Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Menü ≡

Schumacher baleset: senki sem felelős

2014.02.17. | Szerző: Bata Attila
Nemrégen ért véget a francia ügyész sajtótájékoztatója a Schumacher balesettel kapcsolatban. A vizsgálat azzal zárult, hogy nem történt büntetendő cselekmény. Vagyis a pálya üzemeltetői nem hibáztak, betartottak minden előírást, és Schumachert sem terheli felelősség.
h i r d e t é s
Michael Schumacher 2013. december 29-én szenvedett életveszélyes fejsérülést a francia Meribel síterepén. Patrick Quincy, a helyi ügyész ma ismertette a balesettel kapcsolatos vizsgálat eredményét. A Sky beszámolója szerint, a vizsgálat szerint nincs felelőse a balesetnek, sem a síterep, sem Schumacher nem hibáztatható a balesetért. A vizsgálat megállapítása szerint a baleset helyszínén a pálya határainak kijelölése és az információs táblák megfeleltek a hatályos francia szabályoknak, így a síterepet nem terheli felelősség.

Az ügyész szerint szerint Schumacher egy "jó síelő tempójában haladva" a pálya szélétől 4,5 méterre található kőre/sziklára csúszott, ahol elvesztette az egyensúlyát és a 10,4 méterrel lentebb található másik kőbe ütötte be a fejét. Ez a másik szikla is hasonló távolságban, 4,5 méterre található a pálya szélétől.

Kilépés a vetítésből
másodpercenként
3
váltás
Eddig a hivatalos bejelentés. Egy rövid magyarázat a baleset megértéséhez. A fenti kép a baleset helyszíne feletti liftről készült nem sokkal a baleset után. Piros vonallal összekötöttük a pálya szélét jelző piros karókat. A francia előírások szerint (ezek szerint a sípálya póznái megfeleltek a szabályoknak) ezekkel póznákkal jelzik a pálya szélét. A piros vonaltól balra található a piros pálya, amelyről Schumacher letért. A piros vonaltól jobbra található 3-6 méteres sávban síelt Schumacher, amely hiába néz ki úgy fentről, mintha pálya lenne, a piros póznák miatt az már off-piste terület hivatalosan. Ebben a sávban találkozott a pálya szélétől 4,5 méterre található két sziklával.

Korábban már felreppentek azok a hírek, hogy Schumacher bukósisakja azért tört ketté, mert a sisakra szerelt kamera gyengítette a sisak biztonsági erejét. Ezzel kapcsolatban semmi sem hangzott el a sajtótájékoztatón.

