Az idei nyár nemcsak a turistáktól volt hangos a francia hegyekben, hanem a munkagépektől is. Az idén mintegy 40 darab új liftet építenek a francia síterepeken. Ennek egy része vadonatúj, természetesen lesznek felújítások is, és vannak több évre áthúzódó építkezések is.
A hosszabb pályakilométerekkel rendelkező francia síterepek igyekeznek modernizálni liftjeiket, de a hatalmas kiterjedésű síterepek esetében ez nem megy egyik szezonról a másikra. Az utóbbi 10 évben 33-51 új lift épült szezononként, idén hozzák a körülbelüli átlagot, 40 új ülőfelvonót húznak fel a hegyekben.
Les Menuires, 3-Völgy
Még el sem kezdődött a szezon, de az egyik leglátványosabb liftet már átadták a
Tignes feletti Grande Motte gleccseren, erről már
itt írtunk.
Lehetetlen lenne most az összes liftet akár csak felsorolni is, ezért inkább régiónként vagy síterepenként csoportosítva írunk róluk a következő hónapokban.
Előzetesen csak annyit, hogy beszámolunk az új kabinosokról (Alpe d'Huez, Val Cenis, Tignes, Val d'Isere és Courchevel) és a felújított kabinosokról ((Vaujany, les Ménuires, Méribel és Champagny-la-Vanoise).
Vaujany, egy kis "hazai", POMA lift épül
Van ahol az új lifttel egy új hegyoldalt és új pályákat is kapnak a síelők (La Rosiere). A haladó síelők is örülhetnek, hiszen új fekete pályák épültek, vagy egykoron híres-hírhedt, de évek óta lezárt pályát nyitnak úja.
La Rosiere, új lift, új hegyoldal és új pályák
Más országokban már megcsodált kabinos lifteket először építenek a francia hegyekben. Többek között a SIGMA (Val d'Isére) és a Doppelmayr D-Line (Les Orres) modellje is debütál Franciaországban.
Val d'Isere, a SIGMA kabin
Szóval, bőven lesz fejlesztés az ismert és kevésbé ismert francia síterepeken. Egészen valószínűnek tűnik, hogy akik szorgalmasan visszajárnak a kedvenc francia síterepükre, az idén valamilyen újdonsággal találkoznak.