Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Élménybeszámolók

Tibrider kiemelt beszámolói
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Románia
Semenic - Valiug
2022.09.12.
2022 nyarán látogattam erre. Valiug - magyarul Ferencfalva - végében van egy duzzasztott víztározó - a Gozna tó. Ennek a partján több napozóágyas, báros kiépített fizetős stéggel, csónakázási, Suppolási lehetőséggel. Lehet még ebikot, quadot is bérelni. Itt van egy körbár étterem, innen indul egy régi kettes ülőszékes felvonó. Elég rövid a nyomvonala, a pálya sem meredek - kezdőknek jó. A kiszállójánál balról becsatlakozik egy húzó felvonó, ami már jóval meredekebb pályát szolgálna ki - ez a Valiugtól kelet felé tovább menő aszfaltút egy hajtűkanyarjából indul, ami gyakorlatilag a csúcstól lejövő völgy, benne bővizű patakkal. Ahogy néztem, esélyes hogy ide építenek valamit, bár pályát lehozni eléggé nagy földmunkák kellenek, de már elkezdtek valamit. Mintha szivattyúrendszer darabjai lettek volna.

A Valiugi pálya - az előzőleg olvasottakkal ellentétben - viszont folytatódott. Egy széles, változó meredekségű, hosszú, nagyon jó pálya, egészen fel a Pitara Goznei (Gozna kő) 1440m-es csúcsig. Így kb 600-1440 - ig van egy egyenes, tempós, 5km fölötti hosszúságú pálya. A felső 1km-es részén van a régi Urias (Óriás) nevű pálya húzófelvonója - kb 1km. Maga a pálya elég friss lehet, frissen befüvezve, végig laminált táblácskák, hogy ne lépjünk a fűre. Fent, Semenic egy szellemüdülőhelység gyakorlatilag, sok elhagyott hotellel, szállással, meg pár modernebb működővel - sőt még épp építettek is.

A völgy itt annyira kiszélesedi, hogy gyakorlatilag egy bazi széles füves fennsíkszerű katlan lesz belőle, innen van le pár rövidebb, régi húzófelvonó, amik mennek télen. Lentről a völgyből felnézve, úgy tűnt, mintha a főpályával párhuzamosan - fent vagy 1km-rel messzebb, lentről nézve a völgy túl - bal oldalán, építenének egy új, szintén ekkora pályát - vagy felvonó nyomvonalat? Munkagépeket láttam. Ez jöhet le tippem szerint a hajtűkanyarba.

Feljutni úton lehet, Valiugból tovább kelet felé (Garana, Caran Sebes felé) , a jó minőségű, nem túl meredek Transzszemenic úton, majd egy tetőpontnál (1000m-en) jobbra egy meredekebb mellékúton. Ez már gödrösebb, helyenként macskaköves, 10-13% emelkedéssel. Itt télen néha síbusz visz fel.

Resica felől is elérhető, a magyar határtól ez jóval közelebb van - onnan az út előbb átesik egy hegyen, majd visszaereszkedik Valuigba.
Nem tudom, lesz-e felvonó, de benne van a keze a dologban annak, aki a Muntele Mic pályán is építette az új felvonót. Ha gazdag maszek nekiáll, bármi lehet. Mikor ott voltam, a helikoptere épp leszállt a pálya aljában. Addig is pályázhat a legjobb felvonó nélküli pálya díjára. Persze ha van hó, 600m az alja, az sovány. Ágyúk még csak a Valiugi legalsó részen vannak.
IMG-20220731-154320.jpg
IMG-20220731-152015.jpg
IMG-20220731-164324.jpg
IMG-20220801-134212.jpg
IMG-20220801-134218.jpg
IMG-20220731-150333.jpg
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Románia
Wolfsberg Ski
2022.08.09.
Nyáron látogattam meg a terepet. A Transzsemenic úton Káránszebes felől folyamatosan emelkedik, eléri az 1000m magasságot, ott van a falu. A pályához két úton lehet eljutni, vagy a táblát követve, keresztül a falun - olyan, mintha csak síkságon lenne, szép szász település - majd egy balos, kis meredek lejtő, vagy a főúton található étterem - e mögött van a fesztiváloknak helyt adó színpad - bal oldalán indul egy keskeny, de jó aszfalt. Maga a pálya elég rövid, a tetején van egy kis meredek letörés. Van kalandpark, kis medence amibe bele lehet csusszanni, meg egy drótkötélpálya - Tomberon - is. Egy leszerelt ülőszékes felvonó darabokban már várja hogy újra üzembe állhasson.
IMG-20220801-180843.jpg
IMG-20220801-181038.jpg
IMG-20220801-181234.jpg
IMG-20220801-181451.jpg
IMG-20220801-190023.jpg
IMG-20220801-190026.jpg
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Románia
Transalpina
2022.02.25.
Február 18, pénteken voltunk itt megint. Az út felfelé havas volt - előző éjjel a városban esett, itt havazott , de járható. Parkolóhely volt - az út mellett ingyenes, a felvonó előtt úgy láttam kifelé jövet kérték.
Nagy tömeg nem volt, alig kellett várni. Hó volt bőven, pályán kívül is lehetett menni. Fent elég szél volt, eleinte a kabin második vonalát nem is indították el - az ülő lassan ment. Kb 1 óra múlva már azt is lehetett használni. A kabin felső része pályát nem szolgál ki, egy nagy völgyön visz át az ülő tetejéhez - a húzósóktól is el lehetne jutni kis botozással. Lefelé már több lenne, így vissza is kabinnal kell jönni. De nagy élmény, a völgy fölött nagyon hosszan levegőben lóg, nagyon messze a két oszlop - lengedezett is szépen. Az ülő pályája nagyon lankás, a legvégén meredekebb csak kicsit. Nem gyorsítós, elég lassú, de legalább hosszú. Jó kis szél volt, mínusz pár fokkal, így nem volt néha kellemes, de közben lehetett nézni a tájat - napsütés, így csodálhattuk a sok 2000 fölötti csúcsot. Tényleg adja magát egy nagy rendszernek, jól ki lett volna gondolva az a 150km. Csak hát már a térképét is leszedték lent, már nem fog megépülni. A pálya, felvonó jó, túl jó - ha nem lenne az ösvény az erdőben, meg az ülő, kissé unalmas lenne. A közép tájon lévő, feketének jelölt letörés most is le volt zárva, amit nem értek miért, bőven volt rajta hó.
