Adatvédelmi tájékoztatónkat itt találod. A minőségi szolgáltatás érdekében sütiket használunk.
ELFOGADOM
Magyarország
Kékestető
síterep infó oldal
ÉRDEKEL
SZÁLLÁSTIPP
Panoráma apartman - 6 fős apartman Parádsasváron kültéri dézsával és szaunával
ÜZENETEK (1202)Időben csökkenő Időben csökkenő
gyulimuli2
221 élménybeszámolót írt
221
16 éve tag
2021.12.31. 13:33
Kedves:nosztalgiázó és minden: sítársamnak Nagyon Boldog Új Évet Kívánok! Remélem jövőre találkozunk Kékesen. (lottó elkészült BÚÉK!
Daddy
343 élménybeszámolót írt
343
19 éve tag
2021.12.31. 10:41
Igen, ez így volt, én is így éltem meg illetve túl.
A síbuszra való feljutás közelharcának ismerete nagyon jól jött a Les 2 Alpes-i síutam során. Minden rosszban (előbb-utóbb) lesz valami jó.
Előzmény: (skioutlet 213845)
Daddy
343 élménybeszámolót írt
343
19 éve tag
2021.12.31. 10:36
Ezt is megértem. "Ős" vagyok! Nem bántott meg. :-)
A "pofozkodás"-t, most a beléptetőkapuk előtt vagy a parkolókban művelik.
skioutlet
837 élménybeszámolót írt
837
18 éve tag
2021.12.31. 10:33
Ha már nosztalgia...Gyerekkorom emlékeiben megmaradt a "Nagyhalál"-on kanti nélküli faléceinkkel való "lekavarás". Leérkezés a Mátraháza buszállomáshoz...az időnként megjelenő MÁVAUT síbuszokra való feljutási harc is izgalmas volt. Szerencsés esetben a Veronika-rétnél felférhettünk a kiskatonákat szállító Csepel teherautó platójára. Miután a Nagyhalálnál lévő fáknak menve többen életüket veszítették, idővel lezárták ezt a legalsó szakaszt. Feljebb, a Kishalál tetejénél a legtöbben megálltunk lesiklás előtt és felmértük az aktuális viszonyokat. Lefelé nézve láthattuk a kanyar aljánál, a sípálya szélén álló Nysa mentőautó mellett nézelődő mentőtisztek aggódó, várakozó tekintetét. Vasárnaponként, a már előre felhelyezett piros zászlóval ellátott mentőautó képe mélyen beivódott emlékezetembe. Mi megúsztuk. A Kishalál szakaszát, mint a déli sípálya többi részét is, idővel kiegyengették, így ez ma már csak emlék maradt.
matyofoldi
37 élménybeszámolót írt
37
17 éve tag
2021.12.31. 09:51
Jó kis történetek, köszi!
Daddy
343 élménybeszámolót írt
343
19 éve tag
2021.12.31. 08:39
Egyetértek veled, a visegrádi sípályát üzemeltető működése példaszerű. Nincs még egy olyan síelőknek elkötelezett csapat a hazai sípályákon. Remélem, hogy anyagilag is megéri nekik, mert "hivatástudatból" nem lehet megélni.
A kékesi szivattyújavításról meg annyit, hogy "nincs lehetetlen, csak tehetetlen" vagy "nem akarásnak, nyögés a vége"..
gyulimuli2
221 élménybeszámolót írt
221
16 éve tag
2021.12.30. 21:02
Daddy egyáltalán nem stresszelek nekem itt van Visegrád de nem akarok mindig velük példálózni. Elég megnéznii a honlapjukat vagy a síelőkét látni lehet napi szintű tájékoztatást. Rezsőék foglalkoznak a vendégekkel nem csak azt várják hogy odamenjenek! A szivattyú javításról pedig :esküszöm: csinálok egy lottót hétvégén (bár nem szoktam) és ha nyerek kifizetem a javítást. Egyet azért nem értek ha az étteremben elromlik a tűzhely akkor az egész éttermet be kell zárni?
Daddy
343 élménybeszámolót írt
343
19 éve tag
2021.12.30. 20:41
A "nagyhalál" alatt keresztben átgyalogoló - általam csak az utolsó pillanatban meglátott - nyugdíjas kirándulócsoport életre szóló "emléket" és áprilisig gyógyuló kékfoltokat adott.
Most az átalakítások után, a kékesi sípálya az ország legnagyobb tanulópályája. Az összes korábbi "kihívást" megszüntették. Talán sötétben, gyorsan, hátrafelé síelve "érdekes". De öregszem, és egyszer még jó lesz az.
arsenal
264 élménybeszámolót írt
264
17 éve tag
2021.12.30. 20:07
4 évvel ezelőtt is volt egy hasonló:
https://sielok.hu/rovat/hirek/cikk/tervek-kekesen-uj-kabinos-lift-csakanyos-lift/

