Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM

Élménybeszámolók

bartoki kiemelt beszámolói
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
Tegnap (kedden) voltunk Stuhlecken.

Jóféle!

Az idő jó volt, a hó OK, síelők alig.

Előtte vekengtem, hogy menjünk-e, mert a bergfex.com borús (és szeles) időt mondott.
A sielok.hu már kevésbé borúsat.
A stuhleck.at még kevésbé borúsat, és nem annyira szeleset.

Végül a stuhleck.at időjárása jött be, és nap közben szél sem volt (a szélkerekek is alig forogtak) csak a nap végén.

Magyar benzinkúton vettük az osztrák pályamatricát, és ott mondták hogy van már "digitális" (nem felragasztós) matrica Ausztriában is.
Azt az osztrák autópálya app-pal kell venni (vagy a neten).
És a digitálisból nemrég lett 1-napos matrica is, ami kicsit olcsóbb:
(11.5 EUR helyett 8.6 EUR - köszönjük prüsszelnek!)

https://www.asfinag.at/en/toll/vign...ette/

Aztán beárnyékolta a napot, hogy a Spital am Semmering autópálya lehajtón, hátulról belénk koccant egy helyi pick-up truck.
Én megálltam a STOP táblánál, ő (helyiként) nem szokott...

Kitöltögettük a papírokat, szépen elment az idő.

P3 parkolóban még így is nagyon jó helyek voltak - az 1. és 2. kanyar közötti vízszintes platón álltunk meg.
Onnan már felmászás nélkül lehet becsúszni a kasszához, és itt a legkönnyebb gyalogolni ha mégis vissza kellene menni az autóhoz (de nem kellett).

12:13 körül értünk a kasszához.
Na, akkor már várjuk meg a 12:30-at a délutáni jegyhez.
Az így megspórolt 5.5 EUR felét addig elittuk a hüttében, forró csoki formájában.

Sorbanállás sehol nem volt (kassza, lift, fenti hütte) nincs mese, hétköznap kell jönni.

Aki nem hiszi, Bergfex-en vissza lehet nézni a webcam history-t:

https://www.bergfex.com/semmering-s...tuhleck/webcams/c102/

A hó (így, hogy kevés ember volt) egész jó volt.

Pár cm friss hó is eshetett mostanában, mert az erdei illegalitásban csúszóknál is látszott egy ilyen nyom.
Kicsit mi is mehettünk "szűz hóban" a pályán is.

A fákon asszem csak azért nem volt már ebből a friss hóból, mert lefújta azóta a szél.

A könnyű pályákon mentem (1, 12, 2, 1b, 10).
A problémás részek problémásak ahogy szoktak (buckásodás, keményalapig lesodrás) de azért nem volt full síkos.
Le lehetett evickélni a meredekeken is, és a lankás részek carvingolhatóak voltak.

A 9-1a könnyített becsúszás az aljára is nagyon szépen be volt most takarva - a keresztező földút is havas.

15:50 utolsó felvonózás, utána fenti hütte.
De ott akkor már eléggé záróra hangulat uralkodott - a gulyáslevest már elrakták, úgy hozatta vissza nekünk egy kedves magyar lány (a dolgozók ~fele magyar).
A zsemlét inkább már nem is, mert hogy az már száraz. :)

Mire kávét kértem volna, addigra a KV-gép is el volt már takarintva.

Naplemente után, de még a világító felhők fényénél indultunk lefelé.
Az árnyas részeken azért már nem lehetett olyan jól látni :)
Sajnos friss ratrakolás még csak alig volt (1 nyom széles, egy darabon).

Deviszont a hóágyúkat elindították több helyen már ~15:30 körül, párszor belefutottam a jégfüggönybe :) jobb elkerülni azt a részt ahol épp lehull a földre.

Jól van, gondolom először hóágyúzni akarnak, és csak utána ratrakolni.

Hazafelé megvalósult a régi álmom - egy egész tálca kólát sikerült venni egy BILLA Plus-ban (1-et fizet 2-t kap zuper akktion 1 doboz csak 60c).
Ebben még igazi Zucker van, nem pedig az itthoni glukóz-fruktóz szirup (ami nem kóser):

https://en.wikipedia.org/wiki/High-...fructose_corn_syrup#Other

Ünnepi alkalmakkor lesz mivel kínálni a vendégeket.
Igazi kóla, nyugatról!
IMG-6303.JPG
IMG-6305.JPG
IMG-6307.JPG
IMG-6310.JPG
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
Magyarország
Eplény
2024.01.12.
Tegnap voltam Eplényben (csütörtökön, 2024.01.11).

Jó idő volt, élvezhető volt a hó.
Minden kritika ellenére, azért jó hogy ez a pálya is van nekünk :)

Még kedden láttam a hójelentésben hogy hirtelen lett hó:
https://sielok.hu/holap/epleny/

Szóval tényleg újranyitottak a nagy hidegben, ahogy tervezték.

Bőven 10 után érkeztem, persze a parkolóban nem voltak tömegek (hétköznap + nemrég volt nyitás)
A pénztártól kb. 100m gyaloglásra tudtam megállni, a pataktól jobbra eső parkolóban.

De azért bepakoltam a tatyóba, így normál utcai cipőben tudtam elmenni a pénztárig.
Ez egy kényelmes feature, hogy az ember tud egy "szerzsákot" tartani a pálya közelében (utcai lépő, rágcsa, víz, tartalék szemüveg, meleg esetén pulóvert letenni).

Síelők alig lézengtek, holtszezon hangulat - a kajáldák közül csak a Holle Anyó volt nyitva.

A pénztárban mondták, hogy már nem érdemes "zárásig" venni jegyet, mert a 19h zárás úgy értendő, hogy 18:45 zár a beléptetőkapu.
Ezért most már a 8 órás jegyet is alig tudom lejárni.

Akkor még csak 1 pálya volt nyitva (A1) (+ T1 de az nem számít) ilyenkor kedvezményesebb a jegyár (8 óra, hétköznap, 1 pálya = 11300 Ft + 1500 Ft kaució a kártyára).
Ma már úgy látom a webkamerán az A7 felső szakasza is nyitva van.

A kártyaolvasó érzékenysége jobb lett - deviszont csak 2 beléptetőkapu volt nyitva. (középen is van egy olvasó - lehet hogy hibás, vagy under construction)

Egész nap 1x sem volt sor.
Kár hogy a webkamera nem mutatja - lehet jobban jönnének a népek hétköznap, ha ezt látnák.
Annyira nem volt tömeg, hogy általában egyedül kellett felvonóznom.

Szép új, friss, csikorgós műhó volt a pályán.

Általában jó állagú, de hát keskeny a pálya felső része, ezért ahogy telt az idő azért pár helyen le volt sodorva a kemény alapig :(
Direkt azért a jó időben jöttem, mert ilyenkor jobban el tudom kerülni ezeket a lesodort részeket.

Az alsó része (ahol kiszélesedik) végig nagyon jó állagú volt.

A nap végig sütött, kicsit később lett egy pár fátyolfelhő - igazából ez a legjobb, mert az árnyékos részeken is megvilágítja a buckákat, taréjokat.

Naplemente után, a szürkületben látni a legrosszabbul.
Kimentem egy hosszabb szünetre a Holle Anyóba.

Huhú... itt aztán vannak árak, kb. utolértük Ausztriát :)

3dl tea = 990 Ft
Gulyásleves = 2890 Ft

Margapöri = 3300 Ft
+ Tarhonya = 790 Ft

A tea végülis OK volt, de a gulyásleves eléggé "magas víztartalmú" :(
A marhapöri jobban tetszett... bár ennyiért? :O

Hát nem is volt sor a pultnál. :)

És amikor kifizetem, akkor kapok egy sorszámot, hogy majd várjak innentől nemtommennyit mire elkészül.
Baaa... idegállapotba tudok kerülni az ilyen rendszertől :)
Szerencsére nem kellett sokat várni.