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Február 17, csütörtökön megint meglátogattuk ezt a terepet.
Pestről indultunk munka után, éjfélre odaértünk első szállásunkra. Kolpinghaus, a Káránszebesi körgyűrű mellett, közel a sípályára menő út kezdetéhez. 100lej volt büféreggelivel / fő (kb 7-8e ft). Tiszta, rendezett, bőséges reggelivel. A felvezető út rendben volt, sikeresen felértünk. A weski parkolókon, amik az út mellett vannak - gyakorlatilag csak kis kiszélesedések az út mentén, lejjebb a pályától - nem sok lehetőség lett volna megállni. A hajtűkanyarban, ahonnan a Valsanu felvonóhoz lehetett volna becsúszni, meg lehetett volna állni, 1-2 hely volt. Ratrakolva is volt a bekötőút. Végül mégis felmentünk. Sikerült még a parkoló előtt az út mentén megállni, így nem kellett a 30 lejes(2100-2400ft) parkolást kifizetni. Hétévgén erre esély nincs, max nagyon korai feléréssel.. A közös jegy valóban létezett, nem olcsó, de mindenre jó (170lej,12-13e ft) . Az Isaia ülőfelvonó reggel még nem ment, de végül azt is elindították. Nem nagy élvezet, ősöreg lassú kétszemélyes. Pedig a pálya jó alatta. A Valsanu - új, gyors Leitner, 1.7km hosszban - működött végig. A jobboldalán, ami a térképen freeski zónának van jelölve, is ratrakoltak, olyan volt mintha elindítottak volna egy ratrakot, egy önjáró robotporszívó szoftverrel. Volt nagyon nagy ívű, több km-es, majdnem botozós pálya is benne, meg lendületesebb is. Hó volt bőven, így jókat lehetett freeridolni is. Igaz nappal kicsit felmelegedett, délutánra kezdett visszafagyni, így kemény lett a teteje. Így már majdnem reálisnak tűnt a kiírt 20km pálya. A freeski lehetőségekkel tökéletes volt egy napra. Idő kissé borús és napsütés között váltakozott. Gyönyörű panoráma nyílt a Szárkő 2100m-es csúcsára, és még a Semenic felvonói is látszottak. A tulaj több csoportot is vitt heliskizni közben.

Ja és a legfontosabb, Covid infó: A határon megkérdezték hogy ugye van ami kell? Mondtuk hogy persze, kezünkben a papir, de tovább nem érdekelte. Boltokban zömében hordtak maszkot, és ezzel kész, sehol nem kellett semmi. Sehol nem láttunk egyedül, maszkban sétáló/vezető/vegyvédelmi maszkban bicikliző halálfélelemben szenvedő embereket mint itthon. Csak felszabadult, egészséges embereket.
P1100543.jpg
P1100555.jpg
P1100566.jpg
P1100572.jpg
P1100574.jpg
P1100575.jpg
P1100578.jpg
P1100581.jpg
P1100584.jpg
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Románia
Straja
2020.03.09.
2020.március 2.-án voltunk megint itt. Az idő sajnos nem volt annyira kegyes hozzánk. A városban Lupény - reggel esett az eső. Volt pillanat, mikor havasesőbe váltott, így bizakodtam benne, hogy jó friss hó lesz fent.
A kabin alatti pályán szinte végig semmi hó nem volt (850m a alja!), fent a Szent György pálya szakaszon - a kabin vége alatt egy tárcsás felvonó - még fehér volt, de már síelésre nem lett volna elég. A szerpentin út is simán autózható lett volna, de mivel fent is fizetős a parkoló, sok értelme nem lett volna a 8km kemény hegymenetnek. Max annyi, hogy fél órával többet maradhattunk volna fent, mivel a bérlet 5-ig jó, de a kabin 4,30kor zár.
Fent egy tárcsás velvonó vitt tovább a Constatinescu pályán. Az eleje, ami még védve van a házaktól, teljesen rendben volt, szélcsend, napsütés, de ahogy a felvonó pár száz métert felvitt, és kiért a fő pályára - gerincél gyakorlatilag - durva köd és szélvihar fogadott. Le is hordott minden havat róla, maradt a ratrakolt fagyott alap. Egy csákányossal még feljebb vitték a merészebbeket, de más sajnos aznap már nem indult be. Kivéve az oldalsó kezdő pályát, a Platoul Soareluit, ami védett, rendeben volt.
A köd később felszállt, de az erős szél maradt. Ráadásul meleg, így a hó is tapadós lett. Mikor kitisztult, láttuk a csúcsot, de sielésre alkalmas hó ott se lett volna, így az amúgy is ritkán működő, gyors fenti felvonó valószínű idén se ment. Napközben kimentek ratrakolni, a Constatinescu alján lévő lassú kétüléses kiszállóját megcsinálták - a szél annyira lehordta a havat, hogy kövekre csúsztunk volna ki - így később a tárcsást leállították, és beindították az ülőst - párhuzamos a kettő.
Jegy konstrukciók maradtak, kétféle, 8-5(kivéve a kabin, ami 4,30) a teljes rendszerre, vagy 8tól-estig(esti síelés is), kabin, Platoul Soarelui és csúcs felvonó nélkül. Ára tavalyhoz képest 110-ről 120lej lett - kb 8500ft - ami még elviselhető lenne, ha működne a rendszer. Az amúgy elég hóbiztos terepre most meglepően kevés hó jutott, így az a nap nem lett a legjobb. A szomszédos Parangi pálya is hasonlóan hóhiányos volt.
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Románia
Transalpina
2020.03.04.
2020.03.01 - kor mentük el ide megint. Petrozsényből szép lassan de gond nélkül felértünk, most főleg úton, hó az csak kis latyak formájában volt rajta. Jobb lett volna ha havas lett volna, mivel így kaptam a sok kátyúból - elég rossz már az út, helyenként szakaszokon meg is szűnik, földút lesz.
