Nemrégen ért véget a francia ügyész sajtótájékoztatója a Schumacher balesettel kapcsolatban. A vizsgálat azzal zárult, hogy nem történt büntetendő cselekmény. Vagyis a pálya üzemeltetői nem hibáztak, betartottak minden előírást, és Schumachert sem terheli felelősség.
Michael Schumacher 2013. december 29-én szenvedett életveszélyes fejsérülést a francia Meribel síterepén. Patrick Quincy, a helyi ügyész ma ismertette a balesettel kapcsolatos vizsgálat eredményét.
A Sky beszámolója szerint, a vizsgálat szerint nincs felelőse a balesetnek, sem a síterep, sem Schumacher nem hibáztatható a balesetért. A vizsgálat megállapítása szerint a baleset helyszínén a pálya határainak kijelölése és az információs táblák megfeleltek a hatályos francia szabályoknak, így a síterepet nem terheli felelősség.
Az ügyész szerint szerint Schumacher egy "jó síelő tempójában haladva" a pálya szélétől 4,5 méterre található kőre/sziklára csúszott, ahol elvesztette az egyensúlyát és a 10,4 méterrel lentebb található másik kőbe ütötte be a fejét. Ez a másik szikla is hasonló távolságban, 4,5 méterre található a pálya szélétől.
A pályát ezekkel a rudakkal jelölték. A rudakat piros vonal köti össze, ez a pálya széle. A baleset ettől a vonaltól 4-5 méterrel "jobbra" történt.
Eddig a hivatalos bejelentés. Egy rövid magyarázat a baleset megértéséhez. A fenti kép a baleset helyszíne feletti liftről készült nem sokkal a baleset után. Piros vonallal összekötöttük a pálya szélét jelző piros karókat. A francia előírások szerint (ezek szerint a sípálya póznái megfeleltek a szabályoknak) ezekkel póznákkal jelzik a pálya szélét. A piros vonaltól balra található a piros pálya, amelyről Schumacher letért. A piros vonaltól jobbra található 3-6 méteres sávban síelt Schumacher, amely hiába néz ki úgy fentről, mintha pálya lenne, a piros póznák miatt az már off-piste terület hivatalosan. Ebben a sávban találkozott a pálya szélétől 4,5 méterre található két sziklával.
Korábban már felreppentek azok a hírek, hogy Schumacher bukósisakja azért tört ketté, mert a sisakra szerelt kamera gyengítette a sisak biztonsági erejét. Ezzel kapcsolatban semmi sem hangzott el a sajtótájékoztatón.
A józan észről, nemzetközi szokásokról nem is beszélek! (Itt a helyi viszonyokat vizsgálták, tehát nem is lehet szó sem egyikről, sem másikról!)
Olyan nincs, nem lehet, (!) hogy mindenki vétlen, ez nonszensz!
Amennyiben a pálya jelölései stb., "megfeleltek a hatályos francia szabályoknak" akkor azt terheli a felelősség, aki figyelmen kívül hagyta ezeket a jelöléseket, és elhagyta a pályát, veszélynek téve ki önmagát. (Szándékosan, vagy tévedésből.)
Ha viszont ezek a jelölések hiányosak, nem kellően biztosították a síelők testi épségének védelmét, akkor a pálya fenntartói hibáztak...
Megkockáztatom, hogy azok sem érezhetik jól magukat (Joggal!) akik a "hatályos francia" szabályokat megalkották... (Remélem, legalább most felülvizsgálják...)
Kár, hogy lehet egyáltalán "hatályos francia" szabály!
Véleményem szerint nemzetközileg kellene előírni egy bizonyos minimum szintet, addig nem volna szabad megnyitni egyetlen pályát sem! Lehetne minősíteni a pályákat ilyen szempontok alapján is! Nem lenne hátrány!
Nem a szomszédainkat akarom védeni, de Ausztriában, Németországban hálóval, erős, átszakíthatatlan kordonnal védik az ilyen területeket! Nem túlzás, mondom azoknak, akik "jobban értenek" hozzá! Elképzelhető ugyanis, hogy valaki kicsúszik a pályáról, akarata, szándéka ellenére..., és 4,5 méterre ott az életveszély?
Véleményem szerint ezt nem volna szabad megengedni!
A "hatályos francia" szabályok nem megfelelőek!
Függetlenül attól, hogy most mi történt Schumacher esetében!