Töltekezés után irány kifelé, kezdődhet a második műszak.

Vételeztem a szerzsákból a sima átlátszó szemüveget - ehhez túl sötét a sötétítős-polarizált sárga.

Ezt szeretem Eplényben, hogy nem kell rohanni, hogy 16 óráig ki-síelje magét az ember, hanem este lehet folytatni.
És ilyenkor látni a legjobban, mert oldalról jön a fény, megvilágítja a buckákat vs. karcos részeket.

Ember meg annyira nem volt már, a végén lehet hogy összesen 10-en voltunk az egész pályán...
Húú, ilyenkor lehet nagyon jókat menni, amikor nem kell senkit kerülgetni.

A felvonón viszont sötét van :) lehet hogy valakinek ez félelmetes.

No para - ilyenkor össze kell szorítani az embernek az állkapcsát, hogy ha előugrana egy Alien arctámadó, akkor ne tudja ledugni a tojócsövét.

Mert más baj ugyan mi lehet?
Medve nincs, farkas is talán ha 3 van az egész országban.

Sőt, a kártyát is vissza lehet váltani a pénztárban a nap végén - gondolom most újra egy drágább-kártyás rendszer van, azért kauciós.
IMG-6238.JPG
IMG-6253.JPG
IMG-6234.JPG
IMG-6242.JPG
IMG-6245.JPG
IMG-6246.JPG
IMG-6249.JPG
IMG-6260.JPG
IMG-6261.JPG
IMG-6257.JPG
IMG-6263.JPG
IMG-6265.JPG
IMG-6268.JPG
IMG-6278.JPG
IMG-6279.JPG
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
2023 december 17-én, Vasárnap voltunk Stuhlecken.

+ Szép idő volt
+ Az előszezoni tömeg még éppen tűrhető volt (hétvégén is)
- A hó a pályákon: úgy-ahogy
+ Adventi hétvégés esti lecsúszás

A szép időre időzítettem - eddig rossz idő volt és egy kis hó is, de szombat-vasárnapra kitört a napsütés, akár +8 fokot is adtak (a völgyre).

A bergfex.com és a stuhleck.at saját időjósa jobban eltalálta az időjárást, mint a sielok.hu előrejelzése.

9:45 körül érkeztünk, P1 parkolóban millió autó - ajaj, baj lesz?
Nem lett: parkolás a P3 szerpentinen: bőven volt még hely az első kanyarnál.

10:00 körül a kasszánál és a Mittelstation beszállónál nem volt sor.

Igazi sorbanállás vagy 3 alkalommal volt, valamikor a nap közepén.

A fenti pályák jobb állapotban voltak - a 12 és 10 helyenként szinte kenhető lett a nap közepére - de csak vékonyan, alatta a tömör, karcos alappal (helyenként lesodorva).

A lejjebbi, és meredekebb pályák már rosszabb állapotban: a 3a olyan jeges volt hogy nekem az már szenvedés volt + azon láttam pár feltúrt kavicsot is.

De amúgy korrektül le lehetett jönni az aljáig az 1b pályán (nem volt földes).

Végül nem is lett annyira meleg mint előre vártam, így a pályák sem javultak (olvadtak) fel annyira mint gondoltam volna.

Hiába volt szép, chemtrail-es verőfény egész nap, sok hely egész nap árnyékban marad (laposan süt le téli napforduló sugára).

Igaz, így legalább nem is kásásodott-túródott fel.

A jeges részeket most nagyon utáltam, mert nemrég megcsiszoltam + políroztam a léc felületét házi/barkács eszközökkel.
A felülete jó is lett, de legömbölyödött az éle. :)

Jó, azért elment így is, jó volt már egy kis suhanás...

Nap végén megtekintettük a naplementét a felső hütténél, és bementünk vacsorázni.
Benn magyarul kérhettünk egy nagyobbacska rántott húst - a szakács srác tudott magyarul.

Az adventi vásárt tavalyhoz képest visszafogták (most kevesebb asztalon volt) de ott is csak lézengtek a vevők.
Szép-szép az üveg méz, mézbor, és a kézműves méhviasz gyertya, de mi sem veszünk, mert hogy visszük le?

Amiért viszont jöttem :) hogy most is volt Adventi kivilágítás - a pályán is, végig le az 1 és 1b pályán - és ilyenkor este X óráig le lehet csúszni (7? 8?)

6 körül indultunk el lefelé.
Lefelé menet voltak részek, ahol már ratrackkal is csináltak 1-2 nyomot - na, ott igen jót lehetett síelni :)

Csak hát "Átlátszó szemüveget kellett volna hozni ehhez a melóhoz".
Mert a (normál) sárga + polarizált szemüvegnek ilyenkor este nincs haszna, viszont sötétít annyit, hogy már kevés vele a fény.

Elvileg ilyenkor egyszer fel is lehetne felvonózni délután 4 után.
A D (sárga buborékos) felvonónál próbálkoztam - jó volt ez a felső szakasz, szívesen dupláztam volna.
De nem engedett be a kapu - pedig a felvonók ott tekertek üresen.

Voltak akik fejlámpával jöttek lefelé.
Jó is az, mert kicsit hiányos a kivilágítás + az autóba pakolásnál is sötét volt már.

Majd jövőre!

ps: A 1. szett képek az enyémek, a 2. szettet kaptam
IMG-6157.JPG
IMG-6164.JPG
IMG-6165.JPG
IMG-6167.JPG
IMG-6173.JPG
IMG-6190.JPG
IMG-6185.JPG
IMG-6191.JPG
IMG-6182.JPG
IMG-6168.JPG
IMG-6180.JPG
IMG-6178.JPG
IMG-6179.JPG
IMG-6174.JPG
A-409916707-1299305337423700-1650657748949510927-n.jpg
B-407105064-278717398117941-1360323648313761611-n.jpg
C-410093081-896417988668654-465829870474613546-n.jpg
E-409545151-784466060154097-8868432784525358858-n.jpg
F-407265056-660455566243786-6145067697730910055-n.jpg
G-407339937-1059398491916690-8651132613044763257-n.jpg
J-407288517-1069493027832887-7507161455158714268-n.jpg
K-409437875-171712899332613-5642108963149287617-n.jpg
M1-409996736-1519425042227083-316211543817399183-n.jpg
O-407206722-213011941866526-84439981086574453-n.jpg
S-410117032-1725157648004332-3163614358937031378-n.jpg
IMG-6169.half.JPG
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
Szlovákia
Tátralomnic
2023.03.23.
2023. március 13-án, Hétfőn voltunk Lomnicón

Nyugati árak, kelet-EU hozzáállás. :)

Kassa felől, az autópályán érkeztünk.

Elég normális az autópálya - igaz, külön díjas, mint Magyarországon (és már ott is rendszám alapú, nincs fizikai matrica).

Tátralomnic/Csorba-tó között vekengtünk, a pályáról lehajtva végül Lomnic lett a döntés, mert ott szépen sütött a nap, a Csorba-tó felé meg valami felhőt tolt oda a déli szél.

Neten megnéztem reggel 9 körül: +3 fok, napsütés az egész pályán, tetejétől az aljáig, jó lesz ez. :)

Mondjuk erős szelet jeleztek erre a napra, de akkor még nem volt olyan vészes...

A parkolás sorompós, kb. mint egy mélygarásban (kifelé előre kell fizetni az automatánál).

Egész napra 10 Euró, gopass kártyával legközelebb talán már csak 5 Euró lenne (a síbérlet kártya a "gopass" kártya - nem visszaváltós, hanem kb. "tartsd meg, és most már járj vissza ide síelni").