A pénztárnál ki volt írva, hogy technikai okokból nem tudták kezelni, így ennek megfelelően voltak buckák a pályán. A ratrak valóban fétávnál le volt robbanva, napközben próbálták beíndítani, de fekete füstöt leszímítva más életjele nem adott. Annyira azért nem volt vészes a pálya, kis bucka csak változatsabbá teszi. Pár helyen később azért ahol lesíelték kezdett nagyon jegesedni, meg pár kő is kezdett kikandikálni. Hiába hóbiztos, magas - 1400-2000kb, a hó az épp hogy elég volt. A szemközti, déli fekvésű hegyen már csak a csúcsokon volt hó. Azért a plya melletti erdei ösvény síelhető volt, így most is jó kiegészítése volt a fő pélyának. Fent a kabinos 2. szakasza, meg a 4-es ülős most se ment, de amiket lehetett olvasni, amilyen nehezen indult nekik a szezon, csoda hogy így is ment. Továbbra is a villamosenergiaellátás a gond.
Az idő gyönyörű volt, hőmérséklet nappal még fent is kicsit plusszba ment át, de azért nagyon nem olvadt a hó - napütés, jó látási viszonyok, így csodálhattuk a tájat, a víztározót. A kabinnál semmi várakozsás hiába vasárnap volt, a húzósnál fent volt sor - úgy látszik, főleg kezdők voltak - a felső rész lankás széles kék pálya.
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Románia
Sureanu
2020.03.04.
2020.02.29, szombaton mentünk el ide.
Szászszebestől km 10km-re, a Transzalpina út mentén szálltunk meg. Onnan jó minőségű, enyhén kanyargós úton mentünk tovább. Az Oasa gátja előtt kb 10km-rel romlott kissé az aszfalt, pár gödör előfordult benne. A gátnál jobbra - nyugatra fordulva kezdődik a makadám út. Olyan volt, mint egy sípálya - havon mentünk. Egy darabig még a tavat kerülgeti szintben, majd elkezd szépen emelkedni. Luncile Progoanei teleptől aztán elkezdett erősebben emelkedni, keskenyedni. Sajnos előttünk pár autó elakadt, így jó egy órát veszítettünk. Hóláncot tettünk fel, mivel helyből elindulni ott már esélytelen. Ha nem akadnak el, akkor azért lehet felértünk volna lánc nélkül is.
Aljában a parkoló eléggé tele volt, de azért elég közel tudtunk menni. Fizetős, 10 lej - kb 700ft.
A pályákat egy lassabb 3 üléses felvonó, egy hosszabbacska csákányos, meg egy rövidebb tányéros szolgálja ki. Mindegyiktől 3 változatban lehet lejönni, így a 3 felvonó jó sok, nagy területet szolgál ki. Aznap épp gyönyörű napsütés, elegendően hideg, szélcsend volt, kezelt pályákkal, pályán kívül meg vagy 30cm igazi szűzhóval, így végül tökéeletset síeltünk, annak ellenére, hogy délben értünk fel. Amúgy de10-du5 között van nyitva. A pályák zöme nem túl meredek, még a fekete jelölésű is halványpiros, így inkább kezdőknek kedvező a rendszer. A freeride dobta meg - nagyon hóbíztos rendszer, így valószínű lehet elég gyakran. Magas is, 2000 a teteje. Persze ha itt rossz az idő, elég könnyen el lehetne tévedni szerintem. EGy misét megér, csak az a 80km hegymenet elég sok Szebestől. Terveben lenne Petrilláról egy ülő építése, csak még eddig nem jött össze. Így akkor Petrozsényből fel lehetne menni. Út amúgy van onnan, csak azt télen nem takarítják az Oasától tovább - 2* megy át az út 1600-as hágón odáig.
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Mi pénteken néztük meg ezt a terepet. Pestről indultunk csütörtök este, nem korán, de gyorsan elértünk Káránszebesre a szállásunkra, köszönhetően az autópályának - kb 40km-t leszámítva végig. Reggel a városban kissé borús idő volt. A síbuszt ami a Borlova utáni már nem használatos ülőfelvonó mellől indult 8,15-kor sajnos lekéstük. Az úton már az elején elkezdett havazni, feljebb egyre cudarabb idő lett - szél, köd, hideg, havazás. Az út kissé havas, jeges pár kanyarban, de azért gond nélkül felértünk. Lejjebb láttuk a weski parkolókat jelző táblákat, de parkolót nem sikerült felfedezni - nagyon nagy hó volt az utak mentén. Feljebb, egy laposabb résznél - még a Valsanu ülő felé leágazó makadám út előtt - lehetett volna megállni, ott állt a weski busz is. A köd miatt felmentünk a tetőre, ahol ki kellett csengessük a 30lejes - kb 2100ft - parkolást. A parkoló mellett, egy síkölcsönzős épület oldalában volt a weski jegypénztára. Megvettük a 140lejes napijegyet. Szóltak, jól gondoljuk meg, mert rossz az idő, és vissza nem adják a pénzt. Egy helyi ember - szerintem a tulaj volt - felajánlotta hogy végivezet a rendszeren. Eloldalaztunk a Nordica csákányosig, az felvitt a csúcsra. Onnan már csak be kellett botoznunk. A Valsanu pálya felső része ugyanis nagyon lankás, a sok friss hó, hóátfúvások miatt csak botozva haladtunk. Utána is igazi freeride volt a pálya, már akkor jó 10-20cm friss hóval. Délelőtt még lehetett látni keveset, így még a freeride részre is elkalandoztam - jó nagy terület, jó időben biztos nagyon jó - minimális sziklákkal, vízmosással, letöréssel - , de kettő körül már orrig nem lehetett látni.
A másik oldalon az összes felvonó járt - Brolova dupla húzós, Felix, még a legtávolabbi Isaia nevű 2 üléses is. Ezekere persze külön jegy volt, a mienk nem volt érvényes rá. Amíg az idő jó volt, az ülös körül még elég nagy élet is volt.