Ha jól látom a listát ezekből 4 év alatt semmi sem valósult meg.

Elég szomorú, hogy az északitól ezek alapján el lehet búcsúzni, a korábbiban még új csákányost is álmodtak hozzá. (persze hóágyuk nélkül értelmetlen)

"Északi pályát ma már a természetvédelmi korlátozások miatt alig lehet használni, hiszen nem hóágyúzható, ezért csak megfelelő természetes hótakaró esetén üzemelhető be. E pálya hóágyú-, és infrastruktúra fejlesztése a szomszédos erdőrezervátum országosan is kiemelkedő természeti értéke miatt természetvédelmi okokból nem támogatott."
Előzmény: (skioutlet 213791)
Dézi apja :)
251 élménybeszámolót írt
251
15 éve tag
2021.12.30. 19:48
Sőt, a "nagyhalálon" szenzációs lesiklásokkal szórakoztatták a nagyérdemű közönséget és onnan a buszmeg csak egy "ugrás" volt.
Előzmény: (Daddy 213804)
Dézi apja :)
251 élménybeszámolót írt
251
15 éve tag
2021.12.30. 19:43
A javítás ajánlati ára, akkor 2,5 Mft.-volt. Kettőmillió-ötszázezer forintról beszélünk ! 10 hónapja ! Hátha a mostani hatos lottó nyertese, vagy nyertesei áttolnak erre ennyit.
Daddy
343 élménybeszámolót írt
343
19 éve tag
2021.12.30. 17:33
Engedd el. Ne bosszankodjál olyan miatt amin nem tudsz változtatni. A bosszankodás, stressz árt az egészségünknek. Szerencsére van a közelben másik lehetőség, ha akarunk síelni. Fiaimat Kékestetőn tanítottam síelni, így számomra is kedves emlékeket idéz ez a helyszín. A vége felé a hozzáértés hiányára mutató egyedülálló sajátossága volt, hogy a - pályára lépéshez - a kártyát a jobboldalunkra elhelyezett készüléknél kellett érvényesíteni.
gyulimuli2
221 élménybeszámolót írt
221
16 éve tag
2021.12.30. 15:20
Jó hogy itt nosztalgiázunk csak egy szomorú dolog van az egészben, hogy a(fatökű) üzemeltető már jó ideje nem szól hozzá, még annyit sem, hogy bocs de nem tudunk nyitni. Ez elkeserít!
Daddy
343 élménybeszámolót írt
343
19 éve tag
2021.12.30. 14:38
Volt olyan is, hogy a buszok a mátraházi parkolóból vitték fel a hegytetőre síelőket. Mert addig le lehetett síelni. A parkoló előtti úton való áthaladás előtt kellett csak levenni a léceket. A Veronika réten csak azok álltak meg, akik a szűkebb, "kalandosabb" utolsó részen nem akartak síelni.
matyofoldi
37 élménybeszámolót írt
37
17 éve tag
2021.12.30. 10:38
Bárcsak ne lenne igazad ebben az egy dologban, vagyis tudjunk még végig síelni a pálya teljes egészében.
gyulimuli2
221 élménybeszámolót írt
221
16 éve tag
2021.12.30. 09:50
Egyetértek daddyval szép tervek már hosszú évek óta vannak csakúgy mint Nagyhideghegyen Sajnos a két legpotenciálisabb síterep van elhanyagolva. Én sok mindent megértek és elhiszem hogy nehéz de az hogy egy sípályához elengedhetetlen szivattyút egész nyáron és ősszel ne lehessen megjavítani mint arra Dézi utalt az minősíti a pálya fenntartóját! Én még emlékszem a ;nagyhavas; időkre amikor busszal jártunk fel Veronika rétről. Nem hiszem hogy a mi korosztályunk megéri hogymégegyszer teljes hosszban végigcsússzunk a hosszú pályán
Daddy
343 élménybeszámolót írt
343
19 éve tag
2021.12.30. 09:29
Nézem, olvasom és valamiért ez a dal jut az eszembe: "Álom, álom édes álom, álomkép." Ha stadionépítésről lenne itt szó (mert itt a közelben sincs, tehát szükség lenne rá) nagyobb realitását látnám.
Nekem tetszik a terv, de ez vajmi kevés.
Előzmény: (skioutlet 213791)
skioutlet
837 élménybeszámolót írt
837
18 éve tag
2021.12.30. 08:45
2021. szeptember 17-én, Mátrafüreden került bemutatásra a Mátra Stratégia és a Kékes és környezete Fejlesztési Programtervezet.