Van külön Comfort parkoló (a kasszához legközelebb) - gondolom külön pénzért :)

Először a 11-es pálya aljához közelebb parkoltunk - szép, teraszos parkoló - deviszont ott nincs kassza és WC, ezért átmentünk a G-H felvonókhoz (az ott a "központ").

49 Euró volt a napi síbérlet a pénztárban (már itt is naponta változó az ár)
43 Euró lett volna az automatákban (meglévő gopass kártyára),
39 Euró lett volna online

Jaj, ezt a kavarást nem szeretem...
A végén csak az az érzés marad meg, hogy rosszul jártam.

A pályán a "Single-spur" -oknak külön beengedőkapuja van, és az nem is enged be a sima napijeggyel - arra külön Fast Pass-t kell(ett volna) venni.

Ami napi 25 Euró :)

https://www.gopass.travel/SK/fastpa...ss

Hát, jól kimaxolják a pénz lehúzást... ez már szinte olyan, mint a Szigeten a 3 különböző szintű VIP-páholy :)

Látom a Tót atyafiak is szinte magyar módra gondolkodnak :)

De leginkább a Monarchia maradt meg itt is a fejekben, a rendek-rangok velünk élnek tovább. (régebben még egy Ing (mérnök) titulust is ki szoktak írni)

Na mindegy, most nem kellett a Fast Pass, nem volt sorban állás (szezon végi hétköznap).

A pályatérkép nem praktikus - kb. 4 drb A4 oldal méretű, és szét kell hajtogatni (szélben nem jó). És azon belül nem is olyan nagyok a térképek, mert a 2/3 reklám. Ja, és mindkét pálya rajta van: Tátralomnic + Csorba-tó

A tájékozódás amúgy is nehéz az elején, pl. engem mindig megkavar hogy a Start a pálya közepén van :) persze lehet hogy valamikor régen ott volt a start.

Meg eleve a Tátralomnic + Csorba-tó honlapja is egyben van "Vysoké Tatry" néven, mintha más hely nem is lenne a Magas-Tátrában.

A vt.sk-n a webkamerákat meg nekem kell fejből tudni hogy melyik pályán van a 2 közül, mert nem írják alá... :)

A pálya amúgy egész jó volt - akkor volt itt még tartalék, jó sok műhavat gyártottak rá (fénykép). Itt-ott volt 1-2 földfolt az alsó kék pályákon, de jól ki lehetett kerülni.

Igaz, lenn vizes volt a hó, lassan/kicsit néha akadozva csúszott a léc.

Feljebb mentünk, a jó időre való tekintettel egyenesen a Lomnici Nyeregbe (7-es fekete pálya).

Ott elállt a szél (déli szél, keleti pálya => lenn oldalról fújt, de feljebb a hegy rátakart).

Nos, fentről nézve valahogy meredekebb volt mint lentről :)

Fentről >45 fokosnak tűnt az első pár száz méter :) szerencsére nem volt jeges (inkább kenhető-kásás), és ANNYRA még nem is buckás, szóval le tudtunk jönni (és nem seggen).

A pályától (a térképen) balra, a freeride zone felé egy kicsit könnyebb is volt: ott kevesebben jártak, még kevésbé volt buckás :)

Na, most már ez is megvolt, el lehet mesélni a klubban hogy freeride-oltam a Lomnici nyeregben :)

A fenti kajáldában, kintre, talponálló jelleggel csak inni adnak, kajáért be kelett menni.
És aztán mindjárt fel is a lépcsőn az emeletre, mert a földszinti kávézó bezárva (üzleti érzék nulla?!?).

Fenn amúgy nekem ízlett a kaja, de az árak itt is majdnem nyugatiak: 1 csésze kolbászos káposztaleves 3.80 Euró (a ropogós zsemle ebben talán már benne van).

És jót nevettem a WC bejáratán, amiről mindig az jut eszembe hogy a fotocellás üvegajtó mögött lehet valami szibériai, karóba kapaszkodós, guggolós WC van :)

Lefelé, a középső piros pályákat próbálgattuk, de hiába csak hétköznapi tömeg, a kásás hó eléggé össze lett túrva a szűkebb részeken.

Lejjebb mentünk a kék pályákra, de akkor meg az erős oldalszél miatt lezárták a lenti kabinos + ülős felvonókat.

Kellemetlen, mert így lenn ragadtunk a G-H felvonók mellett - amiket viszont nem szabad/lehet használni, mert ki van adva oktatásra gebinbe vagy mit tudom én (normálisan nincs kommunikálva, csak láttam hogy elzavarták onnan a népeket).

Szóval ez kiütötte a teljes alsó, kék részt.

Voltak akik felcaplattak a piros részekre.
Mi beültünk a hüttébe és vártuk a csodát.

Aztán a forró csokoládétól megvilágosodtam, és rájöttem hogy ha ez ennyire "egy cég" a Csorba-tóval, akkor lehet hogy érvényes a napijegy oda is. Nem nagyon reklámozták, de valami rémlett innen a fórumból.

Megkérdeztük, és igen, a pénztárban vett napijegy érvényes mindkét pályára (az online-ra nem esküdnék meg).

Nosza rajta, felpakoltunk, és átmentünk a Csorba-tóhoz.

De ezzel elég sok idő elment, és ott meg nem voltam képben hogy mennyire átvariálták a parkolást, abból is volt egy nagy csúszás, szóval végül síelés már nem lett belőle...

Hát, ez is megvót, végülis nem volt olyan rossz, és már vagy 10 éve nem síeltem itt - jó volt visszanézni, felmérni a terepet.

De legközelebb hétköznap lehet hogy inkább kipróbálom Bialkát, Lengyelországban.
Az nem sokkal van messzebb, olcsóbb is, és olyankor talán tűrhető a tömeg.
IMG-4311.JPG
IMG-4318.JPG
IMG-4308.JPG
IMG-4306.JPG
IMG-4300.JPG
IMG-4298.JPG
IMG-4297.JPG
IMG-4295.JPG
IMG-4299.JPG
IMG-4305.JPG
IMG-4310.JPG
IMG-4317.JPG
IMG-4321.JPG
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
2023 március 19-én, Vasárnap voltunk Stuhlecken, szezonzáró vízisíelésen.

Plusz 4-10 fok + napsütés.

Emberek alig, sorbanállás nem volt (10 óra után sorállás nélkül szálltunk fel a P2-nél)

A pálya még használható volt, de sajnos már az utolsókat rúgja. :(

A lentebbi részeken itt-ott földfoltok is voltak.

És a középső részeken is voltak nagyobb, kávészínű területek - először ezeket még nem éreztem meg, de 1-2 óra alatt lekopott a vax, és onnantól ezeken a léc érezhetően nehezebben csúszott, szinte megakadt.

Egyedül a 10-11 pályákon nem volt ilyen kávészínű rész (webcam alapján azóta most már talán a 10-esen is van).

Persze a 10-esen a meredek részek feltúrva, a lapos részeken meg a könnyebb csontú lányok alig tudnak lecsúszni (vizes hó miatt kevésbé csúszik).

Na, de legalább nem volt jeges :)

A P3 parkoló-szerpentinen persze már nincs hó, kicsit sáros lett a sícipő hazafelé.
Szerencsére volt egy hófolt az autó közelében, azzal végülis meg tudtam tisztítani.

Még kb. világosban léptük át visszafelé a határt.

ps: Lehet hogy meg kellene csiszolni a sílécemet?
Szemre nincsenek rajta nagy karcolások, de már elég régi, és a sok kis karcolás miatt olyan mintha szálcsiszolt lenne - lehet hogy ezért is fogja vissza annyira a vizes/elszíneződött hó
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
Feb 16-19 (Csütörtök-Vasárnap) voltunk Kreischbergen.