Déltájban a Valsanu körül el fogyott a tömeg - az a pár síelő, akik egy lavina oktatáson vettek részt. Végül egyedül voltam, ahogy leértem, elindították, ahogy fel meg leállították a felvonót. Max sebességen nem járt, pedig gyors, új Leitner. Végül én is feladtam, a másik oldalon mentem párat a csákányossal. 4-kor (5-ig lett volna) azt is leállították, mondván hogy páran már így is eltévedtek fent a ködben. Pedig a parkolóig visszacsúszáshoz kellett volna, anélkül csak gyaloglással lehetett visszamenni. Igaz, a ködben nem lett volna egy leányálom - végül visszavittek motorosszánnal. Utána kezdődött a káosz. Sokan jöttek volna fel lentről - fent rengeteg szállás, hotel van - de akik lánc nélkül indultak el, leragadtak, eltorlaszolva az utat. kb egy óra múlva járható lett (+1 óra, mire a láncot felraktuk :) ), kezdtek felérni, többek közt a hókotró is. Végül lánccal lementünk szerencsésen. Előttünk még azért ketten lánc nélkül kisodródtak, de bajuk nem lett, visszatoltuk közös erővel. Még Borlova szintjén is havaseső esett - igazi télben volt részünk eme tavaszias, gyenge szezonban.
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Rég szó volt róla, hogy egy Temesvári magánbefektető fejleszteni akart itt - Szárkő hgeység. Először a másik oldalról - Poiana marului-ról akart volna egy új kabinos felvonót felvinni. Ahogy elnézem, kicsit egyszerűbb, de lényeges fejlesztés törént - egy modern gyors Leitner 6 személyes felvonót tettek a csúcsról a túloldalra, egy makadám útra, amit a felvezető szerpentin útról el lehet érni. Neve: Valsanu. 1796m-ről indul, 1417-re érkezik. Egy piros pálya jön el rüla, végig hóágyúzott. Másik oldalon több frerride pályát jelöltek be. A szerpentin út takarítását egy saját céggel szerződve oldják meg, így nem függnek az útkezelőktől. Ekkor viszont pluszban ráterhelnek a napijegyre. A két ülőfelvonóra (vannak még tárcsások, de azok más cég) érvényes jegy 140lej (kb 30 euro). Van esti síelés is, hóágyú is. Nagy parkolókat is alakítottak ki lejjebb, ha fent betelne, ahonnan síbusz visz fel.
weboldal : weski.ro webkamerák, hójelentés stb rajta
https://www.freecam.ro/partii-de-sc...hi/partia-de-schi-muntele...
régi pályákról webcam:
https://www.freecam.ro/partii-de-sc...hi/partia-de-schi-muntele...
Hóhiány van ott is, jelenleg bezártak.
https://weski.ro/wp-content/uploads.../2019/12/weski-map.pdf
jobb oldalt szaggatottal a jövőbeni tervek
Muntele-mic.jpg
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Románia
Biharfüred
2019.12.30.
2019 december 27
Két napja jött meg a tél oda is, hó még kevés, ratrakoláshoz nem elég, de azért már lehetett csúszni.
Lentebb olvasottakkal ellentétben nem sok változás még, a régi húzó felvonónak csak a kötelét cserélték ki. Maga a pálya a fenti tábla szerint csak 78m szintkülönbségű. Egyik ága 585, másik 730m hosszú. Viszont már alakul az új ülős, a nyomvonala már végig meg van, alól már pár oszlop is áll. Kb a húzóssal párhuzamosan indul, de jóval feljebb megy, nem is mentem egészen fel a végéig. 1km-nél jóval hosszabbnak tűnik. Elvileg mögötte egy 1386m csúcs van (Vf Custura). Pályának még nyoma sincs, nem tudni hol hozzák le. Kék-piros meredekségű lesz kb. Az oszlopokból ítélve nem új a felvonó, egy régi, lassú 2-esre tippelek.
A Poienii csúcsról le lehetett síelni, bár fent vigyázni kellett a kövekkel, a makadám út az állomásik végig csúszható volt (kb 5km csúszás). Idő ködös, erősen havazott.
IMG-20191227-120817-8.jpg
IMG-20191227-120425-1.jpg
IMG-20191227-113326-4.jpg
IMG-20191227-123419-8.jpg
IMG-20191227-124238-7.jpg
IMG-20191227-120420-8.jpg
Vagolap-1.jpg
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Románia
Transalpina
2019.03.06.
Febrárban voltunk itt, a már leírt Sztrázsa Páreng úttal összekötve. A Petrozsényi szállástól elég sokat kell még autózni, egy hosszú emelkedőn. Az út nem a legjobb, de ahhoz képest hogy két éve nyáron nyoma sem volt aszfaltnak, jó. Nem túl gyorsan, de biuztsan fel lehetett jutni, az út emnnyire láttam úja van aszfaltozva, bár már az is romlik. A csúcsponttól le Obarsia Lotruluig sose volt aszfalt, most az is meg kész. A pálya mellett az úton álltunk meg, volt hely, de mint kiderült a lebetonozott parkolót is ingyenessé tették. Elvileg 10 lej lett volna. Az sem telt be, így az emeletes parkolóházat szerintem senki nem használta.
Napijegy 110lej volt (kb 7700ft). Lentről egy új Leitner 8 személyes kabin vitt fel. Lett volna egy folytatása is a kabinnak, ami egy völgyön vitt volna át, egy fentről egy oldalágba lemenő 4-es ülőfelvonóhoz, de se a kabin, se az ülő nem járt. A kabin alatti völgyön vissza amúgy se lehet csúszni. Kialakítása szerintem a nagyobb terv miatt volt, egy 140km-es pályarendszer része lett volna. Mint megtudtam, a villamos hálózat fejlesztése még nem történt meg, nem bírná a terhelést, emiatt az ülő meg a kabin felső még ezidáig nem működött. A középállomástól van még két húzófelvonó a 2000m-es gerincig - onnan vissza a kezdőké a terep, enyhe, szélesek a páláyák. A főpálya a kabin alatt jön, jó meredek, lépcsőzetes kissé. Simn lehetne profi lesikóversenyt rendezni. A főpálya mellett van egy erdei ösvény, amin végig lehet síelni, helyenként könnyedén, helyenként félcsőhatású - nem egyzserű, de nagyon jó kiegészítés a főpályához, ami alapból egy napra kissé unalmas lenne. Freeridolni lehet, de nem sokat, mivel a pálya egy oldalgerincen van, ha nagyon elkalandozunk, akkor mély völgyben kötünk ki. Tömeg a vasárnapi nap, tökéletes téli körülmények (-9 és -14 fok) ellenére sem volt. A helyen látszik hogy itt tényleg akartak csinálni valamit, annak ellenére hogy még ál a daru, elég rendezett már minden, lent profi kölcsönző. Gondos kezelés - pl a kabin előtti csúszós lépcsőfokokat baltával tisztították napközben. Egy-két szállás már került az út mellé, de azért még mindig kevés. Igaz, a mérete miatt nem egy többnapos rendszer. Összefoglalva jó pálya, gyönyörű táj, kilátás, kicsit nehézen megjközelíthető, jó lenne ha folytatnák, aminek még nem sok esélye.
