Peking, illetve környéke 2022-ben téli olimpiát rendez. A helyiek mindent megtesznek, hogy megkönnyítsék a sportolók és a nézők dolgát. Elkészült a főváros és egy versenyhelyszín közötti szupergyors vonat.
Kép: xinhuanet.com
Peking komoly bravúrt hajtott végre azzal, hogy 2015-ben elnyerte a téli olimpia rendezési jogát. Ezzel az első település a világon, amely nyári mellett, téli olimpiát is rendezhet. Már a 2008-as nyári olimpia alatt is nagyon kitettek magukért. Egész világ ámult a sportlétesítményeiken és az infrastruktúra fejlettségén.
Természetesen 2022-re sem fogják lejjebb tenni a mércét. Ennek legújabb bizonyítéka, hogy szinte napra pontosan átadták az új szupervonatot, amely a fővárosból indul és a Csangcsiakou régióba érkezik.
A 174 kilométer hosszú vasúti szakasz 10 állomásból áll, számos alagutat építettek meg, hogy ne csúfítsák el a környező hegyeket viaduktokkal. Az új vonat akár 350 km/órás sebességgel is roboghat, amely azt jelenti, hogy jelentősen lerövidül a korábbi utazási idő a két végállomás között. Az eddigi három óra helyett 47 percet szán a menetrend az útra.
Ezzel egyidőben a kínaiak egy másik gyorsvasutat is megépítettek, az olimpia másik színhelyére, ahol a havas versenyeket rendezik. A Csongli régióba közlekedő új, 53 kilométere szakaszon 250 km/órával haladhatnak majd a vonatok.
A kínaiak okosvonatnak nevezik a Csangcsiakouba közlekedő vonatot, ahol már 5G szolgáltatás várja az utasokat. Persze, azt se felejtsük el, hogy a kínaiak az összes versenyhelyszínre megígérték az 5G-s hozzáférést. A versenyzőknek, egyéb résztvevőknek nem kell papírokkal bajlódniuk, igazolványuk egyben vonatjegy is. A téli szezonban prémium vonatok járnak majd, ahol a síterepekre igyekvők kényelmesen tárolhatják sportfelszereléseiket, arra a rövid időre.
Érdekesség, hogy a budapesti négyes metróhoz hasonlóan, a vonat is vezető nélkül közlekedik, bár egy felügyelő mindig a vonaton tartózkodik esetleges probléma esetén. A vonat olyan sok alkatrészből áll, hogy szervízelésük és átvizsgálásuk emberi erővel szinte lehetetlen lenne, ezért ezt a munkát robotok végzik.
Kínában a vasútvonalak hossza eléri a 139 ezer kilométert, ebből a nagysebességű közlekedésre alkalmas vonalak száma 35 ezer kilométert tesz ki, amellyel világelsők.