Szép időnk volt, nap közben meleg/vizes volt a pálya, de igen jót síeltünk.
Attól tartok hogy ha visszafagy a hidegben, akkor karcos lesz...


Csütörtök
----------
Reggel 6 után indultunk, (Solymár + Budapest).
A GPS az M85 végén átküld Sopronon - nincs még kész teljesen az elkerülő.

Az osztrák AVIA benzinkúton E5 benzint vételeztünk - persze most is magyarok a dolgozók, de még a szomszédos Billában is :)

Kényelmes tempóban 12 körül értünk oda.
A síterep aljában lévő kölcsönzőben béreltünk (Intersport Pintar).

Itt is pont kifogtunk egy magyar srácot :) nagyon kedves volt és így legalább könnyebb is elmagyarázni hogy szorít a cipő/stb.

Kár, hogy az ilyen depók már elfogytak:
https://www.intersportrent.at/skire...nt/equipment/depot-box-fo...

Egyszer régen volt ilyenhez szerencsém - több napos síelésnél kényelmes: elég az alagsorba becuccolni, és nem kell az autóhoz cipekedni, sem pedig a parkolóban sícipőben baktatni.

De úgy látszik le kell foglalni előre (a fenti weben).

2.5 napos síbérletet vettünk (+ vasárnap majd újabb 1-naposat) így jött ki a legjobban.

Student jegyhez nem elég a születési dátum, a kasszában kértek "Student ID"-t is (pl. magyar diákigazolvány). Az automata viszont nem kért igazolványt ;) és papír jegyet ad (van abban is chip), azon nincs kaució sem, nem kell visszaváltani.

Elég meleg volt (fenn is +4...7 fok, nedves pálya) de a legtöbb pályán még tűrhető volt a buckásodás.

Csak a kritikus letöréseknél, a 2-12-18 becsúszójánál - azok persze buckásak.


Péntek
-------
Kis napsütés + felhőkön átszűrődő nap.

Megtekintettük az új Eagle hüttét - nekem egy kicsit túl elit (asztalfoglalás, ültetés)

Pozitív: Magyar pincér, Magyar étlap (!)
Negatív: A mosdóhoz "nyilván" lépcsőzni kell

(becsúszós-szintbéli mosdó a 2-es pálya tetején található, a felvonó épület völgy felőli oldalán)

A 15 piros pálya alja helyett szinte könnyebb a 16 fekete (meredekebb, de szélesebb).


Szombat
---------
Szél, napsütés, +kevés fok

Szombaton odaértünk nyitás előtt :) a parkolás miatt jó volt, de amúgy sor állt a felvonóhoz. Szerencsére időben elindult a felvonó, és elég gyorsan lement a sor (jót tett ez a 10-üléses upgrade - azelőtt itt óriási sorfal állás volt reggelente).

Reggel szép csíkosak, de meglepően fagyosak voltak a pályák - pl. a kék 2 is.
Reggel nekem a Rozenkranz 9-es pálya volt a legjobb (azt hamarabb olvasztja ki a nap + széles, és kevés az ember).

Talán kicsi is ott a felvonók kapacitása (2-üléses + csákány) mindenesetre szombaton 10:15-kor a 10a pálya még mindig szinte üres volt (kép).

Viszont 11 körül már elég nagy sorállás lett a Rosenkranz 2-ülésesre, akkor odébálltunk.

Amikor (bergfex szerint) W6-W7 szél kezdett el fújni, akkor le is zárták a 2-ülésest, és nem sokkal később a 15-17 pályák 6-üléses felvonóját is. És még a legalsó 10-személyes kabinos felvonó (1-2 pályák) is akadozott: meg-megállt a szél miatt.

Na, akkor azért elég nagy sorállás lett mindenhol máshol :) kínunkban még csákányoztunk is egyet, pedig amúgy tiltja a vallásom (elfáradok).

A 18-as pálya kabinosa akadozás nélkül üzemelt, és (hihetetlen, de) még szombaton délután is nagyokat lehetett carvingolni a 18-as pályán, annyira nem volt buckás. Nem is értem miért nem jelölik kéknek - nekem ez sokkal könnyebb mint a 2-es pálya, már csak a sokkal kisebb tömeg miatt is.

A 2.5-edik nap végére lekopott a vax a lécemről, "akadozós lett" amikor lapján csúsztam vele :O Főleg az árnyékos, hidegebb részeken.


Vasárnap
----------
Napsütés, +sok fok (de a hegyen azért még egyszámjegyű) jégkrémbalett

Léc vaxolás a parkolóban (semmi extra, simán csak egy tömb vax-szal) mindjárt jobban csúszik.

Mire a Rozenkranz-ra értünk volna, már le is zárták a 2-ülésest a szél miatt :)

Nap végére persze hatalmas buckásodás: a kritikus letöréseknél (a 2-12-18) becsúszójánál a buckák már a letörés elé feljöttek :)

Pedig ezeket közösségi összefogással meg lehetne szüntetni...
Elég lenne ha kerülgetés helyett mindenki ráfarol 1-1 buckára hogy kilapítsa (akkor, amikor még kicsi).

Nah, de azért jó volt :)
Ezek szerint egy hétvége is tűrhető lehetne itt, csak nagy szél ne fújjon.


There is an app for that
------------------------
A "Slopes" telefonos app-pal követtük egymást, így könnyebb volt újra találkozni ha szétváltunk. Most próbáltam először, egyelőre tetszik.

Az elején rá kell szánni egy kis időt mire mindenki regisztrál, és összefütyülődik egymással.

Nálam (öregecskedő telefonon) Low Power módban ~30% akksit evett meg egy nap alatt. Az újabb telefonokon kevesebbet.

Amire figyelni kell:
- Külön engedélyezni kell neki hogy ossza is meg a pozíciót a bejelölt barátokkal
- Kézzel le kell állítani a nap végén, különben az autózást is beleméri (aztán születnek a >100 km/h rekord sebességek)
IMG-3880.JPG
IMG-4205.JPG
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
Tegnap (csütörtökön) voltunk Stuhlecken.

Nagyobb volt a tömeg mint egy hétköznapon számítottam.
Talán azért is, mert Alsó-Ausztriában + Bécsben most van a tavaszi szünet:

https://www.holidays-info.com/austr...ia/school-holidays/

Kicsit megcsúsztunk az indulással-készüléssel, ezért csak 10:10-kor álltunk be a sorba - elsőre ijesztő volt :) de végül kb. 10-15 perc alatt lement.

Szép napsütést adott a metorológus, és úgy is lett.

Meg 5-ös szelet, és az is bejött :)

A napos oldalon (10-11 pálya) érezhetően fújt, vitte a havat, jótékonyan lapítgatta a buckákat. Lejjebb már nem volt erős a szél.

A kék pályákat én nagyon élveztem, jó állagú, reggel még csikorgós hóval.
Tényleg csak a meredek/problémás részeken volt lesodorva a kemény alapig. De a jó idő miatt ezeket jól lehetett látni.

Mondanom sem kell, hogy 17 órakor lecsúszás a fenti hüttéből :) és az 1b pályán féltávtól frissen kezelt pályarész volt (3-4 ratrack szélességben) a "ratrack kocsiszínig" (ami P3 szerpentin tetején van).

Remélem nem ártunk ezzel a pályának (hogy éjjel nem ratrack mintával fagy ki).

BTW, a síbérlet kártyákat a fenti hüttében vissza lehetett (volna) váltani.
Mert ugye ilyenkor 17 után a lenti kasszában már nem lehet (be van zárva).
IMG-3868.JPG
IMG-3870.JPG
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
Vasárnap egyöntetűen szép napsütést adott a sielok.hu + bergfex + stuhleck.at, ezért kinéztünk egy 1-napos síelésre.