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Románia
Parang
2019.03.06.
Alábbi út folytatása, csak Parengről. (Pareng és Sztrázsa két pálya, nincsenek is túl közel)
Szóval a Petrozsényi szállástól viszonylag könnyen elérhető a pálya. A városból indul, kb 5km-t megy egyenes, de azért szép szintet tesz meg, mert az alsó rész is 1000m-en volt. A régi libegő körül től sok parkolóhely nincs, út mellett pár autó, meg egy kisebb fizetős parkoló, 2lej/óra díjjal. 15 lej lett a vége (kb 1050ft). Innen az út megy még kicsit fel, a Hotel Rusuig. Annak az udaváróbl indul egy új, modern, gyors felvonó. Túl soka parkolási lehetőség ott sincs. Mi a régi libegőnél álltunk meg. Jegyet mindenütt lehet venni, napijegy ami a libegőre és új felvonóra jó 60 lej (kb 4200ft). A régi libegő kb 25 percig visz, de jó hosszan, nagy szintet tesz meg. Az új felvonó rövidebb is, meg a hoteltől előbb lefelé megy, majd elkezd emelkedni, van egy középső állomása, lesíelve csak odáig lehet jutni pályán. Van egy makadám út a hotelig, amin simán le lehetett csúszni, majd kb 200m sétával eljutni a hotelig. Beszállni viszont léccel az ölben lehetett. A pályák meglepően jók, változatosak. Nagyon jó a B jelű pálya, ami egész fentről indul, eleinte erdőben, meredeken, majd egy völgyben folytatja, egészen a régi libegő aljáig. Lent több hóágyú is van rajta. Kis szépséghibája a lassú visszajutás. Sok húzófelvonó van a rendszerben, de ezek közül csak egy működött, az Eurparang nevű fekete pályán, de arra helyben lehetett külön jegyet venni, 1 menet 5 lej (350ft) Viszont egy ösvényen tovább lehetett csúszni a B pályára. Sok freeride lehetőség van még, így a kevés felvonó ellenére egy nagyon kellemes meglepetés volt. Régóta haldoklik a hely, az új ülőfelvonó lendített rajta. Ha az összes tárcsás is menne (pár valószínűleg évek óta áll, talán nem is működőek már), és közös napijegye is lenne, akkor egy igazán jó kis rendszer válhatna belőle. Tömeg az nagyon nem volt, a szombat, gyönyörű napsütéses idő, és jó kis minuszok ellenére sem.
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Románia
Straja
2019.02.27.
Egy ideje nézegettem, végül február 22 és 25.-én el is mentem. Az út Pesttől jó 7 óra volt, zöme autópálya, Lugas után jó főút, de sok hosszú falu, ami lassítja. 20 perc volt a határátkelés, vissza 0. Petrozsény felé kis emelkedők is. A szállásunk Petrozsényben volt, mivel a parangi és Transzalpina pályákra is elmentem, kiinduló pontnak jó volt. Nomeg árban is jó. Hotel Rustic, út mellett. 3000ft egy éj, sovány reggelivel, lent étteremmel. Árához képest tökéletes, tágas szobával.
A Sztrázsai kabinos felvonó Lupeniből indul, kb 25km volt még odáig. Parkolás a kabinos alatt 15 lej. Fel is lehet autózni az állomásig, egy jó meredek úton, de ahogy láttam ott is csak fizetős parkoló van, néha a feljutás sem egyszerű, így sok értelme nincs. Jegy sokféle van, pontos, menetenkénti, napi kétféle. Mi azt vettük, ami 9-du5 között az egész rendszerre jó. 100lej, kb 21 euró. A kabin 750m-ről indul fel, egy nemrégi 8 fős Leitner. Alatta egy nagyon jó 2km-es pálya, aminek az alján volt egy kis hóhiányos rész - a két hét meleg ott is megtette a hatását - de azért lecsúsztunk rajta párszor. A kabinból kiszállva kicsit fel kellett a következő felvonóig gyalogolni. Összesíelni se lehet - van ugyan egy híd, amin pálya van, de alatta meg keresztezi az aszfaltot, le kell csatolni. Be is állították rá a ratrakokat, hogy ne lehessen használni. Így a kiírt 8,2km pálya nem áll. Állítólag néha versenyt rendeznek, akkor havat hordanak az aszfaltra, úgy már átsíelhető. Az állomás fölött egy jó széles, nem túl meredek, carvongolós több km-es pálya van, rajta 1 lassú ülős, vele párhuzamosan egy húzó, egy régi de gyors 4-es ülős, meg egy csákányos felvonó. Ezekkel lehet a Mutu csúcsig jutni. Onnan balra vannak a legjobb páláyák - egy piros, egy jó meredek fekete - Lupului, a Canal, ami egy természetes félcsőszerű vájat. Sok erdei, freeride lehetőség itt. Onnan egy lassú ülős hoz vissza - első nap a ködben állt, de mikor letévedtem, beindították, hogy visszahozzanak. Tovább megy a Sztrázsa csúcsra 1800m-re egy gyors 4-es ülős, ami hat éve ott van, de csak tavalytól működik. Pénteken iszonyat szél, köd volt, így nem is láttuk, hétfőn kevesen voltak, azért nem indították be. A csúcs alatt, a Mutu csúcsnál botozni kell, így a 8,2km pálya itt is sántít picit. Összeségében azért nagyon jó pályarendszer, gyönyörű a táj, kilátás, mintha egy alpokbeli csúcs rendszeren lennénk - jobbra balra felvonó, nagy víztározó fent, körbe mindenütt havas csúcsok (Retyezát, űparang 2500m), alant a völgyben város. Sok hóágyú, főbb pályák megvilágítva. Az állomáson több kajalehetőség, önkiszolgáló étterem.
