb hegyeket, a franciákhoz képest rövidebb pályákat nagyszerűen ellensúlyozzák a legmagasabb színvonalú liftekkel és a legtöbb bevethető hóágyúval.
Ha tartományonként nézzük az idei évet, akkor az idén Tirol költi el a legtöbbet fejlesztésekre. Az előző szezonban 245 millió szánt a tartomány a síterepek modernizálására. Az idei szezonról ugyan nincsenek pontos adatok, de az osztrák síterep-üzemeltetők szervezetének vezetője szerint az idei befektetések nagysága a tavalyihoz hasonló. Galaktikus lift és víztározó épül Söldenben, új kabinosok a Ziller-völgyben, hogy csak néhány példát említsünk.
Második helyen Salzburg tartomány áll, ahol az idén 120 milliót költenek fejlesztésekre. Ebből arányosan a fele jut új liftek építésére vagy a régiek felújítására, egy negyed a hóágyúzásra, és a maradék egynegyedet a kiszolgáló létesítményekre költik. Új lifteket kap Saalbach-Hinterglemm, Maria Alm, Dienten-Mühlbach, Bramberg és Königsleiten.
Stájerország körülbelül 80 millióból fejleszti idén síterepeit, nagyjából a felét ők is liftekre költik. Majdnem 17 millió megy el a hóágyúzásra, a legnagyobb beruházásokat Planai, Riesneralm, és Tauplitz hajtja végre az idén.
Alsó-Ausztriában lényegesen kevesebb fejlesztés történik az idén, a pénzek is alacsonyabb nagyságrendben mozognak. Új hóágyúkat kap Hochkar és Mönichkirchen, az előbbi helyen liftüléseket cserélnek, az utóbbin pályát szélesítenek.
Valamivel többet szánnak a fejlesztésben a magyarok érdeklődéséből kissé kieső Felső-Ausztriában. Itt sok síterepen történik kisebb volumenű fejlesztés. Például, Hochficht új hóágyúkkal, Hinterstoder átépített állomással és új kabinokkal, Wurzeralm és Dachstein-West pedig új liftekkel gazdagodik.
Vorarlberg szintén kiesik az átlag magyar síelők csapásirányából, távolsága és árai miatt. Itt az idén kb. 50 millió eurót költenek fejlesztésekre, amely javarészt új liftek építését jelenti. A statisztika szempontjából Karintia fekete báránynak tűnik, adatok nem állnak rendelkezésre, igaz túl sok újdonsággal itt nem fogunk találkozni.
A következő hetekben egyenként megnézzük az osztrák és egyéb síterepeket, és ismertetjük, milyen újdonságok várják idén a síelőket.