Jó volt, de sokan voltak. :)

9:40 körül értünk oda, épp akkor telt be a P3 szerpentin (az 1. kanyarnál már jött egy fickó lefelé, mutatta hogy ne is menjek feljebb). Megálltunk a bal szélén + még vagy 10 autó, aztán annyi.

A Mittelstation-nál igen nagy sor volt - mire megvettük a jegyeket 10:20 körül, már egészen a kasszáig ért. Csak 11 után jutottunk oda a felvonóhoz. :(

Fentebb már kicsit tűrhetőbb volt a sor (és azok legalább haladnak, de ez a Mittelstation gyilkos, amikor a P1 parkoló felől is jönnek a népek).

Fenn csak 15h körül kezdett el lazulni a tömeg.

13h körül jöttünk csak le újra (szemüveg az autóban maradt :) akkor már nem volt sor a Mittelstation-nál sem.

A kék pályák (könnyű részein) elég jó volt a hó, de a meredekebb részeken (pl. 10a letörések) buckás + kemény alapig lesodort volt a tömegtől.

Sajnos a kedvencem, a 2-es pálya sem volt tökéletes: sok helyen az is le volt sodorva (gondolom itt lentebb igen-igen megolvadt az enyhülésben).

Azért ebben a nagy napsütésben így is lehetett élvezni a síelést, nem bántam meg. :)

A nap végén ültünk be a fenti hüttébe.
Utána lassan evickéltünk le a piros 1b pályán a buckák között.

17 órakor jött a felmentő sereg: 3 ratrack elindult felfelé :)
Még egy utolsó ádáz ámokfutás kezdődött a friss nyomban...

Odafelé M1-Eisenstadt útvonalon mentünk - GPS szerint nem nagy különbség időben/km-ben, és már úgyis rég jártam arrafelé.

Visszafelé inkább az M85-ön - a sötétben nem akartam olyan sok normál főutat (szembe forgalom) + kisebb is errefelé a forgalom (és még mindig tükörsima, nem dobál úgy mint az M1).

Mindkét osztrák benzinkúton ahol megálltunk, magyar személyzet dolgozott.

Osztrák Avia kútnál tankoltunk, Super 95 kb. a hazai 95-ös áron, de ez itt E5 benzin volt, nem lehetett kihagyni.

Meg 1 doboz igazi cukros kólát, csak az íze kedvéért (jobb, mint az a fruktóz-glukóz szirupos ami itthon van).
IMG-3844.JPG
IMG-3852.JPG
IMG-3846.JPG
IMG-3850.JPG
IMG-3851.JPG
IMG-3853.JPG
IMG-3854.JPG
IMG-3856.JPG
IMG-3859.JPG
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
TLDR:

Dec 18 Vasárnap voltunk Stuhlecken.
Érdemes volt, jó kis előszezont síeltünk.

Már elég sok pálya használható volt, de még nem volt tömeg.

A Covid-dal senki nem foglalkozott.

Sajnos úgy nézem azóta megolvadhatott a pálya - ha valaki arra jár, majd jelentsen hogy milyen.

----

Péntek/Szombaton úgy láttam a webkamerákon hogy Eplényt talán megáztatta az eső, ezért upgradeltünk Stuhleck-re.

M85 jó volt most is, még mindig sima.
Sokan gyorshajtanak, mintha autópálya lenne (140 vagy gyorsabban).
Lassan már nőnek a gazok a murvás leállósávban.

A határon csak intettek hogy haladjunk.

Volt egy kis csúszás, reggel 10-re sikerült odaérni.
Az igazán jó parkolóhelyek már elfogytak :)
Végül beletörődtem valami "töltelék" helybe a P3 szerpentinen.

De nem volt még "hétvégi" tömeg - a bérlés is elég hamar megment, a pénztárnál sem volt sor. Gondolom még előszezon.

Azért mire a pénztárig jutottunk, már mondták hogy 5 perc múlva már a 11 órás jegyet vehetjük, hát ennyit már kivártunk.

Normálisan ezt a jegyet már hamarabb meg lehet venni, és beállni a hosszú sorba - de most nem volt nagy sor a Mittelstation pontnál sem.

3 EUR a kártyáért a letét (régebben asszem 2 EUR volt).

Épp a hétvégére nyitották meg az 1b és 2 pályákat, szóval már le lehetett csúszni a Mittelstation-hoz.

De inkább fenn maradtunk, mert a Stuhleckbahn elég lassú - és nap közben többször is megállt, valamit javítgattak rajta, létrán mászkáltak fel a csigákhoz. Olyankor valamennyire fel is torlódott.

Én főleg a kék pályákon mentem.

A hó elég jó állagú volt: voltak lesodort = kemény részek, de még nem volt vészes, a buckásodás sem (nem volt tömeg).

A 10-es pálya kétfelé vágott "korlátok között átcsúszós" részén volt úgy komplett lesodorva a közepe (mer' nem tudják a népek, hogy ott nem hóekézni kell, hanem felegyenesedve carvingolni, és megtart a légellenállás :)

Meg a 10a pályán a meredek legvége, persze az karistol :)

De a 10a pálya többi része viszont a nap vége felé egyre csak jobb lett, ameddig a nap sütötte.

Dec 18-án Adventi Vásár esemény volt Stuhlecken, a fenti hüttében.
Tartottam tőle kicsit hogy nem lesz-e nagy tömeg.
Gyalogosoknak is fel lehetett volna jönni a felvonókkal, bár a Stuhleckbahn -> Weissenelfbahn átszállást azért lábon kell(ett volna) hogy megtegyék.

De nem volt nagy érdeklődés, könnyű volt asztalt találni - még így is, hogy benn egy csomó asztalt az árusoknak allokáltak.

Deviszont az Adventi hétvégének köszönhetően estére kivilágították (kicsit hézagosan) a 12-1b pályát egész le a Mittelstation-ig.
Közben meg mentek a hóágyúk :)

Úgyhogy 17 óra körül frissen hóágyúzott pályán csúsztunk le az autókhoz :)
Egész jó volt az 1b pálya így (kis friss hó + oldalról megvilágítva).

Hazafelé tankoltam a "Raststation Natschbach" BP kúton => importáljunk egy kis benzint, a hiány enyhítésére.
IMG-20221218-163532.jpg
IMG-20221218-164317.jpg
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
Március 14. hétfőn voltunk Stuhlecken.

Gyönyörű napsütés, végig olvadó pálya.
A tetején "kenhető", lejjebb kicsit már kásás.

De én direkt ezt az időt vártam - nekem inkább ez, minthogy a felolvadt hó még le is legyen fagyva. Az a halálom :)

Igaz, a vizes hó visszafogja a lécet - érezhetően fékezett, nem kellett annyit kanyarogni mint normálisan. Évek óta nem mertem a piros pályákra menni, most belefért.

Barna foltok a pályán még nem voltak - egyedül az 1a pálya alján, amikor a földutat keresztezi a pénztárhoz való visszacsúszáshoz, ott látszott ki a föld.

9:50-kor érkeztünk, ahhoz képest nem volt nagy tömeg - de azon belül sok magyar volt.

A Mittelstation-tól kb. 200 méterre tudtunk megállni.
Utólag a felvonóból láttam, hogy még lettek volna jó helyek a P3-hoz vezető parkoló szerpentinen.

A pénztáraknál volt egy nagy sor, de gyorsan lement (nem kértek COVID passokat vagy hasonlót). Utána felvonóknál nem volt hosszú sor (hát ja, végülis hétköznap).