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Franciaország
Pra Loup
2018.02.05.
Szintén ezen a héten voltam, szintén a D'allosi részen.
Ez az oldal változatosab, szétterülőbb, de az őskori felvonók miatt sajnos valóban nem annyira élvezhető.
Jobb piros pélyák inkább a tárcsás felvonók mellett vannak - azok legalább gyorsak.
Még a köztes völgyben - amin keresztül vezet az út a Praloup-i részre - is lassú és nagyon hosszú felvonók vannak, így kb 1 óra liftezés átjutni. Pedig jó kis pályák vannak ott, kb 1000-es szintkülönbséggel.
Előnye a Praloupi részhez képest, hogy innen el lehet érni Val D'Dallos Seignus-t, ami a rendszer része, érvényes a jegy, de különálló, kb 10km-rel visszább van a völgyben.
Ingyenes síbusz elvisz, de csak egy reggel, meg egy este, nem túl jó időpontban. 9,30 és du4,40. Februárban a síszünetben van még egy-egy napközben is. Ráadásul nem Seignusig, csak Val D'Allos Village-ig, ahonnan egy lassú kabin visz feljebb - a kiragasztott menetrenden se Seignust ír, így nem is volt egyértelmű hogy ez a busz oda visz. Utolsó nap mentem végül át. Nem túl nagy rendszer - kb 40km-nek írja. Nincs túl sok páya, de hosszúak, elég szép szinttel. A valcibiére pl igazi csemege - hosszú, helyenként nagyon meredek falakkal. Itt egy gyors, két lassú ülős van, meg fent gyors tárcsás. A fenti részeken lévő nagy köd ellenére jót síeltem, mivel fent a rossz idő miatt rizikós volt átmenni Praloupra, nem bántam meg hogy rászántam egy napot.
A Praloupi rész terültre kisebb, sok kereszteződő pálya, de modernebb, csak gyors felvonókkal, jó lendületes pályákkal.
Visszajutni kicsit gyorsabb és biztosabb, köszönhetően a két gyors tárcsának, de azért észnél kell lenni - volt aki ottragadt. Körbe meg 250km a táv.
Az időjárás eléggé változatos volt, emiatt az átkelés vagy nem volt lehetséges, vagy rizikós. Főleg a szél zavart be. Bár szerintem kissé túlzásba vitték, a tárcsás felvonókat nagyon nagy szélben is lehetett volna járatni. Szerintem a kevés vendég miatt se strapálták magukat.
A második napi meleg szél ráadásul a hó felületét megolvasztotta, ami utána visszafagyott. Emiatt a freeridtól, meg fekete páláyktól búcsúzhattunk. Utóbbi amúgy se sok van, kezeletlenek.
Ha fejlesztenének a D'Allosi részen, akár még jó kis rendszer is lehetne. A táj gyönyörű, adottságok jók.
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Románia
Buscat
2016.03.31.
Vasárnap (márc 27) végre sikerült megnézni ezt a pályát. Általában mikor lehetőségem volna elmenni, még nem működik. Karácsonykor azt írták, 90% ban beágyúzták, de befelyezni nem tudták, nem fagyott. 1500m fölött!
Majdnem Kolozsvár előttről indul az út, elég sokat megy, lassan mászik, a végén egyre meredekebb, de nem szerpentin. Viszonylag jó út. Járabányától (Baisoara) egy 2,5km nem aszfaltozott út vezet, időnként nem egyszerű a feljutás rajta, hólánc jól jön.
Elég jó parkolója van, középen. Az alapállomáshoz le kell csúszni, jegy is lent vehető. A kiírással ellentétben csak a szélső, kék pálya ment, amit meg lehet unni. Nem rossz, alja erdőben, de kevés. Egy régi, nagyon lassú kétszemélyes ülőfelvonója van, ha nincsenek sokan, akkor is van várakozási idő. Kb a normafai libegőre emlékeztetett, bár picit annál modernebb.
Van pár hóágyújuk, víztározó, több ratrak, szezonban mehetnek a meredekbb pályák is, amik nem néznek ki rosszul. Ha lenne természetes hó, még freeridolni is lehetne. Szintkülönbség nem túl nagy, 170m.
Összességében el lehet csúszkálni rajta, ha menne mindene, jó is lenne. Csak nincs közel.
magasság: 1510-1680
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Románia
Vulkán
2016.03.09.
Pár éve megépítettek egy modern kabinos felvonót.
Fent egy régi húzófelvonós régi pálya van. Terv volt Straja-val összekötni, de a politika változása miatt ez már csak terv marad.
Friss infó róla viszont hogy a városból Vulkán hágóig vezető új utat télen lezárják, és sípályának nyilváníották. Így lett egy 4km hosszú pálya a kabin alatt. Egy menet fel 7 lej.
A régi felvonó és pálya viszont már nem használatos, fent elhagyatott minden.
http://adevarul.ro/locale/hunedoara.../video-unic-romania-stati...
itt vannak videók is róla.
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Szombat, 27-én szinte paradicsomi állapotok voltak. Kb 1000m a hóhatár, kezelt pályák. Pályán kívül is jó bőven volt, de ott elég tapadós nedves. Nappal 1,2 fok körül lehetett, a hó is valószínű kissé havaseső állagú lehetett mikor hullt.
A régi pályán - vartop - nem sikerült csúszni, ott már 7 után záróra, ment a ratrak. A kisebbik -Vartop 2 - meg már nem voltak hajlandók jegyet adni. Azért a mentalitáson volna még mit változtatni.
Zengőkő 8-ig rendületlenül ment, száguldott a Leitner felvonó - mindig lenyűgöz, jó lenne csak ilyeneken utazni nyugatabbara is.
Vartop 1-en jó változás, hogy az alját teljesen bekerítették drótkerítéssel, így már nem a rengeteg bámészkodóba kell belezúgni a síelőnek. Eplényben is jól jönne egy ilyen.