Az alább linkelt cikk alján elérhető a 4 órás konferencia (videó) teljes tartalma. Különböző előadók részéről többször szóba került Kékestető négyévszakos fejlesztésének kérdései.
https://sieljitthon.hu/ma-bemutatasra-kerul-a-kekes-es-kornyezete-fejleszt

Kékes és környezete Fejlesztési Program:
https://aofk.hu/wp-content/uploads/2021/04/kekes-es-kornyezete-fejlesztesi-program_final.pdf

Mátra jövőkép:
https://aofk.hu/wp-content/uploads/2021/04/3.c-matra_jovokep-es-celrendszer_vegleges.pdf

56.oldal:
Mátraháza-Veronika-rét-Kékestető kabinos felvonó

A javasolt fejlesztés keretében kabinos felvonó kerül kialakításra
Mátraháza (az új parkolókapacitásokhoz igazodó elhelyezkedéssel)
és Kékestető között a jelenlegi felvonó végpontjához közeli
érkezéssel. Veronika-réten (a sípálya tervezett alsó végpontjánál)
egy fordító állomással. A pálya hossza 2374 m, elméleti kapacitása
10 fős kabinokkal 1000 fő/óra.
A nyomvonal meghatározásakor a természetvédelmi szempontok
és a hatékonyság, használhatóság egyaránt figyelembevételre
kerültek a kivágandó fák számának minimalizálása, a védett
területek elkerülése által, illetve az induló és közbülső állomások
helyszínének meghatározásakor.
A felvonó kialakításával környezetbarát alternatíva nyújtható
Kékestető személygépkocsival való elérése helyett, amely egyaránt
alkalmas mozgáskorlátozott, kisgyerekes (babakocsival
közlekedő), vagy nagyobb sportszereket (síléc, kerékpár) szállító
utasok feljuttatására.
matyofoldi
37 élménybeszámolót írt
37
17 éve tag
2021.12.30. 07:10
Ötletek vannak, de cselekedni senki nem szeretne! Ma írni fogok 1-2 helyre!
sudarandras
48 élménybeszámolót írt
48
17 éve tag
2021.12.29. 21:46
Én szívesen látnék egy sielok.hu riportot az üzemeltetőkkel. Hátha velük szóba állnak.
elsőelőzőkövetkezőutolsó
h i r d e t é s
facebook twitter youtube instagram linkedin pinterest google cégem rss tiktok

Megjelenési ajánlatunk:
sielok.hu © Copyright 2000-2024 - Síelők Bt.