A határon sem kértek semmit, meg sem állítottak, csak intett a határőr (igaz, valami kis sufni határátkelőn vitt át a GPS az M85-ről jövet, nem a "rendes" soproni határon)

Az M85 nekem bevált: szép új, sima.
Kár hogy csak autóút (110 km/h) nincs rendes leállósávja.
És kb. nincsenek rajta benzinkutak, úgyhogy még Győrnél tankoltunk.

Bár a határon túlmenve így is kellett menni egy kicsit az osztrák faluvilágban, de mintha kevesebbet, mint azelőtt.
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
Ausztria
Hochkar
2022.02.14.
Feb 11-12-13 síeltünk Hochkaron (P-Szo-V).

A GrünerPass-t kérték:
- Az Osztrák határon (volt is sor)
- Az online jegy átvételénél
- A "d" hüttébe befelé menet is

Mindenkit csak a 3. oltás érdekelt.
Hazafelé semmit sem néztek a határon, nem állítottak meg.

Az FFP2 maszk kötelező a felvonókon.
Nehéz a símaszkkal összekombinálni, ezért sokan elsinkófálják.

A központi részen, ahonnan a sok felvonó indul, állt is figyelő ember, és aki nem hordta, azt emlékeztette. Így legalábbis a "sorban állás" idejére szinte mindenkinek volt az orrán valami, sokaknak utána is.

Amúgy kb. nem volt igazi sorban állás, hétvégén sem - gondolom ez a létszámkorlát miatt lehet (online kell venni a jegyet). Szo-Vasárnap a pálya ippeg megtelt, de sor még pont nem volt.

A pénztárnál rendesek voltak, még ők ajánlották fel hogy az előre megvett Adult jegyeket jóárasítsuk Student jegyekre (a különbséget visszaadták KP-ben).

A fenti parkolóban lévő JoSchi-ban tudtunk bérelni, a lentiben nem volt cucc kiadó personnel, az alacsony forgalom miatt (pénteken legalábbis). Nem volt sorbanállás, és lazák voltak. Eltört egy botunk, simán cserélték, nem akadékoskodtak hogy kifizetni, stb.

Pénteken még elég rossz idő volt (hóesés, nagy szél), a 0c tanulópályán melegítettünk abban a fél napban. Ott kellemes, 2 drb, csőben futó varázzsőnyeg felvonó, libalegelő pálya, elég jó állagú hóval.

Csak én merészkedtem feljebb 1x, de akkor elég rossz volt a fenti rész.
A múlt héten meleg volt, akkor megoldvadt, most hogy hideg lett, összeállt-lesodort-kemény volt a hó, pár helyen konkrétan jégbordák is.

Pénteken lett volna éjszakai síelés is (külön 12 EUR, a 3-napos jegyben nincs benne), de végül nem mentünk vissza (rossz az idő, kajakóma, és BTW 5:30-kor keltem fáradtság).

Szombat-Vasárnap is mínusz volt, de nagyon sütött rá a nap, és így már sokkal jobbak lettek a pályák - lett a tetején pár cm lazább réteg ami megfog.

Azért kezdőknek nem ajánlanám ezt a terepet - a kék pályákon is vannak keskeny, meredek, lesodort-jeges részek, amiken kezdőként szenvedős lejönni. Nekünk volt kezdő a társaságban, szinte végig csak kb. a 2-es pályán tudott menni (és még az sem egyszerű + odajutni-lejutni nehezebb pályákon kell).

Az I felvonó nem járt pénteken.
A III felvonó asszem általában nem járt (bár 1x mintha láttam volna embereket rajta).

A 9-es pályát nem találtam meg :) szerintem nincs / akkor nem volt (?) ténylegesen megcsinálva.
Láttam csapatokat az erdőn keresztül nekiindultak kb. arrafelé.

Nekem a kék 1-es és a piros 4-es tetszett, azokon jókat tudtam menni.

A hójelentésben szereplő 215 cm hóréteget nem kell komolyan venni :) de fele annyi azért megvan.

Ha megjön a napsütős-olvadós időszak, akkor jó lehet még ez a síterep.
4a "kék" pálya (és ez még csak az eleje)
"I" felvonó tetején
0c tanulópálya
Siklóernyősök az "I" felvonó tetejénél
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
Most vasárnap voltunk Stuhlecken.
Nem sokkal 10 után értük oda, a P3 parkoló-szerpentinen még volt hely.

De a sor már növekedett a Stuhleckbahn felvonónál, és ahogy ilyenkor szokás, lassan is haladt (ilyenkor minden második-harmadik gondola már a P1 felől teli érkezik).
Igazán vehettünk volna 11-órás jegyet, mert amúgyis csak 10:56-kor jutpttunk át a kapukon :)

Én úgy éreztem hogy a pálya alsóbb részei eléggé össze vannak fagyva :(
Jaj, nagyon kár - normálisan a kedvencem a (térképen jobb oldali) 2-es pálya, most az egészen egybeállva, lesodorva, karcol a léc a kemény anyagon.

A kék pályák közül az 1 és 12 pálya jó állagú volt - az a fajta, amin könnyű síelni, könnyű kanyarodni, farolni.

Bár az 1-es pálya meredekebb részein már akkor buckás volt amikor odaértünk (nem sokkal 11 után).
A 10-es pálya is elég szenvedős volt - buckás, és lesodort-kemény részek váltakozva.

Hátööö... nem vagyok benne biztps hogy az egész pályát látta ratrack az éjjel. :)

Az új, 12-es pálya nekem tetszett, nagyon jó hogy csinálták.
Elég egyenletes lejtésű, panorámás, napfényes.

A 3a felső része is egész jó volt, de az alsó 1/3 nekem már ott is egy szenvedés volt az összeállt, kemény hó miatt.

A nap végén elég sokáig időztünk a fenti hüttében, mire jüttünk le, addigra a (térképen) bal oldali 2-es pályát már éppen megdolgozták a ratrackok. Háát, így azért más :)

Hát, lehet hogy feljebb azért nem járnak annyit, mert ezt próbálják összehozni.

A sorbanállás nap közben már tűrhető volt.
A szép időhöz és hétvégéhez képest tulajdonképpen kicsit jobb is mint amire számítoottam.
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
Magyarország
Eplény
2016.12.31.
Tegnap az A1 és az A7-Q3 pályák voltak nyitva, az A3/Q2 felső részét láttam hogy havazzák.

Én az A7 pályát szeretem jobban - a bal oldala jegesebb volt, de a jobb oldala elég jó állagú.

Kivéve a Q3-nak jelzett részen a meredek szakasz - azt teljesen lefaragták a népek a kemény alapig. Nem segítene, ha inkább errefelé lenne fordítva a közeli hóágyú? Akkor folyamatosan lenne utánpótlása...

Nap közben elég nagy volt a tömeg a pályán - 20-30 méter sor a 4-üléses felvonónál (mutathatná a kamera :), buckásodás, téblábolók a befutónál (akik nem néznek balra-jobbra mielőtt keresztbe mennek a síelőknek).

Estefelé jobb lett a helyzet - fél6 után hirtelen eltűnt a sor a felvonónál. Az esti síelésben a pálya állaga is jobban látszik (hol van lefagyva, hol van túl nagy bucka).

Kár, hogy a parkolás ilyen körülményesen van megoldva... Nekem úgy tűnt hogy még jó néhány autó befért volna a közelebbi parkolóba, ha tömörebben állnának az autók.

Szerintem a mikrobuszokhoz sokkal rövidebb lenne a sorban állás, ha felmehetnének az autók lepakolni, és utána jönnének vissza a távolabbi parkolóba. Akkor 1 autóból csak 1 embert kellene mikrobuszozni (azt is síléc nélkül)...
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
Január 4-én (vasárnap) jártunk a Kreischberg - Murau síterepen.