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
A régi pályán egy-két emberért is el szokták indítani a felvonót. Ha az újon van kezelőszemélyzet, szerintem akkor is. Két napos jegyük van, egy napos nincs, ha valaki megvette, akkor miattuk muszály járatni. Néha csak szórakozásból is felliftezenk, túrázók is felmennek néha.
Szoktak lenni hétköznap is megszállva, ők megveszik.
Mint pálya sokkal jobb amúgy a régi, mint az ülős Zengőkő. Napijegy meg egyikre sincs, lehet párat mindegyiken menni.
A pályát elég szépen kezelik manapság, persze hóágyú nélkül csodát nem kell várni, bár ott decemberben is jobb hó volt, mint bárhol a környéken. Nem kell túl jó lécet vinni.
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Március 15-20 közt, viszonylag késő tavasszal voltam itt.
Praloup és Briancon lett volna még esélyes, utóbbi az ára miatt, előbbi meg a déli fekvése és a "átkelés időjárás függő"-sége miatt esett ki.
Hát sajnos erre a terepre is ráillik ez a mondat. Első két nap viharos, hideg szél fogadott. Az olasz részbe nem engedtek át. Megelepő, de a francia részben minden felvonó ment, ali-alig álltak le a széllökésektől. Nem gondoltam, hogy ekkora szélben is tudnak menni. Errefelé minden állna már. Amúgy rajta ülve egy idézet jutott csak eszembe: "fájdalom mindenkinek!" Arcmaszk, zárt sisak, szemüveg se volt elég.
A pályák jó lendületesek, többnyire átlagos meredekségű pirosak, gyors felvonókkal, kivéve a két legalsó pontra menőt, melyből az Ecudets pálya már nem ment - a hóhatár kb 1400m, igazából 1800 (annyin van a falu, a főpályák innen csak feljebb, kb 2500-ig mennek. A Petit Boishoz is csak a piros pálya ment, az is már csak ágyúzott. A feketén fele-fele arányban volt fű és hó.
Eleinte a hó tökéletes volt rajtuk, majd egyre inkább jeges, a szél lefújt mindent ami nem jég. Pályán kívüli lehetőség van bőven, csak épp a jégbefagyott egyenetlen felület nem tette vonzóvá a rajta síelést. A végén meg hirtelen annyira megpuhult, hogy már belesüllyedt a léc.
A felvonók, pályák elhelyezkedése jól elgondolt, nem összezsúfítva kis területre. Jó gyors meneteket lehet csinálni.
3. nap sem csitult a szél, de meglepetésemre megnyitották az átkelést. Kellett is, a francia rész azért 2 nap alatt már unalmas. Így sikerült besíelnem az Olasz oldal nagy részét is, bár sokat nem láttam belőle, akkora köd volt. Emiatt térképet is használtam, amúgy jó időben nem szükséges, nem túl bonyolult a rendszer. Az olasz gerincen való át-és visszaesést azért kellett nézegetni, annyira nem egyértelmű. Nem lenne kellemes ottragadni, többszáz km Frejus alagúttal körbe.
Végül 4. és 5. nap kitisztult, igazi tavaszi, napsütéses, pörlölős idő volt. Alsó részek ennek köszönhetően már kásásodtak is. La Thuile lift alapállomásához volt hogy vagy lecsatoltam, vagy átvizisíztem. 1400m az ilyenkor már kevés.
A felvonóik itt is többnyire 2 sebességesek, bár régebbiek, kicsit lassabbak is - a franciák újabbak, gyorsabbak. Egy kabinjuk is van, amit szerencsére nem kell használni, mellete megy az ülő.
A pályarendszer itt sokkal változatosabb, a közponzi részben összezsúfolva egy csomó párhuzamos lankásabb kék, piros. Érdekesség a 7. számozású (itt a francia oldallal ellentétben számuk is van a pályáknak) San Bernardo, ami többnyire az azonos nevű aszfaltos szerpentinúton megy. Ebből következően lejtése is elég lankás. 11km-nek írja, úgyhogy hosszú, csak botozós. Amiből azért találunk eleget, van piros pl ami helyenként egyensen emelkedik - persze megfelelő lendülettel megoldható.
Másik hosszú, mellesleg kedvenc pályám, a bal oldali 18(széles hullámvasút)+6(keskeny, meredek, erdei, oldalazó) kombináció, mely a legnagyob szintkülönbságű menet.
Pár nagyon jó fekete pályájuk is van, pl F Bertold versenypálya, melynek 73% max meredekséget írtak, kb 800m szint, 2,7km hossz.
Legjobb rész a La Thuile gerince mögötti rész. Két gyors és egy lassú felvonó, sok fekete és meredek piros pálya, de pl a Forclaz Express felvonót és 26-os kék pályát használva jól lehet növelni a felvonózás/lesiklás arányt. A hó állapot is itt maradt a legjobb, szélcsendes, lévén egy völgy (itt megy az aszfaltút, a 26-os egy része is rajta visz). E mögött van elég közel a Mont Blanc, melyet csak harmadik nap sikerült meglátni a köd miatt. Kissé csalódás volt, hogy nem emlkedett ki a többi csúcs közül, hiába 4800.
Összefoglalva. Egy elég jó kis rendszer, jó felvonókkal, szerencsére csak egy kabinnal - jó a síelés/felvonózás aránya. Nem túl nagyok a szintkülönbségek, viszont nagyon hosszúakat lehet ennek ellenére csúszni. Nincs túl közel, mivel a Bernát hágón nem lehet átjönni, legfeljebb sítalpon, így kerülni kell sokat. Ára is elég jó.
Nagyon gonodan kezelt péláyk, szinte a teljes rendszert lekezelik reggelig minden nap. Nincsenek extrémebb, kivást jelentő pályák - ahhoz offpiste kell.
A Francia rész mindig szeles, déli fekvésű, így eléggé kitett a napnak. Utolsó nap hiába lett borús, a meleg szél legyilkolta apályákat, minden kibarnult. Az olasz szélcsendesebb, de az 1400m a faluig elég lent van.
Az összekötés nem minid megy, ami nagy hátrány. Van bőven lehetőség pályán kívüli síelésre.
