Csütörtökön este jöttünk meg Mariborból 5 nap síelés után.
Vasárnap hajnalban indultunk, M7 majd a Ljubljana felé vivő gyorsforgalmi út, csekély forgalom mellett, jól lehetett haladni. Szlovén autópályamatricát Balatonlelle magasságában (ha jól emlékszem 138 km) a sztráda mentén lévő MOL kútnál forintért vettünk, 5250 Ft-ért, szóval olcsóbb lett volna Szlovéniában (15 Eu). Mariboron túl kell kicsit menni Ljubljana felé, és a Slivnice lehajtónál kell lemenni, utána már jól jelölik Areh-et és Bolfenk-et, lehet a táblákra hagyatkozni. Aggódva mentünk, mert csak 10-45 cm műhavat ígért a honlapjuk, és plusszok voltak, a hegyre felfelé menet sem láttunk érdemleges havat. Ehhez képest a működő pályák teljesen rendben voltak, kemény tömöritett, de tökéletesen élvezhető havat találtunk. Keddre virradó éjjel még kb 3 cm friss hó is esett, meg onnantól már hideg volt (kb -7 fok), és hóágyúztak ezerrel. Gondolom azért, mert nem működött az öszes pálya, a jegyeket is olcsóbban adták, az 5 napos felnőtt bérlet 125, az ifjúsági (érdekes módon 18 helyett 25 éves kor alatt adták ezt) 102, a gyerek (18 éves kor alatt, noha a honlapjuk 14 év alatt mondja) 55 Euro volt és nekünk még ebből is lejött a szálláshely által biztosított 10%, szóval csak kb a 2/3-át fizettem annak mint amit számoltam. A több napos bérletekhez igazolványkép méretű fotó szükségeltetik, ezt beleragasztják a papíralapú de "hands-free" bérletbe. A kabinos felvonó felső állomásánál levő pénztárnál van ATM is.
Noha a szállásunk a Bolfenk oldalon volt napközben szinte mindig aza Areh-oldalon síeltünk, ezek a komolyabb pályák jelenleg. Gondolom, ha minden működik, akkor a Bolfenk oldal alsó részein lévő, jelenleg füves-köves pályák is több kihívást tartogatnak. Reggel az Areh-re átvivő első síbuszhoz érdemes időben érkezni, mert akkor sokan mennek át, volt, hogy 9.02-kor már megtelt, és el is indult (9.10 helyett).
A Pisker II-nél egész nap sorállás nélkül lehetett menni, széles, kellően változatos, estére sem nagyon buckásodik. Hütte a 23 és 24 pálya szétágazásánál, kellemes, de csak kinnülős, melegedési lehetőség csak a WC-ben. Az ülőszékes aljában is van WC.
Délután 2 után szinte már senki sincs a 23-24-es pályán, volt, hogy a felvonóról felfelé menet összesen 9 embert tudtunk a pályán összeszámolni. Legkésőbb 1/2 4-kor be kell szállni alul a 6 személyes ülőliftbe, hogy 20-as pályán lecsúszva a Ruska aljába érjen az ember és ott a hosszú csákányoson felmenve még biztonságosan elérje a Bolfenk-re visszavivő utolsó (16.10) síbuszt. Jó esetben még belefér 1 csúszás a Ruska-n ami szintén egy nagyon kellemes, hangulatos, szép vonalvezetésű erdei pálya, ott viszont napközben kicsit többen vannak.
A pályákon pályarendőrség dolgozik, egyszer az ülőszékesen együtt felvonóztunk egyikükkel. Fentről is kinézi a renitenseket, és aztán vagy őmaga becserkészi, vagy walkie-talkie-val szól a kollégának. Láttuk magyar snowboardosokat igazoltatni, és ha jól láttuk, akkor tán a bérletüket is bevonni, de az unokaöcsémet is figyelmeztette, mert szlalomozott a csákányoson.
Esti sízés (csak a Bolfenk-oldalon van) bennefoglaltatik a bérletárakban, csak ajánlani tudom, nagyon szép a lábunk alatt elterülő kivilágított város és a sípálya látványa együtt. Ilyenkor a Bolfenk pályáin is alig vannak, sorállás nincs, a pályák tökéletesek.
A kabinossal érdemes egyszer lemenni a városba, irtó gyors, 10 perc alatt lent van, de csak 9-16-ig és 18-21 óráig jár. Az óváros nagyon szép, a kabinos aljából a 6-os busz visz be kb 12 perc alatt. Jegyet a sofőrtől lehet venni. Élelmet vásárolni is lent érdemes, habár fent a Bolfenk 5. épületben is van egy kis bolt, ahol alap dolgokat kissé drágábban kapni.
Szállásunk a Bona-apartmanokban volt, minden igényt kielégített, és mivel idén nyitott, a nyitási kedvezmény miatt nem is volt túl húzós az ára. Kb 300 m séta a kabinos tetejéig.
Összességében nagyon jól éreztük magunkat, biztos, hogy visszajövünk még ide.