Előtte Obertauern-ben voltunk, az "a hóhelyzethez képest egész jó" volt.

De ez egyenesen zseniális!

A weben itt csak 45/30 cm havat írtak, és a webkamerája is elég szontyoli képet adott. A völgyben, az út szélén jó ha 10 centi hó van, a szántóföldeken már kilátszanak a göröngyök.

Ehhez képest a pályán elképesztően jó hó volt.
Csak a kék pályarészeken jártunk, ott csak 1-2 jól elkerülhető kavics/fű foltra emlékszem.

De a lényeg, hogy abszolút kezdőbarát a pálya.

Sok a lapos, széles, kék pályaszakasz - van hely kanyarogni, gyakorolni, eloszlik a nép.

Ami meg mégis átvezető pálya, annak pont a kezdőknek ideális lejtése van (éppen nem kell hajtani magamat, de fékezni sem).

Nekünk a 14-3-12 kombináció tetszett a legjobban.

Itt fenn még tökéletes állagú volt a hó - tömörített porhó, szépen sodorható. És hiába vasárnap, annyira eloszlanak a népek, hogy csak a piros meredekségű részen (12-18 közös szakasza) volt felbuckásítva egy kicsit.

Ennél lejjebb (pl. a 2-es pálya alsó fele) már meredekebb, szűkebb, ott már gyakran karcosabban ment a léc (jobban megolvadt, vagy jobban lesodorták).

Az Intersport-ban béreltünk, a Premium/Economy rendszerben a Premium-ot. Szerintem érdemes volt - egyértelműen jobb volt, mint a "Silver" kategóriás lécek az előző napról Obertauern-ben (azok itt "Economy"-nak számítanak).

Hogy mennyit jelent a jó léc és a jó állagú hó: senkinek semmi panasza nem volt a cuccra egész nap, a gyerekek a nap végén már a forgást meg a hátrafelé síelést próbálgatták. Pedig tegnap még elég sokat hóekéztek. :)

Kisebb hátrányok:

Főleg kabinos felvonók vannak, szóval le kell szerelgetni. Bár ez talán gyorsabb, mint a többi típus (hiába vasárnap, érdemi sorbanállás nem volt).

Már hazafelé menet ejtettük útba a terepet, ezért elég későn érkeztünk (11 után) - ilyenkor már csak elég messze volt parkolóhely, messze a bérlőhelytől és a bejárattól (és nem lehet oda lecsúszni sem). :(

A nap végén időben kell elindulni hogy még a kabinossal le is tudjon menni az ember. De úgy láttam, hogy kb. 16:15-ig még felfelé is engednének beszállni, szóval nem kell elsietni (max. jön egy kis küzdősport estére a fekete pályán).

De ezekkel együtt is fantasztikusan jó síterep - végre egy igazi élmény volt!
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
Ausztria
Obertauern
2015.01.05.
Január 2-3 (péntek-szombat) jártunk Obertauern-ben, még a január 4-i nagy havazás előtt.

A pálya használható, de csak az éppen napsütötte, olvadó részeken volt igazán jó. A többi pályán sok helyen túl kemény volt, hamar előkerült a felolvadt-összeállt alap, főleg a meredekebb, buckásra összesíelt részeken.

Elég sok ember volt, de a felvonóknál nem kellett nagyon sorba állni.

Az értékelések alapján sokat vártam Obertauern-től, de én egy kicsit csalódtam.

A pálya szerintem nem igazán kezdőbarát - gyakran a kék pályák is elég nehezek, és a nagy részük csak egy 1-2 ratrack szélességű átvezető pálya.

Egyedül a Kringsalmbahn 21a pálya volt igazán jó - az elég széles, és ott szinte végig ideális volt a hó állaga is.

Kezdőknek, tanulni ezen kívül még az Edelweissbahn kék pályái, na meg persze az Übungslift alkalmas. De ezeknél nem láttam síbérlési lehetőséget, szóval a központból kellett lehozni (OK, a P7 parkolóban lehet hogy van, térképen nincs, netem meg nem volt).

Január 4-re inkább átmentünk Kreischberg (Murau) síterepre:

https://sielok.hu/siterep/kreischbe...rg/

Na, az viszont zseniális volt, kezdőknek sokkal jobb mint Obertauern (lapos széles pályák, van hely kanyarogni, nincs buckásodás).

A webkamerájuk nem túl biztató képet fest, pedig kitűnő hó van ott, hiába csak 60/40 cm-t írnak a hegyen/völgyben.

Gyakorlati tanácsok még Obertauernhez, ha valaki mégis oda megy:

Első nap a Freudenhaus SkiRent-ben béreltünk - azt a helyet nem ajánlom (drága és lassúak). Az egyik léc kicsit furcsán állt (nem tudtuk kicserélni, mert mire észrevettük, már messzire elsíeltünk).

Második nap a P3 parkolóval szemben, az út túloldalán valami SAM's nevű kismaszeknél béreltünk. Az korrekt áron volt, bár az egyik léccel ott is valami kisebb gond (lötyögött egy kicsit a kötés).

Azt tapasztaltam hogy nem szabad "Beginner" tudáshoz való lécet kérni, mert valami túl puha szart adnak.

Akinek nem első nap van léc a lábán, annak már "Intermediate" tudáshoz való lécet érdemes bérelni. És lehetőleg felsőbb kategóriásat:
- A Premium/Economy rendszerben a Premium-ot
- A Topski/Gold/Silver/Bronze rendszerben a Gold-ot

Nem olyan nagy az árkülönbség, és pont a kezdőknek kell igazán a jó léc, azzal sokkal könnyebb síelni.

Nem kell megijedni ha este bezárják a felvonót és csak egy távoli parkolóba sikerül lecsúszni - félóránként járnak buszok, a térképen (H) jelöli a megállójukat.
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
Szlovákia
Csorba-tó
2014.02.03.
Vasárnap voltunk a Csorba-tónál.

Végül is nem olyan rossz, le lehetett csúszni...
De nem is igazán jó... :)

10:22-kor már nem engedtek közel, egy távoli galaxisban kellett parkolni.

Szájhagyomány útján megtudtuk, hogy jár síbusz, és azt is hogy honnan (kitáblázva, térképen jelölve nem volt). De így is elég sokat kell kutyagolni (jeges, kővel felszórt úton).

Érdemes lehet utcai cipőben felmászni, fenn a kassza környékén vannak tárolók.

- Plusz 6-7 fok volt, miközben a holidayinfo.sk szerint mínuszok vannak :O (a sielok.hu jelentése kb. helyes)
- Van kb. 5-10 cm természetes hó, a többi műhó
- Nem mernék rá megesküdni hogy a pálya minden pontja látott ratrakot :)
- Vagy lehet hogy a meredek részeken a népek ilyen gyorsan lesodorják... mert már 11-kor buckásodott a pálya, kitakarva a reszelős-összeállt réteget
- Mert iszonyatos tömeg is volt :)
- A pályán erősen kerülgetni kellett a népet, főleg a sok keskeny ez már elég nehéz volt (kb. mint egy Eplényi hétvégén, csak itt nehezebb a pálya)
- Délután 2-3 után már egyenesen jeges részek is voltak
- A webkamerák kicsit csalókák, nem mutatják a tömeget a pályán
- Kaja árak lassan osztrák magasságban (3 dl tea 1.5 EUR, egy pizza 7.5 EUR)

+ Még szerencse, hogy a felvonók azért elvitték a sok népet, nem kellett nagyokat sorbaállni

+ Ez legalább járt, nem úgy mint Tátralomnic (az szombat-vasárnap is zárva volt a nagy szél miatt)

+ A kék részeken (4-es pálya felétől) lehetett kicsit karvingolni is, ott szélesebb a pálya, és nem olyan meredek, nem buckásítják fel annyira az emberek.