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Már három napja síelnek. A régi nagypályán ha nem törődünk a léc és kavics találkozásakor keletkező éles hanggal (és nem bámuljuk később a alját), egész jól lehet síelni. Ahhoz képest hogy nem ratrakoltak még, viszonylag jó a pálya. Persze azért saját jó léc használatához kéne vagy 20-30 cm. A kicsi pályán történelmi esemény részese lehettem, hóágyúztak! A fenti kanyarban egy fixen telepített karos ágyú is van, lejjebb egy mobil.
Ott szerintem tökéletes a hó már.
A zengőkő kicsit még a harmatos prérire emlkéztet. Az még nem jár. Természetes hó is elég kevés, 5-30cm körül.
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Románia
Zengőkő
2012.12.24.
Szombaton voltam. A Zengőkő este nyolcig járt. A pálya tökéletes, keményre fagyott, így még fent a lankásabb részen is csúszott. A legalján a felvonóhoz becsúszásnál azért pár kis kavics akadt. Tömeg nem volt, alig lézengtek, ennek ellenére a felvonó sebességét nem lassíották. Nagyon jó az a Leitner. A régi pályából csak a kicsit próbáltam, az hibátlan. Újdonság hogy mágneskártya van. Napijegy viszont továbbra sem, csak mennyiségi kedvezmány, meg 10 lej letét. A víztározó ott van, de hóágyúnak nyomát sem láttam. A nagyobbik pálya este már nem működött, így nem tudtam kipróbálni. Messziről elnézve, középtályon volt némi színesebb rész. webkamera a https://www.todeaturism.ro n van - az a cég, akié a régi nagy pálya (Vértop 1). Hőmérséklet -6 fok nappal. Az előző napi esős idő meglátszott a környéken, a hóhatár kb 1000m, kőkemény jeges felülettel.
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
December 23 péntek: Működött a régi pálya mindkét felvonója.Hó tökéletes, a nagypályán kissé puha, egy kis ratrakolás ráfért volna, ki nem áll semmi. A erdei pálya is hibátlan. Az újat dálutan 2-tol indították be, este hatig ment, a regi este 10-ig. Az uj palya vegig tokeletesen ratrakolt, a meredek reszt a felvono mellett még nem nyitottak meg. Ünnepek alatt mindkettő este 10 ig fog működni. Jegyárak változatlanok, 2 lej a régi kicsi, 5 lej a régi nagy felvonó, 7 lej az új ülőlift. Újdonság lesz a keddtől elérhető mágneskartyas 2 napi illetve hetvégi jegy, 200lej, illetve 6 napos 400lej (csak az uj palyan). A felvezeto szerpentin ut szaraz, tokeletesen jarhato.
DSCF0098.jpg
DSCF0100.jpg
DSCF0158.JPG
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Felsőőrről azt írták, hogy a felvonóval kapcsolatos technikai gondok miatt januárra halasztják a nyitást.
Még decemberben írta valaki, hogy nem megfelelő motort kaptak hozzá. Tavaly meg az ülőkéket nem szállította időben az osztrák, akitől vették. Szóval nagyon döcög a dolog ott.
Az aranyosi új pálya kész, libegőzni már lehet rajta, 7 lejért fel visznek, vissza is hoznak. Hibátlan, gyors. Érdekessége, hogy fordítva megy mint általában. Bal oldalt fel, jobb oldalt le hoz.
Hó az tényleg nincs. 10-15cm természetes, 5cm tömörített kb. Síelni még a régi pályán sem lehet - bár sokan próbálkoznak vele, a felvonó is működik. Az új pálya alapja pedig frissen zúzott terméskő, minden sarka mint a kés. Arra mindenképpen kell egy kemény hóalap.
IMG-0005.JPG
IMG-0011.JPG
IMG-0032.JPG
IMG-0022.JPG
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Szlovákia
Turecka
2009.02.23.
Tegnap, február 22, vasárnap voltam itt.
Reggel kilenckor a faluban lévő parkolóban még bőven volt hely. A pályáig egy meredek úton kell felgylogolni pár száz métert. Az első felvonónál kellett kicsit sorban állni, de délutánra már ott se volt sor. 4 felvonó visz a csúcsig, tányérosak, nem túl korszerűek. Köztük még egy keveset gyalogolni is kell, de nem túl vészes. A pálya alsó része szépen karbantartott, elég meredek, nagyon jól síelhető. Középtályban tanulólift is van a kezdőknek. A felső rész fent lankás, jegesre fagyott (1300m fölötti, kopár rész) alja meredek, nagyon buckás. A két rész közti összekötés viszont elég kellemetlen. Vagy egy piros út, ami egy keskeny erdős szakaszból majd egy jeges, köves, piszkos meredekből áll, vagy a fekete szakasz, ami jeges, keskeny, kiálló bokrokkal. A síléc egyiknek se örült. Ezekhez kevés a hó. Nem is sokan játak itt. Vagy csak a lenti részt, vagy csak a fenti részt használták. Persze egyszer csak le kellett jöjjenek.
Idő, táj gyönyörű. Jó hely, de inkább sportosabb, extrémebb helyeket kedvelőknek ajánlott.
IMG-6533kisebb.jpg
IMG-6548kisebb.jpg
a-fekete-resz.jpg
also-szaksz-kezdete.jpg
Tibrider
25 élménybeszámolót írt
25
15 éve tag
Szlovákia
Jasná - Chopok
2009.02.02.
Tegnap (feb 1-vasárnap) voltam kint. A legfelső, csúcsra vivő F liftet leszámítva mind ment. Leállás persze volt, de nem vészes, max pár percesek. Kb du 3-kor az F-et is beindították, de egy létrával elbarikádozták a bejáratot. Próbaüzem? Gyalogolni nem kellett, oldalazva el lehetett jutni bármelyikhez. A fenti pályák porhavasok, buckásak voltak, néhol érzett, hogy a friss hó alatt kemény, jeges. A lentiek jók, karbantartottak. Idő jó, de délutánra fent nagyon nagy köd lett, semmit nem lehetett látni. Az autóút járható, az utolsó 3km volt kissé jégbordás, de szórva ott is volt.
IMG-6438-l.jpg
IMG-6446l.jpg
Te is írnál beszámolót? Nem kell mást tenned, csak regisztrálni, és leírni az élményeidet . A szerkesztőség az informatív írásokat kiemeli és beszámolóként a síterephez csatolja.
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.