2014.02.17. 13:52:51 alex53
Látszik, hogy a vizsgálat, mennyire nélkülözi a gyakorlat minden formáját!
A józan észről, nemzetközi szokásokról nem is beszélek! (Itt a helyi viszonyokat vizsgálták, tehát nem is lehet szó sem egyikről, sem másikról!)
Olyan nincs, nem lehet, (!) hogy mindenki vétlen, ez nonszensz!
Amennyiben a pálya jelölései stb., "megfeleltek a hatályos francia szabályoknak" akkor azt terheli a felelősség, aki figyelmen kívül hagyta ezeket a jelöléseket, és elhagyta a pályát, veszélynek téve ki önmagát. (Szándékosan, vagy tévedésből.)
Ha viszont ezek a jelölések hiányosak, nem kellően biztosították a síelők testi épségének védelmét, akkor a pálya fenntartói hibáztak...
Megkockáztatom, hogy azok sem érezhetik jól magukat (Joggal!) akik a "hatályos francia" szabályokat megalkották... (Remélem, legalább most felülvizsgálják...)
Kár, hogy lehet egyáltalán "hatályos francia" szabály!
Véleményem szerint nemzetközileg kellene előírni egy bizonyos minimum szintet, addig nem volna szabad megnyitni egyetlen pályát sem! Lehetne minősíteni a pályákat ilyen szempontok alapján is! Nem lenne hátrány!
Nem a szomszédainkat akarom védeni, de Ausztriában, Németországban hálóval, erős, átszakíthatatlan kordonnal védik az ilyen területeket! Nem túlzás, mondom azoknak, akik "jobban értenek" hozzá! Elképzelhető ugyanis, hogy valaki kicsúszik a pályáról, akarata, szándéka ellenére..., és 4,5 méterre ott az életveszély?
Véleményem szerint ezt nem volna szabad megengedni!
A "hatályos francia" szabályok nem megfelelőek!
Függetlenül attól, hogy most mi történt Schumacher esetében!
2014.02.17. 14:27:18 Korongos
Feltételezem, hogy alex53 hozzászólásával többen nem értenek majd egyet. Én sem.
2014.02.17. 14:53:23 alex53
Eszembe jutott még valami.
A helyi ügyészen kívül, nem vizsgálhatja egy esetleg hozzáértő, csapat ezt az ügyet? Akik sem baráti, sem szomszédi, sem iskolatársi, stb. kapcsolatban nem állnak a sípálya üzemeltetőivel?
A helyi szabályokon kívül más nem vonatkozott erre a pályára?
EU törvényekre gondolok, ha már az alma méretét stb. meg tudják határozni, akkor biztosan van a biztonságos pályákra vonatkozó Uniós törvény, ajánlás...?!
Hozzáértő szakemberek, talán értelmesebb eredményt tudtak volna kihozni ennek a vizsgálatnak az eredményeként!
Annál is inkább, mert a franciák, ezt tették velünk, nem is olyan régen... Tehát nem nagyon tiltakozhatnának, bár ki tudja, mit enged meg nekik a francia mentalitás?
Íme:
A francia elnök egy online írásbeli nyilatkozatot küldött, amit tízezren írtak alá.
2009. január 11-én több száz ember menetelt Párizsban a francia állam közbelépéséért.
Catherine Vautrin, a francia Nemzetgyűlés alelnöke megemlékezett Ophélie eltűnéséről, és Franciaország beavatkozását kérte. Ezt követően francia nyomozók érkeztek Magyarországra. Nicolas Sarkozy a blogjában is foglalkozott Ophélie eltűnésével.
Forrás: http://hu.wikipedia.org/wiki/Oph%C3...%A9lie_Bretnacher
2014.02.17. 15:14:03 Szokol Attila
Kedves alex53! Szerintem Te soha nem síeltél a franciáknál, de lehet, hogy sehol sem, mert akkor tudnád, hogy sehol!!!nem tesznek hálót oda, ahol a pálya mellett lévő terület egy szintben van a pályával, még a szomszédaink sem! Szerinted ahol veszélyes a pálya melletti terület, mindenhol hálót kéne kihúzni. Hát szerintem akkor minden pályát bezárhatnának, mert annyi háló nincs a világon, amennyi kéne az összes fával, erdővel határolt pálya bekerítéséhez.A franciáknál természetes dolog a pályán kívüli síelés és vannak olyan fekete pályáik, ahol ratrak soha nem járt még! A síelést meg ne keverjük össze a politikával. Szerintem Te ezt nem gondoltad át rendesen. Én a helyedben törölném!
2014.02.17. 20:27:27 toniseelos
:O WTF? Miféle agymenése van egyeseknek!? Szerintem ne töröld alex53, hadd derüljenek mások is!
2014.02.17. 20:32:04 huligan
Ez egy síbaleset volt. Ennyi. alex53 hozzászólásával, nem egyetérteni nem tudok, hanem sajnos figyelembe venni. Tipikus példája a fogalom hiányának...
2014.02.17. 22:45:07 Klóci
Igy van.Ez egy sajnálatos sibaleset volt , ahol Schumi sajnos tévedett.A francia hatóságok szeritem egy kissé idétlenek(félénkek) voltak , mert nem merték egyértelműen kijelenteni , hogy Schumi volt a hibás.Ez gondolom az ismertségének tudható be.Tanulság:amikor elhagyod a kijelölt pályát , azt SAJÁT felelősségedre teszed!!Lásd a biztositók apró betűs kitételeit!
2014.02.17. 23:14:57 kmcsl83
Nem kellett volna Schuminak autóversenyzőt játszania a sípályán.
2014.02.17. 23:46:51 Liv77
Nevezhetjük a síelést "veszélyes" sportnak is, de szerintem nem kockázatosabb, mint autót vezetni...
Síeltem már pár helyen, a pályákat határozottan lehet látni (többnyire kezelve van), max. ködben tévedhet le az ember róla véletlenül. Schumi tudta mit csinál, nagyon szerencsétlen volt az esése és szerintem ő sem a vétkeseket keresné, ha van ilyen.
2014.02.18. 09:32:00
Nem hiszem hogy az a megoldás hogy mindenhova hálót raknak. Inkább további figyelem felhívás kéne hogy pályáról letérni veszélyes lehet.
De ha ezt Schumi ne tudta volna azt furcsálnám, egyszerűen csak szerencsétlen volt, ennyi.
alex53: ez nem verseny pálya a sebbeségedet úgy kell megválasztani hogy lehetőleg ha esel ne repülj 5 métert, persze balszerencse mindig van.
Nem a sípályát akarom védeni, inkább a felhasználó agyakba kell további rendet tenni. Sokkal veszélyesebbnek tartom amit kb. mindennap érzékelni lehet sípályán hogy sokan egymásranem figyelnek, neki mennek stb.
2014.02.18. 19:40:50 skioutlet
Ok.
A francia ügyész szerint(*) senki sem felelős!

"A vizsgálat azzal zárult, hogy nem történt büntetendő cselekmény."

Ok, ok...én elfogadom.
Ettől persze még ellehet ( el kell ) gondolkodni a tanulságokon...



(*) nem biztos, hogy az utolsó szó
2014.02.18. 21:18:17 GYT
Ha valaki a saját tudásának megfelelő biztonságos tempóban síel (szerintem érdemes hangsúlyozni, hogy egy profi síelőnek teljesen más a biztonságos sebessége, mint mondjuk nekem..), akkor arra területre nem tud véletlenül odatévedni. Lehet, hogy Schumi már 100-szor lejött ott a kövek/sziklák között szlalomozva, mint ahogyan sokan mások is, de sajnos az utolsó nem sikerült.
Szerencsére az én sítudásom hiányosságai miatt én biztosan nem szeretnék lemenni a pályáról, és ezért mindig figyelem is a pálya szélét jelző "karókat" - ez mindig segít is... Ettől függetlenül bármikor, bármelyikünk hozhat rossz döntést a pályán/hegyen (akár sebesség, akár útvonal tekintetében), ami komoly következményekkel járhat. Aki ezt nem hajlandó tudomásul venni, és a pálya fenntartójától ill. a szabályok megalkotójától várja a "megmentést", az inkább ne menjen fel a hegyre.
Sokan írták már előttem is: ez egy ilyen sport.
Szólj hozzá Te is!
h i r d e t é s
h i r d e t é s
INGYENES TANÁCSADÁS » UTASBIZTOSÍTÁS -10% »
FELIRATKOZÁS HÍRLEVÉLRE »