A nap végén már láttam néhány fűszálat, de kavis és föld szerencsére nem volt.

Hétköznap talán jobb.
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
Szlovákia
Telgárt
2013.04.02.
Barátaink szombaton voltak és mondták hogy nagyon jó volt.
Mi hétfőn voltunk, összesen vagy 10 autó ha volt a parkolóban. :)

A honlapjuk szerint megy a B, C, D felvonó, és még valami gyerekfelvonók is amik nincsenek rajta a sítérképen.

Mi a D felvonóval jártunk, a C nem ment - de nem is volt rá szükség, mert szinte csak mi voltunk a pályán. Csak a felvonótól balra lévő pályát láttam működni, az egy könnyű, de azért tempós kék pálya.

A B felvonót meg ezek szerint nem vettük észre? :O
Na mindegy...

A honlapjukon 30 cm havat írnak, de annál sokkal több van. Még letaposott hóból is... Kavicsos részek nincsenek, foltok is csak itt-ott. Az iSki Slovakia (android app) 50-65 cm-t ír, az már hihetőbb.

Vasárnap elég meleg volt, ezért hétfőn reggelre a hó "megolvadt, összefagyott, ratrackkal feltört" állapotú volt. Lehetett rajta síelni, de egy kicsit göröngyös.

Nap közben a melegtől szép lassan megkásásodott - akkor már jobb, puhább lett, déltől már nagyon jól lehetett rajta síelni! :)

Rozsnyó felől, a 67, majd 66-os úton támadtunk, sok a kátyú. Ritkásan vannak, de akkor egyszerre sok. :(

Amúgy síelni egész jót síeltünk, a húsvéti akciós 5 Eurós napijegyért ez ingyen volt. :)
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
Igen, a Mittelstation-nál elég nagy tömeg szokott lenni. :(
Igazából én is meglepődtem hogy dec 29-én szombaton "csak" közepes tömeg volt.

Mi is a P4-be próbáltunk menni, de már f10 körül átintettek a sárga mellényesek a P3 szerpentinre, onnan már csak a Mittelhez tudtunk jönni.

Nekem úgy tűnik hogy több terepen a pályákat nem a tényleges nehézség, hanem az ÁTLAGOS lejtés alapján sorolják be kéknek, ami így nem túl használható. :( Jobb lenne ha a térképen jeleznék melyik szakaszok kékek, melyikek pirosak.

Ami itt valóban kezdőknek ajánlható, az a 2-es pályák közül az egyik (a térképen jobb oldali, lecsúszási irány szerint bal oldali). Annak nagyon jó szokott lenni az állaga is, nem túl buckás, nem fagyott, egyenletes lejtésű és széles.

Esetleg még az 1-es pálya, ha nem akarnak csákányozni - de az már valamivel nehezebb pálya (helyenként keskenyebb, nagyobb a tömeg, több az őrült is).
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
Ausztria
Mariazell
2012.12.31.
Dec 30-án jöttünk át ide Stuhleckről.

Mürzsteg-ben az elágazásnál a 23-as úton érdemes menni, a Niederalpl-on keresztül vezető L113 út rosszabb (kátyús).

A hó állaga kb. olyan mint Stuhleck felső részén, de itt sokkal kisebb a tömeg, ezért jobban megmaradt nap közben is. A pályán legalábbis kisebb a tömeg... Mert sorbanállni azért itt is majdnem ugyanannyit kell. :)

A St. Sebastian-os parkolóba (lett volna :) érdemes menni, oda le is lehet csúszni.

A kabinos lanovkát messziről elkerülni! Az a városból indul, boltokkal teli utcából: fizető parkolás (és max 3 óra) vagy baktatás valahonnan messziről, illetve shuttle. 20 személyes állóhelyes a kabin, de csak 10-15 percenként jár 1-1 kocsi - hatalmasakat lehet rá várakozni.

A pályák állapota:

1 - Zárva

2 - Állítólag sok rajta a jeges (összekeményedett) rész, nem próbáltuk

3 - Webjük szerint és fenn a nagy térképen is nyitva, de a 4-3 elágazásnál már az van kiírva hogy zárva. Gyakorlatilag le lehetett rajta menni, de csak régebben lehetett ratrakolva. Szűkebb mint ahogy a térképen látszik. Nem mentünk rajta végig, egy jelöletlen szerpentinen visszamentünk a 4-esre

4 - Ez elég jó volt! Délutántól a meredek részeken egyre több kemény folttal, de végig élvezhető volt. Délutántól a napsütöttébb részek már olvadtak, kásásak voltak - jó kérdés mi lesz itt holnap? Bár állítólag tegnap is ilyesmi idő volt, mégis jó volt az állaga reggel... A csákányossal párhuzamos része kitűnő tanulópálya, végig jó állagú maradt, és nagyon lankás, sor még vasárnap sem volt.

5 - Ez csak egy szűk, erdei utas lecsúszópálya, itt-ott kicsit jeges

6 - Erdei utas lecsúszópálya. Az alsó része közös a szánkópályával, több helyen barna, az utolsó pár méter annyira koszos hogy jobb inkább lábbal

7 - Szánkópálya

8 - Zárva

Délután 3-tól már szállingózott az alján az eső, a tetején a hó.

Hát, egy kicsit jobbra számítottam :)

Azért nem bántam meg hogy kipróbáltuk Stuhleck helyett - végül is hosszabb volt az igazán élvezhető része, és a pályán is sokkal jobban el lehetett férni.
bartoki
20 élménybeszámolót írt
20
14 éve tag
Magyarország
Visegrád
2010.12.20.
Sziasztok,

Ma voltunk Visegrádon egy kis délutáni síelésre. A hó még nem túl nagy, de jó, használható - alig találtam feltúrt földet, kavicsot. Jegesedést (ha jól láttam) és füvet is csak a bébipályán.

A sorbanállás tűrhető, sőt estefelé nullára csökkent. Igaz, 13 óra körül nagy sorbanállások vannak a webkamerán, de erről mi szerencsére lemaradtunk :).

Nagyon jó az éjszakai síelés - jó a pálya oldalról megvilágítása, így jobban, kontrasztosabban látni a buckákat mint nappal.

A hütte kicsit zsúfolt és a hosszú sörpadok nem praktikusak (imbolyog, a végére ülésnek meglepetés a vége, síbakanccsal nehéz átlépni), és egy kicsit lassú/sorállásos volt még délután 2-3 között is. :(

Jó lenne ha kinn a pályán is lenne 1-2 hely ahova le lehetne ülni pár percre szusszanni a felvonózás előtt/után, szigorúan lecuccolás nélkül. :)

A tolókaros felvonók talán amatőrebbek mint a poma, de nem olyan nagy különbség: mind a kettőn elfárad az ember. :( Egy lócás felvonó már minőségi különbség lenne. :)

De ezeket nem panaszként mondom, inkább csak ötletnek - én szeretem a visegrádi pályát mert könnyű, van kölcsönző, és közel van. Bárcsak lenne egy ilyen pálya még közelebb, mondjuk a Normafánál... :)
Te is írnál beszámolót? Nem kell mást tenned, csak regisztrálni, és leírni az élményeidet . A szerkesztőség az informatív írásokat kiemeli és beszámolóként a síterephez csatolja.
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
h i r d e t é s
KIEMELT SÍTÁBOROK
UTASBIZTOSÍTÁS 10% KEDVEZMÉNNYEL
KIEMELT SZÁLLÁSAKCIÓK
SZAKÜZLET AJÁNLATOK
KIEMELT APRÓHIRDETÉSEK
Havazás Előrejelzés
FELIRATKOZOM A HÍRLEVÉLRE