Már régóta nem közlekedik a lift a tátralomnici Grand Hotel és a Kőpataki-tó között. Az egykori liftre még emlékeztetnek a fennmaradt tartóoszlopok és a régi völgyállomás épülete. Hamarosan elbontják a liftet, az alsó állomásból múzeumot alakítanak ki, ahová a szétszedett lanovka darabjai is kerülhetnek.
h i r d e t é s
Aki csak 1999 után járt először a Magas-Tátrában, az már nem utazhatott a régi nagykabinossal, amelyet még 1937 decemberében adtak át a nagyközönségnek, közel másfél éves építkezés után. Aki utazott rajta, az a 898 méteren található völgyállomásról indult, esetleg kiszállhatott az 1165 méteren épített Start nevű középállomáson, majd megérkezett az 1794 méteren található hegyállomásra. A lift elég megbízhatóan szolgált a hosszú évek alatt, az 1999-es bezárásáig csak háromszor (1956, 1976, 1981) kellett felújítani.
Hiába újítgatták, nagyobb és gyorsabb nem lett, a huszonhat személyes kabinjai télen kétszer, nyáron pedig háromszor tudtak fordulni egy óra alatt, ennél már jóval többen szerettek volna feljutni vele. A sorsát a falu másik végében épült kabinos átadása pecsételte meg, a 900 fő/órás kapacitású új kabinos feleslegessé tette a régi 78 fő/órás nagykabinos liftet. Az új liftet 1995-ben adták át, a régi még néhány évig működött a biztonság kedvéért.
Ezen a nyáron kezdődik meg a régi lift maradványainak teljes eltüntetése. Az idén a Kőpataki-tó és a Start megálló közötti felső szakaszon távolítják el a földben maradt tartóoszlopokat, majd jövőre következik az alsó szakasz. A korábbi állomások még mindig állnak, egyelőre az biztos, hogy az alsó állomásból hamarosan múzeum lehet, ahol a tátrai lanovkákról, vasútról és a helyi közlekedésről láthatunk kiállítást.
A Tátra-rajongóknak jó hír, hogy június végén elkezdődött egy hatszemélyes, modern ülőlift építése Tátralomnicon, amelynek építéséről hamarosan további részletekkel szolgálunk.