Remek szezont hozott az előző tél Tirolban. Korai szezonkezdet, folyamatos havazások és rengeteg síelő a pályákon. Ilyen szezon után nem csoda, hogy tartják a tavalyi szintet, vagyis idén is körülbelül 300 millió eurós (kb. 98 milliárd forint) fejlesztéseket hajtottak végre a tartomány síterepei.
Tavaly emelkedtek a tiroli síterepek bevételei, elérték a 667 millió eurót (kb. 217 milliárd forint). Az összeg nagyságára jellemző, hogy a síelők a tiroli sípályák kasszáinál költik el a teljes osztrák bevétel felét. Látszik, hogy van miből visszaforgatni a fejlesztésekbe. Korábban
már áttekintettük Salzburg tartomány fejlesztéseit, most pedig következzen a legnagyobb osztrák síelős tartomány, Tirol.
Idén a tavalyihoz hasonlóan alakulnak a fejlesztések csapásirányai. Az összeg is hasonló a tavalyi 300 millió euróhoz. Ebből 90 milliót költöttek új liftekre, 66 milliót hóágyúzásra, a nagy része azonban elment pályaépítésre, ratrakokra, parkolók létesítésére, vendéglátó egységek kialakítására, a jegyeladási rendszer fejlesztésére és egyéb kényelmet szolgáló fejlesztésekre.
Az évek óta legaktívabb osztrák fejlesztővel, Ischgl síterepével kezdjük a felsorolást. Itt 25 millió eurót költöttek az idén. Egy harmincéves liftet cserélnek le egy hatszemélyesre, amely rekorder is lesz egyben. A hatülésesek között a világ legnagyobb szintkülönbségét (924 m) fogja megtenni. Mellette még két új vendéglő is épül.
Kitzbühel: egy a tízszemélyes kabinokból
Kitzbühel sem fogja vissza magát. Egy új hatszemélyes székes és egy tízszemélyes kabinossal találkozhatunk idén a pályákon. Ez utóbbi a korábbi lift 12 perces menetideje helyett már 4 perc alatt felér a hegyre. A hírek szerint az új lift állomásai különleges építészeti megoldásokkal készülnek. Sokat költenek a hóágyúzásra is, főleg a Horn környékére, hogy egész szezonban síelhető legyen. Ez a terület az idén kiemelt figyelmet kapott, a fejlesztésekre szánt 22 millió euróból 18-at itt költöttek el.
Mayrhofen egy 10 személyes kabinost épített Mösl település és a Penken között. Az új kapcsolat kiváltja az eddigi síbuszokat. A lift 18 millióba került. Ezen felül kb. 5 millió euróért új pálya is épül 1,2 hosszban vagy hathektárnyi területen. A hegyen pedig egy új vendéglő épül.
Az egyik leghóbiztosasabb síterepen, Hochgurgl, a tízszemélyes kabinos lift (Kirchenkar) második szakaszát fejezik be az idei szezonra.
Egy 51 éve épített kétszemélyes liftet nyugdíjaznak Tulfes/Glungezer síterepén, a helyén szintén egy tízszemélyes kabinos épül.
Seefelden a Jochbahn esik át egy nagyobb ráncfelvarráson. Mind gyorsaságban és kapacitásban javuló liftet karácsony előtt tervezik átadni. Új kabinokban 25-en utazhatnak egyszerre.
Gerlos síterepén megkezdődött az Isskogelre (2264 m) vezető, négyszemélyes Stoanmandl lift lecserélése egy tízszemélyes kabinosra. Az előkészítés megkezdődött, azonban ezt a liftet, a tervek szerint, csak 2019 novemberére építik meg.
Tirolban 955 sífelvonó üzemel, ezek fele lassan ülőlift lesz, a húzóliftek száma jelenleg 484. Nyáron kb. 4000 alkalmazott segít a síterepeken, ez a szám télre eléri a 8600-at.
Az ausztriai fejlesztéseket az idén is kiemelt figyelemmel követjük. A fent említett síterepekről egyenként is beszámolunk novembertől, hasonlóan a többi osztrák síterephez.