Január 10 és 13 között voltunk itt. Mühlbachban, az első "támadási ponton" kerestünk szállást, ami nem volt egy világbajnok ötlet, mert így, szezonon kívül úgy tűnt, egy csomó ház egyszerűen le van zárva. Mindenesetre végül egy nagyon kedves nénihez estünk be, aki szintén nem számított vendégekre és még nem is takarított, viszont kárpótlásként megkaptuk az előző vendégek által ott hagyott tíz üveg sört. Hurrá. Reméltük, hogy ez a kihaltság a pályákon is látszani fog, és így is volt! Sehol senki.
Én először voltam a Hochkönig régióban és a legfeltűnőbb az volt, hogy ezt a terepet valaki nagyon kézben tartja. A halvány királykék-fekete "dizájn" mindenhol visszaköszön - oktatók, karbantartók egyenruhája, feliratok, kiadványok. Nyilván nagyon komoly géppark is lehet, mert az éjszakai hóesés után egy csomó pályát - gondolom hajnalban - ismét lekezeltek, ami azért nem mindenhol divat Ausztriában sem. Három fűtött üléses felvonó, ebből kettő automata záródással. Szóval egy tuti - a pénzért itt full szolgáltatás jár.
Mi praktikusan minden nap fel-le üzemmódban "faltól-falig" végigmentünk az egész terepen, ami egy irányba kb. 2 óra. Az egyetlen kényelmetlennek mondható szakasz a Dienteni völgyben van, ahol a hídon átcsúszva jó pár méteren oda-vissza is alaposan dolgozni kell - ez talán megérdemelne egy madzagos áthúzásos valamit. Na, de ez már tényleg csak apróság. A Maria Alm felől ugyanide érkező piros 21 alsó szakasza igazi kihívás - keskeny, meredek, jeges, a végén éles keskeny kanyar - és a szemben lévő Skizentrum teraszán söröző közönség egyértelműen azzal szórakoztatja magát, hogy azt nézi, ki hogy "bénázik" lefelé. Mondjuk itt pont mindenki figyel, de máshol láttunk nagy eséseket.
Az időjárással nagyon nagy szerencsénk volt. Csütörtök reggelre az előrejelzéssel ellentétben nem 6, hanem 26 cm esett (lehet, csak elírás:)) és így a Mülbach fölött lévő fekete 1-es pályán érintetlen 26 cm-es porhóban csúszkáltunk. Ez leírhatatlan. A nap végére a síelők az újrakezelt pályákra mentek, de így is alig voltunk. A Mülbach-ba visszavezető hosszú kék 1/a-t nyilván folyamatosan kezelték, mert mindig jó állapotú volt még a nap végén is, ezért igazi jó kis levezető volt vissza a parkolóba.
Ha ismét mennék, akkor azt hiszem, érdemes lenne kipróbálni egy pályaszállást valahol a rendszer közepe táján, amiből nagyon sok van.